Fórum témák
» Több friss téma |
PC tápból is fel lehet használni a ferritet, de mindenképp át kell tekerni ehhez a kapcsoláshoz.
Itt az oldalon találsz egy leírást: Egyszerű kapcsolóüzemű tápegység néven. Ez egy elég egyszerű megoldás. Bővebben: Link
Roncs PC ATX tápból ki lehet bontani a hozzá való alkatrészek nagy részét, kivétel az IC-t, azt boltban kell megvenni.
Idézet: „... trafó nélkül ....” Én eddig csak egy dolgot ismerek, és az a soros kondenzátoros megoldás amit itt kap meg. Bár én ekkora áramra egy kis paneltrafót használnék. Ugyanakkor igazad van abban, hogy ebben a topikban trafó nélküli megoldást én sem tudok elképzelni (nem tudom miért itt van feltéve akkor a kérdés).
Hát igen, az én ötletem sem volt trafó nélküli megoldás a problémára, de nem tudom mennyire célszerű leválasztatlan 12V-os feszültséget alkalmazni, ezt ő tudja!
(Ekkora teljesítményre én is maradnék a nyáktrafónál vagy valami effélénél!)
Sziasztok. Azért érdekel a trafó nélküli változat, mert van egy kínai alkonykapcsolóm amiben semmilyen trafó, de még tekercs sincsen csak néhány sza...os smd cucc és egy led fényerejét változtatja. 230v ról megy élesben.
Én is ilyen egyszerű dolgot szeretnék ezért érdekelne a trafó nélküli táp ötlete.
Szia!
Láttad a mellékletem amit kissadam-nak írtam? Pont ott is LED-ek hálózati meghajtásáról van szó.
Szia!
Az biztos nem fogyaszt annyit, számold ki 230V 200mA, olyan mintha 46W égő világítana ott folyamatosan, nyugodtan tegyél oda pici nyák trafót, vagy pl mobilteló kapcsitápját
Sziasztok.
Egy relét akartam rákötni azért számoltam 200mA-t. Már vettem egy 220V/12v kis 4,5VA trafót. Remélem ezzel megtudom oldani. az alacsony költségvetés a lényeg. Nem titok a lépcsőházunk automatizált világítását szeretném megoldani. van 3 szint és hozzá a lépcsőfordulók. Pár helyen vannak villanykapcsolók amik ugye fényárba borítják az egész házat. Viszont nagyon sokszor nem elég a felkapcsolási idő, de van, hogy nincsen az embernek szabad keze megkeresni a sötétben és felkapcsolni a villanyt. Van bontásból egy kazal mozgásérzékelőm és ezt egészíteném ki egy alkonykapcsolóval. Ha az alkonykapcsoló eléri a nyitási feszültséget akkor tápot ad mozgásérzékelőnek majd az mozgásra csak az adott terület (szint) villanya kapcsol fel így takarékos is és nem kell keresni a kapcsolót sem. Ha valakinek van ehhez esetleg jó kapcsolási ötlete azt is szivesen várom. Tamás
Hello!
Nem akarlak lebeszélni a kondiról, de én nem szimpatizálok vele. A kondi váltakozóáramú ellenállása, csak addig annyi amennyi, míg a hálózati frekvencia 50Hz. De ha érkezik egy tranziens lökés, akkor olyan áramok folyhatnak át, amilyenek csak akarnak. És "visz mindent mint a piros ász". A kondi mérete sem kicsi, valamint vele sorba egy nagyteljesítményű, de főleg impulzustűrő ellenállás is szükséges. A ma kapható kondikkal, meg csak a baj van. (Nézz át a "Gázkazán vezérlő elektronika" topikba, másról sem szól..) Valaha a HP is úgy gondolta, ami 110V-ra megfelelő, az 220V-ra is jó, csak két soros kondit kell alkalmazni egy helyett. Tönkre is ment számtalanszor a kis szkóp tápja, míg ki nem cseréltem a két idétlen kondit, egy nyáktrafóra. Azóta béke és barátság honol.. üdv! proli007
Sziasztok.
Még mindig küzdök a cimpota féle táppal a tápágban valamiféle zavaró jel keletkezik amit nem tudok eltüntetni.Biztos,hogy a tápból jön mert sem árnyékolással sem azzal nem tudom eltüntetni,hogy alrébb teszem 4m-re a tápot az amp-tól.Rosszul tekercseltem talán vagy valamiféle topológia hibát követtem el?Esetleg a ferrit Al értéke más és ez okozza a zajt?Elég gyanús mert amúgy tökéletes csak az a fránya zaj ne lenne...
Tippelgetni nagyon nehéz, műszeres mérés nélkül bármit is mondani
Természetesen kipróbáltam igen kifogástalanul működik az amp.
Cimpotának igaza van ezért megpróbálok pár szkópos képet majd küldeni róla mert ezt így valóban nem lehet gyógyítani.
Akkor a táp a gonosz, vagy csak nem szeretik egymást. Következő lépés:
Fogj egy pici hangszórót (vagy fülest), tedd rá az erősítőre, és zárd rövidre az erölködő bemenetét (fontos hogy semmi mással ne érintkezzen, csak a táppal) kösd rá a tápot. Várjuk a fejleményeket. (Mérni egyelőre fölösleges ADDIG amíg nem tudod mi okozza a hibát, szkópos méréssel meg nem fogod kideríteni...)
Szia.Nagy sajnálatomra nem nagyon értek az elektrotechnikához.Ezért csak közelítőleg,nagy vonalakban tudom elmondani a jelenséget.Fülessel is és amp.-al is ugyanaz a jelenség.A frekvenciát nem tudnám leírni pontosan de az biztos,hogy a zavaró jel folyamatosan változik,erősödik majd halkul majd ismétlődik talán háromszög jelhez hasonlít de a linearitásban nem vagyok biztos..Leválasztó trafóval is ugyanezt csinálja mindezt rövidre zárt bemenetnél is úgy ,hogy a táp a másik szobában van.Hagyományos táppal gyönyörűen szól zaj és brumm mentesen az amp.
A Crescendo erősítőmmel is megpróbáltam(az is 60V-os) ott is ugyanígy produkálja magát.Pedig annyira jó kis táp lenne...nagyon sajnálom,hogy nem tudom megcsinálni jóra.
Amikor próbáltad, akkor az erősítőre semmi más nem volt ugye rákötve csak a táp, meg a hangszóró(füles), az erősítő-bemenet meg rövidre volt zárva, igaz?
Ezt azért jó tudni, mert így kizárható egy az erősítőn-tápon(trafó kapacitásán)-hálózaton-még valamin(jelforrás, mérőberendezés) keresztül záródó hurok jelenlétét mint zajforrás. A zajt illetően, az erőssége folyamatosan változik, a frekvenciája állandó? és a halható tartományba esik? (Amúgy, zajról beszélünk, vagy sípolásról?) Megnéztem a nyáktervedet is: - Nagyon óvatosan használd, mert veszélyes, nincsenek meg a szigetelési távolságok. - C3-nak jó elkó is, megfelelően bekötve. - A 2x3x470u puffer karcsú a kimenetre (Próbáld ki úgy, hogy egy 4-5mF-od rákötsz még, valamint rajzoltam a nyáktervedre egy vastag sárga vonalat, ahol az van oda köss be egy n*100nF-os MKP kondit, min. 400V-ost.)
Természetesen óvatosan használom a nyákot.Ez egy 1-2 órás hamar-gyorsan összedobott-maratott terv csak a próba végett.Igen úgy teszteltem ahogy ajánlottad.Szerintem nem síposál hanem zaj,olyan mint a brumm csak változó erősségű vagy frekvenciájú(ez nem tiszta nekem) nem konstans és igen jelentősen a hallható tartoményba esik szerintem 2-5kHz környéki.A 3u3 bipoláris kondi helyett már elkó van csak akkor pont nem volt olyan itthon...
Kipróbálom a javaslatodat,köszi.
Még egy tipp:
Az IC 1.-es lábát ne egy olyan nagy hurkon vidd körbe, vágd azt át, és egy vezetékkel kösd oda az alsó FET source-hoz. Kapcsolóüzemben ne úgy tervezz nyákot hogy leraksz mindent, elrendezed, aztán összekötögeted, ahol meg nagy áram folyik azt megvastagítod. Először nézd meg a kapcsrajzon, mi(k) azok a hurkok, ahol gyorsan változó viszonylag nagy áram folyik (primér kör, fetek, pufferek| szek. kör, egyenirányítók pufferek) Ezeket elhelyezed egymás mellé, a lehető legközelebb, a megfelelő pontokat rövid úton összekötöd, hozzáilleszted a vezérlést, szintén rövid vezetékekkel bekötve. Ezután meg jöhet a körítés... ui: És óvakodni kell a nagy hurkoktól a nyákon
Köszönöm a tanítócélzatú jó tanácsokat.Már ez a kis változtatás is hozott a konyhára némi javulást úgyhogy áttervezem az egészet mert csak a topológiában lehet a hiba.Esetleg,ha lehetséges elküldeném majd egy szemlére?
Sziasztok!
A napokban kezdtem el építeni Skori önrezgő tápját, és olyan problémám van vele, hogy nem jön ki szinte semmilyen teljesítmény a szekunder oldalon, a kondikat felpuffereli de mihelyst teljesítmény kapcsolok rá leesik a fesz. PC trafót használok átalakítás nélkűl, a légréses tekercs induktivitását RLC mérővel lőttem be (100Khz-en) (mondjuk nekem a menetszám a Skori által írt kb 2,5x-e lett) A diak db 3. A triakos védelmet nem építettem be. Átnéztem, és ránézésre semmi hibát nem találtam. Scóppal sajnos még nem tudtam +mérni (remélem holnap lesz rá időm). Ahogy látom páran már építgettek itt kapcsolóüzemű tápot(okat), nincs valakinek ötlete, hogy mi néztem be?
Pontosan melyiket építetted mert van ott több is?
Annak teljesen csendben kéne lenni. Ellenőrizd le újra hogy a TR1 tekercsei jól vannak-e bekötve és tegyél a kimenetre szkópot.
Ezekre a pontokra gondolsz?
A T1-en a gyürű két oldalára tekercseltem nem egymásra ez nem okozhatja a gondot szerinted
A gyűrűt úgy szoktam megtekerni hogy összefogom a huzalokat és együtt tekerem fel, de ez nem gond attól még mennie kéne. Azt nézd meg hogy a menetirányok a rajz szerint vannak e bekötve. Ha zizegő vagy nyöszörgő hangot ad akkor elkötöttél valamit. Tedd a szkópot a trafó szekunderére és egyből kiderül hogy mi van ott.
Az az igazság hogy PC trafó helyett akarom használni a fazékvasmagot al értéke valahol5600 körül van átmérője 50mm magassága 30mm úgy emlékszem ép nem vagyok otthon ..
Üdv!
Ezen kapcsolások valamelyikét szeretném megépíteni 9,6V-ra és kb. 2A-es terhelhetőségre. Kell-e légrés a trafóba és milyen csatolásúnak kell lennie a tekercseknek? Ugyanis egy EI33 magot szeretnék hozzá felhasználni, amit PC tápból termeltem ki(persze áttekerve).
Szia!
A flyback-hez kell légrés, vagy legalább is érdemes, ha ki akarjuk használni a vasmagon átvihető maximális teljesítményt.
[quotePC trafó helyett akarom használni a fazékvasmagot ]
A nagy AL tényezőjű fazékmagok nem biztos hogy birják a néhánytíz KHzet...Mindig érdemes fontolgatni mit kapunk vagy veszítünk egy újjabb kivitelezéssel... PCtáp trafó a legolcsóbb,kipróbált... Minden esetben ügyelj a szigetelés minőségére... |
Bejelentkezés
Hirdetés |