Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » JLH erősítő
Lapozás: OK   76 / 221
(#) psuser hozzászólása Nov 25, 2010 /
 
Sziasztok !

Én eddig nem nagyon olvasgattam ezta fórumot és csak pár szóban szólok hozzá , sok előttem szólóhoz hasonlóan CSAK JÓT tudok mondani erről a kis csodáról , már kb- 30 évvel ezelőtt is csináltam ilyet , azóta is az egyik legjobbnak tartom a hangját csak az utóbbi időben sokkal audiophiles lett a hozzáállásom a megépítésekhez , érdemes megpróbálni SANKEN végtranyókkal meg jó tápkondikkal nagy trafókkal - jelenlegh építettem egy kicsit komolyabb hangfalat és most picit azt érzem , lehetne javítani a végfokon ....
2 variációm is van az egyik félig módolt Canopus ( szerintem jobban szól ( ha olyan az alkatrész ) és a másik egy Fetzes "A" a PowerFollower 99c - ez meg már hiend majdnem sőt - csak nagyon streril a hangja csak csövessel érdemes megkergetni előfokként.

Ha esetleg valakinek van tapasztalata , hogy a kimenő kondiból melyik vált be a legjobban erőssen VÁROM !

Kösz.
(#) psuser hozzászólása Nov 25, 2010 /
 
Már csak gépelni kellene megtanulni ((( de aki már 25 éve ül előtte görcsösek az kezei ((
(#) hapro válasza anubis hozzászólására (») Nov 25, 2010 /
 
A graetz-et jobban meghűteném a helyedben, a tranyók tok hőmérséklete teljesen jó így, ha TO-3 tokozású. A hűtőbordával annyira nem kell foglalkoznod, inkább a tranyó tokhőmérséklete számít, de még inkább a mag hőmérséklete, de azt meg nem tudod mérni.
(#) dollerakos válasza psuser hozzászólására (») Nov 25, 2010 /
 
A kimenő kondikat illetően nekem Samwha-t ajánlottak, az enyémben majd 6800 u / 80 V-os lesz majd. Ha valaki mást, jobbat (de nem ezoterikus árút) tud, írjon! Én a 2000-es változatot preferálom, már deszkában megvan az egész, ki is próbáltam, be is méregettem, de a dobozolást nem szeretném elkapkodni. Ami extra figyelmet igényel: a szűrés. Nálam a 4 ohmos változat játszik, mert olyanok a hangfalaim. Csatornánként külön, 24 V / 150 VA-es toroid trafók lesznek, utána 25 a-es Grätz, majd CRC-szűrés, melynek az elemei: 20000 u, 1 ohm és 20000 u. - Így tuti nem marad benne brumm és nálam azért is nagyon fontos, mert fülessel is fogom használni. A brumm szempontjából földpont helyes megválasztásán kívül ügyelni kell az alkatrészek elhelyezésére is, pl. a trafókat állítva teszem és a bemenetektől a lehető legtávolabb. Lehet, hogy valakiknek nem tetszik, de a panelra szerelt, hőhidas megoldású hűtőborda-csatlakozást és nem preferálom, bizony, kidrótoztam, de nem hosszabb, mint 6-7 cm-és vezetékekkel és a hűtőbordákat sem kell annyira eltúlozni, csatornánként már 2 C / W-os is elegendő és a ráhagyás is megvan. (Persze, a hűtőbordák kívül és a radiátor-lemezekkel állítva!) - Így nálam tartós használat esetén is a 27 V / 1,8 A-es beállításban a TO3 tokozású, BDY73 tranyóim kalapja szobahőmérsékleten nem megy feljebb, mint 75 C, míg a hűtőbordák 50 C környékén vannak. Van, aki próbálgatott sokféle típust és szerinte a BDY73-assal is szépen szól, én is abból szándékozom megcsinálni, de érdekelne Sanken is, ha tudsz pontos típust, az is érdekelne. Nekem a BDY73-asokból Motorola van egy rakattal....

Még egy gondolat erejéig visszatérve a szűrésre: talán jobb lett volna, ha a trafónak van középleágazása és így az egyenirányítás csak egy Shottky kettősdiódával történne, kevesebb fesz menne el rajtuk, mert most a Grätz-en egy-egy diódán elmegy 0,7 V, az összesen 2,8 V, míg a Shottkyn összesen elmenne kb. 0,6 V.... - És még egyesek szerint a Shottkyval lényegesen szebb a hang.... Akár a Grätz-et, akár a Shottky-t érdemes diódánként átblokkolni 220 nF-dal, meg lehet figyeli szkópon, hogy mennyi szemetet megesznek.....

Üdv.
(#) hapro válasza dollerakos hozzászólására (») Nov 25, 2010 /
 
Esetleg roe, mallory kondi kicsatolónak? Elna...? :hide:
(#) dollerakos válasza hapro hozzászólására (») Nov 25, 2010 /
 
Szia!

A ROE jó lenne? Nekem nem sok jó tapasztalatom van vele, nem is hangilag, hanem egyáltalán a működés szempontjából, jónéhány bezárlatosodottat cseréltem már.... a Mallory-t nem ismerem, majd még utánanézek. Az Elna nagyon jó, de azt hiszem, ekkora kapaccal nem gyártanak, vagy legalábbis nem találtam....

Üdv.
(#) hapro válasza dollerakos hozzászólására (») Nov 25, 2010 /
 
A roe-t azért ajánlottam, mert nekem rossz tapasztalatom nincs vele, csak jó, a mallory-ról meg ódákat zengenék csak, az "madeinusa", nekem az is nagyon szimpi, sőt. Elnából meg nem tudom mekkora a legnagyobb, nekem 2200uF. Abból meg összeraksz 2-3db-ot és máris megvan az áhitott kapacitás.
A mallory nagy világos kék erről jól fel lehet ismerni.
(#) dollerakos válasza hapro hozzászólására (») Nov 25, 2010 /
 
Ez a Mallory tényleg izgalmas...... :yes:
(#) hugi00 válasza psuser hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Epp most osztottam meg a terveim )
SanKen
(#) storm hozzászólása Dec 2, 2010 /
 
Hali!
Szerintetek változtatna valamit a hangminőségen, hogyha az a 10W rca csatin keresztül menne a hangfalra?
(#) dollerakos válasza storm hozzászólására (») Dec 2, 2010 /
 
Ha jól gondolom, RCA-csatin és árnyékolt kábelen? - Szerintem nem, mert az árnyékolt kábel kapacot csinál.... Inkább fontos a be- és a kicsatoló kondi minősége, márkája. Nekem Samwha lesz benne és nem is drága. Talán még a belső kábelezés is fontos, leginkább a becsatlakozásnál. (És még lehetne fokozni... Pl. az egyenirányítás és szűrés, valamint az trafó(k) megfelelő elhelyezése..........)
(#) Doncso válasza storm hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Mindenképpen változtat, sőt, még egy kábel forrasztása is kimutatható, kérdés, hogy meghallod e a külömbséget.
(#) dollerakos hozzászólása Dec 5, 2010 /
 
Üdvözlet!

Lenne 1-2 kérdésem.... A JLH 2000-est építeném meg (a pdf melléklet mellékelve), illetve deszkában már készen is van, de az eredeti JLH 3 ohm-os verziójának megfelelően (ezt a mellékletet is mellékeltem), ugyanis a hangfalaim 4 ohm-osak. Egészen konkrétan, 2000-es változatot, mivel 8 ohm-ra optimalizálták, így az R4 (amely az eredeti JLH rajzon R6) nem 150, hanem 47 ohm, az RV (amely az eredeti JLH rajzon R7) kb. 180 ohm (illetőleg ezzel beállítok a végeken 1,7-1,8 A-t), a C5 (amely az eredeti JLH rajzon C3) nem 250 uF, hanem 470 uF, végezetül a C3 (amely az eredeti JLH rajzon C5) nem 2500 uF, hanem nálam 6800 uF. Valamint az összes többi (C1, C2) kondi egységesen 470 µF és a C4 470 nF helyett 1 uF. Még egy fontos adalék: a tápfeszem nincs 36 V, hanem csak 28-29. (Az eredeti JLH rajzon a 3 ohm-os beállításhoz csak 17 V-ot ajánlanak.) Így megméricskéltem átvitelt, négyszöget, zajt, de nem találok hibát. A végtranzisztorok vígan bírják a 28-29 V mellett a 2 A-t is a hűtőbordáknak köszönhetően (max. 70 fokosak.) A kérdés, hogy mivel a kétféle kapcsolás kombinációját csináltam meg, belefuthatok-e valamilyen nem várt problémába vagy mire figyeljek még?

A segítségeket köszi szépen.
(#) dollerakos hozzászólása Dec 5, 2010 /
 
Sorry, az előbb nem mellékeltem semmit. Majd most......

Üdv.
(#) lamalas válasza dollerakos hozzászólására (») Dec 5, 2010 /
 
Idézet:
„A kérdés, hogy mivel a kétféle kapcsolás kombinációját csináltam meg, belefuthatok-e valamilyen nem várt problémába vagy mire figyeljek még?”


Udv,

Ha beallitottad a nyugalmi aramot ill. a vegtranzisztorok kozos pontjan a fel tapfeszt es az erosito jol mukodik, stabil a munkapontja, nem gerjed akkor nincs semmi mas dolgod vele es nem fogsz belefutni nem vart problemaba. Amikor a vegleges dobozba beepited akkor figyelni kell a huzalozasra, megfelelo vezetekek hasznalatara, hutoborda elhelyezesre, trafo elhelyezesre ... szoval minden olyan dologra amit erosito epiteskor erdemes figyelemebe venni. Mivel A osztalyu erositorol van szo erdemes jol szellozo dobozba epiteni, nem bezarni a hutobordakat, nem fektetni, stb. stb. ezt mar sokszor elmondtuk tobben is. Ha megis inkabb a zartabb konstrukcio mellett dont az ember akkor aktiv ventillatoros hutest erdemes hasznalni a dobozon belul.
(#) anubis hozzászólása Dec 6, 2010 / 1
 
Szevasztok JLH-sok

Most már magam is beléptem a klubba. Elkészült a végfok, végleges a dobozolás és a tesztelés azt mutatja hogy szobahőmérsékleten is stabilan tud működni. Bár még a nyári kánikula csavarhat egyet a dolgokon
Földobok pár képet az talán többet mutat.
(#) anubis hozzászólása Dec 6, 2010 / 2
 
Van itt még pár kép
(#) dollerakos válasza anubis hozzászólására (») Dec 6, 2010 /
 
Ez nagyon-nagyon szép lett! Gratulálok!
(#) bakos13gab válasza anubis hozzászólására (») Dec 6, 2010 /
 
Szerintem is nagyon szép!
Így a doboz belseje nem nagyon fog melegedni, de ha szükséges, akkor kifúrva az alját pár helyen jobb lesz a szellőzés.
(#) dollerakos válasza lamalas hozzászólására (») Dec 6, 2010 /
 
Köszi szépen! igen, ezekre figyelek, a hűtőbordák kint lesznek és állítva, valamint a doboz is szellőzni tud majd. Ma még méregetek ezt-azt. Korábban mértem 4 ohm-os műterheléssel is, elmegy 10 Hz-től valami 100 kHz-ig az átvitel és a négyszög is egészen kiváló, még rátettem a 4 ohm-ra egy 3,3 µF kondit is és azon kívül, hogy a négyszög első felfutása kissé megröccent, semmi extra nem történt. Sehogy nem tudtam begerjeszteni, pedig nagyon igyekeztem Azon kívül abszolúte brumm-mentes, de ennek érdekében nagyon nem mindegy a vezetékezés és a trafók elhelyezése..... Ahogy mértem, tápfesz oldali brumm-elnyomása is nagyon jónak tűnik, ami a kapcsolás sajátossága. A dobozolási tervek már minden részletében megvannak, "csak" idő és pénz kell a kivitelezéshez.....
Üdv.
(#) hugi00 válasza anubis hozzászólására (») Dec 6, 2010 /
 
A kondik erteke ?
(#) CIROKL válasza anubis hozzászólására (») Dec 6, 2010 / 1
 
Szép lett a gép , nekem egy kicsit szellős de ez nem gond , a potméterre tegyél nagyobb tekerőt még szebben fog mutatni .
Látom ez a áttetsző fedlap azért másnak is bejön nemcsak nekem .
(#) cornel hozzászólása Dec 6, 2010 /
 
Sziasztok!
A 2000-es verzióban mi a szerepe a 64mikrós kondinak?
Lehet helyette 100mikró?
(#) lamalas válasza cornel hozzászólására (») Dec 6, 2010 /
 
Udv!

A ket 100k-s ellenallas kozos pontja (ahova a 64µF is csatlakozik) valtakozo aramu szempontbol foldpont, tulajdonkepp a kondi teszi foldpontta. Egyenarmu szempontbol viszont feltapfesz van azon a ponton, hogy meglegyen a benemo fokozat munkapontjanak a beallitasahoz szukseges feszultseg. 64µF helyett nyugodtan hasznalhatsz 100µF-ot. Erdemes lehet egy 100nF-os kondit is parhuzamosan kapcsolni vele, hogy nagyfrekin jobb legyen a hidegites.
(#) lamalas válasza anubis hozzászólására (») Dec 6, 2010 /
 
Szep lett az erosito belvilaga. Gratula!
(#) cornel válasza lamalas hozzászólására (») Dec 6, 2010 /
 
Köszönöm a választ.
Nekem jó tapasztalataim vannak a bipoláris kondikkal.
Úgy hallom kevésbé szólnak bele a hangba mint az polarizált elektrolit kondik.
Szerinted a 100mikrósnál is célszerű lehet ezt használni?
(#) anubis válasza hugi00 hozzászólására (») Dec 6, 2010 /
 
Hali

Azt hiszem a tápegység kondikra gondolsz: oldalanként
35000 µF és egy 470 nanos wima a simításhoz.
Azt gondoltam hogy a graetz diódáival párhuzamosan is kötök 100 nanos kondikat de semmit sem jelentettek és elhagytam őket.
(#) anubis válasza CIROKL hozzászólására (») Dec 6, 2010 /
 
Igazából tényleg nagyobb gomb volt terveimben.
Egy bronzból készült 70mm átmérőjű gombot szerettem volna 3 nagy furattal kicsit hasonlóan a "Biohazard" jelhez. Csak sem alapanyag sem ismerős aki esztergálja.
Szóval marad a gyári gomb egyenlőre.
A szellősség csak amiatt van mert még nem dobozoltam erősítőt soha emiatt terveztem rá bőven.
Köszönöm a dícséretet.

Ja az áttetsző fedlapnak is megvan a maga sztorija.
Egy üveges kisöregnek kellett megmagyaráznom hogy mit is akarok. A fedlap mérete 298 x 398mm.
Amikor az öreg saját magának feljegyezte akkor a "majdnem" 30 centitől égnekállt a hajam.
Szóval csak reménykedtem hogy jó lesz.
(#) CIROKL válasza anubis hozzászólására (») Dec 6, 2010 /
 
A nagyobb gombnak csak egy a gondja főleg bronz-ból hogy akkora lesz a súlya hogy félelmetes , még akkor is ha a hát oldalát alá esztergálom !
ITT csemegézhetsz tekerő ügyben is .
Az áttetsző fedlapról meg nem véletlen szóltam ,ez is így készült anno csak ez 3mm -es üvegből[OFF]
(#) dollerakos hozzászólása Dec 6, 2010 /
 
Üdv!

Amint látom, mindenki minden cuccát földeléssel gyárt. Kérdezem, ez miért jobb, mintha nem földelnék? Az enyémet úgy tervezném, hogy nincs földelés, hanem, mivel a trafók kettős szigetelésűek (gondolom, a 3760 V-os átütési próbát kiállják, esetleg ki is próbálom majd, mert valakinek van rá eszköze), természetesen belül a nagyfesz csatlakozásokat is tisztességesen leszigetelném és a dobozból egy megfelelő csipesz-tartományú tömszelencével és kettős szigetelésű, villásdugós vezetékkel jönnék ki.

Köszi.
Következő: »»   76 / 221
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem