Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » H-híd hiba
 
Témaindító: mspike, idő: Jan 30, 2006
Lapozás: OK   4 / 11
(#) fulee9999 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
És ehhez mi a két mosfet típusa?
(#) kadarist válasza fulee9999 hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Mekkora áramra van szükséged?
(#) fulee9999 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Hát. Ha már mosfet, legyen kövér. Méretezzük 50-60A-re.

( A tranzisztorok is érdekelnének típusügyileg )
(#) kadarist válasza fulee9999 hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
A P-FET: Bővebben: Link
N-FET: Bővebben: Link.
Ezeket 12V-ról használd! Ha ezeket a nagyáramúakat is kiégeted, akkor leveszem a kalapomat!
(#) fulee9999 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
IRF 2807 nincs hestoreban

Mi lenne jó még helyette?
(#) kadarist válasza fulee9999 hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Ki mondta, hogy onnan kell rendelned?
(#) fulee9999 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 11, 2011 /
 
Senki, de itthon az az egyetlen bolt ami tudom, hogy foglalkozik ilyesmivel
(#) Darka hozzászólása Márc 4, 2011 /
 
Sziasztok!
Megépítettem a csatolt képen látható hidat. A 12 voltos motort könnyen elbírja, viszont a 6 voltos motor nem akar indulni vele. Ha a BD139 tranzisztorokat BD135 típusúakra cserélem, akkor már elindul a motor de nagyon gyenge marad a teljesítménye.
A bázisokra kötött ellenállások értéke 1K, a BC546os tranzisztorok és az azokra kötött ellenállások NEM kapuként szolgálnak, amit utólag tettem be, de a híd önmagában se működik rendesen 6V-ról.
Mi lehet a hiba? talán más típusú tranzisztorokat használjak?

hid.png
    
(#) mugab válasza Darka hozzászólására (») Márc 5, 2011 /
 
Ha az R6-hoz tartozó tranzisztor nincs nyitva akkor honnan kap testet a motor???
(#) Darka válasza mugab hozzászólására (») Márc 5, 2011 /
 
Elnézést a pontatlanságért, az R6-hoz tartozó tranzisztor kollektorára tettem a testet, ahogy a mostani csatolmányon van.

Hid2.png
    
(#) kobold válasza Darka hozzászólására (») Márc 6, 2011 /
 
Ez egy elég rossz hatásfokú hídkapcsolás, Q1 és Q3 emitterkövetőként működnek kapcsolóüzem helyett, vagyis sosem nyitnak ki rendesen. Ezek helyére pnp tranzisztorok kellenének (pl. BD140, ha jól rémlik), sajnos ehhez a meghajtást is igazítani kell.
(#) fulee9999 válasza Darka hozzászólására (») Márc 7, 2011 /
 
Ha nem mész stabilan 1A fölé, akkor én ajánlanám inkább az L293B -t. Öt perc bekötni és csodaszépen működik.
(#) proba válasza Darka hozzászólására (») Márc 7, 2011 /
 
Ha ilyen kis feszültséggel akarsz jó eredményeket elérni akkor inkább valami fetes kimenetben gondolkodnék.Nagyobb áramoknál nagyon kevés tranzisztor tudja a 0,6-1V közötti maradékfeszültséget ,vagy ha igen nagy bázisáram kell hozzá.Így a legjobb esetben is 1V már ugrott a tápból.Ilyen szempontból nekem a BD241/242 páros volt a legjobban bevált meg talán a 2SB772 sajna a párját nem tudom.
Szerintem az ic is ezen bukik meg,annak is 1-2V közé írják ezt az értéket 6-2*1=4V a legjobb esetben is.
(#) Darka válasza proba hozzászólására (») Márc 12, 2011 /
 
Köszönöm a válaszokat, idő közben találtam ezt az oldalt és 139/140-es BD tranzisztorokkal boldogultam. Most máshol akadtam el, ugyanis ha a hidat nagyobb feszültségű motorral használom akkor nem lesz elég egy 5 voltos impulzus, hogy bekapcsoljon a híd. Ezért a relék mellett döntöttem és találtam ezt a kapcsolást, ami tökéletesen működik is. A gond az, hogy mindössze 2 darab olyan relém van, ami 20mA-t fogyaszt és 3 kéne. Harmadiknak egy 50mA fogyasztásút használok, amit nem mindig kapcsol be a mikrokontroller impulzusa. Kérdés, hogy mit módosítsak a kapcsoláson, hogy működjön az utóbbi relével is?
A kérdés bár nem kapcsolódik a témához, de azért közelebb áll a hídhoz, egy hídvezérlő megoldás, szóval más megoldás is jöhet, ha ez éppen nem a legjobb.
Köszönöm előre is!
(#) kadarist válasza Darka hozzászólására (») Márc 12, 2011 /
 
Szia!
De azt miből szűrted le, hogy nagyobb feszültségű motorhoz nem lesz jó az 5V-os működtető feszültség?
(#) proba válasza kadarist hozzászólására (») Márc 12, 2011 /
 
Legalábbis az eredeti általa alkalmazott egyszerű híd szerintem sem.
(#) kadarist válasza proba hozzászólására (») Márc 12, 2011 /
 
De azon az emitterkövetős dolgon már túlléptünk, és most már erről a hídról lenne szó. Itt nem követi a vezérlőfeszültséget a kimenőfeszültség.
(#) proba válasza kadarist hozzászólására (») Márc 12, 2011 /
 
Ha a felső tranzisztorra 5V magas szintet kapcsol ,a motor meg 12V tápos ,akkor a tranzisztorra (BE) csekély 7V jut ami eléggé nyitás gyanús.Ha meg logikai nullát akkor 12V ami szintén nyitás gyanús... Bár lehet elnéztem valamit.
Ezt a kapcsolást még ki szokták egészíteni néhány tranzisztorral a logikai szintekkel működéshez.Ha a felső tranzisztorokhoz menő ellenállásokat egy egy NPN tranzisztorral vezérli ,akkor ezeken keresztül már esetleg TTL szintekkel tudja a motorodat vezérelni.
A relékhez esetleg egy kis segítség.
(#) kadarist válasza proba hozzászólására (») Márc 12, 2011 /
 
A bázisáram a lényeg, azt meg a bázisellenállással beszabályozhatja. De valóban, egy Darlington-tranyó vagy FET sokkal üdvözítőbb egy ilyen helyzetben, mivel a vezérlésnek nem kell nagy bázisáramot szolgáltatnia.
(#) proba válasza proba hozzászólására (») Márc 12, 2011 /
 
Hát igen a figyelmetlenségem ,a táblázatban ez úgy szerepel, hogy a felső ellenállások GND vagy nincs bekötve.Ezt az állapotot egy egy nyitott kollektoros (OC) inverter is el tudja követni.
(#) proba válasza kadarist hozzászólására (») Márc 12, 2011 /
 
Ha egy elemet kapcsolásra használok nem szeretek sakkozni a kapcsoló árammal,igyekszem olyan kapcsolást választani ami egyértelműen működik +-50% alkatrész tűréssel.
A másik hogy a kimeneted meg fogja kapni a 12V motor tápot, ha tévedésből magas szintre kapcsolod (12V-BE- UR ) amit a legtöbb IC sűrű kalapemelgetéssel köszön meg.
(#) kadarist válasza proba hozzászólására (») Márc 12, 2011 /
 
Teljesen egyetértek veled!
(#) Tys23 hozzászólása Jan 18, 2012 /
 
SZiasztok ez igy müködöképes?

PWM_hid.JPG
    
(#) szabics válasza Tys23 hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
Nem, mi nyitja felső FET-t?
(#) Tys23 válasza szabics hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
Gyanittom hogy az nem fogja mi az 2n2222 böl collektoron kijön. mondjuk alapból nemértm ezt a kapcsolást.
(#) Tys23 válasza Tys23 hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
ÍGY megoldható?

hid11.JPG
    
(#) proba válasza Tys23 hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
Az előző jobban tetszett ,némi ellenállással a GATE-ekről a test felé.Ezenkívül átfedés mentes invertált 0-12V PWM jellel esetleg.De szerintem gyorsan találhat biztosan működőt.pl
(#) szabics válasza Tys23 hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
Így sem, a felsó FET- negatívra nyitnának, de most is csak + feszültséget kap. Nem látom, mikor kapna - nyitófeszültséget. Ha a felsőkere is + nyitófeszültségű FET-t teszel akkor igaz. De a lehúzó ellenállásokat is hiányolom a bemeneten és a FET-nél is.
(#) Tys23 hozzászólása Jan 18, 2012 /
 
IGY?
A PWM-n be max 4,7v esik,kinyitja ez a feteket?

HID2.JPG
    
(#) Tys23 válasza szabics hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
A gondom az hogy a két bemenet egymásnak a gndje. mondjuk mikor A, kiadja a pwmet akkor B gnd.,mikor B-n jön a pwm akkor az A, a gnd. A rajzon nem ez van. Kivettem a vezérlést 1 modellszervoból ahhoz kéne 1 híd minimum 7Amperes. reméllem jóll fejezrem ki magam
a szervo motorkimenetein PWM van ezzel szeretnék 1 hidat hajtani. és nem szeretném hqsználni a szervó egyéb felületeit.Arra is gondoltam hogy a szervómotor hejére optocsatolót teszek. de itt meg az ugrott be hogy az nem induktív ellenállás,a motorral ellentétben. szoval pasz milyen vonalon induljak el.??? jo egyáltalán az elképzelés? opto elég gyors 1 pwmhez periodusidő 20ms.?
Következő: »»   4 / 11
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem