Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Transzformátor készítés, méretezés
Ha kérdésed van, az alábbiak segítenek a hatékony választ megadni:
Mag típusa: M, EI, UU/LL esetleg I-kből összerakott, tekercselt, toroid. Lehetőség szerint képpel.
Méretek: magkeresztmetszet a*b (amit a tekercs körbeölel) ablakméret, lánc és toroidnál, belső-külső méretek.
Primer-szekunder feszültség(ek), teljesítmény igény.
Én nem emlékszem, hogy magyar gyártású TV -ben fazékmag lenne, de lehet tévedek. Viszont akkor a fazékmag is magyar gyártmányú lehet, és akkor a mérete alapján beazonosítható.
Jó lenne egy kép róla, lehetőleg a méreteivel, átmérő/magasság.
Okés nemsokára fotózok meg feliratozok csak a fotómashinéria akksija 12 órás töltés után bír 3 fotót de sietek vele
Ez nem 'fazék', normál ETD 42-es. Mekkora a légrés? Al ~1500-2200.
1 mm, akkor az etd magok "közepe" nem feltétlenül téglatest formájú?
Ehhez használható Ez a módszer kiszámításnál?
A 'D' jelenti a kört ( amúgy sima E/E 42 lenne). Használható, bár nálam semmi nem nem jelenik meg (kiszolgáló nem található), de sejtem melyikre gondolsz.Nézegesd az EPCOS katalógust.
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2013
Az ETD és az ER magok közepe hengeres. Lásd: ETD39 ER42
Légrés nélkül inkább a 2500-3500 a jellemző ezekre a méretekre, 1mm légréssel viszont le fog menni a tizede alá. Mivel itt a tizedmilliméterek is számítanak, inkább meg kéne mérni. Ill. függ az eredmény attól is, hogy mennyire nyomod össze a magot.
Újra kell néha tölteni az oldalt viszont listában nincs ilyen típus sajna de adatokat beírva is kevés lesz ez a mag marad az utóbbi lehetőség találnom kell megfelelő toroidot viszont a tali-nál a szállítási díjak nekem túl nagyok pihenő projektnek nyilvánul egyenlőre !
Köszönöm a válaszokat! A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2013
Teljesen összenyomva van a 2 henger közt 1 mm Század pontos digit sublerrel mérve
Flyback-hoz pl. csak légréssel, ha azt csinálsz. Másokhoz nem kell légrés (esetleg 0.1mm), tehát topológia függő. Mekkora teljesítmény kell?
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2013
Autós inverterhez építeném amiről egy 2*100 W vagy 4 *60 Wattos erősítőt üzemelnék +-40 Voltos tápfeszültségek mellett , maga az inverter 500 Wattra van méretezve 'Emmzolee' jóvoltából.
Tedd a kérdést az inverteres/tápegységes topicba fel; ott kaphatsz a szakértőktől választ, lehet, hogy elég nagy a vas.
Rendben köszönöm az eddigieket
Halihó! Tudna e valaki segíteni Weller pákához milyen teljesítményü trafó kell? Na most a gyári trafók olyan 50-90W-osak álltalában. Konkrétan az érdekelne ha 50W-os pákához kellene trafó az milyen teljesitményü legyen VA-ban kifejezve? Van egy 63VA-os trafóm de csak egy 25W-os pákával bír. Ha 50W-osat kötök rá akkor az nem melegszik fel rendesen. Alig bírja felmelegíteni az 50W-os pákát 200-fok körüli hőmérsékletre. Kevés a trafóm? Köszönettel a válaszokat! üdv
Nem csak az a lényeg, hogy mekkora a trafóból kivehető teljesítmény, hanem az is, hogy a 24V-os tekercs mekkora áramot tud huzamos ideig szolgáltatni! Én a kattogós weller pákámhoz egy kb 55W teljesítményű, 24V 2,1A secunderű trafót használok, és még majdnem hogy túl is fűti picit a pákát. Szóval 50-es weller pákához kell egy olyan trafó, ami 2-2,5At tud biztosítani neked 24V-on!
Létezik e valahol olyan táblázat lista leírás amiből kiderül hogy a trafó mit tud? Gyári adat táblázatra gondolok. Ez a kaposvári iktsz álltal gyártott sorozatu trafó, biztonsági trafó. Különböző tipusai vannak T100, T63 stb. A trafónak csak VA-ben van megadva a teljesítménye, miből tudom kideriteni a 24V-os tekercs áramleadását? üdv
A trafón ezek az adatok vannak.
Tip: T63 telj:63VA Fesz:220/24V, 0.4A 1fázis Van egy másik azon ezek vannak. Tip:T100 telj:100VA feszültség 2x190V/24V köszönettel
Szia!
Az elsőt simán tudod használni a Wellerhez.A második a 2*190V-os primer miatt csak úgy használható,ha két fázis közé kötöd,mert ott van 400V.Ez a trafó jó lenne pl egy műhelybe ahol 24V-os stekklámpák vannak.(A csökkentett feszültség az életvédelmet szolgálja,továbbá az izzószál vastagabb anyagból van nem érzékeny az ütésekre) István
Szép napot mindenkinek.
A sufniból elő került egy trafó, amin az alábbi felirat található: EB103101300A A google-val hiába kerestem rá, nem hozott eredményt. Van valakinek ötlete, hogy hol lehetne a szám alapján megkeresni, hogy mit is tud ez a trafó? 3x2 kivezetés van a szekunder oldalon. 2 zöld, 2 piros, és 2 sárga vezeték. A feszültségek a következők: zöld - 22V piros - 10V sárga - 16V Viszont a teljesítményét is jó lenne tudni. A műanyag csévetesten még van egy felirat :HD66x35 Ez gondolom, a vasmag keresztmetszetre utal.
Egy trafónak nem adata a piros, a zöld és a sárga. A kivehető teljesítményt elsősorban a primer huzal keresztmetszete határozza meg (ha túlterheled, leég). A huzalok átmérőjét mérd meg tolómérővel, abból már meg tudod határozni a tekercsek terhelhetőségét.
Az sajnos bent van a cséve testben, így nem tudom bontás nélkül megmérni.
Már csak azért sem, mert a csévetest kívül körbe van véve egy réz lemezzel, gondolom árnyékolás céljából. A színeket csak azért írtam, hátha találkozott már valaki hasonló trafóval. Egyébként jó esély van rá, hogy egy analóg beltériből származik. Nekem a 22V-os kivezetésről kb. 2A kellene.
A kivezetései valahova csak le vannak forrasztva, nem hinném hogy belül a csévetestben. Csak a nyáktrafók ilyenek, de azok ki is vannak valami műgyantával öntve.
Csináltam 2 képet:
A fizikai méreteiből lehetne következtetni a teljesítményére. 3x3, vagy 30x30cm-es? Mérd meg az üresjárási(terheletlen) áramfelvételét.
Tehettél volna mellé valamit (mondjuk egy gyufásdobozt) mert így nem derül ki hogy mekkora a mérete. Ránézésre hasonló lehet mint amiből porosodik nálam is egy két darab. Ha akkora, akkor 10-20VA-es lehet maximum, és a 22V tekercs 0,4-0,5A-t tud.
E-I vasmag, mérete: 66x35, magassága55 mm.
A csévetest belsejében a vasmag kb. 35x21 mm.
Ha osztott csévés, akkor biztonsági trafó, tehát alul van méretezve. P~35VA, de lehetne akár 50VA is, ekkora keresztmetszettel. Mérj, terhelj; erős kézmelegnél ne legyen melegebb fél óra után se; ott a vége (P).
Köszi, az lesz, beépítem, ahová szántam, és majd figyelem.
Sziasztok!
Az apróban találtam egy trafót az eladásra szánt cuccok között.Nekem is van egy ilyen.Ami érdekes benne,hogy a vasalása nem a hagyományos E-I -- E-I,hanem a képen látható. Mi ennek az oka? István
Szia! Mert valószínűleg egy csöves SE erősítő kimenőtrafója, de lehet lustaság műve, vagy más műszaki követelmény oka.
A hirdetésben,ahol találtam egy Orion csöves szignálgenerátor trafójának nevezi a hirdető.Én anno még egy rádióamatőr labor selejtezésénél találtam,és cipeltem haza még vagy 20 kiló trafó társaságában Szegedről a 90-es évek második felében...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |