Fórum témák
» Több friss téma |
Ha jól érem, akkor a fenti, és a te megoldásnak is egy feszültség tartomány a kimeneti jele, ezért, ha a hányadosmérőt a nagykönyvben előírtak szerint kötöm be a te jeladóddal, akkor "himbálózni" fog a mutató a rendszerfeszültség ingadozása miatt.
Viszont! Ha a feszültséget is a stabil 12V-ról, kapja a műszer, a jelet pedig az arról ellátott oldman-féle jeladóról, akkor rendszerfeszültség ingadozása nem fogja befolyásolni a műszert. Ez így jó lehet? Mert akkor "csak" meg kell építeni a te jeladódat, kalibrálni, és kész is.
A linkelt rajzon a 4013B 13. lábig ugyanazt csinálja mindkét ák.
A jobb felső sarkában levő szinteltoló OPA -s kapcsolást is meg kell építened. (Sajnos poziciószámok hiányában nem tudok másként hivatkozni rá ![]() Természetesen az áramkört méretezni kell. (Vagy kísérletezéssel kell megtalálni a megfelelő értékeket. Néha ez gyorsabb mint végigszámolni, de ha van áramkör szimulátorod azzal még egyszerűbb. ![]()
Sziasztok! Következő lenne a kérdésem: Van egy 2001es suzuki swiftem és elfáradt a benzinkifogyás jelző lámpa.
már darabokra szedtem a kocsit és megtaláltam a benzinszintjelzőt 3 drótja van fekete, sárga/piros, és rózsszín. szóval a szintjelzés megy de az e betű után nem világít az izzó azt már megmértem az jó. a zsinórok közül a fekete a test a sárga/piros a szintjelző gondolom a rózsás a bibis. Kérdés az hogy hogy tudom kimérni a fekete és a rózsaszín közt a hibát? köszi előre is
Üdv!
Kapacitív üzemanyagszintmérőt szeretnék csinálni, és ehhez kellene egy nagyon kis értékeken (min szint 20pf, max szint 35pf), nagyon pontosan mérő kapacitásmérő. Multiméterrel szépen tudom mérni, de a cél hogy avr számára feldolgozható jelet állítsak elő. Konkrétan hogy mennyi a kapacitása nem érdekel, inkább arányaiban legyen pontos, a szintekhez tudom kalibrálni. Köszönöm a segítségeketeket előre is!
Idézet a Fórum Szabályzatból:
Idézet: „XVIII. Bármiféle bejegyzést a fórumba csak egy helyre, egyszer teszünk be. Nem kell azt többször, mindenféle – általunk megfelelőnek tartott topicba – helyre beírni mert nem hülyegyerek a többi fórumozó sem, ha érdekli a téma úgyis látni fogja és valószínűleg ír rá egy választ.” Regisztációkor Neked is el kellett (volna) olvasnod... ![]()
Üdv. Az első oldalon Topi belinkelt egy képet, egy folyadék méréshez alkalmas kapacitás mérőt. Nem igazán értek az ilyesmihez, és nem találtam erre utalást a hozzá szólásban sehol. Az elektrolit milyen anyagból kellene legyen? Többi alkatrészt már megrendeltem. A Választ előre is köszönöm. Resin046
Üdv! Eddigi tapasztalataim alapján megpróbálok segíteni, de ne vedd készpénznek amit írok, inkább iránymutatás...
Szóval kétféleképpen mérhetünk folyadékszinten, vagy kapacitásmérés elven, vagy "ellenállásmérés" elven. Ha a mérendő folyadék elektromosan szigetelő, akkor kapacitív elven mérhetünk, képzelj egy egy kondenzátort, aminek a két fegyverzete közé töltjük a szigetelő folyadékot(pl benzin). Ha üres, akkor a levegővel(mint szigetelővel) lesz egy kapacitása, majd ahogy töltjük fel, a levegő helyére a mi szintén szigetelő folyadék kerül, ezáltal megváltozik a kapacitása, mivel változik a két fegyverzet között lévő szigetelő anyag. Ha elektormosan vezető folyadékot mérünk(víz), akkor vagy elektródákat teszünk a vízbe, szintenként párban, és ha a víz eléri az elektródákat(összezárja), és megváltozik az egymáshoz viszonyított ellenállásuk. Ebben az elrendezésben a felbontást az érzékelől száma adja. Ha olyan elrendezésben hazsnáljuk, mint egy kondenzátor, csak vezető anyagot rakunk közé, akkor (véleményem szerint) ahogy töltjük fel vezető folyadékkal, a két fegyverzet közötti ellenállás közel linárisan változik. Remélem kicsit közelebb kerültél... ![]()
Köszi a választ, a működési elvét így már értem. Néztem ellenállás különbséget benzinnél és víznél, a benzin valóban szigetelő (a vízhez képest). Csak ami kép az első oldalon van (Topi linkelte be) azon csak 4 elektróda lóg a folyadékba, a képet elnézve nem is párosan. de még borításra sincs semmi utalás, kondenzátornak sem nézném. Valaki tudna segíteni azzal a kapcsolással kapcsolatban, hogy kivitelezhető-e ahogy le van rajzolva vagy némi átalakítással? A segítséget előre is köszi
Megnéztem a képet, itt az elektródák jeleit a házhoz képest vizsgáljuk, és "digitálisan" működik, tehát ha a ház és az aktuális elektróda között víz van, akkor már akkora áram folyhat rajta, ami elég hogy a logikai kaput 0-ból 1-be vigye. Tehát ezzel a módszerrel 4 különböző szintet tudsz kijelezni, ha a vízszint eléri az adott érzékelőt, a ház és az érzékelő között áram folyik, ami kinyitja a logikai ic adott portját, és a led világitani fog. Logikusan csak "vezető" folyadékok esetén működik, amin kellő nagyságú áram folyhat.
Köszi a választ. Tehát ha jól értem, benzin esetén ez nem kivitelezhető, mivel szigetel, és a tankba (ház) bele kell vezetnem a föld pontot. Köszi a segítséget, akkor a kapcsolás jó volt, csak éppen nem volt megadva, hogy mi az a "folyadék", és én meg nem jártam utána
![]() ![]()
Sziasztok! Rá is térek a lényegre! Van egy yamaha jogom! Mindig full-t mutat a mutató! Kivettem a tankbol a benzinszintmérőt és hiányzik rólla az uszo meg az egész kar! Mellékelek egy képet hogy mi van meg a mérőből! Nem nagyon tudom hogy hogy működik egy ilyen jelző de egy uszót éppenséggel tudnék bele csinálni csak hogy mi kellene még hogy jelezzen a mérőórának? Valami tipp? Köszi
![]()
Hát, nekem a Yamaha Mintemen régen valami ilyesmi volt, a kar végén van egy érintkező, az a kimenet, és ez a benzinszint függvényében mozog egy feltekercselt ellenállás huzalon, a mérő óra nem tudom milyen, de a változó feszültség miatt lehet hogy kereszt tekercses, mint a Ladáké
![]() ![]()
Nincs benne a tankban a többi része bele lehet látni meg le is engedtem már a benzint de nincs benne semmi! Szoval igy vettem hogy ez nem volt benne! A jelző az müködik mindig full-t mutat csak ami a tankba van ami adná a jelet azzal van a gond hogy nem tudom hogy lehetne megcsinálni hogy működjön?!
![]()
Nem éretek hozzá, csak egy ötlet: Mi lenne ha gyujtásra raknád, és mozgatnád a mozgatható részeket?
Forgasg, csavargasd, és ha valamerre elindul a mutató, akkor tudod hogy mér, tehát működik a dolog.
legegyszerűbb volna újat venni, hogy hogy javítsd ezt meg, az inkább fém illetve műanyag megmunkálás, mint elektronika, de lehet hogy lesz valaki aki tud segíteni benne. Ha ismerőstől szerzel egy gyárit, akkor csak lemásolod, bár nem kis meló (ragasztás meg hegesztés is volt az én jeladómban) mert a kar hossza amin az úszó van nagyon nem mindegy. Sok szerencsét
![]()
Nos! Sikerült kimérjem hogy mekkora ellenállással dolgozik a tankjelző órám! Kb: 77 ohmnál mutat "üres"et és olyan 48 ohmnál pedig "teli"t! Szoval egy változtatható értékű potméter kellene bele ugy gondolom mer a mozgatását megoldanám egy uszoval nade milyen potmétert vegyek aminek nem árt ha benzines lessz?
![]()
Helló. Kivettem a mocimból a benzinszint mérőt. Lényegében nem a szintet méri, csak ha már kifogy a megadott mennyiség, akkor világít. Amikor megnéztem a mérőt, elég hiányosnak tűnt. Mi lehetett ott, vagy hogy működik, hogy oldhatnám meg hogy újra működjön?
Ez a tank aljában, tetejében, vagy hogy volt? Legjobb megoldás egy úszós, hall jeladós megoldás lenne, vagy reed relés. A jeladó fix helyen lenne egy műanyag csőben, és az úszó ezen mozogna fel-le, plusz az úszóban lenne egy kis mágnes, Amikor az úszó lesüllyed/fogy a benzin, akkor a mágnes egy vonalba kerül a jeladóval, ami így kapcsolhat lámpát, ledet, stb...
Nem zörög egy pici úszó a tankban véletlen? Rajta egy rugalmas lemezdarabbal?
Nagyon ugy fest mintha a nagyobbik kilógó darabon lett volna az úszó egy lemezrúgón amit a benzin emel el a másik érintkezőtől.
A tank aljából csavartam ki. A mociban nem benzinszint mérő van, hanem csak ha kevesebb a szint a megadottnál, akkor kivilágít a lámpa, tehát szerintem felesleges ebbe olyan szintmérőt szerelni. Csak fogalmam sincs hogy működhet. hogy is lehetne helyrerázni az egészet.
jaja hasonló lehetett, de akkor sem jó dolog szabad érintkezőket kapcsolgatni ott a benzingőzben.
![]()
Akkor csak "ráesett" az úszó és az kapcsolta össze a két érintkezőt.
Bővebben: Link A videó szerint a kulcs ráfordításakor (ha van benzin ha nincs benzin) kivilágít, majd aztán eloltódik. Tehát lehet úgy hogy a sondában nem ér össze a 2 kontakt?
Lehet van benne egy ellenőrző áramkör, ami felvillantja a lámpákat, hogy megbizonyosodj a működésükről. Mivel az olajjelző is felvillan, ez nagyon valószínű.
így van. Csak még mindig nem tudom a működését. úgy lenne hogy a két kontaktus csak összezár, és nyit?
Amikor összezár, akkor gyullad ki az izzó. Kb olyan működése lehet, mint amit leírtam. Kellett ,hogy legyen egy úszó, ami méri a benzin szintjét.
de akkor ha egy izzó világít akkor fogyasztásnak is kell lennie. amikor az áramkör zár, lehetséges a kontaktnál egy apró szikra, nemigaz?
Amikor az úszó összezárta, akkor az még rég benzinben volt, mivel a tank alján helyezkedett el. Az autókban a tankban elhelyezett szivattyú is kefés motorral rendelkezik, csak mivel állandóan benzinben van, semmi gond nincs.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |