Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Eagle 3D segítség, POV-Ray
Lapozás: OK   38 / 42
(#) covek válasza covek hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Tegnap érkezett:

Idézet:
„Patch #3098 has been updated.

Project: eagle3d
Category: None
Status: Accepted
Submitted by: covek
Assigned to : none
Summary: Added hungarian language

-------------------------------------------------------


For more info, visit this url.

Azaz Matthias befogadta a patch-setet ami a magyar nyelvi támogatást eredményezi az új 5.1 Eagle-hez
is.
(#) covek válasza covek hozzászólására (») Dec 23, 2010 /
 
Illetve nem az eagle az új hanem az eagle3d az új amiben van már az 5.? szériához is ulp script.
(#) Frankye válasza covek hozzászólására (») Dec 25, 2010 /
 
Köszönjük, és gratulálunk!
(#) covek válasza Frankye hozzászólására (») Jan 1, 2011 / 1
 
Matthias levele:


Idézet:
„Hi

there is a new release version of Eagle3D available. As development is
now done on BerliOS the files are available there.

Bővebben: http://developer.berlios.de/projects/eagle3d/

I will update my website accordingly.

With this release it is now possible to call povray directly from
Eagle3D. This simplifies the creation of 3D images a lot as you do not
have to fiddle around with POVRay. Please give feedback about this new
feature and suggest improvements.

Have fun.”


Akinek van kedve,ideje azt kérem próbálja ki!

BUÉK!
(#) tcsonka hozzászólása Feb 1, 2011 /
 
Néhány újabb alkatrész, és egy kis módosítás az Eagle3D legújabb változatán.
(#) Frankye válasza tcsonka hozzászólására (») Feb 2, 2011 /
 
Váó! Ez igen! Köszönjük szépen.
(A vezetékeknél a hossz, meg hogy hol hajlik, meg effélék, beállíthatóak? Nem néztem még bele a rar-ba, azért kérdezem...)
(#) tcsonka hozzászólása Feb 2, 2011 /
 
Egyenlőre csak a színe állítható
(#) tcsonka hozzászólása Feb 4, 2011 /
 
Módosítottam a vezeték makrót, immáron széles paraméterek között állítható a megjelenítendő vezteték
(#) Attila86 válasza tcsonka hozzászólására (») Feb 4, 2011 /
 
Na, végre nem csak én írogatom át az Eagle3D-t.
(#) Frankye válasza Attila86 hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Mindkettőtöknek hála érte!
(#) Krisz03 válasza tcsonka hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Kimaradt egy "s" betű a "hajlásszöge" szóból.
(#) tcsonka hozzászólása Feb 9, 2011 /
 
Kezembe akadt egy újabb gyorscsatlakozó, hát lerajzoltam Eagle3D-ben.
(#) covek válasza tcsonka hozzászólására (») Feb 14, 2011 /
 
Hello! Ezek az új alkatrészek visszakerültek a fejlesztőhöz?
Ha nem akkor el juttathatom neki, hogy a következő verzióba belekerüljön?

c
(#) tcsonka válasza covek hozzászólására (») Feb 14, 2011 /
 
Természetesen eljuttathatod a fejlesztőhöz.
(#) apcika hozzászólása Feb 17, 2011 /
 
Sziasztok!
Win7 op. alatt használtam az Eagle3D- és a PovRay 3.6.1c-t. El tudom készíteni a .pov fájlt, abban tudok alkatrészeket cserélni is. Én azt szeretném, hogy amikor a .brd-ben indítom az ULP-t, akkor (ha tetszik) ismételten generálja újra a .pov-ot úgy, mint ahogy azt első alkalommal tszi, vagyis kínálja fel, hogy milyen alakatrészeket akarok beilleszteni. Kerestem a fórumban több helyen hivatkozott "3dusrpack" fájlt, hogy annak törlésével ezt elérjem, de nem találok ilyent sehol. Egyik meghajtómon, és egyik almappában sem. Kérdésem, hogy miként tudnék ismét alapállapotból indulni az ULP-vel. (minden esetben ugyanarról a bordról van szó)
Kérlek benneteket, akinek nagyobb tapasztalata van ebben segítsetek!
Köszi
(#) tcsonka válasza apcika hozzászólására (») Feb 18, 2011 /
 
A fájl pontos neve 3dusrpac.dat. Ez a fájl alapesetben ugyanabban a könyvtárban található ahol maga az ulp amit lefuttatsz. Létezik ugyanitt egy 3dpack.dat is ez a "gyárilag" definiált alkatrész párosítást tartalmazza. Ennek a tartalmát csak ésszel módosítsd.
(#) apcika válasza tcsonka hozzászólására (») Feb 18, 2011 /
 
Köszi a válaszodat!

Bocsi, lehet, hogy a fájl nevét elírtam. A gondom továbbra is az, hogy teljesen alapból szeretnék indulni. A bordot, amiből a 3d előállítja a pov fájt, töröltem, és újra raktam az .sch rajz alapján az alkatrészeket. Elindítottam a 3d41.ulp-t, gondolva, hogy majd az újonnan felrakott panel alapján hozza össze a pov fájlt. nagyon csodálkozom, mert semmire nem kérdezett rá, elkészítette a pov fájlt, de azon a legelsőként generált elrendezés jelenik meg. Már odáig is eljutottam, hogy uninstalltam a PovRayt, és az Eagle 5.10-et is, a 3D-vel együtt, majd újra telepítettem őket, és ismét visszajutottam a problémám elejére, vagyis, állandóan az elsőként elkészített panel jön fel a PovRay-ben. Lehet, hogy valamilyen backup-ból szedi vissza??
(#) tcsonka válasza apcika hozzászólására (») Feb 18, 2011 /
 
Esetleg változtasd meg a board nevét, akkor már biztosan változik a pov fájl neve is. Egyébként csak azokra az alkatrészekre kérdez rá amelyek nem találhatók meg a 3dpack.dat-ban, és csak akkor ha az ulp nyitó ablakán bepipálod a felhasználói alkatrészek hozzárendelése (vagy valami hasonló nevű) jelölőnégyzetet.
(#) Emberke hozzászólása Feb 22, 2011 /
 
Hali Mindenkinek!

Az lenne a kérdésem hogy a http://www.covek.hu/eagle/eagle3d/html/index.html oldalról leszedtem minden alkatrészt.Hogy lehet ezeket a png képeket felhasználni? Hova kell őket másolni?És egyáltalán melyik progi használja (az eagle 3d vagy a pov-ray).Ezt a 3d-s dolgot most kezdem még csak így nagyon láma vagyok még benne.Többek között az ulp fájlok átírása sem megy.Ha valakinek van működő eagle 3d akár el is küldhetné ha nem nagy kérés.Pár alap dolgot raktam már vele (ellenállás,led,kondi) panelra.Amint használni akarom a 9 v-os tápot akkor ez a hiba jön ki a pov-ray-ben.Sehol nem találok részletes leírást a neten, vagy csak rossz helyen keresek.

Köszi!
(#) covek válasza Emberke hozzászólására (») Feb 22, 2011 /
 
Mint azt magánban is említettem a képek csak bemutató szerepet játszanak és az
  1. ./eagle/ulp/img
alkönyvtárban a helyük. A végleges képben nem játszanak szerepet.

Ha windows alatti használatról van szó akkor én ahhoz nem értek. Linux only felhasználó vagyok.
(#) Emberke válasza covek hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Köszönöm a választ!

Én windows-t használok.A linuxokat csak nagyon kicsit ismerem így azzal most inkább nem próbálkozom.
(#) koczka hozzászólása Márc 8, 2011 /
 
Üdv.

Nem tudom hányan ismeritek a gugli SketchUp "tervező" progiát kb olyan mint az autocad paint színvonalon szóval egyszelű dolgokat gyorsan összelehet benne dobni. Minap viszont találtam egy olyan lehetőséget hogy eagle nyák terveket is bele lehet importálni és készít belőle 3D -s képet elég jól néz ki link.
(#) Attila86 válasza koczka hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Ez határozottan nem rossz!
Nagyjából megnézegettem, ez a plug-in elég primitív... A nyák huzalozását képfájlból, textúraként húzza rá a panelra. Alkatrész is mindössze kemény 10db van hozzá.
Az Eagle3D nagyságrendekkel jobban kézre áll és ha az ember megérti a POV-Ray nyelvét akkor nagyon mélyen bele lehet nyúlni és borzasztóan jó dolgokat lehet vele csinálni...
Csak hát az Eagle3D+POV-Ray-el kész renderelt képeket lehet csak gyártani. A SketchUp-ban viszont össze vissza lehet forgatni a panelt. Ez igen komoly előny szerintem.

Megérné kicsit beleásni a dologba és írni egy ulp-t az Eagle3D mintájára, de a SketchUp számára. Ott kellene kezdeni az egészet hogy generáljunk egy üres nyáklapot, aztán csináljunk bele furatokat, majd vezetősávokat és lötstoppot. Az Eagle3D-nél ez tudom hogy hogyan működik mert anno át is írtam ezt a programrészletet hogy ne rézfóliát hanem ilyen szép átkötéseket tegyen a panelra (Bővebben: KÉP).

Csak az a baj hogy én nem értek a PC programozáshoz, nem értek C-ül. Viszont régebben nagyon durván beleástam magam az Eagle3D működésébe és így tudom hogy nagyjából hogyan működik a 3D-s makró generálása. Egy új ulp megírásához viszont ez kevés. Kellene valaki hozzám hasonló Eagle megszállott aki tud programozni C-ben és talán ulp-t is látott már 'belülről'. Szerintem ha ketten-hárman összedugnánk a fejünket akkor nagyon jó kis magyar projekt születhetne.
(#) UbiLinux válasza Attila86 hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Idézet:
„Csak hát az Eagle3D+POV-Ray-el kész renderelt képeket lehet csak gyártani.”


Ez nem igaz. Keress rá a povray animation kifejezésre és 229 ezer találat cáfol meg.
(#) Attila86 hozzászólása Márc 11, 2011 /
 
Szia!

Tudom én! Nézd csak itt az oldal tetején forgó panelt, ezt én csináltam: Bővebben: Link
Rosszul fogalmaztam. Azt akartam írni hogy a POV-Ray-el nem lehet "real-time" az egérrel forgatni a panelt, ránagyítani, "repülni" az alkatrészek közt stb. Animációt lehet renderelni mint ahogy azt a fenti linken is megtettem, de ez úgy történik hogy le kell programozni amit látni szeretnék. A SketchUp-ban viszont ahogy rángatom az egeret, úgy forog a panel.
Így értettem én.
(#) UbiLinux válasza Attila86 hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Így már más... :yes:
(#) kobold válasza Attila86 hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Az már OpenGL, viszont közvetlenül felhasználva nem túl jó hozzá a 3D-s ulp kimenete. Tavaly kísérleteztem a módosításával, tulajdonképpen csak idő kellene hozzá...
(#) Attila86 válasza kobold hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Akkor nem közvetlenül kell felhasználni. Egy teljesen új ulp-t kellene írni, ami a SketchUp számára értelmezhető formátumú fájlt generál.
Megnéztem hogy hogyan néz ki egy skp fájl kódja de ez nem igazán értelmezhető sajnos. Pedig valahogy meg kellene tudni hogy hogyan néz ki egy ilyen gépi kód, hogy az ulp-vel ilyet tudjunk generálni. Mondjuk meg kell nézni a fentebb Koczka által linkelt már létező és működő scriptet.
(#) Lamboo hozzászólása Júl 26, 2011 /
 
Sziasztok!
Bocsi ha már van ilyen topik, de milyen progival leget ilyen vagy ehhez hasonló 3D terveket készíteni?
Itt a kép
(#) efraim válasza Lamboo hozzászólására (») Júl 26, 2011 /
 
Van ilyen a fórumban, pl. az Eagle-ben lehet csinálni
Lapozz ide
Következő: »»   38 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem