Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   73 / 299
(#) buksi86 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
Oké!
az egyen irányító 4db 1N5400-as dióda...
A szoszédom annyit mondott hogy lehet sok a 4 db...
Szerinted?
Skype-od vagy msn-ed van??
Felvennélek ott kicsit gyorsabb szerintem...
(#) kadarist válasza buksi86 hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
Egy Graetz-hídhoz négy kell, és neked egy Graetz-hídra van szükséged. Graetz-híd
(#) buksi86 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
nekem is így van meg építve a 4 db 1N5400-as dióda
(#) buksi86 válasza buksi86 hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
és így is alig hajtja meg a 12V/0.13A-es Ventit mert már át is van kötve a h
híd utánra....
(#) kadarist válasza buksi86 hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
Az akkumulátorral próbáld ki, mert a ventilátornak sima egyenfeszültség kell, nem lüktető.
(#) buksi86 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
így van most jelenleg megépítve!
az aksit is rá tettem és 2-3 perc mire lekezd pezsegni az aku sav de az is gyengécskén pezseg...
de a kisebb 12V/0.08A-es venti csak úgy pörög mint állat
(#) kadarist válasza buksi86 hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
Ha pezseg, akkor fel van töltve az akksi, vagy rossz és azért pezseg.
(#) buksi86 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
sajna multi méter nélkül nem tudom kimérni hogy mennyi amper és volt folyik az aksi felé....
(#) buksi86 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
szóval akkor jó amit építettem???
mert akkor bátran töltögetek autó aksikat...
(#) buksi86 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
az aksin van egy kis ablak amin zölden virít egy kis led szerű valami és akkor elméletileg jó az aksi és fel van töltve...ha jól tudom
(#) kadarist válasza buksi86 hozzászólására (») Feb 13, 2011 / 1
 
Jól tudod.
(#) buksi86 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
Köszönöm a segítségedet!!!
Szóval akkor így jó ahogy meg van építve?
12V megy ki a Graetz híd felé,és onnan megy a Pozitívon sorban egy 12v-os led az aksi felé a pozitív sarokra és a negatív meg a Graetz híd-ról megy közvetlen a az aksi Negatív pontjára...
(#) hboszormeny hozzászólása Feb 13, 2011 /
 
Sziasztok !
Autó aksit (80 Ah) szeretnék csepptöltéssel karbantartani, hiszen télen ritkán járok vele, és a garázs sem fűtött. Olvastam a hozzászólásokat idáig, és nem tudom eldönteni hogy a fenti célra egyutas egyenirányításos, regeneráló fajtát, vagy kétutas szűrt egyen fesszel, ic-vel célszerű-e elkészíteni?
Cél az egyszerűség, és a megbízhatóság. Azért nem ártana leddel jelezni ha van (10 mA-100 mA )töltőáram, illetve polaritásvédelem. Egy ilyen célra készült kapcsolási
rajz érdekelne. Köszi előre is !
(#) gerenk válasza hboszormeny hozzászólására (») Feb 14, 2011 /
 
Szia !

Ezt a kapcsolást ajánlom csepptöltés céljára. Az áramgenerátor töltő árama a 12 ohmos ellenállás változtatásával a kívánt értékre beállítható.
A 47 k potival a 14,4 v beállitható, a battery kapocsra szabályozható tápból 14,4 v kapcsolandó polaritáshelyesen. Nagyobb töltőáram esetén /500-800 mA/ a BC557 nagyobb teljesítményűre cserélendő.
Töltés végén /14,4 V/ a LED kialszik, de ha pár tized voltot esik a fesz. ismét bekapcsol.Az akku bármeddig a töltőn hagyható.
Az U táp 17-18 v értékű lehet.

akkutolto.jpg
    
(#) hboszormeny válasza gerenk hozzászólására (») Feb 14, 2011 /
 
Köszi a gyors választ. Régebbi hozzászólásokban olvastam hogy "puffer feszen célszerű a csepp töltést tartani, ami 13,6 V köröl van . Ha 14,4 V nál kikapcsol, állandóan annyi lenne az akku fesz, nem sok egy kicsit neki ? Igaz ha üzemel az autó, akkor is annyi a generátor
töltőfeszültsége. Még egy ledet hogy kellene bekötni hogy az átfolyó 50-100 mA-t jelezze ? Köszi még egyszer !
(#) CoolZero hozzászólása Feb 14, 2011 /
 
Egy nyáktervet és beültetési rajzod lenne hozza? Ez nekem is tetszik
(#) gerenk válasza hboszormeny hozzászólására (») Feb 14, 2011 /
 
A töltő mint írtam automata, a tápfesz. az áramgenerátor stabil működéséhez kell értéke még nagyobb is lehet.
Nincs köze a battery kimenetre beállitott töltési végfesz.-hez, az akkut nem fogja túltölteni.
Ha elérte a töltés megszünik, ha csökken az akkufesz. újra megindul.A pontos beállitás a fontos és a csepptöltőáram az áramgenerátoron.
(#) gerenk válasza CoolZero hozzászólására (») Feb 14, 2011 /
 
SP layout nyákterv duplán van két azonos töltő közös tápon, beültetéssel.
(#) StMiklos hozzászólása Feb 14, 2011 /
 
Szevasztok!
Nem kinevetni.. Kellett egy akkutöltő "gyorsba"..
Volt itthon 24 V-os 100VA-es trafó, tenyérnyi alu.lemezen 10A-es dióda, sorbakötve egy 60/55W-os tompítottját "vesztett" izzó, rá az akkura.
Az izzó korlátoz, ha netán zárlatos valami kiég (van mááásik), "műszer", mert mutatja a töltőáramot, kell ennél több és egyszerűbb?
Egyébként azt vallom, akkut sosem kell tölteni, de oda kell figyelni az autó töltőrendszerére.
Hogy mégis miért kellett tölteni? Itt van a polcon 6 éve egy zümmer, csak be kellett volna kötni, hogy ne hagyjam égve a lámpát. Nem tettem, így cipeltem az akkut.
Üdv: StMiklos
(#) gerenk válasza StMiklos hozzászólására (») Feb 14, 2011 /
 
Nem nevetünk ki, de a téma kicsit bonyolultabb, érdemes utánaolvasnod sok érdekes dolgot megtudhatsz az
akkukról és azok töltéséről.
(#) Baxi hozzászólása Feb 15, 2011 /
 
Hi Mesterek!
Tud nekem valaki egy impulzus töltő kapcsolást adni/linkelni. 12V zselés akksihoz kellene, de 24V-es nek is örülnék.
Segítséget előre is köszönöm.
(#) mohapower hozzászólása Feb 16, 2011 /
 
Sziasztok!

Nekem az lenne a problémám hogy nagy teljesítményű akksit (pl. egy 500Ah-at) szeretnék tölteni kis teljesítményű töltővel, illetve majd a későbbiekben napelemmel. Az lenne a kérdésem hogy milyen áramkorlátot tudnék beiktatni, vagy milyen töltés vezérléssel valósítható meg, illetve hogy egyátalán fel tudnám -e tölteni ilyen kis árammal (kb.5A) Gondolom fel, csak sokáig fog tartani. Köszi előre is!
(#) Atis57 válasza stelok hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
Szia!
szvsz; az R21 10k -t kisebbre venném pl6,8k ra ezzel sorbakötném a Leedet.
(#) Atis57 válasza mohapower hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
Szia!
Töltöje válogatja az áramkorlát kiépitését.
persze fel lehet tölteni kb 120 óra alatt.
(#) villkisz hozzászólása Feb 17, 2011 /
 
Sziasztok,lenne egy 230/14v os trafóm ami 30-35A-t tud,szeretnék belőle csinálni egy akksi töltőt,rakok rá egy dióda hidat,csak azt nem tudom hogy kell e bele áramkorlátozó vagy nem,ezt tölteni,és bikázni is használnám!Üdv.
(#) gerenk válasza villkisz hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Ha csak 14 v a szekunder feszültsége, nem tudod kihasználni a nagy áramot, mert a 12v akku 14,4 v feltöltve és nincs tartalék a töltőben.
(#) kadarist válasza villkisz hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Szia!
Ha 14V AC a kimenőfeszültsége, akkor 16V felett lesz a max. töltőfeszültség, így bizony nagyon is kell áramkorlátozó, ami lehet egy megfelelő wattszámú autóizzó is.
(#) gerenk válasza kadarist hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Az egyenirányítás után a pufferelkón valóban nagyobb
1,41 szeres egyenfeszültséget mérsz de ha ilyen mértékben terheled leesik a fesz. az effektív értékre.
(#) kadarist válasza gerenk hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Ne feledd, hogy az akkut a csúcsfeszültséggel töltöd, hisz az akku pufferel, főleg a ha már a közel járunk a töltött állapothoz.
(#) gerenk válasza kadarist hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Állandó áramú, az akkukapacitás 1/10 részével töltő
automata töltőhöz keveslem a 14v AC szekunder transzformátor feszültséget.
Következő: »»   73 / 299
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem