Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   80 / 206
(#) ISTVANO32 válasza (») Jún 1, 2010 /
 
Bocs ez bisztos nekem szólt,de még új vagyok itt.
(#) sevenhill válasza ISTVANO32 hozzászólására (») Jún 1, 2010 /
 
Hát akkor valószínű, hogy a szabályzó magával rántotta a gyújtást?
Furcsa, hogy a vezetékszínek nem egyeznek az általam leírtakkal. Esetleg tudnál fotót feltenni az ominózus"darabokról"?
(#) ISTVANO32 válasza sevenhill hozzászólására (») Jún 1, 2010 /
 
Küldöm a képeket.
(#) sevenhill válasza ISTVANO32 hozzászólására (») Jún 1, 2010 /
 
A gyújtómudulhoz tehát négy vezeték csatlakozik: energiatekercs, jeladótekercs, test, leállítás. Le kellene még ellenőrizni a testet, a jeladót(legalább ohmra) és azt, hogy a leállító kontaktus(gyújtáskapcsoló?) nincs-e "beragadva" testen.
(#) nyemi válasza ISTVANO32 hozzászólására (») Jún 2, 2010 /
 
Már bocs hogy így beleszólok ebbe a „javításba". De nem kéne egy kapcsolási rajzott a motorhoz előbb a neten keresni. Mert így szerintem nem fog meg oldódni a dolog. Üdv nyemi
(#) ISTVANO32 válasza nyemi hozzászólására (») Jún 2, 2010 /
 
Hello.
Ez egy új segitség minden segitséget elfogadok.Köszönöm.
(#) ISTVANO32 válasza sevenhill hozzászólására (») Jún 2, 2010 /
 
Hello,most rendelek fesszabályzót,és ha megjön akkor összerakhatom vele?Vagy még ellenörizzek le valamit,hogy nehogy ugyanigy járjak,hogy leég a szabályzó?
(#) sevenhill válasza ISTVANO32 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Persze összerakhatod, a szabályzó rúghat oda a gyújtásnak, fordítva nem, csak gyanítom, hogy így sem lesz szikra. Egyébként a szabályzó nem egy olcsó mulatság, és sajnos nem is tartós. Valami konstrukciós hibája lehet. Valahogy azért eljuttatom neked azt az összefirkált mórickarajzot, aztán ha esetleg letisztázzuk, természetesen kikerülhet a fórumra.
(#) ISTVANO32 válasza sevenhill hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Megkaptam a rajzot.Köszönöm.
(#) ISTVANO32 válasza sevenhill hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Értem akkor lehet,hogy a tekercs is leégett?
Vagy csak a jeladó ment tönkre?
Gondolom van valami ellenálás,hogy netudjon leégni egy nagyobb tekercs.
(#) ISTVANO32 válasza sevenhill hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Én ezt a motórt igy vettem és van még a fesszabályzó mellet felszerelve egy porcelán ellenálás féle ami nincs összekötve,mert a régi az elvolt törve,de az elöző tulaj vett hozzá csak nem kötötte még be,csak az a furcsa,hogy nemjó hozzá a sarú amit rákellene tenni,igy aztsem tudom,hogy melyik vezetéket hova kell tenni,2vezeték helye van.
Ez mire szolgál az elektronikánál?Lehet,hogy ezmiatt nemjó a müszerfalvilágitás?Vagy talán a szikra?
(#) sevenhill válasza ISTVANO32 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
A mórickarajzon is szerepel az ellenállás, gondolom, hogy az egy szükséges terhelést biztosít arra az esetre, ha a világítás ki van kapcsolva.
(#) jancsi_87 hozzászólása Jún 11, 2010 /
 
Sziasztok!
Négyütemű egyhengeres motoromon mértem a jeladó tekercsek által leadott feszültséget: a mért érték 300 mV magasabb fordulaton 500 mV, az lenne a kérdésem hogy ez nem kevés egy kicsit. Másik problémám, hogy áramot kapcsolva a CDI re folyamatos szikrát ad a gyertya ha indítom a motort akkor szakaszosan szikrázik ahogy kell, de ha a CDI ről lehúzom a jeladótekercsek csatlakozóit akkor is ugyan úgy szakaszosan szikrázik a gyertya holott akkor nem ad jelet a CDI nek a tekercs. Valaki találkozott már ilyen problémával? Mi lehet a gond?

Köszönettel: Jani
(#) mex válasza jancsi_87 hozzászólására (») Jún 11, 2010 /
 
A digitális műszer becsap, mert itt kis kitöltésű impulzusok vannak. Szkópon látnál több voltos jelet is.
A gyújtást szét kell szedned sajna.
Találkoztam már ilyen hibával, de annak a feszültségátalakítója volt hibás. A Te gyújtásod akkus üzemű?
(#) jancsi_87 válasza mex hozzászólására (») Jún 11, 2010 /
 
Szia:
Igen akkus üzemű. A már régebben említett yamaha sr 125 ről van szó, aminek a CDI-jét kibontottam cseréltem benne darlington tranzisztort egy 2SC1815 ös tranzisztort egy zenert meg pár ellenállást. És arra nem jövök rá hogy ha a tekercsek csatlakozóit lehúzom a CDI ről akkor miért ad olyan szikrát a gyertya mintha a tekercs jelet adna.
(#) mex válasza jancsi_87 hozzászólására (») Jún 11, 2010 /
 
Nézd át tüzetesen a tirisztor gate-körét, tud-e rá olyan zavar kerülni, ami elindítja. Vagy cseréld a tirisztort érzéketlenebb típusra. Most milyen van benne?
(#) jancsi_87 válasza mex hozzászólására (») Jún 11, 2010 /
 
Most 2SD 798 darlington tranzisztor van benne, ha erre gondoltál, eredetileg 2SD 1071 volt benne.
(#) mex válasza jancsi_87 hozzászólására (») Jún 11, 2010 /
 
Eltájolódtam, de most már képben vagyok.
Így már viszont a jeladótól a báziskörig vissza kell rajzolnod a kapcsolást, ha kíváncsi vagy az okára. Valahol egy kondi szakaszosan töltődik, kisül, és ez vezérelheti a végtranyót...
(#) sosoxx hozzászólása Jún 12, 2010 /
 
Sziasztok!

klr650 gyújtásprobléma. A gyújtótekercseket ujra tekertem és az eddig digit műszerrel mért 40 volt helyett csak 3 volt lett. A tekercsek tekercselési iránya lehet probléma?
(#) mex válasza sosoxx hozzászólására (») Jún 12, 2010 /
 
Ha két egymásmelletti szegmensen van a gyújtótekercs, akkor a menetirányoknak ellentétesnek kell lenni. Ha az eredeti irányokat nem tudtad felvenni, akkor az első tekercs kezdetét sem szabad testelni (amennyiben eredetileg úgy volt), hanem próba után kell megállapitani a helyes kivezetés.
(#) zoz11 hozzászólása Jún 13, 2010 /
 
Sziasztok
Erről a gyújtásról lenne egy-két kérdésem. Bővebben: Link

Egy kínai 4üteműre szánnám, amibe eredetileg is akkus gyújtás van, és induktív jeladós.
Az lenne a kérdésem hogy ez jó lenne-e 4ütemű gépre is?
A potival mit lehet állítani?
Ha esetleg jó lenne bele akkor érdekelnének a trafónak az adatai is.

Előre is köszönök mindnet.
Üdv: Zoltán
(#) ISTVANO32 válasza sevenhill hozzászólására (») Jún 14, 2010 /
 
Hello,
szereztem egy honda eve komplett gyújtást vezetékkel együtt,és ezt rátettem a katanára,és van szikra csak szerintem kicsi a szikra,mert nemindul a motór pedig üzemanyagotis kap.
milehet a gond?
Válaszodat elöreis köszönöm.
(#) zolika60 válasza ISTVANO32 hozzászólására (») Jún 14, 2010 /
 
Az nem elég, hogy legyen szikra, jókor is kell lennie.
(#) ISTVANO32 válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 14, 2010 /
 
Értem,de azt,hogy tudom megcsinálni,mert csak igy lehet feltenni forditvais fellehet,de akkoris csak olyan kicsi a szikra,mit lehet még mást állitani rajta?
köszi.
(#) jeepy hozzászólása Jún 14, 2010 /
 
sziasztok,
új vagyok itt,
van egy 1973as suzuki Rv 90es 6V-os 2ütemű motorom aminek a "dinamója " túl tölt .
A segítségeteket szeretném kérni mivel nem értek hozzá.
A megnevezésekkel is ha hibázok tudjátok be ennek.
Tehát amit ki tudtam okoskodni:
3 tekercsem van 1 a gyújtásnak 1 a világításnak és 1 a töltésnek /szerintem/
van még egy ellenállásom is / műgyantába öntve, 2 kivezetéssel az egyik rögtön testre megy a másik a világítás kapcsolóba , ez 9ohmos/
Van egy szilikon diódám is az aksi környékén.
Mindegyiken lemértem az ellenállást és csak a töltő tekercsnek volt más az értéke. /0,16-0,24 Ω helyett 0,5ohm /
Feszültség mérésnél igen nagy értékeket mértem és az index lámpáimnál is megszűnik a villogás és folyamatosan világítanak.
Hogyan tudnám megjavítani?
Hogyan tudnám a gyújtás időpontot megnézni mert a lendkerék miatt nem látom a megszakítót és akárhova teszem a műszerem mindenhol testen van a megszakító kalapácson és az üllőn is még nyitott állapotában is. Van hozzá gyárilag egy timing tester / suzuki 09900-27003 / csak sehol nem kapok. Azt csak összekéne kötnöm testtel meg egy fekete vezetékkel és az világítana meg hangot adna amikor megszakít a megszakító.
A motorom meg legyengült és főleg terheléskor /emelkedőn felfelé ahol lazán felvitt 2személyt is ott most egyedül is alíg megy fel és olyan hangja van mint amikor csörgött a gyújtás a trabantokon. A kipufogó furulyáját kimostan mert nagyon olajos volt attól jobb erőre kapott de még messze van fénykorától és még csak 4ezer km sincs benne.
előre is köszönöm a segítő hszeket
(#) zolika60 válasza ISTVANO32 hozzászólására (») Jún 14, 2010 /
 
Sajnos nincs típusismeretem. :no:
(#) ISTVANO32 válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 14, 2010 /
 
Értem,igen most néztem a gyújtásrészen a kereket és a katanának máshol van a jeladó érintkezöje a keréken,és ha én belemaratok egy esztergályossal egy ékpályát ugyan oda ahol a katanának van,akkor talán jólesz igaz? köszi.
(#) mex válasza jeepy hozzászólására (») Jún 14, 2010 /
 
Jó lenne nagyobb méretű rajz.
(#) zolika60 válasza ISTVANO32 hozzászólására (») Jún 14, 2010 /
 
Igen az, könnyen lehet. A felső holtpont előtt egy kicsivel ( típus függő, hogy mennyivel) kell a jeladónak az impulzust adni.
(#) jeepy hozzászólása Jún 15, 2010 /
 
új fejlemény:
a töltés helyrejött miután megcsináltam a hátsó lámpa vezeték szakadását
Már csak a gyújtás ellenőrzését,csörgését és a motor gyengeségét kellene megoldani.
Valaki azt mondta hogy lehet a keverék szegény mert az is tud csörgést produkálni.
Következő: »»   80 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem