Fórum témák
» Több friss téma |
Az nem valami sok. Akkor lehet, hogy nem vesződöm vele. Azthittem, hogy van legalább 80VA...
Nem hiszem, hogy annyira jó vasból lenne. A kettő együtt tán tud annyit, bár az üresjárási áramból lehet némi következtetést levonni.
A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2013
Tudnátok abban segíteni, hogy van egy toroid trafóm, de csak 21v/10A és 24v/8 amperes rész van rajta meg sok kisebb ága van amik 10volt körüliek. Nekem meg kellene 50V/10A minimum. Ha a toroidra tekerek rá drótot akkor lesz nekem abból 50V/10A ? És hogy tudom ki számolni, hogy mennyit kell rá tekernem? Köszi!
Szia!
Abból amit most leírtál az derül ki hogy 400VA-t biztos tud a trafód, de neked legalább 500VA kell az 50V10A-hez. Jó lenne tudni a trafód valódi teljesítményét, vagy legalább hogy a kisebb tekercsek mekkora áram és feszültség leadására képesek mert ebből már lehet számolni. De igen a válasz a kérdésre úgy kell megoldani hogy nagyobbra kell tekerni a trafó sec. oldalát, HA lehet..
Vagy tekerejem le a vasmagról az összes drótot és csináljam meg csak annyira? Csak hogyan kell kiszámolni?
Ha a trafód jelenleg nem tud 600VA-t, akkor szerintem felejtős a történet.
Ha gyári trafó, azaz rendesen össze van rakva, akkor lehet, hogy csak vésővel vagy nitrohigitóval való "kezelés" után tudod letekerni a szekundert - egyúttal el is pusztítva az egészet. Ez esetben megintcsak felejtős a történet. Ha tudható róla, hogy tudja a 600VA-t, és láthatóan megbontható értelmesen, akkor van értelme egyáltalán olyasmin gondolkodni, hogy hozzányúljál. Egyéb esetekben eladni/elcserélni/elhasználni másra. A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2013
Most 310VA-t tud. Elektronik Spez.Service GmbH van gyártónak írva.
Mikor lefele tekered számolod a meneteket, így megtudod 1 menetre mennyi feszültség jut.
A 21V/10A-es tekercset nem is kell letekerni (kivéve, ha legfelül van). Vagy megelégszel 8A-rel és simán sorba kötöd a tekercseket (45V/8A). Ha kisebb a trafód teljesítménye, úgyis meg kell valahol alkudni, vagy szerzel másikat.
Akkor abból max. pár percig fog tudni 600VA kijönni, utána leég.
Olyan ez, mint amikor valakinek Trabantja van, mégis utánfutóval akarja vele a raklapnyi téglákat szállítani...
De hogy tekeredik le a felniről a drót ha szorosan rá van tekerve valaki írja már meg ,vagy hol lehet elolvasni hogy működik a toroid tekercselő gép? Az igazin gépen csúszik a felnire tekert összes drót miközben egy lukon kilép és tekeredik a magra vagy mást nem tudok elképzelni.?
Ettől nem lettem okosabb ,nem értem hogyan tekeredik rá a vezeték nekem műszaki leírás kell vagy elmagyarázás de sehol se mondják meg most akkor hogy csináljak ilyen gépet?
már vagy 10 et megnéztem de a mechanikáját nem értem mert azt írjátok hogy szorosan tekerd fel a felnire és a gép is látszólag így tesz de ha ép ésszel belegondolok nem látom okát miért nem ugrik le az egész cséve a felniről ha az égvilágon semmi nem tartja ott márpedig semmi nem tartja mert csak forog körbe és a toroidon nem megy keresztül semmilyen drótadagoló feszítő mehanizmus . MÁshogy nem tudom elképzelni csak hogy az egész tekercs csúszik a felniben miközben adagolódik ki belőle egy résen ,csak hogy ez ellentmondás . Nem a magyar biciklifelnis videóval mert ott látszik hogy a két szerencsétlen bénázik hogy le ne ugorjon a tekercs mivel szorosan rátekerték ezért az egyik kezével adagolja ki miközben a másik meg szorosan illeszti a vasmagra .
De ez csiga lassú bénázás nekem többezres menetet kell feltekernem 0,3 as ból egy vékonyka gyűrűre.
Szia! Tucatnyi trafót megtekertem már ezzel a kiselejtezett bringakerékkel: Bővebben: Link
Idővel bele lehet jönni
Na jó mostmár lassan leesik hogy neked miért működhet így , mivel ti vastag drótot tekertek így az nem viselkedik úgy mint egy óriási rugó , neked nem kell folyton feszítened a felnit mert a drót képlékeny alakítható szinte tartja magát az egész csévét a levegőben .
De én finom drótot akarod csévélni és azt ha nem feszíti valami folyton akkor az úgy leugrik a fellazuló felniről hogy dobhatod ki az egészet mert a franc se fogja gubanc nélkül visszatenni . De azokat a gépeket még akkor sem értem.
Tekertem vele 0,3-ast is. Nem esik az le, a felni pereme megtartja.
Szerintem Téged az érdekel gépileg hogyan fejtik le a vetélőről a huzalt egyenletes feszességgel. Ezen a linken láthatod a "feszítő kocsit" : Bővebben: Link Ezt lehet kézügyességgel is pótolni - nem győzöm hangsúlyozni a rutin fontosságát
Sziasztok!
Adott egy 60VA 240V /12 V -os torroid trafó, amire hálozati feszt kötve lekapcsol a kismegszakító. A Primer oldalon nagyon kicsi cca. 0,4 ohm ellenállást mérek, még a szekunder oldalon 1kohm-ot. Mi lehet a baj? A primer oldalon zárlatos lenne?
Szia! A primert és a szekundert helyesen azonosítottad be? A mért ellenállás pont fordított helyzetet mutat. 230V-os izzón keresztül adj neki áramot, akkor nem vágja ki a biztosítékot és meg tudod mérni merre transzformál.
Szia! Köszi a választ!
A transzformátorra alapból rá voltak csokival rakva a kábelek, aszerint azonosítottam be őket, illetve az általam primernek gondolt oldalon 2 egyszínű vezeték jön ki, még a másikból 2 különböző. Akkor majd kipróbálom az említett módon is.
Sziasztok!Erősítő építésre határoztam el magam.A fotón látható trafót szereztem ebben az állapotban.A kérdésem az lenne,hogy hogyan deríthetném ki,melyik vezeték micsoda rajta?Hova kell kötnöm a 220-at h beinduljon,melyik a primer/secunder oldala?
Méretei:Külső átmérő: 145mm. Belső átmérő: 35mm. Magasság:60mm. A belső lyuk és a széle közti táv: 60mm. Segítségeteket előre köszönöm.
Szevasz!
Valószínű, hogy a kis csoki két fekete vezetéke a primer, de mérj ellenállást (a legnagyobb lesz a pr.). Bekötéskor tégy sorba egy 60W-os, vagy 100W-os izzót, a többi végen mérj feszültséget, és megtudod menni az annyi. A vastag drótok átmérőjéből következtethetsz a teljesítményre. Újból megnézve, talán inkább a sárga-piros lesz a primer. A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2013
Hali!Megmértem az ellenálásokat,és a két piroson mértem a legnagyobbat(4.7 ohm).
Akkor valószínű hogy az egyik sárga és az egyik piros azért van összekötve,mert 110-volt ról is tudna üzemelni? A vastag zöldek 2.5 átmérőjüek(0,6 ohm)... Azért kérdek ennyit mert nem akarok bummot,meg füstöt...
A többi végen mit mértél? Azért tégy sorosan egy izzót, mert úgy nem tudsz tűzijátékot csinálni. Valószínűleg a piros a 230V-os vég. Izzóval is kijön az áttételnek megfelelő feszültség a többi végen, és saccolható a teljesítmény.
Udv!
Van egy kis toroid trafom az 1980-as evekbol. Harom kimeneti feszultsege van. Uresjaratban 11.2V, 22V 10.8V-ot ad. (Kek-11.2, Barna10.8.) Fulhallgato erositonek szeretnek szimmetrikus tapegyseget kesziteni belole, csak nem tudom, hogy megfelelne-e. A ket tekercs ellenallasa sem egyforma. A kepeken felitarozva van. A megjelolt kivezetesek egyike egy 3A-es diodahid ele, masik egy 1A-es diodahid ele volt kotve egy tapegysegben. Szerintetek megfelel a feladatra, vagy ujra kellene tekercselni? A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2013
Mekkora feszültség kell a fülhallgató erősítőnek? Amúgy a 0.4V nem hiszem, hogy gondot okoz.
2X15V kell neki, es 1A-nel tobb nemnagyon kell, ugyanis 1A-es diodak vannak rajta egyeniranyitasnak.
Hát oda jobb lenne minimum 12V-os effektív feszültségű, de ki kell próbálni, hátha elmegy kevesebbről is...
A 10.8V*1,41=15.2V, de ebből lejön 1.4V az egyenírányítás miatt, és így csak 13.8V lesz, plusz ez is csak elméleti maximum.... (ebből jó ha 13.5V lesz)
Eddig 2x9V-rol hasznaltam, csak nem tudom azt a trafot hosszu ideig uzemeltetni, mert erosen forrosodik, olcso kinai es elobb-utobb kigyullad, eleg a 13.5V is.
Akkor ez is elég lesz az biztos.
Ha a szekunder huzalok minimum 0.8mm, akkor bírja az 1A terhelést. (a primer minimum 0.3mm) Huzalvastagság trafóhoz
Sziasztok kérdeznék egy butát,egy toroidon nem lehet tovább tekerni a menetszámot?úgy gondolom a meglévő kivezetést megtoldani a hiányzó menetszámmal,forrasztással,vagy amivel lehet.
Most 55vAc van és 60-65vAc kellene 2mm huzalból.Köszönöm |
Bejelentkezés
Hirdetés |