Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Én is tapasztalom, hogy a H1-es, H7-es izzók igen hamar tönkremennek (a régi H4-es talán kevésbé), mondjuk én oldaltól függetlenül.
Lehet, hogy tévedek, de én abban látom az okát, hogy 1.- a mai autók töltési feszültsége kb. a felső határértéket súrolja, 14voltos feszültséggel nem nagyon találkozok. Az a fél volt sokat számíthat az izzók élettartamában (is). 2.- szerintem ezen izzók tervezésekor a nagyobb fényerő a fontosabb szempont, az élettartam kevésbé. Ahogy írták előttem, jónevű,márkás izzót kell keresni, az tovább bírja.
Lehet olyannal kellene megpróbálkozni, hogy még a motor indítása előtt bekapcsolni a lámpákat, hogy kisebb legyen a bekapcsolási áramlökés. Merészebb dolog a generátor szabályzását módosítani, hogy indulás után mondjuk 10 másodperc alatt emelje fel a feszültséget a végleges szintre, és a motor indulásakor pedig a lámpák kapcsoljanak be automatikusan.
Biztosítéktáblából viszonylag könnyen ki lehet vezetékezni egy lágyindítóhoz a cuccot: Ki-be egy vezeték egy biztosíték formájú dugóról, testet pedig bárhonnan...
Lehet, hogy ezek az ötletek valamelyest növelnék az izzók élettartamát, kérdés, hogy megéri-e azért, hogy az 500 ft-os izzó 6 hónap helyett mondjuk 8-at bírjon.
Teljesen igazad van, biztos hogy nem éri meg! Ráadásul a rezgések ellen semmit sem ér.
Most viszont a technikai lehetőségekről beszélünk.
Világos! És a lehetőségek tárháza kimeríthetetlen.
Igazándiból az a probléma fő oka, hogy nappal is lámpázni kell. Azelőtti időkben több éven keresztül szolgált egy izzó.
Szerintem nem csak ezen múlik, hanem az izzók is ócskábbak lettek. Persze ezt lehetetlen bizonyítani...
Az én mostani autóm 13 éve van nálam, talán 3-szor cseréltem benne fényszóróizzót. Mondjuk ebbe H4-es kell.
Persze egyértelmű, hogy a nappali lámpázás meggyorsítja a dolgot, de a mai autókban nem ezzel arányosan gyakrabban kell cserélni. És akkor még a szerelhetőségükről nem beszéltünk.
Nem véletlen vették ki a kreszből az izzókészlet meglétét.
Próbáljon meg bárki -talán a 12 éves fiamnak van akkora keze- egy Opel Zafirából izzót cserélni, mondjuk csak egy normál napon. Aki próbált az tudja, aki nem annk szerencséje van, de ne is akarjon. Bővebben PM-ben.
Csakhogy épp azt kellett volna csinálni EU szinten, hogy az az autó, amin nem lehet két kézzel és szerszám nélkül normálisan a főizzókat cserélni, az ne vehessen részt közúti forgalomban. Rögtön tudott volna minden autógyár olyan autót gyártani, amiben hozzá lehet férni normálisan az izzókhoz...
De akkor mi lesz a márkaképviseletekkel?
Valamiből Nekik is élni kell? :beka3:
20 éve is megvoltak, amikor még olyan autót gyártottak, amiket nem kellett szervízbe vinni égőcserére, hanem a kezelési útmutatóban le volt rajzolva, hogyan kell izzót cserélni. Azóta meg csak több autó lett, a sofőrök színvonala meg csökkent, ezután is lesznek sokan, akiknek bonyolult/lusták izzót cserélni, csak nem kellene azt csinálni, hogy ha nekem kiég december 23-án, akkor január elejéig kiégett izzóval kelljen járnom, mert majd csak akkor fog először dolgozni a szervíz...
Teljes mértékben egyet értünk. Szerintem sem szabadna forgalomba engedni olyan autót amiben egy szőke nő nem tud izzót cserélni. Mert hogy manapság olyanok vannak forgalomban amiben nekem is eltart vagy negyedórát még kicserélem a fényszóró izzót. Pedig már vagy 35 éve gyakorlom ezt a dolgot.
Na de te valószínűleg nem mész vele évi 50000 km-t mint én.
Akkor neked minden bizonnyal munkaeszköz az autó. Olajat is gyakrabban kell cserélned, szűrőket, stb. szóval az izzó kiégés szerintem elég elenyésző tétel.
Amúgy áruld már el, hogy mit csinálsz, hogy ennyit mész évente?
Anyagbeszerző vagyok egy autószervizben. Ebből a futásteljesítményből 40000 csak a munkába járás évente. (napi 120km) A többi amit különben is járnék vele. Szerencsére ez még nem egy drága üzemű autó. (1981-es dízel passat.) Más autóval nem is tudnám ezt a munkát végezni. 650000km-nél generáloztam meg a motorját és azóta több mint 420000km-t mentem vele. Szerintem ennél nincs költséghatékonyabb jármű.
Idézet: No persze nem vészes, de nem kéne még ennyinek sem lennie. „az izzó kiégés szerintem elég elenyésző tétel.”
Hali.Nekem olyan kérdésem lenne, hogy most veszek egy mitsubitsi Galantot ami 2.0 literes tdi motorral ellátott gép és csak 90LE-s.nos szovalé ha valaki tudna nekem segiteni abban hogyan lehetne a a számitogép vezérlését átállitani ugy hogy kicsit több paci legyen benne az irjon.
Semmiképp se házilag!
A vezérlés jellegfelületeinek ésszerű módosítása mindenképpen szakértelmet igényel, még a magukat hozzáértőnek tartó buherátorok is csak a többé kevésbé kipróbált, és bevált szoftvert töltik az ECU eredeti szoftvere helyére. A teljesítmény növelése a programozott tartalélkok miatt megoldható, a TDI motorok esetén ez akár jelentős is lehet (25-35 százalék is), de ennek az árát élettartam-csökkenésben, károsanyag-kibocsátás emelkedésben, és kiszolgálás igény növekedésben (gyakoribb olajcsere, jobb olaj) is meg kell fizetni.
Annyit hogy érdemes legyen belenyúlni, szerintem sehogy. Nem csak az elektronikán múlik a dolog, a több lóerőhöz több levegő is kell a hengerbe, hogy a gázolaj el tudjon égni, ahhoz meg valószínűleg másik turbó kellene, hogy legyen elég levegőszállítás, lehet, hogy nyomásérzékelők se tudnák a megnövekedett nyomást mérni, nembeszélve a mechanikai részek plusz terheléséről. Na meg Mitsubishi nem hiszem hogy olyan gyakori gép, főleg nem dízelmotorral, hogy az ember minden sarkon olcsón találjon hozzá alkatrészt, ha valami mégis megdöglik a motorban. Más a helyzet mondjuk valami gyakoribb autóval, azokhoz még komplett motort is lehet találni, de ilyen ritka cuccnál én nem kockáztatnék.
Értem.Nézegettem nagyobb turot hozzá de akkor ha azt feltenném akkor ahoz meg hozzá kéne állitani a vezérlést is ugye?Hogy menyi gázolajat adjon neki.Vagy rosszul látom a dolgokat?
A nagyobb feltöltő lehet hogy még ártana is, mivel kis lökettérfogatú motor kipufogógáza nem biztos, hogy megfelelő tartományban járatja... a belső égésű motorok lelkivilága túl bonyolult a sufni-tuninghoz.
Töltőlevegő sebessége, nyomása, hőmérséklete mind külön befolyásolja a befecskendezhető mennyiséget. (ha biztosan nagyobb a levegőmennyiség akkor nem kell feltétlenül állítás, a dízelek mindenképpen légfelesleggel dolgoznak. Visszafogott teljesítménynövelő hatást még egy töltőlevegő visszahűtővel is el lehet érni, a hidegebb levegő több levegő, így egy kicsivel kijjebb lehet tekerni a füstcsavart az adagolón a fekete felhő veszélye nélkül.
Állítólag 20-30% pluszt gond és káros következmények nélkül hozhat egy jó csiptuning.
Épp pár napja vett egy illető egy másik fórumon pár lóerőt az autójába. Kiolvasták a vezérlőből a tartalmat, azt elküldték Németországba, ott módosították, visszaküldték, itthon átírták. Csak hát ez pénzbe kerül, 90ezret fizetett érte. Itt csináltatta, érdekes lehet beleolvasgatni.
Biztos közösben kell a reklám?
Egyébként az, hogy "káros következmények nélkül" csak annyit jelent, hogy nem feltétlenül okoz kárt, de ha egy motorból nagyobb teljesítményt veszünk ki, mint amire a gyártó ajánlotta, az élettartam csökkenést, és/vagy fogyasztás növekedést... ezért azonnali garanciavesztést okoz.
Üdv! Ha mindenáron több paci kell, és azt akarod, hogy a motor se legyen kuka rövid időn belül inkább vidd szakemberhez. (felénk 40 körül mozog egy igazi szoftvermódosítás) Amúgy mikori a Galant? A régi Mitsuknak nem írható az Ecu.
Ezzel szemben a Renault 1,5 dCi-ben a főtengely csapágyazás gyári állapotban is képes 100000km környékén tönkremenni és csinálni egy jókora javítási számlát. Én nem mernék belevágni egy ilyen viszonylag ritka motornál. Mondjuk egy X20DTL vagy Y17DT motoros Astranal már bátrabb lennék.
2001-es kiadásu.De csak érdeklödöm.Amugy mindenképpen szakemberhez vinném hogy a csippet átirják.
Idézet: „de ennek az árát élettartam-csökkenésben, károsanyag-kibocsátás emelkedésben, és kiszolgálás igény növekedésben (gyakoribb olajcsere, jobb olaj) is meg kell fizetni” Ezzel nem feltétlenül értek egyet! VW Passat 1.9 PDTDI---> 130paciból 165lett (mérve, nem AS szabvány szerint), csökkent a fogyasztás és a károsanyag kibocsájtás is maradt a régi... NEM box-al, mert az egy marhaság (az tényleg nem csinál semmit, csak a lambda szonda adatait hamisítja meg, a fogyasztás az egekbe szökik), hanem normálisan, motorra, személyre szabott és írt programmal!
Nem reklámnak szántam (már csak azért sem, mert semmi érdekem nem fűződik hozzá), inkább olvasnivalónak.
Az a 20% - ha nem élnek vissza vele - talán még nem olyan többlet, ami kimutatható kárt okozna a motorban, vagy a hajtásláncban. Amikor 100% vagy még magasabb, a többletteljesítmény, na az már kemény lehet... :yes:
Nem is feltétlenül igaz! De lehetővé teszi azt, hogy kihasználjuk azt a 10-30%-ot, amit a gyártó nem mert odaadni. Ha naponta egyszer-kétszer egy meredek előzést könnyít meg, nem vágja haza a gépet, de ha "életvitelszerűen nyomjuk a gázt mint süket a csengőt" akkor az nem marad következmény nélkül.
Ez egy tanulságos vita. |
Bejelentkezés
Hirdetés |