Fórum témák
» Több friss téma |
100 százalék, hogy a táp!!
Ez a táp esetleg pár wattog jó, de inkáb oda se. Főleg ilyen kondikkal, biztos, hogy itt a gáz! Én mostanában nemhogy 2 diódát használok az erősítőkben, hanem 8 diódát!! azaz 2 greatz hidat!! De minimum 1 greatz hid!
Hali!
Egy másik topicban ajánlották ezt az erősítőt és azt gondolom, hogy nekem ezt tetszik. Na szóval az alkatrészeket megrendelem egységcsomagban, a trafót viszont magam szeretném építeni(értsd.: tekercselni). Egy torroid-ra gondoltam, csak az a baj, hogy nemigazán értek ehez, hogy milyen ennek a felépítése. Gondolom az az öv a vasmag... Honnan lehet ilyet szerezni? +Milyen vastag rézdrótból tekercseljem? A menetszámot milyen képlettel kell kiszámolni? Bemenete 230V-os hálózat lenne és az kéne, hogy +-27V tudjon magára az erősítőre "folyni". Amúgy hogy kell tekercselni? Egy réteg primer, egy réteg szekunder? Tudom, hogy kezdő vagyok, de valahol el kell kezdeni... ) Üdv
Szia dusinnhht,
En azt javaslom, hogy ne a trafo keszitesenel kezd ha kezdo vagy. Hazi korulmenyek kozott hatalmas szivas lehet barmilyen trafot tekercselni (nem beszelve a toroidrol!!!) foleg akkor ha meg a trafo felepiteset sem ismered. Raadasul ahhoz hogy biztonsagos legyen a kesz trafo fontos eletvedelmi szabalyokat kell betartani hisz ez egy halozati trafo lesz! Szerintem sokkal jobban jarsz, ha egy kesz trafot veszel: vagy ujat vagy hasznaltat, mindegy, csak biztonsagosan es jol mukodjon. Nagyon sok kellemetlensegtol kimelheted meg magad es sokkal hamarabb hallgathatod a kesz erositodet. udv p.s. a +-27V-os feszultseg nem "folyik". A feszultsegre azt mondjuk, hogy esik es az aram folyik