Fórum témák
» Több friss téma |
Persze, minden nagyon béna … Minek fizessek a 32 amperért ha tudom, hogy 2 éven belül elköltözünk? Az autót meg addig azért töltenénk. A házunkban 3x32 amper lesz … ha elkészül.
Azért az durva, hogy egy villanyautó 11 kilowattal töltse magát. Nem lehet a töltőáramot külön beállítani? Persze hosszabb lenne a töltési idő, de legalább csökkenne az áramfelvétel.
No, de te addig a két évig is autózni szeretnél -ha már megvetted. Ezért írtam a fentebbiket.
Nem undokságból, hasonló zsákutcába én is kevertem magam. Csak én közvetlen költsegben (nagyon kenyelmes autó, csakhát 18/100) te pedig közvetett költsegben (3X32 kiépíttetése, és két év után elköltözés). De ezt már fel kell vállalnod, ha megvetted. Hidd el, nem csúfolni akartalak. Csak válaszoltam a kérdésre Ui: a bénaság hát az "amperbővítés" szó -te is érzed, hogy nem igazán jó kifejezés A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2024
Idézet: „Azért az durva, hogy egy villanyautó 11 kilowattal töltse magát.” Az a baj, hogy nem vagyunk tisztában a számokkal!!! Idézet: „1 liter benzin körülbelül 8,9 kWh energiát tartalmaz” Mennyi egy teli tank? Legyen 40 liter, az kb. átlagos. Az 356 kWh!!! Villanyautó egye ennek a harmadát, (erős közelítés) ami 118kWh. Ezt 11kWh-val vételezve 10,7 óra felvenni!! Álmodhat a nép villanyautózásról, de nem lesz hozzá energia!
Nem számoltam utána, de akik csináltak már ilyet azok azt mondják, hogy hosszú távon olcsóbb a villanyautó töltésére napelemeket telepíteni a tetőre mint kifizetni a bővítés költségét. Meg a napelem az onnantól kizárólag neked termel, míg a bővítés után fizetni fogsz egy jóval magasabb villanyszámlát.
1 fázis 3 - 5 kW inverter
3 fázis 4 - 40 kW inverter Az elektromos autó töltéséhez legalább 12 kW napelemes rendszer. Tehát mindenképp bővítés szükséges.
1 fázisú 11kW-os inverter. Ha kizárólag napelemből tölt (plusz akku) akkor semmiféle bővítés nem szükséges, ugyanis a hálózatból ehhez szinte semmit nem fog felvenni, eltekintve attól a 70-80W-tól ami a működéséhez kell. És ezek köthetők 3 fázisba, de köthetők 1 fázisra is párhuzamosan, azaz akár 44kW-ot is kivehet 1 fázison ha bírja a napelem pakkja, a lakása villamos hálózatának ehhez semmi köze...
Megnéztem az adatlapját, elírtam, akár 6db is köthető párhuzamosan, az már 66kW 1 fázison... A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2024
Kedves Kollégák!
Ma hoztak javítani egy FLINKE24V-os Li-ion-os akkus orrfűrészt.Égett szag,motort szétszed,kommutátor erősen beégett!(a kommutátor 3pólusú).Kuka? Vagy esetleg van valamilyen ötletetek, Köszönöm.Pontos tipus:FK-OF-8036
Tekercselő ki tudja cserélni a kummutátort, de nem fogja megérni. Úgy hogy jobban jársz ha kukázod.
Sziasztok!
A szomszédomban /3x B16A/ma tönkrement túlfesz miatt egy hűtő egy modom és egy router töltője. Egy három fázisú fahasíto gépet indított és az egyik méretlen oldali kismegszakítót leoldotta és ekkor mentek tönkre a berendezések. Elmondása szerint már többször volt ilyen, hogy indításkor leoldja, de eddig még semmi se ment tönkre. Ez mitől fordult elő? A motor visszatermelt a harmadik fázisra nagyobb feszt? Esetleges megoldások ennek elkerülése érdekében?
Hali!
Nem lehet hogy a kismegszakító nullát is bontott? Amik tönkrementek, ugyanazon a fázison voltak?Emiatt szaladhattak el a fázisfeszültségek a szakadt nullához képest...
Egy motor induktív terhelés és ha a méretlen részen oldott le a kismegszakító, akkor a "visszarúgást" a ház villamos hálózata nyelte le. Ennek nem feltétlen kell megesnie, de előfordulhat. Router tápegysége érthető, hűtőgép csak akkor, ha valamilyne extra funkciókkal is bír, nem csak egy mezei termosztátból és kompresszorból áll.
Többtucatszor leoldott, hol a belső, hol a mérő előtti kismegszakító a 3f 5,5 kW-os aprítógép túlterhelése vagy éppen véletlen deltában indítása miatt. Még soha semmi nem ment tönkre.
A hűtő Elektrolux Intuition. Neve alapján akármi is lehet benne. Nem tudom, mert megvétele óta még nem kellett javítani. Van klíma, mosógép, TV, antennaerősítő. Ez utóbbi egyszer pukkant vihar közben (valószínűleg). Nem sokkal vihar után tűnt fel, hogy valamivel rosszabb a kép. Modem, számítógép általában sötétedés után megy, amikor az aprító már nem. Kivéve, ha fontos dolgom van rajta, de akkor nem aprítok. Feleségem notebookja bármikor mehet, de az nem függ annyira a hálózattól. A napelemes inverter csak 1 fázisú. Ellenben a szomszédnál 3f inverter van (5kW), sokat hegesztenek, megy mindenféle gép. Egyszer volt panasz, hogy megszaladt az egyik fázis, mikor leoldott az egyik kismegszakító. Műhely és mérő között ~25 m 2,5-ös alu kábel (~40 éve). A műhelyben, mióta sokat hegesztenek CO2-vel, kicserélték az új fénycsőarmatúrákat. Sorban mentek tönkre. A régi fojtósok nem, csak az már nem tetszett.
1P kismegszakítók vannak nem nullabontósok.
OBO V50 túlfeszültség levezező megoldást jelentene?
Lehet ez kapcsolási túlfeszültség is. A B16-os leoldásakor(ami egy pillanatkapcsolásnak fogható fel) egy feszültségtüske tönkreteheti a túlfesz ellen nem védett, vagy arra érzékenyebb készülékeket. Nem írtad,hogy a szomszédban PV inverter van, vagy hegesztő inverter. Nem mindegy. De a túlfesz védelmet alaposan át kell gondolni, és lépcsőzni. Földelő, EPH(Mai nevén: védő egyenpotenciálra hozó hálózat) van-e? Lehetnek az elosztóban égett kötések is, stb. Lehet,hogy hasznos lenne egy műszeres felülvizsgálat!
Napelemük nincs, de inverteres hegesztőjük igen. Elég régi a villamos rendszer kötéshiba az előfordulhat. Eph nincsen amikor, ezek a házak készültek az utcában akkor nem volt divat.
Milyen mérésre gondolsz hurok ellenálllásra? Fluke 1664-es műszerem van.
Igen,hurok mérésre gondolok. Persze (mint felülvizsgáló) szemrevételezéssel kezdem.Ma már a fő földelősín a divat, és ha az anyagiak engedik nem árt a szabványosítás sem.
Egy kicsit részleteznéd? A hurok ellenállásokat hasonlítsam össze? Pl a lakáselosztónál és a végpontok között? Vonali impedanciát is mérjek?
Én a mérőhelynél kezdem.(Van-e plomba bontási engedélyed?)Lefényképezed, plombabontás előtt.Ha van földelő, megmérem a földelési ellenállását.10 OHM max a megengedett. Ha új földelő kell, csak korrózió ellen védett anyagból készülhet.Megmérem a L1-PEN, l2_PEN, L3-PEN közötti hurkokat.
Ezek 0,3-0,5OHM körül szoktak lenni itt vidéken.Trf közelben mértem már 0,03OHM-ot. Aztán megmérem az elosztótáblánál is a hurkokat.Leggyakrabban a PEN vagy az N kötéseinél van a baj. Égés laza csatlakozás stb.Egy csavar alatt csak 1db. vezeték köthető be!A lakás dugaljainál 1-1,5OHM max szokott lenni az érték.Ha van ÁVK hidald át a mérés idejére. OHM mérővel meg szoktam mérni a kismegszakítók átmeneti ellenállását is.Az ÁVK mechanikai működését ellenőrízni kell! Nem felejtem el a földelőt visszakötni! Ha van szigetelésmérőd,érdemes a vezetékhálózat szigetelési ellenállását is megmérni és jegyzőkönyv. És jegyzőkönyv. Röviden ennyi. Üdv:JÓ munkát.
Az a baj, hogy ez az egész ránkvan 2"szabva"" mint a harmadik testvér!!! Egyenlőre ezekkel az akkupakkokkal életképtelen, de tartok tőle, hogy bármilyen akkuval az. Mert nem lehet olyan hálózatott kiépíteni ami elbírna egy magyar országi autó mennyiséget. Elhamarkodott és erőltetett ez a zöldítés
Még csak most jöttél rá? De nem csak nálunk.
Miért ne lehetne? Tételezzük fel, hogy a napi átlagos menet egy személyautónál 10 km. Az a fenti benzinegyenértékkel nézve 6,7 KWh energia, a 10 órás éjszakai töltéssel 560 W teljesítményigény, ez négymillió személyautóra 2,2 GW. Éjszaka ez már most is elmenne. De reálisabb a havi egyszeri tankolás (tehát benzinesnél, nulláról tele), abból valamivel több jön ki.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2024
Na ki vesz magának kocsit ha évente szerinted 3650 km-t akar kocsikázni?
Sok embernek csak a benzinkuthoz/ töltöhöz való járkálás is több kilométert jelentene. A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2024
Korábbi tanulmányokból felelevenítendő az átlag szó jelentése.
Azért mert valamit most írok le nem most ötlődött fel bennem!
8 éve vettem egy Grand Scenicet. Eleinte használgattuk, 5 éve megbetegedés miatt jóformán csak "egészségügyi" céllal használjuk. Hogy miért ekkora? Mert szétszedés nélkül befér a kerekesszék. No meg az egész család mellé. Hosszú úton nagyon kényelmes lenne, csak már nem használjuk, legfeljebb max. 70 km-re. Éves átlag 4375 km. Mondják, adjam el, cseréljem kisebbre. Mutassanak olyan kisebbet, ami ugyanezt teljesíti! No meg elektromost!
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2024
A töltő teljes teljesítményénél az áramfelvétel 3x16A, vagyis a most meglévő 32A-es fázisból is lefoglalna 16-ot a nap jó részében, nyilván amikor otthon vagytok és fogyasztókat használnátok.
Ezért az egyik bővített fázisnak (a fogyasztóid és a szokások ismerete nélkül) szintén 32A-t mondanék, hogy a lakás áramköreit szét lehessen osztani legalább 2x16A szabad kapacitásra, ha már említetted hogy a meglévő 32A-t is elég rendesen kihasználjátok. A meglévő csökkentése butaság, ha 25A lenne a max, akkor a töltés mellett a háztartásra is kevesebb áramtartalék maradna, vagyis a legkisebb költség mellett a legbiztosabb megoldás az, ha sorban aszimmetrikusan növeljük a fázisokat, ameddig szükséges. A gyártói utasítások alapján általában egy lépcsővel magasabb áramértékű betáp javasolt, ez esetben 3xC20A. Nem kizárt hogy elketyeg C16-al is, vagy visszaveszed a töltőteljesítményt, ha van erre beállítási mód. Ezek alapján viszont a harmadik fázist is ajánlott 20A-re kérni, vagyis minimum 32-32-16-nél, de gyári ajánlásokkal 32-32-20-nál tartunk. Így is meg kell gondolni, hogy a nagy fogyasztókat hogyan érdemes átcsoportosítani, ha van villanytűzhely azt át kell alakítani többfázisú bekötésre, arról nem beszélve ha más jelentős teljesítményű oszthatatlan egyfázisú fogyasztód is van, mint pl. egy 5-10kW-os kültéri. Egyébként meg ez a töltőteljesítmény önmagában nagyobb, mint egy átlagos lakás méretezési teljesítménye, így ha két háztartás teljesítményére tartasz igényt még szép, hogy fizetni kell érte. De ha eddig a mérőhely sem volt előkészítve három fázis fogadására, akkor további jelentős költség lesz a villanyszerelő felé a komplett mérőhely átalakítása az érvényben lévő áramszolgáltatói elvárásoknak megfelelően. |
Bejelentkezés
Hirdetés |