Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Csak kérdés, nem kell egyből hülyézni.
Véletlen nem a beszívott levegő hőmérsékletérzékelőre gondol? Ha igen szerintem azt nem lehet javítani, vagyis igen cserével. Samara meg talán (de ez csak intuició) a folytószelepállás érzékelőről beszélt, de tévedésemet hamarosan meg fogja cáfolni.
Idézet: Ilyet sosem tennék! Én is szoktam tévedni és rosszul "tudni" dolgokat. Az az érzékelő amire Te gondolsz az itt egyben van a szívócsőnyomás érzékelővel. A Marelli MP vezérlésben ilyen van. Kár, hogy nem tudom az egész doksit feltölteni, mert túl nagy, de azért kiollóztam belőle a lényeget. „nem kell egyből hülyézni”
Üdv
a motronic-os rendszerhez tudnál valamit adni?
Mit? Nekem is ilyen a kocsivezérlőm. Mire vagy kíváncsi? A V60-ra? (folytószelepállás érzékelő) Vagy kapcsirajzot egy Marellis rendszerről?
Sem megcáfolni, sem pedig a magam igazát másokra erőltetni nem áll szándékomban. Kezdjük az alapoknál, mint ahogy az autógyárak is ezt tették teszik. Voltak a régi konstruciók, mint a karburátoros autók. Most ez alatt senki se a Ladára (mechanikus) gondoljon, hanem a nyugati típusokra. Ezekben az autókban elterjedt megoldás volt az autómata szivató, amit úgy oldottak meg, hogy a karburátoron belűl "vízteret" alakítottak ki amibe vagy annak közvetlen közelébe építették a spirális kinézetű és elrendezésű az általam annyit hangoztatott bimetalt. A működését nem írom le, mert egyértelmű. Most téjünk vissza a Skodához. Az általad említett a folytószelepállás érzékelő elhelyezkedése a spirál alatt van, amiről én írtam, bimetal néven, az a spirális kinézetű valami felette. Ennek a működési elve hasonló a régi karburátoros típusokéval annyi különbséggel, hogy ez elektromosan van vezérelve. Az autómata szivató üzemmód ezen a spirálon keresztűl megy végbe ami feldolgozza a motor hőmérsékletének a jelét és a folytószelepet annak megfelelően pozicionálja - nyitja és állítja. Nem összetévesztendő az alapjárati résszel, mert annak feladatát a kis motor látja el. Szóval hogyan is hívjuk ezt a spirális valamit? Pótméter? Pillangószelep szabályozó? Tévedni emberi dolog azonban VIM kolléga könyvtára, "könyv tárháza" nagy segítség de nem gyógyir, nem helyttesíti egy jó szakember tudását kézügyességét - hova kell nyúlni ha baj van. Megjegyzem, aki a szakmában dolgozik és többféle típussal foglalkozik az tudja, hogy ezek a szakirodalmak is nagyon megtudják vezetni az embert. Ahány szakirodalom példáúl annyi vezérlési beállítás Autofit - Autodata. Rendelkezem én is bőségesen szakirodalommal, azonban sokszor szídom annak készítőjét a felületes ismeretanyag készítése miatt.
Nemrég csináltam egy 1.4 16v Octaviát. A főtengely fordulatszám jeladó tárcsa el volt állítódva, mert egy szervizben kuplungozták és szimeringházat cseréltek. A jeladótárcsa a szimeringházban van, és nekik sikerült rosszúl visszarakni. Elővettem a porsche hungária tananyagot (ebből dolgoznak a "nagy" szervizben) és az abban leírtak alapján hétszer vettem le illtve raktam vissza a váltót, amiből aztán elegem lett, magam okumláltam ki a helyes állást - és sikerült. Szóval azóta, ha lehet mellőzöm ezen ismeretanyagok használatát. Amit én írtam, a spirál felső részének meghajlítása nagyon sok autóban működött - varázsoltam alapjáratot - de ez a beavatkozás természetesen nem helyettesíti a normális elektromosan vezérelt hidegindítást, de rövid vagy hosszú távon (tulajdonos pénztárcájának függvénye) ideiglenes megoldásként ragyogó.
Én hasonlóképpen jártam egy lendkerékkel.
Nem én vettem le, aki meg levette nem jelölte meg. Az atya úr istenért nem indult. Majd jött a "hagyományos" módszer. Felsőholtpont, szelepváltás, de a fötengely jeladónál nem volt meg a "szikrajel". Kiderült el lett rakva a lendkerék. Miután sikerült, és elvitték addigra a letöltés is befejeződött, pedig jóval előbb kezdtem, mint ahogy az autó összeszerelése. (Tudtam fog kelleni, de sajnos a program lassúbb volt nálam )
Szia ! VAG-Com-mal az egyetlen hiba a hőmérséklet jeladó idószakos hibája volt, természetesen ezért azt cseréltem ki legelöször, és én is gondoltam a légszűrő elkoszolódására, ezért azt is cseréltem, de az alapjárat ingadozás nem szünt meg. Viszont a szívócsőnyomás érzékelőt még nem néztem , kösz az ötletet, láttam a képet is , bár nem sikerült elsőre rájönnöm, hogy valójában hol is kell keresnem.
Visszaméztem pár oldalt és azon tűnödtem, hogy itt is el kellene indítani a döglött akták rovatot, mert megoldás még nem született pár esetre. tatrabi! Leírásod alapján - több rövid indítózásnál egyszer csak pöccre indul - tipikus ac hiba, mint ahogy írtuk már többször. A rövid pöccingetéssel "tolás" tudja csak az ac a megfeleő mennyiséget előállítani. Amíg össze nem szedi magát addig a legkisebb gázadásra is "kiürül" a rendszer és a kevés üzemanyag miatt bedadog. Mindenképpen érdemes lenne belekukkantani a tankba, és az ac műanyag (99%) és vagy gumi (1%) csöveit megvizsgálni törésre, repedezettségre, és az alján levő szűrőt is meg kell megvizsgálni, hogy nem szennyeződött el és nincs e laposra szívva.
El kellene döntened végre, hogy hidegindítózáskor nincs alapjárat vagy egyébként "csak" ingadozik az alapjáratod. Két külön eset
Idézet: Ez így igaz! A hozzáértést semmi sem pótolja, mert hiába van képi információ, ha még így sem találja meg a segítségre szoruló a kérdéses alkatrészt. Azt azért még meg kell említeni, hogy a gyártók is gondoskodnak arról, hogy avatatlan fel se ismerje a blokkra felszerelt érzékelőket. „könyvtára, "könyv tárháza" nagy segítség de nem gyógyir, nem helyttesíti egy jó szakember tudását kézügyességét - hova kell nyúlni ha baj van.” Idézet: Az az alaphelyzeti kontaktus "rugója", de ha kell, az egész V60 részegységet külön-külön funkciókra bontva meg tudom mutatni. (persze nem a hozzáértőkre gondolok, mert azok már láttak ilyet szétszedve). Amit tanácsolsz, az az avatatlanoknál végzetes hibát is okozhat (eltöri azt) és akkor már egy komplett egységet kell cserélnie. „Szóval hogyan is hívjuk ezt a spirális valamit?”
Szimultán csak abból dolgozik az ember amilyen információt megadnak a részére. Erre találták ki a V.A.G.-t mert ott elvileg "nincs" tévedés ha elektromossággal kapcsolatos értékek eltérőek a gyárilag megadottaktól. A típushibák meg egyértelműek, de ha rosszul adja elő a tulaj a hibát, csak "vakarózik" a szerelő.
Nekem sajna ez egy kb. fél éve húzódó probléma, akkor írtam még Neked is külön mailt abban is leírtam részletesen, hogy hidegen, és melegen egyaránt váltakozik az alapjárat 800-és a leállás között.
Jelenleg csak azért nem áll le az autó, mert megcsináltam azt ,amit szintén anno. javasoltál, tehát raktam egy benzinszűrőt az aktívszénszűrő tartályba menő vákumcsőre. Most újra le fogom venni az alapjárati vezérlőegységet,és megkeresem a szóbanforgó alkatrészt. Ha ez sem segít, akkor úgysem marad más,mint az alapjárati vezérlő cseréje .
Igaza van VIM kollégának az avatatlan "belenyúlással" kapcsolatosan. Köztudott azonban, hogy ezek az elektronikával ellátott autók már nem abba a kategóriába esnek amit otthon a ház előtt vagy fészerben lehet buherálni. Aki mégis elszánja magát annak ismernie kell tettének kockázatát és viselnie az ebből eredő probléma (ák) súlyát. Úgy gondolom, páran megoldásokat keresünk és kínálunk egyes esetekre, még ha az a szakmai titok határait is súrolja. Persze egyszerűbb lenne ha példáúl nálam is tele lenne a parkoló típusazonos autókkal (szakszerviz eset) és kicserélni a fél autót a másikból, csak ebben az a probléma, hogy hülyén halnék meg. A legfőbb probléma, az ügyfél pénztárcája. Nem cserélhetem ki a fél autót illetve az abban található jeladókat ismerve azok árait az ügyfél terhére (ezért nincs nekem mercim). Térjünk vissza az alapjárati vezérlőegység javítására (szakmai titok). Az alapjárati motor is javítható, ha nem teljesen zárlatos (le kell ellenőrizni, rendesen + és - ). Mivel a forgórész nem teljes fordulatot végez így annak kollektor része elkoszolódik (önindító esete) és onnantól kezdve nem akar működni. Fell kell emelni a nagy fogaskereket csavarhúzóval (óvatosan, le ne törjön - ne tedd be száradni a macskát a mikróba) majd a pozitívot és tested adni a motornak és igy szabadon jól "kipörgetni". Még egy kis levegővel való kifuvatás sem árt (por eltávolítása). Ezután minden tökéletes lesz. Hangsúlyozom ez csak abban az esetben működik, ha a motor nem zárlatos.
A benzinszűrős megoldással is legalább 1000-es fordulatot kellene produkálnia leállás nélkül. Óvatosan kérdezem meg, hogy a benzinszűrőt jól raktad fel (folyás irány)?
Üdvözlök mindenkit!
Igaz , hogy nem skoda, de lenne egy kérdésem, mert senki sem tud segíteni: Pár napja az asszony kocsja ( Corsa C 1.0, 3 henger, 2003, Z10XE) egyszer csak nem indult. Amit rögtön észrevettem, hogy nem zümmög az üzemanyag szivattyú. Persze reménykedtem, hogy esetleg valamelyik biztosíték adta meg magát, esetleg egy relé, de sajnos nem jutottunk előbbre. Viszont egy szerviz 45 és 90 ezer körül saccolta a javítást, amiről most had nem mondjak semmit. Ezeken felbuzdulva kollégáimmal nekiestünk hibát keresni, eljutottunk a szivattyúig, mondván kivesszük, betesszük az újat (amit még nem vásároltam meg…) és örül mindenki. A szivattyúról lehúzott csatlakozón, ráadott gyújtás mellett megmértük a feszültséget, ami 3.6V-ot mutatott. Ezt viszont nem egészen értem. Ennek ennyinek kell lennie? Az üzemanyag szivattyú nem 12V feszültséggel működik? Nos, itt tartok, ezért lenne pár kérdésem: -A mért 3.6V rendben van? -Van rá esély, hogy nem a szivattyú a hibás? Esetleg nem tudja valaki, hogy hol található benne az AC relé? Előre is köszönöm a hozzászólásokat! További szép napot mindenkinek!
Nem nincs rendben. Ott is 12V-nak kell lennie. Sajnos nem ismerem a corsát ezért a relé helyét nem tudom. A kadettben a tűzfal bal oldalán volt. Legalábbis azon amit vagy tíz éve javítottam. Ha beruházol egy javítási kézikönyvre szinte minden típushoz kapható 3-4000Ft abban minden benne lesz. Persze szerencsés esetben az is lehet, hogy valaki megírja neked. Ha követed a vezeték útját az is segíthet. Ha bebújik valami kötegbe akkor a másik végén szín alapján azonosíthatod. Lehet, hogy csak egy oxidos csatlakozó okozza a bajt.
Ha a data nem hazudik, akkor a kiegyenlítő tartály alatt a doblemezen.
Ponosabban a tartály előtt a lámpához közelítve. Írja a biztosíték táblán is a 10-es számút. A sok pici biztosíték mellett lévő sor legalsó darabja. Most választhatsz egyet, melyiket nézed meg először, merre is van. Üzemanyag rendszernyomás 3,8 bar. Ahogy néztem a rajzot az injektorokról is megy áram a motor felé, így elképzelhető a 3,6 V-os feszültség, ha az injektorok is azt kapnak.
Ha ez off lesz, megharaplak! Egyelőre csak ennyit, no comment.
A szájkosarat feltéve már nem is olyan nehéz felrakni a képeket.
[OFF]Hogy mi milyen gyorsak vagyunk ! És egy rugóra jár az agyunk.
Sőt utánaolvastam, mert most lett szükség a képernyő mentésére, és már én is tudom, így a következőben én is fel tudok majd rakni :duhos2:
És amiről már említést tettem a hiba javításánál, az kevés, hogy kicserélem a rossz alkatrészt jóra. Ez a rendszer 96-óta csak elmélyültebb lett ilyen téren.
Köszönöm a részletes útmutatót, a hétvégén az általad leírtakat figyelenbevéve finoman átnézem az alapjárati vezérlőegységet. A benzinszűrönél figyeltem a folyásirányt, tehát mint írtam is, igy nem áll le az autó, de az alapjárat itt sem fix, 1000, és 800 között
váltakozik, de nem folyamatosan, hanem kis szünetekkel.
Sziasztok! Van egy olyan gondom hogy a rádióm zárlatot csinált. Kicseréltem a olvadó biztosítót. De sajna a memória pozitívía ott van. De amit a kulcs behelyezésénél ad pozitív az valahol elmearad. Minden olvadó a fején van. Vajon mi lehet a gond? hol lehet?
Átnéztem a reléket meg minden. Most elkezdte még hogy be csekkolja a légzsákot és ismét bevilágít és nem hagya abba. Reléhiba lehet vagy csak hibakiolvasás kellene? Relét kihúztam visszadugtam. És újból csekkolja és megint világít.
A hétvégén szétszedtem az alapjárati vezérlőt, és fogóval finman állogattam a végponton Samara által leírtak alpján. Úgy tűnik sikerült, mert most már a benzínszűrő nélkül is viszonylag stabil az alapjárat, de
ami a legfontosabb : nem áll le az autó ! Ugyhogy még egyszer köszönöm mindenkinek a segítő szándékú javaslatokért .
Megvan a megoldás!! Aksi csere volt hiba kiolvasás és tökéletes minden. A légzsák állítólag az volt a baj hogy az új aksi meghalt és nem volt elég feszültség így a számítógép légzsák hibát észlelt. Így a garanciális aksi csere 6hónapot bírt!
Tudom nem éppen elektronikai kérdés, minden Skoda Octavia megjavult?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |