Fórum témák
» Több friss téma |
Auto Fan kapcsolás Ezt találtam nálatok a letölthető fájlok között. A doc.-ban fel van sorolva szinte minden, de egy csomó dolog nem világos nekem, és már holnap szeretném megvenni az alkatrészeket. Én még csak nagyon kezdő vagyok ezen a téren. Amit nem tudok megállapítani, hogy a kapcsoláson hova kerül a dióda, minek bele az IC, ami amúgy sincs feltüntetve a rajzon, illetve hány Volt-os tranzisztor kell 40 vagy 60? És mit takar a RELAY? Bocs, hogy ilyen sok kérdésem van, de azért remélem tudtok minden kérdésemre válaszolni.
Na megtaláltam, hogy hol a dióda, csak elkerülte a figyelmem, az IC is megvan meg látom, hogy a Led opcionális. Meg arelay valszegtovvábítást akar jelenteni tök jó vagyok, hogy megválaszolom a saját kérdéseim.
Szóval két kérdésem maradt: Hány voltos tranzisztor kell bele? Ez úgy müködik ahogy gondolom, vagy teljesen rosszul gondolom: EZ hőmérséklettől függően állítja a ventifeszt?
Hogy érted h hány voltos tranzisztor kell? Sztem tök mindegy
Ott van h 2n2222-es tranzisztor kell és kész
Anno én is így kezdtem...
Mindegy, hogy milyen tranzisztort veszel bele, lényeg, hogy bírjon el 12V-ot (én nem ismerek olyan ami nem bírja el!!!) és a relay (azaz relé vagy jelfogó) áramát és persze NPN legyen. Én ilyen helyekre BC182 vagy hasonlót, pár száz milliamper felett meg BD szériát használok. Ügyelj arra, hogy 12V-os relét használj és célszerű jó minőségűt belepakolni.
Már megvettem a cuccokat a kapcsoláshoz, összesen mindenből 5-ször annyit, mert 5különböző ventit szeretnék vezérelni, és mindenből a legjobb alkatrészt vettem. Már majdnem minden meglenne, de SEGÍTSETEK, valaki rajzolja le érthetőbben,hogy hogy kell bekötni a relét,mert még sosem dolgoztam ilyen relével,összesen 5 lába van, és van rajta COM,NO,NC felirat.
Az ötből a felirat nélküli maradék két láb a tekercsé, polaritás mindegy.