Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Oké!
az egyen irányító 4db 1N5400-as dióda... A szoszédom annyit mondott hogy lehet sok a 4 db... Szerinted? Skype-od vagy msn-ed van?? Felvennélek ott kicsit gyorsabb szerintem...
Egy Graetz-hídhoz négy kell, és neked egy Graetz-hídra van szükséged. Graetz-híd
nekem is így van meg építve a 4 db 1N5400-as dióda
és így is alig hajtja meg a 12V/0.13A-es Ventit mert már át is van kötve a h
híd utánra....
Az akkumulátorral próbáld ki, mert a ventilátornak sima egyenfeszültség kell, nem lüktető.
így van most jelenleg megépítve!
az aksit is rá tettem és 2-3 perc mire lekezd pezsegni az aku sav de az is gyengécskén pezseg... de a kisebb 12V/0.08A-es venti csak úgy pörög mint állat
Ha pezseg, akkor fel van töltve az akksi, vagy rossz és azért pezseg.
sajna multi méter nélkül nem tudom kimérni hogy mennyi amper és volt folyik az aksi felé....
szóval akkor jó amit építettem???
mert akkor bátran töltögetek autó aksikat...
az aksin van egy kis ablak amin zölden virít egy kis led szerű valami és akkor elméletileg jó az aksi és fel van töltve...ha jól tudom
Köszönöm a segítségedet!!!
Szóval akkor így jó ahogy meg van építve? 12V megy ki a Graetz híd felé,és onnan megy a Pozitívon sorban egy 12v-os led az aksi felé a pozitív sarokra és a negatív meg a Graetz híd-ról megy közvetlen a az aksi Negatív pontjára...
Sziasztok !
Autó aksit (80 Ah) szeretnék csepptöltéssel karbantartani, hiszen télen ritkán járok vele, és a garázs sem fűtött. Olvastam a hozzászólásokat idáig, és nem tudom eldönteni hogy a fenti célra egyutas egyenirányításos, regeneráló fajtát, vagy kétutas szűrt egyen fesszel, ic-vel célszerű-e elkészíteni? Cél az egyszerűség, és a megbízhatóság. Azért nem ártana leddel jelezni ha van (10 mA-100 mA )töltőáram, illetve polaritásvédelem. Egy ilyen célra készült kapcsolási rajz érdekelne. Köszi előre is !
Szia !
Ezt a kapcsolást ajánlom csepptöltés céljára. Az áramgenerátor töltő árama a 12 ohmos ellenállás változtatásával a kívánt értékre beállítható. A 47 k potival a 14,4 v beállitható, a battery kapocsra szabályozható tápból 14,4 v kapcsolandó polaritáshelyesen. Nagyobb töltőáram esetén /500-800 mA/ a BC557 nagyobb teljesítményűre cserélendő. Töltés végén /14,4 V/ a LED kialszik, de ha pár tized voltot esik a fesz. ismét bekapcsol.Az akku bármeddig a töltőn hagyható. Az U táp 17-18 v értékű lehet.
Köszi a gyors választ. Régebbi hozzászólásokban olvastam hogy "puffer feszen célszerű a csepp töltést tartani, ami 13,6 V köröl van . Ha 14,4 V nál kikapcsol, állandóan annyi lenne az akku fesz, nem sok egy kicsit neki ? Igaz ha üzemel az autó, akkor is annyi a generátor
töltőfeszültsége. Még egy ledet hogy kellene bekötni hogy az átfolyó 50-100 mA-t jelezze ? Köszi még egyszer !
Egy nyáktervet és beültetési rajzod lenne hozza? Ez nekem is tetszik
A töltő mint írtam automata, a tápfesz. az áramgenerátor stabil működéséhez kell értéke még nagyobb is lehet.
Nincs köze a battery kimenetre beállitott töltési végfesz.-hez, az akkut nem fogja túltölteni. Ha elérte a töltés megszünik, ha csökken az akkufesz. újra megindul.A pontos beállitás a fontos és a csepptöltőáram az áramgenerátoron.
SP layout nyákterv duplán van két azonos töltő közös tápon, beültetéssel.
Szevasztok!
Nem kinevetni.. Kellett egy akkutöltő "gyorsba".. Volt itthon 24 V-os 100VA-es trafó, tenyérnyi alu.lemezen 10A-es dióda, sorbakötve egy 60/55W-os tompítottját "vesztett" izzó, rá az akkura. Az izzó korlátoz, ha netán zárlatos valami kiég (van mááásik), "műszer", mert mutatja a töltőáramot, kell ennél több és egyszerűbb? Egyébként azt vallom, akkut sosem kell tölteni, de oda kell figyelni az autó töltőrendszerére. Hogy mégis miért kellett tölteni? Itt van a polcon 6 éve egy zümmer, csak be kellett volna kötni, hogy ne hagyjam égve a lámpát. Nem tettem, így cipeltem az akkut. Üdv: StMiklos
Nem nevetünk ki, de a téma kicsit bonyolultabb, érdemes utánaolvasnod sok érdekes dolgot megtudhatsz az
akkukról és azok töltéséről.
Hi Mesterek!
Tud nekem valaki egy impulzus töltő kapcsolást adni/linkelni. 12V zselés akksihoz kellene, de 24V-es nek is örülnék. Segítséget előre is köszönöm.
Sziasztok!
Nekem az lenne a problémám hogy nagy teljesítményű akksit (pl. egy 500Ah-at) szeretnék tölteni kis teljesítményű töltővel, illetve majd a későbbiekben napelemmel. Az lenne a kérdésem hogy milyen áramkorlátot tudnék beiktatni, vagy milyen töltés vezérléssel valósítható meg, illetve hogy egyátalán fel tudnám -e tölteni ilyen kis árammal (kb.5A) Gondolom fel, csak sokáig fog tartani. Köszi előre is!
Szia!
szvsz; az R21 10k -t kisebbre venném pl6,8k ra ezzel sorbakötném a Leedet.
Szia!
Töltöje válogatja az áramkorlát kiépitését. persze fel lehet tölteni kb 120 óra alatt.
Sziasztok,lenne egy 230/14v os trafóm ami 30-35A-t tud,szeretnék belőle csinálni egy akksi töltőt,rakok rá egy dióda hidat,csak azt nem tudom hogy kell e bele áramkorlátozó vagy nem,ezt tölteni,és bikázni is használnám!Üdv.
Ha csak 14 v a szekunder feszültsége, nem tudod kihasználni a nagy áramot, mert a 12v akku 14,4 v feltöltve és nincs tartalék a töltőben.
Szia!
Ha 14V AC a kimenőfeszültsége, akkor 16V felett lesz a max. töltőfeszültség, így bizony nagyon is kell áramkorlátozó, ami lehet egy megfelelő wattszámú autóizzó is.
Az egyenirányítás után a pufferelkón valóban nagyobb
1,41 szeres egyenfeszültséget mérsz de ha ilyen mértékben terheled leesik a fesz. az effektív értékre.
Ne feledd, hogy az akkut a csúcsfeszültséggel töltöd, hisz az akku pufferel, főleg a ha már a közel járunk a töltött állapothoz.
Állandó áramú, az akkukapacitás 1/10 részével töltő
automata töltőhöz keveslem a 14v AC szekunder transzformátor feszültséget. |
Bejelentkezés
Hirdetés |