Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   31 / 195
(#) sufni-tunning válasza VIM hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Csak kérdés, nem kell egyből hülyézni.
Véletlen nem a beszívott levegő hőmérsékletérzékelőre gondol?
Ha igen szerintem azt nem lehet javítani, vagyis igen cserével.
Samara meg talán (de ez csak intuició) a folytószelepállás érzékelőről beszélt, de tévedésemet hamarosan meg fogja cáfolni.
(#) VIM válasza sufni-tunning hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Idézet:
„nem kell egyből hülyézni”
Ilyet sosem tennék! Én is szoktam tévedni és rosszul "tudni" dolgokat. Az az érzékelő amire Te gondolsz az itt egyben van a szívócsőnyomás érzékelővel. A Marelli MP vezérlésben ilyen van. Kár, hogy nem tudom az egész doksit feltölteni, mert túl nagy, de azért kiollóztam belőle a lényeget.

G71-G42.JPG
    
(#) tatrabi válasza VIM hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Üdv

a motronic-os rendszerhez tudnál valamit adni?
(#) VIM válasza tatrabi hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Mit? Nekem is ilyen a kocsivezérlőm. Mire vagy kíváncsi? A V60-ra? (folytószelepállás érzékelő) Vagy kapcsirajzot egy Marellis rendszerről?
(#) VIM válasza tatrabi hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
V60
(#) samara válasza sufni-tunning hozzászólására (») Szept 1, 2010 /
 
Sem megcáfolni, sem pedig a magam igazát másokra erőltetni nem áll szándékomban. Kezdjük az alapoknál, mint ahogy az autógyárak is ezt tették teszik. Voltak a régi konstruciók, mint a karburátoros autók. Most ez alatt senki se a Ladára (mechanikus) gondoljon, hanem a nyugati típusokra. Ezekben az autókban elterjedt megoldás volt az autómata szivató, amit úgy oldottak meg, hogy a karburátoron belűl "vízteret" alakítottak ki amibe vagy annak közvetlen közelébe építették a spirális kinézetű és elrendezésű az általam annyit hangoztatott bimetalt. A működését nem írom le, mert egyértelmű. Most téjünk vissza a Skodához. Az általad említett a folytószelepállás érzékelő elhelyezkedése a spirál alatt van, amiről én írtam, bimetal néven, az a spirális kinézetű valami felette. Ennek a működési elve hasonló a régi karburátoros típusokéval annyi különbséggel, hogy ez elektromosan van vezérelve. Az autómata szivató üzemmód ezen a spirálon keresztűl megy végbe ami feldolgozza a motor hőmérsékletének a jelét és a folytószelepet annak megfelelően pozicionálja - nyitja és állítja. Nem összetévesztendő az alapjárati résszel, mert annak feladatát a kis motor látja el. Szóval hogyan is hívjuk ezt a spirális valamit? Pótméter? Pillangószelep szabályozó? Tévedni emberi dolog azonban VIM kolléga könyvtára, "könyv tárháza" nagy segítség de nem gyógyir, nem helyttesíti egy jó szakember tudását kézügyességét - hova kell nyúlni ha baj van. Megjegyzem, aki a szakmában dolgozik és többféle típussal foglalkozik az tudja, hogy ezek a szakirodalmak is nagyon megtudják vezetni az embert. Ahány szakirodalom példáúl annyi vezérlési beállítás Autofit - Autodata. Rendelkezem én is bőségesen szakirodalommal, azonban sokszor szídom annak készítőjét a felületes ismeretanyag készítése miatt.
Nemrég csináltam egy 1.4 16v Octaviát. A főtengely fordulatszám jeladó tárcsa el volt állítódva, mert egy szervizben kuplungozták és szimeringházat cseréltek. A jeladótárcsa a szimeringházban van, és nekik sikerült rosszúl visszarakni. Elővettem a porsche hungária tananyagot (ebből dolgoznak a "nagy" szervizben) és az abban leírtak alapján hétszer vettem le illtve raktam vissza a váltót, amiből aztán elegem lett, magam okumláltam ki a helyes állást - és sikerült. Szóval azóta, ha lehet mellőzöm ezen ismeretanyagok használatát. Amit én írtam, a spirál felső részének meghajlítása nagyon sok autóban működött - varázsoltam alapjáratot - de ez a beavatkozás természetesen nem helyettesíti a normális elektromosan vezérelt hidegindítást, de rövid vagy hosszú távon (tulajdonos pénztárcájának függvénye) ideiglenes megoldásként ragyogó.
(#) sufni-tunning válasza samara hozzászólására (») Szept 1, 2010 /
 
Én hasonlóképpen jártam egy lendkerékkel.
Nem én vettem le, aki meg levette nem jelölte meg.
Az atya úr istenért nem indult. Majd jött a "hagyományos" módszer.
Felsőholtpont, szelepváltás, de a fötengely jeladónál nem volt meg a "szikrajel".
Kiderült el lett rakva a lendkerék.
Miután sikerült, és elvitték addigra a letöltés is befejeződött, pedig jóval előbb kezdtem, mint ahogy az autó összeszerelése. (Tudtam fog kelleni, de sajnos a program lassúbb volt nálam )
(#) majerl válasza VIM hozzászólására (») Szept 1, 2010 /
 
Szia ! VAG-Com-mal az egyetlen hiba a hőmérséklet jeladó idószakos hibája volt, természetesen ezért azt cseréltem ki legelöször, és én is gondoltam a légszűrő elkoszolódására, ezért azt is cseréltem, de az alapjárat ingadozás nem szünt meg. Viszont a szívócsőnyomás érzékelőt még nem néztem , kösz az ötletet, láttam a képet is , bár nem sikerült elsőre rájönnöm, hogy valójában hol is kell keresnem.
(#) samara válasza tatrabi hozzászólására (») Szept 2, 2010 /
 
Visszaméztem pár oldalt és azon tűnödtem, hogy itt is el kellene indítani a döglött akták rovatot, mert megoldás még nem született pár esetre. tatrabi! Leírásod alapján - több rövid indítózásnál egyszer csak pöccre indul - tipikus ac hiba, mint ahogy írtuk már többször. A rövid pöccingetéssel "tolás" tudja csak az ac a megfeleő mennyiséget előállítani. Amíg össze nem szedi magát addig a legkisebb gázadásra is "kiürül" a rendszer és a kevés üzemanyag miatt bedadog. Mindenképpen érdemes lenne belekukkantani a tankba, és az ac műanyag (99%) és vagy gumi (1%) csöveit megvizsgálni törésre, repedezettségre, és az alján levő szűrőt is meg kell megvizsgálni, hogy nem szennyeződött el és nincs e laposra szívva.
(#) samara válasza majerl hozzászólására (») Szept 2, 2010 /
 
El kellene döntened végre, hogy hidegindítózáskor nincs alapjárat vagy egyébként "csak" ingadozik az alapjáratod. Két külön eset
(#) VIM válasza samara hozzászólására (») Szept 2, 2010 /
 
Idézet:
„könyvtára, "könyv tárháza" nagy segítség de nem gyógyir, nem helyttesíti egy jó szakember tudását kézügyességét - hova kell nyúlni ha baj van.”
Ez így igaz! A hozzáértést semmi sem pótolja, mert hiába van képi információ, ha még így sem találja meg a segítségre szoruló a kérdéses alkatrészt. Azt azért még meg kell említeni, hogy a gyártók is gondoskodnak arról, hogy avatatlan fel se ismerje a blokkra felszerelt érzékelőket.
Idézet:
„Szóval hogyan is hívjuk ezt a spirális valamit?”
Az az alaphelyzeti kontaktus "rugója", de ha kell, az egész V60 részegységet külön-külön funkciókra bontva meg tudom mutatni. (persze nem a hozzáértőkre gondolok, mert azok már láttak ilyet szétszedve). Amit tanácsolsz, az az avatatlanoknál végzetes hibát is okozhat (eltöri azt) és akkor már egy komplett egységet kell cserélnie.
(#) VIM válasza samara hozzászólására (») Szept 2, 2010 /
 
Szimultán csak abból dolgozik az ember amilyen információt megadnak a részére. Erre találták ki a V.A.G.-t mert ott elvileg "nincs" tévedés ha elektromossággal kapcsolatos értékek eltérőek a gyárilag megadottaktól. A típushibák meg egyértelműek, de ha rosszul adja elő a tulaj a hibát, csak "vakarózik" a szerelő.
(#) majerl válasza samara hozzászólására (») Szept 2, 2010 /
 
Nekem sajna ez egy kb. fél éve húzódó probléma, akkor írtam még Neked is külön mailt abban is leírtam részletesen, hogy hidegen, és melegen egyaránt váltakozik az alapjárat 800-és a leállás között.
Jelenleg csak azért nem áll le az autó, mert megcsináltam azt ,amit szintén anno. javasoltál, tehát
raktam egy benzinszűrőt az aktívszénszűrő tartályba menő vákumcsőre.
Most újra le fogom venni az alapjárati vezérlőegységet,és megkeresem a szóbanforgó
alkatrészt. Ha ez sem segít, akkor úgysem marad más,mint az alapjárati vezérlő cseréje .
(#) samara válasza majerl hozzászólására (») Szept 2, 2010 /
 
Igaza van VIM kollégának az avatatlan "belenyúlással" kapcsolatosan. Köztudott azonban, hogy ezek az elektronikával ellátott autók már nem abba a kategóriába esnek amit otthon a ház előtt vagy fészerben lehet buherálni. Aki mégis elszánja magát annak ismernie kell tettének kockázatát és viselnie az ebből eredő probléma (ák) súlyát. Úgy gondolom, páran megoldásokat keresünk és kínálunk egyes esetekre, még ha az a szakmai titok határait is súrolja. Persze egyszerűbb lenne ha példáúl nálam is tele lenne a parkoló típusazonos autókkal (szakszerviz eset) és kicserélni a fél autót a másikból, csak ebben az a probléma, hogy hülyén halnék meg. A legfőbb probléma, az ügyfél pénztárcája. Nem cserélhetem ki a fél autót illetve az abban található jeladókat ismerve azok árait az ügyfél terhére (ezért nincs nekem mercim). Térjünk vissza az alapjárati vezérlőegység javítására (szakmai titok). Az alapjárati motor is javítható, ha nem teljesen zárlatos (le kell ellenőrizni, rendesen + és - ). Mivel a forgórész nem teljes fordulatot végez így annak kollektor része elkoszolódik (önindító esete) és onnantól kezdve nem akar működni. Fell kell emelni a nagy fogaskereket csavarhúzóval (óvatosan, le ne törjön - ne tedd be száradni a macskát a mikróba) majd a pozitívot és tested adni a motornak és igy szabadon jól "kipörgetni". Még egy kis levegővel való kifuvatás sem árt (por eltávolítása). Ezután minden tökéletes lesz. Hangsúlyozom ez csak abban az esetben működik, ha a motor nem zárlatos.
(#) samara válasza majerl hozzászólására (») Szept 2, 2010 /
 
A benzinszűrős megoldással is legalább 1000-es fordulatot kellene produkálnia leállás nélkül. Óvatosan kérdezem meg, hogy a benzinszűrőt jól raktad fel (folyás irány)?
(#) tatrabi hozzászólása Szept 2, 2010 /
 
Üdvözlök mindenkit!
Igaz , hogy nem skoda, de lenne egy kérdésem, mert senki sem tud segíteni:

Pár napja az asszony kocsja ( Corsa C 1.0, 3 henger, 2003, Z10XE) egyszer csak nem indult. Amit rögtön észrevettem, hogy nem zümmög az üzemanyag szivattyú. Persze reménykedtem, hogy esetleg valamelyik biztosíték adta meg magát, esetleg egy relé, de sajnos nem jutottunk előbbre. Viszont egy szerviz 45 és 90 ezer körül saccolta a javítást, amiről most had nem mondjak semmit. Ezeken felbuzdulva kollégáimmal nekiestünk hibát keresni, eljutottunk a szivattyúig, mondván kivesszük, betesszük az újat (amit még nem vásároltam meg…) és örül mindenki. A szivattyúról lehúzott csatlakozón, ráadott gyújtás mellett megmértük a feszültséget, ami 3.6V-ot mutatott. Ezt viszont nem egészen értem. Ennek ennyinek kell lennie? Az üzemanyag szivattyú nem 12V feszültséggel működik?

Nos, itt tartok, ezért lenne pár kérdésem:
-A mért 3.6V rendben van?
-Van rá esély, hogy nem a szivattyú a hibás?
Esetleg nem tudja valaki, hogy hol található benne az AC relé?
Előre is köszönöm a hozzászólásokat!
További szép napot mindenkinek!
(#) zolika60 válasza tatrabi hozzászólására (») Szept 2, 2010 /
 
Nem nincs rendben. Ott is 12V-nak kell lennie. Sajnos nem ismerem a corsát ezért a relé helyét nem tudom. A kadettben a tűzfal bal oldalán volt. Legalábbis azon amit vagy tíz éve javítottam. Ha beruházol egy javítási kézikönyvre szinte minden típushoz kapható 3-4000Ft abban minden benne lesz. Persze szerencsés esetben az is lehet, hogy valaki megírja neked. Ha követed a vezeték útját az is segíthet. Ha bebújik valami kötegbe akkor a másik végén szín alapján azonosíthatod. Lehet, hogy csak egy oxidos csatlakozó okozza a bajt.
(#) sufni-tunning válasza tatrabi hozzászólására (») Szept 2, 2010 /
 
Ha a data nem hazudik, akkor a kiegyenlítő tartály alatt a doblemezen.
Ponosabban a tartály előtt a lámpához közelítve.

Írja a biztosíték táblán is a 10-es számút.
A sok pici biztosíték mellett lévő sor legalsó darabja. Most választhatsz egyet, melyiket nézed meg először, merre is van.

Üzemanyag rendszernyomás 3,8 bar.

Ahogy néztem a rajzot az injektorokról is megy áram a motor felé, így elképzelhető a 3,6 V-os feszültség, ha az injektorok is azt kapnak.
(#) VIM válasza tatrabi hozzászólására (») Szept 2, 2010 /
 
Ha ez off lesz, megharaplak! Egyelőre csak ennyit, no comment.
(#) VIM válasza tatrabi hozzászólására (») Szept 2, 2010 /
 
A szájkosarat feltéve már nem is olyan nehéz felrakni a képeket.
(#) sufni-tunning válasza VIM hozzászólására (») Szept 2, 2010 /
 
[OFF]Hogy mi milyen gyorsak vagyunk ! És egy rugóra jár az agyunk.
Sőt utánaolvastam, mert most lett szükség a képernyő mentésére, és már én is tudom, így a következőben én is fel tudok majd rakni :duhos2:
(#) VIM válasza sufni-tunning hozzászólására (») Szept 2, 2010 /
 
És amiről már említést tettem a hiba javításánál, az kevés, hogy kicserélem a rossz alkatrészt jóra. Ez a rendszer 96-óta csak elmélyültebb lett ilyen téren.
(#) majerl válasza samara hozzászólására (») Szept 3, 2010 /
 
Köszönöm a részletes útmutatót, a hétvégén az általad leírtakat figyelenbevéve finoman átnézem az alapjárati vezérlőegységet. A benzinszűrönél figyeltem a folyásirányt, tehát mint írtam is, igy nem áll le az autó, de az alapjárat itt sem fix, 1000, és 800 között
váltakozik, de nem folyamatosan, hanem kis szünetekkel.
(#) tatrabi hozzászólása Szept 3, 2010 /
 
Köszönöm a válaszokat....

béke
(#) örvájn28 hozzászólása Szept 4, 2010 /
 
Sziasztok! Van egy olyan gondom hogy a rádióm zárlatot csinált. Kicseréltem a olvadó biztosítót. De sajna a memória pozitívía ott van. De amit a kulcs behelyezésénél ad pozitív az valahol elmearad. Minden olvadó a fején van. Vajon mi lehet a gond? hol lehet?
(#) örvájn28 hozzászólása Szept 4, 2010 /
 
Átnéztem a reléket meg minden. Most elkezdte még hogy be csekkolja a légzsákot és ismét bevilágít és nem hagya abba. Reléhiba lehet vagy csak hibakiolvasás kellene? Relét kihúztam visszadugtam. És újból csekkolja és megint világít.
(#) majerl hozzászólása Szept 7, 2010 /
 
A hétvégén szétszedtem az alapjárati vezérlőt, és fogóval finman állogattam a végponton Samara által leírtak alpján. Úgy tűnik sikerült, mert most már a benzínszűrő nélkül is viszonylag stabil az alapjárat, de
ami a legfontosabb : nem áll le az autó ! Ugyhogy még egyszer köszönöm mindenkinek a segítő szándékú javaslatokért .
(#) örvájn28 hozzászólása Szept 7, 2010 /
 
Megvan a megoldás!! Aksi csere volt hiba kiolvasás és tökéletes minden. A légzsák állítólag az volt a baj hogy az új aksi meghalt és nem volt elég feszültség így a számítógép légzsák hibát észlelt. Így a garanciális aksi csere 6hónapot bírt!
(#) samara hozzászólása Szept 10, 2010 /
 
Tudom nem éppen elektronikai kérdés, minden Skoda Octavia megjavult?
(#) örvájn28 válasza samara hozzászólására (») Szept 10, 2010 /
 
Sajna nem! Nekem pl a kormányban lévő légzsákkal vannak gondok. Állandóan visszajön gyenge a jel azt írja ki hibakódnak.
Következő: »»   31 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem