Fórum témák
» Több friss téma |
Bocs igazad van véletlenül elírtam. Cellánként 2V.
Sziasztok!
Én új vagyok itt és most írok be ide először. Tudom, hogy már ki van/volt vesézve oda-vissza ez az Akku aktivátor, mert elég sokat visszaolvastam a fórumban ma délelőtt. Kérdeznék én is valamit a hozzáértőktől, mert (esetleg) nem szeretném taccsra vágni az 5 éves Fiestám elektronikáját, és mert igen csak drága lenne az ilyen jellegű javítása. Tehát: - Lehet boltban kapni, több webáruházban is ezt az Akku Plusz aktivátort és nem is drága. (3-4 ezer forint közötti az ára) Az én Fiestámban (1.4 Diesel) , de az összes Ford modellben is már hosszú évek óta egy, a Ford által fejlesztett/tervezett spec. Ford PCM vezérelt Smart Charge töltési rendszer van. Nos ezen bevezető után azt szeretném megkérdezni, hogy ha én rákötöm - mert állandóan rajta kell lennie az akkun ugye - ezt az Akku Aktivátort, akkor azok a 15 sec.-onként leadott 80-100A-es lökések nem tesznek kárt a Fiesta elektronikájában? Menet közben is használhatom ezt a kis szerkezetet? Gondolom a régebbi és az egyszerűbb elektronikával épített autóknál nem jelenthet gondot. Köszi előre aki tud nekem erre érdemben és megnyugtatólag válaszolni. Meg kellett kérdeznem mert bizonytalan vagyok, hogy merjem-e használni? Üdv. Numerus
Üdv!
A kapcsolásodról egy nyák tervet tudnál, vagy tudna valaki fel rakni ide? Próbálkozok nyák tervezőben össze hozni, de kezdő vagyok még, eddig kapcsolási rajz alapján és próba nyákon raktam össze egy másik 12 V-os kütyüt, de ez jóval bonyolultabb számomra. Még egy kérdés, de lehet már más is kérdezte, hogy ezt úgy mint a gyári dobozost, autóba gond nélkül be lehet építeni, üzemi használatra? Üdv Mihály
Sajnos az előző válaszok valamelyikében is olvashatod, hogy nekem nincs meg a nyákterve. De hátha azok közül, akik próbálkoztak tud segíteni valaki.
Az általam felrakott aktivátor évek óta működik a kollégám 5 éves Ford Focusában. Egyébként az áramlökések energiatartalma kicsi, nem hiszem, hogy megzavarná a töltőrendszert. A lényeg, hogy a lehető legrövidebb (10-15cm) kábellel az akku saruira kösd be a szerkezetet.
Mellékelek egy komplett szulfátoldó kapcsolást nyák és beültetési tervvel együtt.
Ha nem tévedek, ez a kapcsolás még nem volt fent a fórumon. Szépséghibája: franciáznod kell.
Szia.
Te csak levadásztad a netröl ezt a kapcsolást vagy el is készitetted?Vannak tapasztalataid a témával kapcsolátban? Én összeraktam egyszer ezt a kapcsolást.Vagyis csak a működés lényege volt ugyanez.De a szkópos mérések elég siralmas eredményt hoztak. Összedobtam ezt a kapcsolást is Bővebben: Link .Vagyis megint csak a működése volt megegyező.Ezzel már voltak érdemi mérési eredmények.Pár us széles 50-60A os csúcsok.Rajta is volt egy szulfátos akksin egy hétig de gyakorlatilag semmit nem csinált vele. Eddig amivel igazán mérhető,látható és bizonyitható eredményt értem el az egy impulzustöltő volt.Mérhető eredmény:sok-sok (már nem emlékszem pontosan) ms széles 80-100A os impulzusok.Látható eredmény:a sav bekoszolódott és barnás trutyi úszkált a tetején.Bizonyitható eredmény:Gyakorlatilag teljesen kivégeztem a 9Ah-ás kis akksit.Lehet besokkolt a 100A-os impulzustol de nem csak gyenge volt hanem cellazárlatos is és úgy voltam vele hogy hátha szétveri vagy elégeti a zárlatot.
Kössz a doksit! Jól néz ki!
Mellékletben EAGLE-be megcsináltam sebes által fel rakott kapcsolást, csak nyák tervet kellene hozzá, na meg persze hogy jól lettek e kötözgetve.
Üdv!
Kapcsolási rajz szerint össze raktam próba panelon a kütyüt. Led nálam is folyamatosan világít, meg nagyon halkan lehet hallani egy kattanást, gondolom mikor akkura rá küldi áramot kb 10-11 mp-ként. (nem órával mértem) Más építőknél is folyamatosnak tűnő led világítást én is tapasztaltam. Ja és semmi nem melegszik még a TIC106M sem! Nem akarok reklámot csinálni de a szegedi cégnél érdemes meg venni a hozzá valókat lényegesen olcsóbbak bárki másnál! Nekem alkatrész kb 500 Ft volt, próba nyák meg 245 Ft 50*100-as, de ez bőven elég 3-4 elkészítéséhez(van pár akku)!
Üdv!
Második összerakásnál a Led és a 4-es láb közé, a lednek megfelelő ellenállás rakjátok be! Akkor tényleg már látszódik, hogy mikor sütögeti az aksit! Nálam szépen pislog mikor hal kattanás közepette kiküldni ampereket! Thx a szerzőnek a kapcs rajzért. kb 800 Ft-ba van minden-el együtt 65x50-es méretűre vágott próba panelre kényelmesen el fért, a doboz hozzá 495 Ft (94-01-07). Sok sikert mindenkinek az építéshez!
Cimborától kaptam -aki már 2-3 éve elégedetten használja- ő angol nyelven kinyomtatva adta. Nem akartam bescannelni ezért kerestem meg pdf-ben, a jobb minőség és a nyák nyomtathatósága miatt, de sajnos csak franciául találtam meg. Az én nyákom is erről a pdf-ről készült. A szavaddal élve a "levadászás" céltudatos volt. A projekt részemről még él, az alkatrészek megvannak, s a kész nyák beültetésre vár, új akksi vásárlás s más dolgok miatt tettem félre. A régi akksi teljesen halott, ott már értelme nem volt kísérletezni, az új meg úgy gondolom vészeljen át egy hideg telet, s akkor szeretném bevetni.
Szevasztok.
A neten talaltam egy ilyesmit ami meg is epitettem amator modon, csak most azt nem tudom hogyan tudnam letesztelni osszcilloszkop nelkul ,egy digitalis meromuszerem van de azon nem latok csak 0.04 A ,gondolom a rovid ideju kisules miatt., ha mukodik.Kerem segitsen mar valaki aki jaratos ebben a temaban .Esetleg egy olyan megoldas is erdekelne ha egy ledet be tudnak szurni valahova . Innen szedtem a cuccot, http://autonopedia.org/renewable_energy/Energy_Storage/Battery_De-S...r.html ,
Hello!
- Ha egy zsebrádiót közel viszel a toroidhoz, akkor jókat fog kattogni, ha működik. - Ledet tehetsz az IC 3-as lába és az 8-as lába közé előtét ellenállással. De a kb. 0.5ms-os impulzus, nem biztos, hogy jól látható majd. (Esetleg a toroidra tekert néhány menetre kötött Led is megfelelhet, ha jó polaritással kötöd a tekercsre.) üdv! proli007
Sziasztok! Olvasgatom itt a hozzászólásokat közben jót mosolygok. Unaloműzőnek jó a dolog, sőt mi több jó üzlet is van benne, csak épp felesleges a beleölt idő és pénz is. Megépítettem én is a "csodatévő szerkezetet" külön tápról, na ne mondja itt hirtelen nekem valaki, hogy biztos azért nem jó mert nem az akku áramát használja , meg, hogy biztos nem volt elég ideig rajta.... Gondolkoztatóként, az akkumulátorba vezetett nagyobb feszültség és áram hatására egy impulzusszerű zárlat keletkezik, röviden túltöltés; valaki magyarázza el ez miért jó az akkumulátornak!? Nem, nem jó neki, sőt nem is tesz neki jót, maximum jó hatásfok mellett visszanyerjük a belefektetett energia jó részét, de tulajdonképp energiát veszünk ki, a merítés egy másik fajta változata. Aki kicsit foglalkozott már gyengélkedő akkuval, az azt vehette észre, hogy egy gyenge, de feltöltött akku merítése közben a feszültség parabolikusan esik lefelé, igen ám, de egy ponton túl a feszültség megtorpan és elindul felfelé. Elgondolkoztató ugye? Miért is? : mert a töltésleadásban nem résztvevő részecskék aktiválódnak az zárlati áram folyása miatt, röviden az addig csak pihenő elszulfátosodott réteget átjárja a kénsav és visszaalakul ólomoxiddá és ólommá. A következő töltésnél és merítésnél már ezek a részecskék is részt vesznek a folyamatban, tehát az akkumulátor regenerálódik. Tapasztalat alapján mondom, egy 3 éve lerakott 0V feszültségű akkumulátorban is rengeteg energia van. Vegyetek egy rossz akkut ami még nem zörög (nincs teljesen kiszáradva) és még ha 0V is van benne, tegyetek rá egy 60W-os izzót (Pl), ha közben méritek a feszültséget láthatjátok, hogy az emelkedni fog egy bizonyos mértékig (persze ez nem egy két perc, lehet akár 1 óra kérdése is) utána pedig ismét esik. Persze a mai töltőkkel ez az akku nem nagyon tölthető, de egy régi trafóssal megoldható. Pár töltés és merítés után a 0-ás pihent akku kezd életre kelni. Most jöhet mindenki nyugodtan a mélykisütés gondolatával, de ez itt felesleges. Tapasztalat alapján; minél rosszabb egy akku annál kisebb a mélykisütési feszültség határa. Pl: egy 0,5A/h-s akkué 7,5V körül van, míg 1A/h-sé 8V körül (ez az a határ amikor a feszültség kisütés során megtorpan), magyarán minél jobb egy akku annál magasabb a mélykisütési feszültsége, új akkunál ez lenne a 10,5V (annál jobban tartják a cellák a feszültséget), ez egy arány - mondhatjuk akkumulátor jósági tényezőnek. Ha ti nekiálltok kivenni az áramot majd visszateszitek bármilyen idő - feszültség - áram formájában, az semmi mást nem jelent mint az akkumulátor használatba vételét. Egy akku (pl: gondozásmentes) töltési-merítési ciklusa kb. 300) nem tudom ez milyen formán javítja az akkut, maximum az átalakítások Során elvesztett energiát pótoljátok vissza a periodikus nagy áramú töltéssel. Áramú, mert a feszültséget ugyebár az akku belső ellenállása határozza meg, ha ez megemelkedik csökken az akku kapacitása. Lehet gondolkozni nagyobb feszültségű töltésen, de az akkut árammal töltjük, tehát a ti általatok elképzelt készülék árama hivatott a szulfátréteget leírtani, ám ez csak egy rossz elmélet, mivel nagyobb áramterhelésnél az akku fezültségéhet képest fellépő külömbözeti feszültség áramként nyelődik el. Megint a kérdésem, miét jó a nyagy áramú töltés? Szulfátlanít? Ennyi erővel lehetne nagyobb feszültséggel tölteni, hogy nagyobb áramot vegyen fel, viszont ezzel a módszerrel csak annyit érünk el, hogy a nagyobb áramlökések hatására az aktív vezető felületen a nagyobb áram hatására hőbuborékokat képzünk, ami felhevítve a benne lévő kénsavat és vizet egy gyorsított miniatűr elektrolízist okoz az akkuban. Ez az elektrolízis megbontja a kénsavat és a vizet, gáz képződik, ami esetünkben kéndioxid, hidrogén é oxigén, az akku rekombinációs képessége miatt ez visszaalakul ugyan, ha azonban az áam túl nagy a képződő gázokat az akku szelepe elengedi, ezáltal csökken a hasznos elektrolit mennyisége és ezzel a még használható kapacitás is. S mivel nem ez a célunk kisebb áramerősség kell, és itt a lényeg!! Tudtommal és ezt a kémia is megerősíti, az ólomszulfát egy vízben oldhatatlan kémiai vegyület, valóban lerakódik az akkuban, mintegy nem vezető réteget képezve ezzel csökkentve az akku kapacitását, azzal, hogy elektrolízissel megbontjuk a kénsavat és a vizet még nem oldódik az ólomszulfát. Az ólomszulfát csak tömény kénsavban oldóik, ami szerencsénkre az akkuban az elektrolit. A szulfát része az akkunak, a kémiai reakció során töltés-merítés ciklusokban, hol az egyik lemezen, hol a másikon van jelen és ez folyamatos, a működéshez elengedhetetlen létszükséglet! Akkor meg miért is akarjátok ezt kiiktatni az akkuból? A szulfátlanítás nem megoldás és nem is lehetséges, az egyik elektródán mindenképp jelen kell legyen. Tehát nem szulfátlanítani kell, hanem a szulfátionokat az egyik lemezről átterelni teljesen a másikra, ennek egyetlen egy módja van, az elektrolízis, ami az akku működési elve. A szulfát keletkezése az önkisülésből, töltetlenségből eredő elszulfátosodás, ami csak az egyik elektródán jön létre. Eről az elektródáról kell csak eltávolítani, az elvetekkel ezt nem lehet elérni. Megoldás: magának az akku működéének a helyes, pontos ismerete, a reakciók értelmezése. Egy rossz akku nem veszi fel a töltést, következésképp kuka... de miért nem veszi fel? Mert nagy a belső ellenállása, ezt kell csökkentenünk, ami csak akkor lehetséges, ha az elektrolízis folyamatában minden alkotóelem részt vesz, az ólomszulfát is. Mikor egy akku öregszik csökken az áramfelvétele, csökken az ellenállása, a kapacitása és nől az ellenállása, ezért már hiába töltjük a megadott 14,4V-os maximális feszültséggel, az akku ezt a feszültséget elérve már vizet veszít, tehát még rosszabb lesz nagyobb töltőfeszültség felett, de ez csak a jó akkumulátorokra vonatkozik. Több próba bizonyította, hogy az akku töltése után a mélykisütési pontra való viszamerítéssel és újratöltéssel az akku kapacitása megnől, 0 peces 3 éve pihenő akku 3 töltés merítés után 5 percig képes volt 10A leadására!! Persze ez a javulás lineárisan csökken a töltések számával, elérve azt a mximumot ami az akku valós energiáját képes még leadni, vagyis csodát nem várjunk, de ez az egyik legjárhatóbb megoldás szerintem!! Gondoolkozzatok csak el, hátha tud valaki jobbat is az elektromos szulfátlanítónál!! Vagy nálam !
Amint látom mindenkit sokkolt "Frici" véleménye. De vajon akkor a többiek mind naivak,vagy szélhámosok lennének akik hisznek más tapasztalatába,és csak tovább akarják fejleszteni a már esetleg működő kisseb berendezést.A pozitív,akár saját tapasztalatomról nem is beszélve.A politikába ,gazdaságba fizikába, kémiába,stb. a "SZAKÉRTŐK" egymásnak is teljesen ellentmondanak.Ezek után csak azt lehet tenni hogy HINNI benne hogy van más út is, és ha nem nagy áldozat, akkor kipróbálni ha kell teljesen új megoldásokra törekedni, ami logikus,működőképesség reményét mutatja. Szóval a saját tapasztalatom hogy ez a folyamat működik, csak az lenne a jó, hogy még nagyobb lenne a teljesítménye. Üdv mindenkinek.
Üdv! Azért érdekelne, hogy milyen tapasztalatok alapján van ez mondva: "működik"? Nem-e véletlen a jobban odafigyelés okozata a megállapítás alapja? Nem fogom végigolvasni amit írtam, de nem hinném, hogy balgaság lenne a gondolatmenetem. Másrészt pedig, miért ne lenne ez valóban egy jó üzleti fogás? Szó ne essék, természetesen mindenki azt gondol erről amit akar, nos én meg ezt. Erre viszont annyit mondok, ha egy neves cég azt mondaná, hogy a "zöld héjú tyúktojás" finomabb, akkor tessék elhinni még ha sz.r is, mert azt akarjuk hinni, hiszen az nekünk jó, mert a miénk pont olyat tojik. Vegyük meg az aktivátort, hiszen nem kerül sokba, esetleg másoljuk le, hisz az is olcsó, de a hit az ami mindennél erősebb, erősebb a fizikánál meg a kémiánál. A remény pedig nem vész el csak átalakul, hogy ez a "bigyó" csodákat tesz. Én ettől függetlenül azt mondom, ne hagyjuk töltetlenül akkumulátorainkat-nem szulfátosodnak el-tovább használhatjuk-kíméljük a környezetet! Kis kémia azért nem ártana mégsem! A tömény kénsav oldja az ólomszulfátot, az akkuban 32 Baume fokos van desztilált vízzel, magyarországon ez a ráta az akkuk hosszabb élettartamának fenntartására. Hidegebb országokban magasabb baumé fok, melegebb országokban kevesebb, ha bből indulunk ki már valami derenghet. Ha az akku töltetlen a baumé fok kisebb, és fordítva. Az akku, legyen bármilyen gondozásmentes is vizet veszt, ergo kevesebb az ionvezető közeg, kisebb kapacitás. Nos, ha felszabadítjuk az ólomszulfátból a ként erősebb lesz a kémiai reakció és a savfok is, tehát az akku is, de ha nincs mi oldja? Tételezzük jó a savszint, de rossz az akku, adunk neki nagy áramot, mert miért ne, a sav felmelegszik az áram hatására és mivel a meleg a sav reakcióját erősebbé teszi így több elektron vándorolhat, na ez inkább egy járható út. Ha már egy szétrohadó akkuval bármit is kezdenénk, mert valójában ezt akarjuk, akkor hülyének nézzük a fizikát, egy elvékonyodott cellából nem lesz vastagabb, ha megbomlott a szerkezete, esetünkben még elektrolízissel sem, vagyis kuka. A legyengült de ép akkun pedig nem az aktivátor, hanem a töltés-kisütés fogja rekombinálni az akkut, nem pedig az egy irányú "szekálgatás". Mindenesetre kiványcsi lennék a tapasztalatokra, mert ebben a fórumban nem sok ember írta meg!
En is egy kicsit skeptikus vagyok ebben a temaban ,szeretnek hinni benne hogy mukodik ,de a tenyek mast bizonyitanak.
Egy akkumulator akkor eri el maximum elettartamat ,ha az adott gepjarmuben vagy akarmiben ,minden megfeleoen mukodik . Amikor mar egy akkumulator vacakol nem feltetlenul az aksi a hibas .Jo kell legyen a jarmuben a toltes , ne legyenek hatalmas aramfelhasznalok , a jarmu pocre induljon ,ne kinozza az asit , az onindito legyen jo allapotban ,de meg ha esetleg menetzarlatos akkor is mukodik csak rengeteg energiat sziv el az aksibol , azalternator is mukodjon ugy ahogy kell, a folyadekszint legyen az aksiba megfelelo .......... Rengeteg olyan korulmeny ,hiba okozhatja az akkumulator ido elotti tonkremeneset. Legyetek nyugodtak egy jo jarmuben biztos nem megy meg ido elott az akkumulator , sok korulmenyre oda kell figyelni , karbantartani egy autot , es ha mar ugy jarunk ne higyjunk ilyen csodatevo kutyukben ... Szerintem ha olyan jo lenne ez a dolog mint ahogy itt irjak sokan , mar az akkumulator gyarto cegek eleve igy arulnak szulfatoldoval akkumulatorjaikat ,mert azert olyan sokba nem kerul .... Pa Idézet: „az akkumulator gyarto cegek eleve igy arulnak szulfatoldoval akkumulatorjaikat ,mert azert olyan sokba nem kerul ....” Gondolod?
Nem tudom hol kezdődött ez a téma, itt füznék hozzá egy pár szót. Ilyen csoda kütyük nincsenek. Ha az akkut rendesen használjuk nem szulfátosodik. Ha jó a töltés, nincs mély kisütés és ami fő a felsavazott akut "használni kell". Nem lehet hónapokig félre rakni, ilyenkor szulfátosodik, és ezt nem lehet lerobbantani róla Az ilyen csoda kütyü olyan mint a hajnövesztő, szoljon ha valakinek kinött a haja tőle.
kedves barátaim!
ki tudna felvilágositani a képen látható akkumlátor milyen tipus és hogyan lehet tölteni? ha nem látszana a paraméter LC-R127R2P1 12 V 7.2 A Kérem aki tud segítsen. tisztelettel dava
Ez szerintem egy "zárt ólom-savas akku" =zselés akku, ha rákeresel, emlékeim szerint talán itt a kapcsolások között is van zselés akku töltő, mivel ez 7,2V-os, ennek megfelelő feszültségű töltő kell hozzá
Szia, max. 2,8A-rel töltheted, a töltési végfeszültség pedig 13,6-13,8V között kell, hogy legyen. Én 1A-nál nagyobb árammal nem tölteném...
kösz!
kösz!
Ja tényleg most látom 7,2Ah, csak a h lemaradt én meg figyelmetlen voltam szóval ez egy sima 12V-os zselés ólomakku, a kérdező remélem akkor megtalálta már a megfelelő kapcsolást hozzá így! Talán vicsys oldalán láttam ilyesmiket, és mintha az ő valamelyik kapcsolása lenne itt is fenn... de ez nem tuti!
Sziasztok!
Hát eléggé érdekes hozzászólásokat találok ebben a topikban. Amit én mondok, ha azt mondja valaki, hogy működik, nem feltétlenül kell elhinni, ha pedig valaki azt mondja, nem működik, akkor próbáljuk meg, hátha nekünk mégis. Az akku aktivátor nem újkeletű dolog, már elődeink is próbáltak ilyet eszkábálni, diódásat, tirisztorosat, most pedig már a PIC-es-nél tartunk. Az elve nem változott semmit: gyors egymás utáni töltés-kisütés. Az áramok aránya egészen a 1/10-től(kisütő jellegű) a 10/1-ig(töltő jellegű) előfordul. Lényeg a lényeg: Ma reggel először vettem észre, hogy nem indult el az autó. És ma reggel először volt befagyva az ablak is. Ellenőriztem a savszintet: jó. Savsűrűség: kicsit alacsony. Töltőfesz: 14.2V(bekapcsolt lámpánál és ventilátornál is). két dolgot fogok tenni: Speciális töltővel feltöltöm az akksit, majd beállítom az 1.28-as savsűrűséget. A Spec. töltő áll egy 230/18V-os trafóból 2 db diódából és néhány ellenállásból. Az egyik félperiódus 5A-rel tölti az akksit, a másik félperiódus 0.5A-rel süti ki. Úgy gondolom, ha ez a megoldás regenerálja az akkut, akkor már nyertem, ha meg nem, akkor van egy töltőm kb. 200Ft-nyi alkatrészből. Amit biztos nyerek a próbával az a TAPASZTALAT! Nektek pedig azt üzenem, ne mindjárt a PIC-es kapcsolásoknak fogjatok neki, hanem a topicolvasgatás előtt tájékozódjatok az internet egyéb helyein is. Google a barátod, tudod! Ha lesz eredmény leírom azt is.
Az én tapasztalatom pedig (N+1 × átesvén az ilyen próbálkozáson) elmenni a legelső akkumlátoros boltba, és venni egy új akkut. Nincs az az aktivátor, ami visszavarázsolja az eloxidálódott ólmot a lemezekre.
Hidd el, az elmúlt 45 évben kipróbáltam már mindent, hogy ne kelljen új akkut venni, a vége mindíg vásárlás lett, és rohanvást, mert akkor hagyott ott, amikor legjobban kellett volna. Az akkuvásárlás legjobb jelzője, ha az első 10 fok alatti hőmérsékletnél nem indul az autó. Most csinálsz egy kis hókuszpókuszt, úgy tűnik hogy minden rendben, aztán két három hét múlva a szomszéd visz akkut venni.
Én is ezt sejtem... De szerencsére van tartalék akku, és tartalék autó is
Ha meg annyira nem akar jobb lenni, elteszem meleg helyre feltöltve, jövő nyáron meg bekerül a benzinesbe. Egy 75 Ah-s akksiról van szó és 1.6-os dízel autóról.
Azért arra kíváncsi lennék hogy a sav sűrűség minden cellában jó volt e. /mind a zöldben emelt/ Élek a gyanúval hogy nem. Mert ha igen annak indítani kellett volna. Ha így van kár eltenni.
Mint írtam, a savsűrűség kissé alacsony, de ez nem teljesen feltöltött akkumulátornál normális. Feltöltöm és vagy beállítom a sűrűséget, vagy újrasavazom.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |