Fórum témák
» Több friss téma |
Elvileg nem, de én akkor is reed relével és egy mágnessel oldanám meg. Mivel a reed relé érintkezője egy zárt részben így gond nem lehet.
most nézem, mi az a reed-relé. Mennyire igazad van kösz, ez jó ötlet Már csak valahogy meg kell oldani, ami nem lesz egyszerű..
Csináltam egy mórickarajzot, hogy én hogyan csinálnám meg. Remélem nagyjából érthető. A parafát kifúrod picit nagyobb fúróval, mint amilyen a tengely lesz. A tengelynek valami nem igazán hajlékony anyagot használj. A hossza annyira nem lényeg, max a végére teszel valamit ,hogy az úszó ne essen le, ha túl magas a benzinszint. nekünk csak az a lényeg, hogy az alsó szintet jelezze. Mágnesnek nem kell túl nagy, a ráfogatást meg megoldod valahogy.
a tengelynek való kis vasacska tőben le volt törve. fúróval körülötte kiszedtem azt a szigetelő részt. A vasat megtisztogattam, és ónnal kicsit beónoztam, így lehet rá forrasztani. úgy gondoltam, hogy a vasacska lapjára ráforrasztok egy nyáklap lapját, így annk a tartania kellene (lap lapot ér), és ami a tengely lenne, az csak egy hosszú keskeny nyáklap lenne, mellé egy vas tengelyt szorítva. (ilyen tengelyt szedtem ki a CD lejátszóból, amin a lézer is csúszik.) valahogy a kettőt egybehoznám, és lesimítanám, hogy a parafa ne akarjon rajta. aljára mágnes, és kapcsolná a relét.
na akkor itt volt a gond, hogy letört az egész úszórész. Az ötlet jó, csak meg kell csinálni. Ez már csak a kreativitásodon múlik.
az a legnagyobb gond msot, hogy ma hozta a postás a csomagot, és msot meg egy olyan relére lenne szükségem, pedig most rendeltem... és mik azok az anyagok amiket a benzin nem esz meg? a parafa nem esik szét, a darabkák nem fognak úszni a benzinen, és eldugítani?
A parafát nem hiszem, hogy bántja. A természetes anyagokat nem nagyon szokta bántani inkább különféle műanyagokat, egy-két gumifajtára lehet veszélyes.
A parafát előszeretettel használták régebben tömítési célokra (pl. trabant benzincsap) biztosan nem fog szétesni, de ha szétesik is úszik a benzinben, a búvárcső nem kapja fel, csak ha nincs rajta durva-szűrő (szokott) és teljesen üres a tank. Mégis inkább egy vékony rézlemezből készült úszót javasolnék olyat amit valaha a karburátorokban alkalmaztak. Végső esetben egy üres konzervdobozból is készíthető. A fém változat azért is jó, mert könnyebb rögzíteni az állandó-mágnest, a parafára ragasztani valóban nem túl megbízható.
Hali! Akkor neked ugyanolyan tartalék jelző van a tankba mint az olajtartályokba. Az enyém spec egy hungarocel szerű lyukas henger ami egy rudon csuszkál le-fel és a végén fém lemezzel zárja az érintkezőket.
Nem lesz szikra mert a gyenge áram nem húz át. Javaslom a bizt kedvéért kis feszt és áramot zárjál az érintkezövel, pl egy led visszajelzővel, 2volt, 20mA, így szerintem nem keletkezik ív, az okosok megmondják. Jó bütykölést!
ha jobban belegondolsz, nem hülyeség amit rajzoltál? ... azt fogja csak mutatni, amikor tök üres a tank. arra nem kell visszajelző. ha megáll a motor, akkor fog jelezni hogy üres a tank?
Nem hülyeség, mert a reed relét magasabbra helyezed és akkor magasabb szintnél fog jelezni. Azt gondoltam, hogy ez egyértelmű.
és milyen mágnest tegyek az aljára? kis dc motorból kiguberált gumis mágnes be tudja húzni azt a relét?
Hali! 2volt, 20mA - mellett is lesz szikra egy kapcsoló bontása esetén, legfeljebb nem látod. Viszont 20mA áram esetén a szikra energiája olyan kevés, hogy nem képes a gyujtóképes elegyet begyujtani, és itt az áram a lényeg. 2V feszülség viszont a felületeken kialakuló átmeneti ellenálásokkal nem fog birni egy idő után. Ezért javaslom a minimum 5V feszültséget.
jó az is, de a helyzetére figyelj, hogy a ne a leggyengébb része nézzen a reed relé felé.
Van neki, csak amíg be nem melegedik, addig nem nagyon veszi be. Tudom nekem is így szokott lenni.
Van nagybetűgyártó gombom! Ez fantasztikus, köszönöm a segítséget Már csak relé nincs hozzá.. mármint a ,,szintmérőhöz,,
Nekem lehet van valahol ilyen egy pár darab. Szétnézek és írok privátot majd. Így nem kell feleslegesen pénzt kiadnod ennyi miatt.
Ha van kéznél egy öreg kidobásra ítélt CD meghajtó, a fókuszlencséjét elektromágnes állítja be, 2db nagyon bika kis neodímium mágnesre támaszkodva. Jelzési célra nagyon megfelelő.
nekem már csak a mágnes kell, meg a relé. nincs olyan kis körmágnesem az a gond.
Stewe : mit kellene ebből kiszednem?...
A fekete borítólemez alatt, a fókuszlencse két oldalán van két nagyon erős szögletes mágnes. Ha nem találod, akkor kerestesd meg egy 3mm-es fúróval
Na kiszedtem. Jo, mert lapos, viszont kevés. A parafadugó közepén ki van furva, és köré kellene rakni a mágnest. Egy az hogy kevés, masik az hogy hogy tegyem ra?..
Na ha már észrevettem, hogy itt irkálsz megpróbálok 1-2 ötletet adni.
HDD mágnesed nincs? Az is lapos. Kivágsz belőle egy kockát, közepét kifúrod (de fel ne melegedjen mert akkor tizedére gyengül) és ráteszed valahogy. Na de akkor a vas amin csúszkálni fog olyan anyagból legyen amit nem vonz a mágnes mert különben annyira hozzáfog kapaszkodni hogy nem fog fel-le járkálni. PL.: kötőtű? Talán vannak olyanok amit nem vonz a mágnes. Esetleg ha nagyon gyenge reed relét használsz lehet elég hozzá egy hűtőmágnes az a hajlékony vékony fajta ha nem oldja fel a benzin akkor kivágsz belőle kör alakot stb...
azt akartam én is h. azt fúrni nemigen, mert az törni fog. Meg amúgy is, a hdd mágnes az már igen erős, még behorpasztaná a tankot Én motorból szedtem ki a gumis mágnest, de azon gondolkodok, nem-e fogja szétenni a benzin..ragasztani nem akartam, mert szerintem a benzin feloldaná. levágott ledek lábait beleszúrtam a parafába, azok tartják a mágnesokat. A tengely egy lapos csavarhúzó vonzza a mágnest, viszont ahogy msot van, a tengelyen szépen csúszik, tehát nem elég erős a mágnes, hogy megtartja a parafát.
Megcsináltam Reed relével, viszont nem valami híres. Vettem 3-at. 2 aprót, egy nagyobbat. A nagy lábát meghajlítottam, meg vissza, eltört az üvegcső, amibe van a relé. A másik kicsi ugyanez. A Harmadik kicsit sikerült felhasználni, még működött is, viszont az volt azzal a gond, hogy valamikor ,,beragadt,, tehát ha a mágnes nem is kapcsolta össze, de úgy maradt. Ha megpöccintettem, akkor szétkapcsolt. Én maradnák a sima kontaktos kapcsolásnál, a benzin alatt, és Mondjuk egy LED-et kapcsolnák csak. Vagy valami olyan megoldás kellene, hogy kapcsoljon egy relét, és az egy égőt, de akkor a relé kapcsolásánál már szikra keletkezhet. Ehhez valamimi kis ügyes kapcsolást kigondolni?
Be is kötötted és izzót is kapcsoltál rá? Ha igen, akkor lehet az a gond, hogy túl nagy áramot akarsz kapcsoltatni vele. Amúgy a reed relének nem mindegy, hogy merre áll, mert csak egy bizonyos pozícióban tudja a mágnes bekapcsolni.
Ez egy gyári szerkezet. A csőben van a reed relé az úszóban a mágnes.
Először szakadásmérővel próbáltam, úgy is jelentkezett a gond. A poziciója úgy volt ahogy lennie kellett, de akkor se kapcsolt mindig. Azért akarnám hogy a benzinszint alatt kapcsolni, de olyan megoldással, hogy gond ne legyen belőle.
Akkor ott valami nem stimmel. Én már használtam párszor reed csövet, de ilyen gondom még nem volt vele. Azt viszont tudom ,hogy nem minden helyzetben tudja összezárni a mágnes az érintkezőket. Használtam egyszer trafótekercselőhöz is, ahol kb 60mA-t kapcsolt, hát szikrázott is a két érintkező, de össze sosem ragadt.
Nem szivárgott be a relé üvegcsövébe a folyadék? (Mindenesetre NE benzinben kísérletezz, hanem vízben.)
Szárazon próbáltam, és úgy is valamikor összeragadt. Megkocogtattam, akkor jó volt, de ez az egész relé kb 1,8 x 5mm volt. A mágnes se kapcsolta mindig. Azért akarnám, hogy sima kontaktos legyen, az a legegyszerűbb, és igen kicsi áramot kapcsolni vele.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |