Fórum témák
» Több friss téma |
Megfeledkeztek arról, hogy a HHO gáz nem szegényíti, és nem dúsítja a keveréket. Nem csak oxigén van benne, hanem hidrogén is!
Abban viszont én kételkedem, hogy az ECU programozott jellegfelület-seregébe házilag bele lehetne nyúlni eredményesen...
Sziasztok Srácok,
Figyeljetek csak, az ultrahang frekvenciáját már próbálta valamelyikőtök? Vagy még nagyobbat... (határ a csillagos ég)? Üdv, Robi
Szia! Hát azokat egy darab 8mm-es saválló lemezből készítettel itthon nem tudom hogy lehet-e kapni én nem találtam így csináltam.
Nos a diesel motornál az előtöltéssel lehet a fogyasztáson variálni így az üzemanyag mennyiségén is. De ezt egy diesel szerelőtől megkérdezheted. A lambda szondával kapcsolatban szerintem mielőtt bármit hozzászóltok előbb olvassatok szakirodalmat ez a téma nem túl sok kb 30 oldal érdemes elolvasni! Ja csak annyi hogy nekem kb fél éve rendesen működik a jelmódosító és nem állt sehova az elekronika!
Tisztelt uraim!
Szeretnék pár gondolatot elmondani azokról ami itt elhangzott mert nagyon úgy néz ki legalább is én ezt látom hogy a motorvezérlő elktronikát valami "ördögi" rendszernek gondoljátok ami mindent tud. Hát nem így van azt azért rakták bele az autókba hogy leegyszerűsítsék a sok babrát amit az autószerelőknek kellet a beállításoknál csinálni ÉS a leglényegesebb hogy nem is mindig volt JÓ. Tehát ezeknek a rendszereknek a legfontosabb eleme a hőmérséklet jeladó ugyanis ez kapcsolja be az egész vezérlést amíg ez nem ad megfelelő jelet a motor vezérlés nélkül "csúcson megy" azaz szívató rendszerrel! Ezt ki lehet próbálni minden motor úgy van megcsinálva hogy elektronika nélkül is kell hogy menjen persze a benzinkút akkor ott kell hogy legyen rákötve. A másik dolog a hidrogén égésterméke nem dúsítja a kipufogó gázait hiszen az víz és gőz!!! Viszont az oxigén jelenlétét érzékeli és mivel több oxigén az szegényebb keveréket jelent ezért adagol hozzá benzint. Ez a rendszer nem gondolkodik csak vezérel egy alap beállítás alapján és HA tud finomít és itt a HA szó nagyon fontos a beleégetett programban is rengeteg feltételnek kell megfelelni ehhez.A hibákat legfeljebb megjegyzi és minden indításnál vagy kiírja vagy kiolvasható de csak tájékoztató hogy vidd szervizbe vagy a szeméttelepre! Persze van olyan "vaskos" hiba mint az olajnyomás aminél a MODERNEBB autók teljesen letiltanak de ezek nincsenek kapcsolatba az üzemanyag égésének minőségével.
Kedves Gyula!
Bevallom nekem nem fedélzeti komputeres az autóm, azért olvasgattam a lambda szondáról, meg a MAF/MAP szenzorokról, no meg a EFIE -ről is egy keveset. Nekem elvi bajaim vannak, no nem is ezekkel, hanem azzal, hogy a HHO berendezés beépítése következtében hogyan is változnak meg a paraméterek. Csak egy dologra térnék ki most, a többi nagyjából vágom. Ha durranógázt keverünk a fosszilis üzemanyag + levegő keverékhez, akkor mindenki azt mondja, hogy ennek következtében a lambda szonda "több oxigén jelenlétét érzékeli" a kipufogó rendszerben. Ezt korrigálni kell, mert különben szegénynek minősíti a fedélzeti számítógép a keveréket és megnöveli a befecskendezés idejét, vagyis több benzint, gázolajat, stb. ad a motornak, hogy kiegyenlítse és az általa meghatározott keverési arányt állítsa be. Ez eddig rendben is van, mert ez lenne a feladata. Most jön az én gondom, elvi bajom. A durranógáz ugye hidrogén és oxigén keveréke, két rész hidrogén és egy rész oxigén. A bevezetett hidrogén égéséhez szükséges oxigén jelen van, azaz a hidrogén elégetése nem borítja fel a kimenő oxigénszintet. Ez rendben van. Viszont az egyébként beszívott levegő tartalmaz kb. 21% oxigént és ezt használja fel a motor a fosszilis üzemanyag elégetésére. Az teljesen mindegy, hogy mely atomról van szó, arról amit a HHO berendezés állít elő, avagy arról, ami a levegőből származik. (?) Ha a bevezetett durranógáz hatására a fosszilis üzemanyag jobb hatásfokkal ég el, mert ugye ebből ered az a bizonyos energia többlet, ami majd a keréken jelentkezik, akkor kevesebb el nem égett üzemanyag jut ki a levegőbe a kipufogón keresztül. Ez a jó, mert ezt akartuk. Most jön a kérdés: Ha a bevezetett fosszilis üzemanyagból (most csak ezt nézzük) több ég el egy ciklus során, akkor annak az égéséhez vajon több oxigénre van e szükség, vagy nem. Természetesen többre! Ha a beszívott levegőből több oxigént használok fel a fosszilis üzemanyag elégetésére, akkor a kipufogón nem többletnek, hanem hiánynak kellene jelentkezni! Ez az én problémám. Ez teljesen ellenmond annak, amit állítanak! Ezek szerint vagy hamis az állítás, vagy valami nem úgy van, mint gondoljuk! Mi az és miért küld akkor a rendszerbe több levegőt, mint ami kellene? Ahhoz talán nem is kellene a HHO generátorra kenni a dolgot, hanem egyszerűen azt kellene mondani, hogy direkt sz@rul van megcsinálva, hogy nehogy véletlen a lehető legjobb körülmények között dolgozzon a motor, mert esetleg kevesebb üzemanyagot vesznek az emberek, így elmarad a busás haszon! Gondolkozzunk! Ha van egy kis "katalizátor" a rendszerben, ez a durranógáz jelen esetben és ennek az a hatása, hogy jobb hatásfokú égést biztosít a hengerben, s mindehhez nem fogyaszt plusz oxigént, nem igényel több beszívott levegőt, mert az égéséhez szükséges minden feltétel adva van, akkor nem beszélhetünk véletlenről, és nem is a lambda szondában kellene keresni a megoldást, mert az csak mér. Ad a fedélzeti számítógépnek egy adatsort, persze nem csak ezt veszi figyelembe, és az erre reagál, megváltoztatja a motor paramétereit, hogy neki megfeleljen. Nem neked, neki! Mármint a számítógépnek! Ne feledd, azt is emberek készítették! Tudod, hogy mi volt a cél? Működjön a motor. Szeretném, ha valaki elfogadhatóan megmagyarázná ezt, mármint azt, hogy miért is van fordítva. Mitől marad több oxigén a kipufogóban, ha több üzemanyagot égetek el, nem is többet, hanem a bevitt mennyiségből arányaiban többet, vagyis jobb hatásfokkal! Tisztelettel várom a logikus magyarázatot! Üdvözlettel: patkolttojas
Szia!
A lambda szonda azért oxigén szonda mert mint más gázszondák az oxigén jelenlétét képes még vegyi állapotban is érzékelni! A másik abban teljesen igazad van hogy az autógyártóknak nem az a célja hogy TE ÉN vagy a másik olcsón autózzon hanem hogy jó sokba kerüljön! A másik tény hogy azért kell az egyre nagyobb teljesítményű autóknak egyre többet fogyasztani mert még nem tudtak olyan katalizátort építeni amelyik kibírja a folyamatos 900c fokot. Na és azt meg nem gondolod hogy most bárki is beismerné hogy a katalizátor szart sem ér és már régen mehetnének enélkül is az autók úgy hogy jobb lenne a káros anyag kibocsájtás?? Hiszen az automata irányítással minden tökéletlen égést ki lehet küszöbölni. Hiszen már a gázpedál is csak egy potméter! De hát az olajlobbi még virágkorát éli nem veszed észre? sokszor megjelennek a fórumokon is és próbálnak rombolni! Lásd az olyan hozzászólásokat ahol az "állítólagos" szakvélemény arról szól hogy hagyd abba amit csinálsz és nem arról hogy ne úgy hanem így mert.... és JÓ LESZ!
Szia Gyula!
Azt hiszem eléggé egy malomban őrölünk. De még mindig várom a magyarázatokat az előbbi felvetésemre. Más. Ha nem lenne labda szonda, vagyis nem figyelné a számítógép ezt a paramétert, csak a beáramló levegő mennyiségét szabályozná, akkor sokkal jobb lenne a helyzet. Különben is a katalizátort a HHO mellett akár ki is lehet venni, mert nincs mit elégessen! A katalizátor nem termel vissza energiát a motornak, csak a káros anyag kibocsátást csökkenti. De ha nincs mit? Akkor mit is fog csinálni a HHO mellett? Semmit. Változatlanul marad az előbbi feltevésem. Ezek szerint a gyártóknak be kellene építenie egy korrekt vízbontót, kivenni a katalizátort, jelentene -150000 - 300000 Ft spórolást! Arról nem is beszélve, hogy pl. nem sikerülne a katalizátorral felgyújtani egy -két autót! A barátom Dodge Caravanját majdnem sikerült! Jó, hogy este ért haza és szóltak neki, hogy eléggé "világos" van a kocsi alatt! Üdvözlettel: patkolttojas
Én csak tippelek:
1. Próbálnak legalább bizonyos üzemállapotok közt megfelelni a környezetvédelmi előírásoknak. A mi pénztárcánk számára erősen káros a katalizátor beépítése. 2. Ha a katalizátor túlmelegszik, hamar tönkremegy, vagy veszít hatékonyságából. Ha nem elég meleg, nem elég hatásos. Ha túl szegény a keverék, azaz sok az oxigén, a katalizátor, és a motor túlmelegedhet. A túl sok oxigén, és magas sűrítés növeli a kipufogógázban a nitrogénoxidok mennyiségét(ez a magas hőfokon égő hidrogénnél is keletkezik, ezért nem tökéletes a belső égésű motor alkalmazása). Ha túl dús, nő a szénmonoxid-tartalom. Az állítólag legkevésbé káros kipufogógáz-összetétel ezért nem a legkisebb üzemanyagfogyasztáshoz tartozó beállításnál keletkezik. Azt viszont én sem értem, hogy X mennyiségű benzin mellé bekerülő Y levegő durranógázzal tökéletesített reakciója esetén hogyan lesz több az oxigén a kipufogógázban. Kevesebb CH, CO keletkezik, helyette CO2 és H2O. Ezeknek pont, hogy csökkenteni kellene a kipufogógáz O2 tartalmát. Ha ekkor a motorvezérlés plusz üzemanyagot nyom több oxigént érzékelve, elméletileg nő a motor teljesítménye azonos gázállásnál, azonos tempóhoz kevésbé kell nyomni a gázt. Ha gázt(etanolt) használnánk szutyok benzin helyett, töredéke szennyezés kerülne a levegőbe. PB gázt kellene előállítani környezetbarát módon. És még ezt is egy gyér hatásfokú motorban alakítjuk át. 90% feletti hatásfokú villanymotoros hajtás, és jó hatásfokú, nem a benzinhez optimalizált(sűrítés, gyújtási időpont, más vezérlés) belsőégésű motorok kívánatosak.
Szia! Hát igen a költségek....
Azt még nem mondtam hogy az a nyomorék katalizátor amit beraknak az -10LE vagy több ! Halló "szsrobert"! Azt kell megérteni a LAMBDA szondáról hogy az a kipufogó gázban kötött oxigént is érzékeli! Nézd úgy Pl. kint a motoron kívül 21% az oxigén arány belépve a motorba teszel hozzá HHO-t a kipufogón már 25% lesz az összes gáz! oxigén aránya azaz szegény a keverék! a légmennyiségmérő az a beszívott levegő hőmérséklete alapján dolgozik! Tehát a sok a levegő hirtelen a szenzor lehűl és enged több benzint ha a levező áramlás egyenletes és nem ingadozik az érzékelő hőmérséklet miatti ellenállása akkor a lambda szonda vezérli felül a befecskendezést! Tehát csak gázadásnál tesz rá benzint hogy tudjon az autó gyorsulni azaz ez egy gyorsító rendszer! Ha ez hiányzik akkor az autó kb úgy gyorsulna mint a fűnyíró .......majd egyszer felpörgök ??!
Szia Gyula!
Egy kicsit sántít ez is. Te azt írod magyarázat képen, hogy "kint a motoron kívül 21% az oxigén arány belépve a motorba teszel hozzá HHO-t a kipufogón már 25% lesz az összes gáz! oxigén aránya azaz szegény a keverék!" Ezek szerint a HHO nem ég el! Ha a víz oxigéntartalmát is látná akkor sokkal többet kellene, hogy mutasson. Szerintem még mindig nem vagyok meggyőzve. Egyetlen magyarázat létezhet szerintem, mégpedig az, hogy a durranógáz elégése után valóban sokszor lejátszódik a folyamat, mármint az, hogy a hő hatására a keletkezett vízgőz ismét alkotóira bomlik, majd ugyan ez sokszor egymás után, majd addig zajlik ez a ciklus, amíg ki nem nyit a kipufogó szelep, ekkor már nincs égés, megy ki tulajdon képen a hidrogén is, meg maga az oxigén is. Ez felvet még egy alapvető problémát is: a fosszilis üzemanyagok elégése során keletkezett víz ilyenkor mit csinál a hengeren belül az égési ciklus alatt? Az miért nem gyullad meg , ha már olyan magas a hőmérséklet, hogy annak is elemi részekre kellene bomlania?! Vagy meggyullad? Lehet, hogy ez a közvetlen összefüggés a sima víz hozzáadásának? A gyújtást a hagyományos üzemanyag adja, majd a hő hatására a hozzáadott vízpára alkotóira bomlik, a felszabadult hidrogén jó gyúlékony és már kész is a kis belső reaktor! Nem lehetséges, hogy tulajdon képen csak ezt a folyamatot kellene valahogy stabilizálni, fenntartani és akkor bizony a víz is üzemanyaggá válik megfelelő hőfokon!? ELGONDOLKODTATÓ! Üdvözlettel: patkolttojas
Szia!
Nem akarok én már senkit meggyőzni a lambda működésével kapcsolatban nálam jó aztán ki mit hisz nem érdekel. Amit a vízreakcióról írtál az nekem már működött a 120-as skodámban! De ez nem új találmány a 70-es években kezdtek vizet adagolni az üzemanyaghoz és a hatás drámai volt először egy versenyautóban csinálták és a 650LE teljesítményt 900LE!-re növelték ezzel. Már írtam hogy a SAAB már szériában gyárt ilyet ott egy ablakmosóhoz hasonló rendszer működik azaz amikor a motor elér egy bizonyos fordulatot elkezdik beködösíteni a vizet! benn a reakció hasonló benzin+levegő+víz robbanáskor a vízmolekulák atomokra bomlanak és újra elégnek és ez megy addig amíg a szelep kinyit. Én ebben gondolkodtam először és lényegesen egyszerűbb lett volna megcsinálni! De hát ez egy kihívás volt!
Tisztel Uraim! készítettem egy rajzot amin látszik hogy mi okozza a HHO bevezetéssel a túlfogyasztást jelmódosítás nélkül! Azt mindenki elfelejti hogy a lambda egyik fele a szabad levegőn van a másik zárt térben! Ha a másik végét a lambdának odaraknánk ahol a HHO-t bevezetjük akkor ezek a dolgok nem jelentenének gondot
A mini "reaktor" lehet, már nincs is olyan távol mint ahogy azt gondolnánk.Mi lenne ha elhagynánk a kőolaj származékokat és pusztán csak Vízplazmát használnánk.A porlasztó ami eddig kőolajszármazékokat permetezett a hengertérbe,most vizet porlasztana rá egy speciális "gyujtógyertyára" ami a keletkezett Ív hatására szétbonatná és begyujtaná a molekulákat...Persze elvilekben egyszerünek tűnik,de szerintem megfelelő hátérrel megvalósítható lenne.Legalább csak protoípus szinten....Hát nem lenne csodálatos egy tisztább világban élni....
Szia!
Ha megfeszítenek sem tudom honnan, de a Meyer bácsinak ezt a hosszú és kivételesen jó minőségű videóját még csak most láttam először: Bővebben: Link Nagy kár, hogy nem vágom az angolt, de amit láttam, - annak ellenére, hogy egy kissé szkeptikus vagyok - nem semmi. Van benne egy kis érdekesség is: gyertyapipa (?) amiben víz is megy, vagy mi a fene az amit mutogat? Azt már látom, hogy a szélvédő előtt a nagy doboz az az elektronika és bármennyire is hihetetlen "csövenként" kell vezérelni a bontót!!! Nem sok cső együtt, azt nem lehet "kihangolni", azt egyenként kell megtenni! Ha valaki elmesélné itt, hogy mit is látunk, mit is mondanak, na nem szó szerint, hanem a lényeget, az nagyon hasznos lenne! Nincs itt valaki, aki vágja az angolt ilyen szinten? patkolttojas
Nem rozsdásodott a Skoda motorja? Bár mindennapi használatkor úgyis lekopik.
Hali Úgy emlékszem hogy kb fél év múlva kellet a hengerfejet lecserélnem na nem a víz miatt hanem a 120-as skodára tettem 105-öv hengerfejet csak elővettem azt a hibát hogy nem nyomás próbáztam és hajszálrepedés volt rajta.
Na akkor a belsején én is csodálkoztam mert szinte teljesen tiszta volt a dugattyúfejen szinte látni lehetett az anyagát, mármint az alumíniumot.
Biztosan tisztító hatással van rá.
Azért kérdezem, mert én a motor hengerében találtam egy pici rozsdafoltot. Bár az is lehet, hogy a ritka használat az oka. Tegnap számolgattam a vízbontás energiaigényét 1l benzin=2400 liter hidrogén arányossággal. Még egy 50 köbcentis motor alapjárati táplálásához is 500W bontóra jutó áram lenne szükséges normál egyenáramú bontáskor, 2V cellafeszültséggel.
Biztos igazad van de!
Nem lehet a két közeget a fajhő alapján egy kalap alá venni mert a hidrogén égése sokkal gyorsabb és tökéletesebb mint a benziné ezért jóval kevesebb is képes olyan munkát végezni mint a benzin. Ezt te is kipróbálhatod ha hátraballagsz az autódhoz és beleszagolsz a kipufogóba ott érzed hogy jön az elégetlen benzin is ki! Ja még valami a hidrogén 85:1 arányban is robbanóképes a benzin csak max! 16:1 ezt is belevetted? Pontosan ezért változik meg a motor karakterisztikája attól a kevés bevezetett HHO-tól is. Ahhoz hogy a jármű teljes rendszerét ezzel üzemeltesd kellene még egy generátor és egy + akkumlátor puffernek és egy 2 m2-es felületű bontó. Már gondolkodtam ezen is csak megint nem én voltam a nyerő a hétvégén a lottón és nincs hozzá elég pénzem hogy ezt kikísérletezzem mert azért ehhez már kellene pénz és az hogy utána csak vízzel megy nem töltené fel a pénztárcámat. A bontónak meg pontosan olyan felépítésűt gondoltam mint egy akkumlátor 6 különálló cella sorbakötve a lemezek között pedig csak műanyag szigetelő lemez valami porózus hogy a folyadék csak lassan tudjon keresztül haladni + egy keringető motor hogy a folyadék szint állandó legyen esetleg egy hűtőt ami bekapcsol ha túlmelegedés lenne. Na valahogy így álmodtam meg de lehet hogy csak egy rémálmom volt.
Én több mint 2 éve járok víz-methanol befecsivel, teljesítmény növelés szempontjából, és semmi gond nincsen
És akkor tudna valaki érdemben válaszolni, hogy mechanikus td autónál kell-e valamit tekergetni pl adagolón, hogy csökkenjen a fogyasztás, vagy csak beszerelni a bontót és had menjen?
EFIE ről én eddig még csak 1 rajzot találtam mindenhol D17PDF ezt megépítettem és nem működik!
Senki nem tudott eddig épkézláb működőképes rajzot szerezni? Most magnum tuningos EFIE-t használok ez működik de drága. Nagy előrelépést jelentene ha ezt pár száz forinból megépíthető elektronikával pótolni lehetne!
Ha csak berakod a bontót akkor kisebb gázpedál állásnál fog ugyanúgy menni tehát kevesebbet fog fogyasztani és jobban fog menni.
De az alapjárati fogyasztásod ettől nem fog változni, de ha az adagolón található füst csavarral elszegényíted az adagolást ebben az esetben már alapjáraton is kevesebbet fogyaszt de a + teljesítményed megszűnik, ha túl sokat tekersz rajta még gyengébb is lesz az autód! A FÜST csavar állítása nem csak az alapjárati adagolási mennyiséget változtatja meg hanem A TELJES FORDULATSZÁM TARTOMÁNYRA VONATKOZIK!!!
Ne csüggedj én is azt használom! De volt itt a fórumon egy hozzászóló akinek tönkre ment és szidta őket sajnos én csak pár napja néztem meg hogy Ő nem azt vette meg ami lefele viszi a fogyasztást és emeli a lambda jelet hanem azt ami emeli a teljesítményt és a fogyasztást!
De próbáltam előtte több fórumon sehol sem tudtak ötletet adni.
Szia. Köszönjük a videót. Mindenkinek érdemes lenne megnézni aki hidrogénnel foglalkozik.
A gyertyapipa amit láttál abba egyenesen megy a víz, benne nagy feszültség hatására lessz vele valami, és bent elég a motorban. Továbbá ehhez a rendszerhez tartozik egy kipufogó gáz visszacsatolás, amin van egy szenzor és ionizálja is a gázat talán. De nem akarok zöldséget beszélni. Ellenben elöszeretettel használja a laser szót, mind amellett hogy egyszerű fordulat és gázpedál elmozdulás jeladókról van szó. Azt szem előtt tartva hogy 92-ben készült a videó. Nem vagyok tisztában az ecu-k történelmével, de ez nekem tűnik hogy a modern autó őse. Miden jel arra mutat. Gáz pedál elmozdulását alakítja elektromos jellé. Levegő nyomást mér, légtömeget szabályoz, injektorokat kapcsol, kipufogó gázat elemez. Elöl pedig az a nagy cucc, egy olyan számítógépnek néz ki amin lehet tekerni mindenféle paramétert manuálisan. Na most, szerintem mindez benne van a modern autókba. Egy dolgot kivéve, nem vízzel hanem benzinnel működnek még mindig. Hogy mire várunk? Passz. De tegyük fel elfogy a benzin. Tankolunk helyette műbenzint ami igazából víz csak senki se fogja tudni?
Hogy mire várunk?
Arra várunk, hogy valaki megalkosson egy olyan univerzális ECU-t amit az autó motorkódjának megfelelő szoftverrel fel kell tölteni és megfelelő érzékelőkkel és eszközökkel kiegészítve egy működőképes rendszert kaphatunk!
PWM Sokat tudna számítani már az is ha a PWM áramstabilizált lenne tehát a beállított értéken tartaná a cellánkat és nem kéne manuálisan állítani, még jobb lenne ha ezt 3 fokozatban tudná
1 alapjárat 15-20A 2 részterhelés 20-25A 3 teljes terhelés 25-30A ez akár 35A is lehetne mivel az autónkat úgy sem padlózzuk folyamatosan. Mind a 3 üzemállapothoz kéne 1 poti amivel 1x kéne az üzemállapotokhoz tartozó áramokat beállítani! Ezt a PWM et meg lehetne vezérelni az alapjárati és teljes terhelés kapcsolóval ami a pillangó szelepnél található.
Ajánlom mindenki figyelmébe
vivid workshop autodata szoftvereket ezekből rengeteg hasznos infóhoz lehet hozzájutni autónk befecskendező és gyújtás rendszerével kapcsolatban
tetszik a PWM!
A current limit pontosan mit és hogy csinál? R 1 poti mire szolgál? |
Bejelentkezés
Hirdetés |