Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Önindító probléma
 
Témaindító: baribari, idő: Jún 27, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   11 / 37
(#) teodor válasza akos70 hozzászólására (») Jún 27, 2010 /
 
Nem mondtam , hogy helyesírásból is jó voltam. Olvasni való minden érdeklődőnek. Olvasni való.
(#) czibulak válasza akos70 hozzászólására (») Jún 27, 2010 /
 
az volt a naív gondolatom hogy szélgenerátor lesz a méhesünkbe hogy legyen világítás meg laptop töltő legalább de nem tudom hogy milyen áttételt is kéne alkalmazzak
olvastam a fórum elején 1 másik srác is csinált ilyet csak ő inverterrel 220v ot csinált a gépének...
hát nekem csak 12 kellene meg tennék 1 akksit hogy állandóan legyen áramom
mindenesetre köszi
(#) czibulak válasza teodor hozzászólására (») Jún 27, 2010 /
 
az jó lesz ha felhozod mert nekem nincs külömbség a két sarus kivezetésem közt
(#) teodor válasza czibulak hozzászólására (») Jún 27, 2010 /
 
Szia , a szélgenerátor topikban azt írják, hogy nem alkalmas a célra.
(#) teodor válasza czibulak hozzászólására (») Jún 27, 2010 /
 
Van rajta betű jelölés, ha már a szin nem látható.

generator.JPG
    
(#) czibulak válasza teodor hozzászólására (») Jún 27, 2010 /
 
Shit! szóval mehet a MÉH telepre v. a bontóba?
(#) teodor válasza czibulak hozzászólására (») Jún 27, 2010 /
 
Egy próbát megér. Az a baj, hogy a szélkerekek lassú járásúak a generátornak valóban kell 1000-2000f/p feletti fordulatszám , hogy legyen valamilyen hasznos teljesítmény de ezért szép a hobbi lehet kisérletezni lehet,viszont a generátor nem fékezi a szélkereket a még a kapocsfeszültsége nem haladja meg az aksi feszültségét.
A másik meg az, hogy kis feszültség különbség is tölti az aksit csak igy tovább tart a töltés. Ha neked csak idő szakos használatra kell az aksis üzem akkor vágj bele bátran.
(#) czibulak válasza teodor hozzászólására (») Jún 27, 2010 /
 
csak ehhez valami hatalmas áttétel kell amit nem volna épp egyszerű összehozni...
mondjuk lehet h lesz belőle valami mert vannak a háznál ékszíj feszítők meg ilyesmi...
(#) akos70 válasza czibulak hozzászólására (») Jún 27, 2010 /
 
A nagyobb akadályt abban látom, hogy ha teljesítményt is vársz, akkor elég nehéz lesz forognia a generátornak.
Próbáld ki, hogy az M jelü kivezetésre az aksiról +12V-ot kötsz, a generátor házára minuszt. Sokkal nehezebb lesz forgatni. Ha még fogyasztókkal is terheled, akkor még nehezebb.
(#) potyo válasza teodor hozzászólására (») Jún 27, 2010 /
 
Hát konkrétan ennek elég kicsi szerepe van a dinamó generátorra cserélésében. Ettől fontosabb szempontok is voltak:
-fix kivezetésekről lehet a termelt áramot elvezetni, nem a kényes kommutátorról
-jóval nagyobb teljesítmény vehető ki azonos méretű gépből
-mivel csak két csúszógyűrű, két kefe, valamint két csapágy az összes kopó alkatrész, a keféken és a gyűrűkön csak viszonylag kis áram folyik, ezért az élettartama és a megbízhatósága sokszorosa az egyenáramú generátorénak
-sokkal szélesebb fordulatszámtartományra készíthető, így a széles fordulatszámtartományú motorok mellé is alkalmazható olyan áttétel, amivel nemis pörög túl a motor maximális fordulatszámán, de már alapjáraton is ad valamennyi teljesítmény.
-ezen kívül a hatásfoka is valamivel jobb

Pl. itt egy doksi, benne az, hogy néz ki egy tipikus generátor áram-fordulatszám jelleggörbéje: Link

Tehát mint látható, az 1800 fordulatra megadott áram elég messze van a névleges áram 80%-ától, valamint ezen a szakaszon elég meredek a görbe, ezért az említett 1500-2000 az pont egy ilyen kritikus szakasz, hogy 1500-nál még alig tud valamit adni (névleges áram 15-20%-át), 2000 körül meg kb. a névleges áram felét tudja. A névleges áram 80%-a inkább olyan 3000 fordulat környékére esik. Namost ha megnézed, hogy a doksiban szereplő generátor maximális fordulatszáma 13500, és a főtengely maximális fordulatszáma pedig 6000, akkor ebből adódik egy maximális 1:2.25 áttétel, de nem szokták még ekkorára sem rakni, inkább 1:2 arányra. Alapjárat 750 körül szokott lenni, akkor alapjáraton a generátor foroghat max. 1700-at, vagyis tudja adni a névleges áram nagyjából harmadát. Ez elég messze van a 80%-tól.
(#) barny6 hozzászólása Júl 18, 2010 /
 
Hello mindenkinek!
Van egy olyan problémám hogy az önindítóm (Mtz) ,ha a kulcsot a ki állásba elfordítom akkor is forog.

Akkor már nem kellene neki a motort forgatni,még is forgatja.Csak akkor áll le ha leáramtalanítom az egészet.
Mi lehet a hiba? A behúzótekercsre gondolok. De pontosan melyik része?

Szívesen venném,ha valaki segítene.Köszi,előre is.
(#) akos70 válasza barny6 hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Lehet az is, de lehet a reléje is.
Régebbi 50-es, 80-asokon a motortérben, az indito fölött van a reléje, ujabbakban a müszerfal alatt, a bal oldali burkolat mögött.

Le kell kötni az inditorol a vékony vezetéket, ha ugy is indit, a behuzo rossz, ha ugy nem, akkor a relé.
(#) barny6 válasza akos70 hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Köszi a segítséget!
A behúzótekercs az önindító felett van nem? Annak a reléjére gondolsz?
Köszi.
(#) akos70 válasza barny6 hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
A behuzotekercs az önindito része, az a hengeres izé, amire a vezetékek mennek.
A relé meg kb fél méterrel fentebb (régin) egy gyufásdoboz méretü doboz, 4 vezetékkel.
(#) barny6 válasza akos70 hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Köszi a segítséget,Ákos!
(#) barny6 válasza akos70 hozzászólására (») Júl 31, 2010 /
 
Most volt időm megnézni az indító relét. Végignéztem a vezetékek útját.
Az egyik vékony vezeték,a gyújtáskapcsolóhoz megy. A másik a biztosíték táblához. De olyan hogy indítórelé az nincs benne.
Egyedül ami volt a műszerfalba az a irányjelző reléje volt. Egy kis hengeres aluminium doboz. Szóvak indító relé az nincs! Létezik ez?
De hogy ez így ment sok éven keresztül az is tuti. Egyébként Mtz -80 kisfülkéls és 83-as évjáratú.
Köszi a segítséget,előre is!
(#) akos70 válasza barny6 hozzászólására (») Aug 1, 2010 /
 
Létezik, ki szokták iktatni, ha tönkremegy.
Akkor valószínűleg a behúzó. Erről egyszerű meggyőződni, le kell kötni róla a vékony vezetéket (az 5-ös csavarról), ha úgy is teker, akkor tutira az a bűnös. Szétszedhető,általában javítható, lehet hozzá külön is alkatrészeket kapni.
(#) barny6 válasza akos70 hozzászólására (») Aug 1, 2010 /
 
Ha jól emlékeszem levettem a kábelet az 5-ös csavarról,és akkor nem tekert.
De ebben nemvok biztos megnézem ma még egyszer. Ha a behúzó a rossz. Mik az általános hibái mit,nézzek meg rajta?
Nem egy bonyolult szerkezet végül is. De azért egy kis segítség elkelne.
Köszi.
(#) akos70 válasza barny6 hozzászólására (») Aug 1, 2010 /
 
Ha ugy nem teker, akkor nem az a rossz.
Nézd meg lekötve.
(#) djnyary hozzászólása Aug 12, 2010 /
 
Hy!

Mitsubishi Colt 1600 GLX, 97-es évjáratú kocsim van.
Ma megtankoltuk, a benzinkútról fordultunk ki, erre elment minden elektronika az autóban. Megmozgattuk az akkumulátorról lemenő sarukat, kábeleket, az elektronika visszatért. az önindító viszont éppen csak moccan egyet és csak kattan indítás helyett. Csak betolásra indult be. Az akkumulátor feszültségét megmértük, azzal semmi probléma és még bikázni is próbáltuk. Semmi eredmény. Szerintem az önindítóval lehet valami probléma. Vajon milyen hibája lehet és mennyibe kerülhet a javítása? Remélem nem cserés.

Köszi a válaszokat!
Üdv.: Martin
(#) akos70 válasza djnyary hozzászólására (») Aug 12, 2010 /
 
Meg kéne róla győződni, hogy az aksi megfelelő-e. Esetleg kipróbálni egy másikkal. Ha úgy se indul, talán bele kellene nézni az önindítóba, de így onlájn nehéz diagnózist felállítani.
(#) zolika60 válasza djnyary hozzászólására (») Aug 12, 2010 /
 
Esetleg lelazult, vagy eloxidálódott a testkábel. Vagy kilazult az önindító főkábele. Persze sajnos az önindító hiba sincs kizárva.
(#) bbalazs_ válasza djnyary hozzászólására (») Aug 12, 2010 /
 
Csaknem biztosan erintkezesi hiba. Az onindito nagy aramot vesz fel, ott egy kis ellenallas-novekedes is mukodeskeptelenseget okozhat. Merj ra eloszor oninditozas alatt az akku polusaira. Ha lenyegesen nem csokken (mondjuk 11V korul marad), akkor az aram el sem jut az oninditoig rendesen. En is testkabelt mondanek eloszorre, aztan johet a tobbi, nagyaramu kabel vizsgalata. Kiszerel, megcsiszol, osszerak. Abbol amugy sem lehet baj a kesobbiekre nezve sem.
(#) djnyary válasza bbalazs_ hozzászólására (») Aug 12, 2010 /
 
Köszi! Amint tudom megpróbálom megmérni multiméterrel aszerint ahogy leírtad. Majd leírom hogy mit állapítottam meg.
(#) djnyary válasza bbalazs_ hozzászólására (») Aug 12, 2010 /
 
Megmértem, sajnos lemegy jóval 11 V alá. Én láttam 7-2 V-ot is a multiméteren, tehát szerintem nem testkábel lesz a hibás.
(#) bbalazs_ válasza djnyary hozzászólására (») Aug 12, 2010 /
 
OK, akkor merd meg oninditozas kozben magan az oninditon (az AKKU negativjahoz kepest - ne a motor negativjahoz kepest!) valoszinuleg ketemberes melo.
(#) Stewe válasza djnyary hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
Az sem mindegy, hogy az akku kábelen méred, vagy közvetlenül a póluson! Az akkumulátorsarunak is lehet nagy átmeneti ellenállása, így a teljesítmény nem az indítómotorban alakul mozgási energiává, hanem a sarut, és a pólust, illetve a kábelt fűti.
(#) djnyary válasza Stewe hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
Köszi! Megpróbálom így is amint tudom.
(#) djnyary válasza djnyary hozzászólására (») Aug 25, 2010 /
 
Üdv! Nagy nehezen meglett a probléma. Csak egy akkumulátorsarú volt cserés! Ennyi volt a probléma.

Köszi mindenkinek a segítséget!
(#) dido hozzászólása Aug 31, 2010 /
 
sziasztok. Egy kérdést szeretnék feltenni. Szerintetek mi lehet az autó baja ha nem tudom elindítani? Mármint van rajta gyujtás de a motor nem indul. Amikor elforditottam a kulcsot teljesen csak egyet kattanik, de a motor nem jár. Már előtte is nehezen indult el kb. harmadszorra.
Köszönöm a segítséget előre is.
Következő: »»   11 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem