Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Hát akkor valószínű, hogy a szabályzó magával rántotta a gyújtást?
Furcsa, hogy a vezetékszínek nem egyeznek az általam leírtakkal. Esetleg tudnál fotót feltenni az ominózus"darabokról"?
Küldöm a képeket.
A gyújtómudulhoz tehát négy vezeték csatlakozik: energiatekercs, jeladótekercs, test, leállítás. Le kellene még ellenőrizni a testet, a jeladót(legalább ohmra) és azt, hogy a leállító kontaktus(gyújtáskapcsoló?) nincs-e "beragadva" testen.
Már bocs hogy így beleszólok ebbe a „javításba". De nem kéne egy kapcsolási rajzott a motorhoz előbb a neten
![]()
Hello.
Ez egy új segitség minden segitséget elfogadok.Köszönöm.
Hello,most rendelek fesszabályzót,és ha megjön akkor összerakhatom vele?Vagy még ellenörizzek le valamit,hogy nehogy ugyanigy járjak,hogy leég a szabályzó?
Persze összerakhatod, a szabályzó rúghat oda a gyújtásnak, fordítva nem, csak gyanítom, hogy így sem lesz szikra. Egyébként a szabályzó nem egy olcsó mulatság, és sajnos nem is tartós. Valami konstrukciós hibája lehet. Valahogy azért eljuttatom neked azt az összefirkált mórickarajzot, aztán ha esetleg letisztázzuk, természetesen kikerülhet a fórumra.
Értem akkor lehet,hogy a tekercs is leégett?
Vagy csak a jeladó ment tönkre? Gondolom van valami ellenálás,hogy netudjon leégni egy nagyobb tekercs.
Én ezt a motórt igy vettem és van még a fesszabályzó mellet felszerelve egy porcelán ellenálás féle ami nincs összekötve,mert a régi az elvolt törve,de az elöző tulaj vett hozzá csak nem kötötte még be,csak az a furcsa,hogy nemjó hozzá a sarú amit rákellene tenni,igy aztsem tudom,hogy melyik vezetéket hova kell tenni,2vezeték helye van.
Ez mire szolgál az elektronikánál?Lehet,hogy ezmiatt nemjó a müszerfalvilágitás?Vagy talán a szikra?
A mórickarajzon is szerepel az ellenállás, gondolom, hogy az egy szükséges terhelést biztosít arra az esetre, ha a világítás ki van kapcsolva.
Sziasztok!
Négyütemű egyhengeres motoromon mértem a jeladó tekercsek által leadott feszültséget: a mért érték 300 mV magasabb fordulaton 500 mV, az lenne a kérdésem hogy ez nem kevés egy kicsit. Másik problémám, hogy áramot kapcsolva a CDI re folyamatos szikrát ad a gyertya ha indítom a motort akkor szakaszosan szikrázik ahogy kell, de ha a CDI ről lehúzom a jeladótekercsek csatlakozóit akkor is ugyan úgy szakaszosan szikrázik a gyertya holott akkor nem ad jelet a CDI nek a tekercs. Valaki találkozott már ilyen problémával? Mi lehet a gond? Köszönettel: Jani
A digitális műszer becsap, mert itt kis kitöltésű impulzusok vannak. Szkópon látnál több voltos jelet is.
A gyújtást szét kell szedned sajna. Találkoztam már ilyen hibával, de annak a feszültségátalakítója volt hibás. A Te gyújtásod akkus üzemű?
Szia:
Igen akkus üzemű. A már régebben említett yamaha sr 125 ről van szó, aminek a CDI-jét kibontottam cseréltem benne darlington tranzisztort egy 2SC1815 ös tranzisztort egy zenert meg pár ellenállást. És arra nem jövök rá hogy ha a tekercsek csatlakozóit lehúzom a CDI ről akkor miért ad olyan szikrát a gyertya mintha a tekercs jelet adna.
Nézd át tüzetesen a tirisztor gate-körét, tud-e rá olyan zavar kerülni, ami elindítja. Vagy cseréld a tirisztort érzéketlenebb típusra. Most milyen van benne?
Most 2SD 798 darlington tranzisztor van benne, ha erre gondoltál, eredetileg 2SD 1071 volt benne.
Eltájolódtam, de most már képben vagyok.
Így már viszont a jeladótól a báziskörig vissza kell rajzolnod a kapcsolást, ha kíváncsi vagy az okára. Valahol egy kondi szakaszosan töltődik, kisül, és ez vezérelheti a végtranyót...
Sziasztok!
klr650 gyújtásprobléma. A gyújtótekercseket ujra tekertem és az eddig digit műszerrel mért 40 volt helyett csak 3 volt lett. A tekercsek tekercselési iránya lehet probléma? ![]()
Ha két egymásmelletti szegmensen van a gyújtótekercs, akkor a menetirányoknak ellentétesnek kell lenni. Ha az eredeti irányokat nem tudtad felvenni, akkor az első tekercs kezdetét sem szabad testelni (amennyiben eredetileg úgy volt), hanem próba után kell megállapitani a helyes kivezetés.
Sziasztok
Erről a gyújtásról lenne egy-két kérdésem. Bővebben: Link Egy kínai 4üteműre szánnám, amibe eredetileg is akkus gyújtás van, és induktív jeladós. Az lenne a kérdésem hogy ez jó lenne-e 4ütemű gépre is? A potival mit lehet állítani? Ha esetleg jó lenne bele akkor érdekelnének a trafónak az adatai is. Előre is köszönök mindnet. Üdv: Zoltán
Hello,
szereztem egy honda eve komplett gyújtást vezetékkel együtt,és ezt rátettem a katanára,és van szikra csak szerintem kicsi a szikra,mert nemindul a motór pedig üzemanyagotis kap. milehet a gond? Válaszodat elöreis köszönöm.
Az nem elég, hogy legyen szikra, jókor is kell lennie.
Értem,de azt,hogy tudom megcsinálni,mert csak igy lehet feltenni forditvais fellehet,de akkoris csak olyan kicsi a szikra,mit lehet még mást állitani rajta?
köszi.
sziasztok,
új vagyok itt, van egy 1973as suzuki Rv 90es 6V-os 2ütemű motorom aminek a "dinamója " túl tölt . A segítségeteket szeretném kérni mivel nem értek hozzá. A megnevezésekkel is ha hibázok tudjátok be ennek. Tehát amit ki tudtam okoskodni: 3 tekercsem van 1 a gyújtásnak 1 a világításnak és 1 a töltésnek /szerintem/ van még egy ellenállásom is / műgyantába öntve, 2 kivezetéssel az egyik rögtön testre megy a másik a világítás kapcsolóba , ez 9ohmos/ Van egy szilikon diódám is az aksi környékén. Mindegyiken lemértem az ellenállást és csak a töltő tekercsnek volt más az értéke. /0,16-0,24 Ω helyett 0,5ohm / Feszültség mérésnél igen nagy értékeket mértem és az index lámpáimnál is megszűnik a villogás és folyamatosan világítanak. Hogyan tudnám megjavítani? Hogyan tudnám a gyújtás időpontot megnézni mert a lendkerék miatt nem látom a megszakítót és akárhova teszem a műszerem mindenhol testen van a megszakító kalapácson és az üllőn is még nyitott állapotában is. Van hozzá gyárilag egy timing tester / suzuki 09900-27003 / csak sehol nem kapok. Azt csak összekéne kötnöm testtel meg egy fekete vezetékkel és az világítana meg hangot adna amikor megszakít a megszakító. A motorom meg legyengült és főleg terheléskor /emelkedőn felfelé ahol lazán felvitt 2személyt is ott most egyedül is alíg megy fel és olyan hangja van mint amikor csörgött a gyújtás a trabantokon. A kipufogó furulyáját kimostan mert nagyon olajos volt attól jobb erőre kapott de még messze van fénykorától és még csak 4ezer km sincs benne. előre is köszönöm a segítő hszeket
Értem,igen most néztem a gyújtásrészen a kereket és a katanának máshol van a jeladó érintkezöje a keréken,és ha én belemaratok egy esztergályossal egy ékpályát ugyan oda ahol a katanának van,akkor talán jólesz igaz? köszi.
Igen az, könnyen lehet. A felső holtpont előtt egy kicsivel ( típus függő, hogy mennyivel) kell a jeladónak az impulzust adni.
új fejlemény:
a töltés helyrejött miután megcsináltam a hátsó lámpa vezeték szakadását ![]() Már csak a gyújtás ellenőrzését,csörgését és a motor gyengeségét kellene megoldani. Valaki azt mondta hogy lehet a keverék szegény mert az is tud csörgést produkálni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |