Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Romet elektronika
 
Témaindító: hili13éves, idő: Máj 7, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) hili13éves hozzászólása Máj 7, 2007 /
 
Szereztem egy rometet feljavitottam csak a gyújtását nem tom beálitani !! Aki ért hozzá az tudna segiteni??
Valamit? előre is kösz!!
(#) Gab_Bee válasza hili13éves hozzászólására (») Máj 7, 2007 / 4
 
Halee! A Rometthez nem értek, de szerintem ugyan az mint a Simson!
Nos, a Simsonnál én mindíg így állítom be a gyújtást, és semmi bajom nincs vele.. indul rendesen stb...
SZal: kiveszed a gyertyát
utánna a lendkerékröl leszeded az anyát hogy le tudd szedni.. utánna fogsz egy kicsi csavarhúzót, és beleteszed a hengerbe...( a gyertya helyére )
megfogod a csavarhúzót, és megnézed, hogy a megszakító mikor nyit.. azaz amikor kinyit a megszakító akkor azt megnézed hogy hol jár a dugattyú! ha ez megvan akkor következik a "gyújtópanel" meglazítása és addig forgatod jobbra vagy balra, amíg a felsö holtponttól 0.7 mm -re kezdjen nyitni a megszakító! Ezt is a csavarhúzó segítségével mérd ki! (legalább is én így csinálom.. ) Nah, akkor vagy van egy egyszerübb módja is, ami fordítva történik...
a csavarhúzó bele a hengerbe... a felsöholtpontra tekered és onnan egy nagyon kicsit vissza... pontosan 0.7 mm-t! és ez után forgatod a panelt hogy akkor kezdjen kinyitni a megszakító ahol most áll a dugattyú!
("a lendkerékkel forgatod a fötengelyt és a dugattyut.. ")

Remélem tudtam segíteni!
Üdv: Gab_bee

Ui: bocsi, hogy nem használtam O" betüt meg U" betüt ,de nincs a bill.-en.. Mást ír helyette a rendszer.. pl q és Q
(#) MaSTeRFoXX válasza hili13éves hozzászólására (») Máj 7, 2007 /
 
Huhúúú Romet!
Pony vagy kadett?
Nekem ponym van, elektronikus gyuszival.

Idézek egy másik oldalról:
Idézet:

Először is meg kell mérni, hogy a felső holtpontban mennyi a dugattyú és a hengerfej közötti távolság. Ez a hengerfej felső pontja, és a dugattyú teteje közötti távolságot jelenti, miközben a lendkereket forgatjuk. Mindezt a tolómérő aljából kijövő kis pöcökkel kell mérni, úgy, hogy bele dugjuk a hengerbe a kijövő részt, a tolómérő alját pedig feltámasztjuk arra a sík felületre, ahová a gyertya fekszik fel.

Indikátor óra esetében az órát be kell csavarni a gyertyanyílásba, és állítsuk a dugattyút felső holtpontba.

Miután megvan a távolság akkor megkapjuk a felső holpont méretét. Ehhez kell hozzáadni a kívánt előgyújtási értéket.(indikátor óránál nem szükséges)

Indikátor óránál addig kell a forgásiránnyal ellentésen a lendkereket amíg a megszakító be nem zár.Aztán a forgásirányba forgassuk a lendkereket a felső holtpontig. Ekkor megkapjuk az előgyujtás mértékét.

A megszakítót az alaplap jobb felső részén a gyujtótekercs mellett találjuk.

Forgassuk a lendkereket a felső holpontra(a forgásirány lendkeréken jelöve van egy kis nyíllal) , a forgás iránnyal megeggyezően. A felső holtponton szemmel is jól látszik, hogy nyitva van a megszakító. Ennek a hézagnak 0.4-0.35 mm-nek kell lennie(a kalapácsok között), amit a hézagmérővel tudunk beállítani.

Valójában a megszakítás a felső holtpont előtt történik, úgyhogy ezt kétféle módon tudjuk vizsgálni:

Egyik módszer, hogy a megszakító kalapácsai közé vékony alufóliát dugunk, és akkor nyit amikor elengedi a kalapács a fóliát.

A másik lehetőség kicsit precízebb. Szükség van egy 1.5 V-os ceruza elemre, egy zseblámpa izzóra és pár vezetékre, esetleg krokodil csipeszre. Az 1.5 V-os elemmel sorba kötjük az izzót, és az elem egyik végét a blokkhoz csatlakoztatjuk a másik végét pedig a megszakítón ahhoz a csavarhoz amivel a kondenzátor és a gyujtótekercs megszakító kivezetése össze van kapcsolva.

Amikor a megszakító zárva van teljes fényerővel világít az izzó, amior pedig kinyit, akkor egy kicsit elhalványul a fénye. Na nem olyan nagyon, de észre lehet venni.

Figyelem! Ennél a műveletnél a megszakítón átfolyó túl nagy áram károsíthatja a visszatérítő rugót, és az elgyengül. Tehát az 1.5V-os ceruza elemnél semmi esetre se használjunk nagyobb áramforrást!!

Az előgyújtási időpontot az alaplap elforgatásával tudjuk variálni, úgy hogyha a lendkerék forgás irányába, azaz az óra járásával megegyező irányba fordítjuk akkor kisebb lesz az előgyújtás, a az óra járásával ellenkező irányba forgatjuk az alaplapot, akkor nagyob lesz az előgyújtás. Az alaplapot három csavara tartja, amit egy 8-as kulccsal meg tudunk lazítani, a lendkerék mögött(ha az alaplap szorul pedig meglazítottuk a csavarokat akkor tüske segítségével finoman üssük az alaplapot)”


(#) alex.taylor válasza hili13éves hozzászólására (») Máj 7, 2007 / 4
 
(#) Gab_Bee válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Máj 7, 2007 /
 
Vagy egy egyszerü hézagoló eszközt szerez... mint a szelepeknél használatos beállító eszköz! Azzal biztos meg lesz a távolság...
De amint látom ugyan az mint a Simsonnál!
(#) MaSTeRFoXX hozzászólása Máj 7, 2007 /
 
Megtaláltam közben

Bővebben: Link


Bővebben: Link
(#) MaSTeRFoXX válasza Gab_Bee hozzászólására (») Máj 7, 2007 /
 
Nem kevés az a 0.7mm?
Szerintem azzal még visszafele is beindul...


Az lemaradt az idézetemből hogy rometnél 3-4mm az előfgyújtás papír szerint
(#) Gab_Bee válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Máj 7, 2007 /
 
Én a simónál annyit használok, és nagyon fullos a gyújtása.. és ha arra gondolsz, hogy szabálytalan lenne a gyújtása, akkor azt mondom hogy nem, mert nem melegszik a kelletinél jobban, és még rendesen pörög is.. Nem bírom vissza fogni.. mellesleg ez a távolság van a gyertya elektródái között is!
És ami tény, hogy nagyon sok múlik a gyújtáson....

egy egyszerü kis mód hogy joo-e a gyújtás:
motor fel a "sztenderre" 1-es sebességi fokozat és megbillented elöre a motort.. és gyújtást ráadod és a hátsókereket megforgatod! Nagyon jó gyújtásnál ez nem több mint 20-40Cm.. és a motornak járnia kell!
(#) gulyi88 válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Máj 7, 2007 / 4
 
hogy a romet gyári gyújtásával visszafele menjen az kizárt.. mint az ingyenenergia lol
de egyébként egy tiris, vagy FETes HALL-jeladós gyújtással bármikor beindulhat visszafele ..
simsonon így szoktam tolatni
aztán jóó nagyot szoktak nézni az emberek, minkor meglátják

csak a motorba széteshetnek a csavarok szal nem ajánlatos..
csö
(#) alex.taylor válasza alex.taylor hozzászólására (») Máj 7, 2007 /
 
(#) Gab_Bee válasza gulyi88 hozzászólására (») Máj 7, 2007 /
 
Hááát... ezzel a módszerrel rendesen beindul.. majd ha megjön a fényképezögépem,akkor rakok fel egy videót, hogy valóban müködik....
(#) Gab_Bee válasza hili13éves hozzászólására (») Máj 7, 2007 /
 
Remélem segítettünk! És reméljük, hogy ezután te is hasítod az utatkat a Rometteden! Ha egyébb kérdésed van akkor írj nyugottan!
(#) gulyi88 válasza hili13éves hozzászólására (») Máj 7, 2007 / 4
 
egyébként az a legjobb módszer, hogy a gyuszit belövöd, ahogy itt már leírtásk kb a felső holtponttól visszafelé 1 mm re...
itt beállítod az alapjáratot..mész vele egy karikát, hogy üzemi hőmérsékleten legyen a gép, megint alapjárat állítás..
és utána jön a trükk:
oldaldekni le... a gyújtásalapot meglazítod.. motor berúg.. alapjáraton prüszköl..,
és addig növeled az elgyújtást (tekered az alapot visszafele) , amíg normális marad az alapjárat.. vagy kopottabb motornál meg nem jelenik a csörgés..(persze nem szbad, hogy csörögjön szal onnan kicsit kevesebb előgyuszi ).. utána csavarok meghúz összerak.. ennyi
ujjakra nagyon vigyázni, fokozott balesetveszély
nem egyszerű feladat..rossz helyre nyúlsz, akkor még az ujjadat is letépheti!!! (sőtt, ne is nyúlj oda ujjal .. van ott annyi hely, hogy egy csavarhúzoval odébbtold az alapot..)

jaa mielött az egészet elkezdenéd a mexakító hézagát kell beállítani (jól jöhet egy lemezes hézagoló izé :yes: ) gyertya ki, dugó a felső holtpontra, megszakítóba bele kell rakni kb 0.6 mm vastag hézagolólemezt, és a mexa csavarját meglazítani majd meghúzni...
csá
(#) zoz11 hozzászólása Máj 7, 2007 /
 
az a lemezes hézagoló Ízé az pontosabban hézag mérő, szelep beállitásnál szokták használni. Csak ennyi.
nem kötekedés képpen írtam!!!
(#) gulyi88 válasza zoz11 hozzászólására (») Máj 7, 2007 /
 
pont ahogy mondod akkor az XD
mostmár ezt is tom köx
(#) MaSTeRFoXX válasza gulyi88 hozzászólására (») Máj 7, 2007 /
 
Egyszer megpróbáltam betolni visszafelé, de csak néha durrant egy rohadt nagyot. Nagy volt az utógyújtás ilyenkor
(#) hili13éves hozzászólása Máj 7, 2007 /
 
Kösz mindenkinek a lényegretörö választ!!remélem beválli!!Ja és a világitást hogy kössem?
(#) MaSTeRFoXX hozzászólása Máj 7, 2007 /
 
[off]Mi ez a sárga segítő válasz? Ez új nekem
(#) hili13éves hozzászólása Máj 7, 2007 /
 
Hogy kiprobálod azt amit írtak!!!!!!!!
(#) Taki33 hozzászólása Máj 8, 2007 / 4
 
Gyújtásállításnál első feladat a megszakító érintkezőit megtisztítani, beállítani! A megszakító hézag beállítását a következő képen kel elvégezni: a lendkereket addig forgatod, amíg a megszakító között a legnagyobb nem lesz a hézag, és itt beállítod 0,35 – 0,4 mm-es hézagot de nem többet! Ha ez megvan, beállítod az előgyújtást, amit a következőképp kell elvégezni: a lendkereket addig forgatod, míg a dugattyú a felső holtpont előtt 0,7 – 1,5 mm-en nem áll! Ezután meglazítod egy kicsit az alaplap csavarjait, és addig állítod előre és hátra, míg a megszakító éppen nyitni nem kezd, ha ez megvan, meghúzod az alaplap csavarjait és még egyszer körbetekered a lendkereket és leellenőrzöd, hogy valóban 0,7 – 1,5 mm-el a felső holtpont előtt nyit a megszakító! Ha nem akkor addig ismétled a beállítást, amíg a kívánt értéket el nem éri! Ezután fogod a gyertyát és az elektróda közötti hézagot beállítod 0,4 – 0,5 mm-re, majd összeszereled és kis szívatás egy határozott rúgás és voalá már finomul megy is a gép! Egy jó tanács 1,5mm-nél nagyobb előgyújtást sosem szabad adni a motornak mivel ennél korábbi gyújtásnál akkora ütéseket kap a hajtókar hogy előbb utóbb főtengelyes lesz a gép! Ha a leírtak alapján végzed a beállítást a gyújtással problémád nem lesz, jó használatot
és örömöt hozzá!
(#) Farkas hozzászólása Máj 14, 2007 /
 
Jaj emberek...
Gyujtást minimum indikátor orával és strobival kell álítani!
És a Simson gyári értékei:
mexa: 0,4mm
gyertyahézag: 0,4 mm
előgyujtás: 1,7mm (tuning 1,4mm)
Ettől nem kéne eltérni és nem szemre kéne álítani.
(#) hili13éves hozzászólása Máj 28, 2007 /
 
Kösz mindenkinek a valaszokat !!van egy jó és egy rossz hirem!!Kezdem a jóval sikerült a gyujtást beálitaní!!!!!!!!!!! .de van egy rosz leszakadt a kőrmőm mikor beálitottam!!! .de ugy megy mit álat na mégegyszer köszi!!!! MINDENKINEK!!!!

Kevesebb emotion és "!" is bőven elég, értjük így is. Moderator
(#) vizsi72 hozzászólása Máj 28, 2007 /
 
Nekem is lenne egy kérésem.Sok helyen érdeklődtem már,de senki nem tudott segiteni.Van egy suzuki andress robogom és karbi gondok vannak.Szerintem a szivato szivat.Ha tud valaki segiteni nagyon meg kőszőnném!!!!!!!!!!!!
(#) hili13éves hozzászólása Máj 31, 2007 /
 
Kapd szét a fuvokákat fujd ki tisztidsd ki és jóó lesz!!!!
(#) vg62 hozzászólása Aug 31, 2007 /
 
Kedves Romet tulajdonosok!
Itt a pontos beállítás menete:A megszakítóhézagot 0.30-0.40 közé KELL állítani,ha ennél nagyobb,magas fordulatszámon kihagyások lesznek.Ezt,jobb híján 3 összefogott félbetört Gillette-pengével be lehet állítani,ezek vastagsága egyenként 0.10 mm.Ezután a lendkeréken látható nyilak segítségével kell állítani,mivel balra forog,a bal oldali nyíl az előgyújtási helyzet(a jobb oldali a felső holtpont.)ennek a nyílnak egybe kell esnie a motorblokkon vele szemben lévő jellel.Itt kell a megszakítónak éppen megkezdeni a nyitást.Ez egyébként 3 mm a felső holtponttól,vagyis éppen 27 fok.Mivel hosszúlöketű(44 mm-es)blokkról van szó,ez a helyes méret.Ennél kisebb előgyújtással soha az életben nem fog normálisan menni,ezenkívül túl is fog melegedni a blokk.Ha nincs meg a nyíl,le kell venni a kipufogóhollandert,és egy grafitceruza segítségével gyönyörűen be lehet jelölni a pontos méreteket a dugattyún.Ugyanezt meg lehet tenni a karburátor felől is,ha hozzá lehet férni.
(#) Zsolt_HUN hozzászólása Jan 1, 2011 /
 
Heló!

Van egy Romet Ponym, és az a baj vele hogy, a tekercsek túl sokat termelnek és tönkreteszi az izzókat. Van benne 2db 6V 10W-os világító tekercs ami sorban van kötve erre van rákötve egy 6V 15/15W-os - 6V 5W-os izzó sorba kötve.
Gyárilag 6V 20W-os lenne a világítása de, az évek során valahogy erősödött.

Nekem kellene egy kapcsolás amit ha bekötök az izzók elé akkor betudnám szabályozni a fényerőt (körülbelül az alapjárati fényerőnél nem kéne erősebb).

(Mellékeltem egy gyári kapcsolási rajzot ha véletlenül nem lenne egyértelmű amit írtam)

Előre is megköszönöm az összes választ.

Rajz.jpg
    
(#) kadarist válasza Zsolt_HUN hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
Rakj bele 12V-os izzót.
(#) zolika60 válasza Zsolt_HUN hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
Tegyél bele 12V-os izzókat. Vagy legalább hátra.
Egyet gondoltunk
(#) Zsolt_HUN válasza kadarist hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
Heló!

Próbáltam de előre csak kis méretű kétszálas izzót lehet tenni. Hátulra beraktam egy 12V 5W-os izzót és akkor nagyon halvány volt az első izzó
(#) kadarist válasza Zsolt_HUN hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
Hogy néz ki az izzód? Ilyen: Bővebben: Link
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem