Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanyszerelés
 
Témaindító: kumpl, idő: Júl 16, 2008
Témakörök:
  1. A témában tilos, a villamosenergia termelésének, elosztásának, nagyipari alkalmazásának kitárgyalása! A mélyreható szakmai kérdések, magyarázatok kitárgyalása: Szakmai.
  2. A forrasztott / rossz a wago / jó a wago kötés témakörök többször kitárgyalásra kerültek, ezért arról kérjük ne nyissatok új vitákat. Műszaki tény, hogy gyári vezetékösszekötők (pl. rugós/csavaros kapcsok, stb) a szabvány megfelelősség miatt kerülnek alkalmazásra (MSZ EN 60204-1:1995 15.1 szakasza, illetve MSZ HD 60364-5-52:2011 szabvány 526.2. pontjának 1. megjegyzésében felsorolt követelmények/indokok a forrasztott kötés elkerülésére épületvillamosság esetében) mert tanusítottak, míg a forrasztott kötés alapesetben nem tanusított, csak és kizárólag akkor ha külön bevizsgáltatod az adott forrasztott kötést. Ide kapcsolódó általatok írt hozzászólások: #1, #2, #3, #4, #5
Lapozás: OK   953 / 966
(#) zaza99 válasza SKY hozzászólására (») Jan 22, 2024 / 1
 
Nagyon korrekt amit írtál, de ahogy SZS kollege is írta:

"Azt gondolom, ha anyagilag draga a 3X32, akkor drága a villanyautózás.
Azt gondolom, akinek telik majomra, az gondolkozzon el, telik-e banánra."

Hiába akarsz olyannak segíteni aki semiből akar várat varázsolni.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2024
(#) zaza99 hozzászólása Jan 26, 2024 /
 
Sziasztok!
Lámpatesteknél miért adják meg hogy mennyit lehet egymás után kötni? Az egyértelmű hogy nem lehet végtelen mennyiségüt sorolni mert a belső vezeték nem bírnja.

GAO 7046H LED "IPPO" por és páramentes lámpa, sorolható 8 db-ig, 55W, 4800Lm, 4000K, IP65, 220-240V, 1480x72x61mm
(#) mex válasza zaza99 hozzászólására (») Jan 26, 2024 /
 
De hiszen meg is válaszoltad...
(#) zaza99 válasza zaza99 hozzászólására (») Jan 26, 2024 /
 
Erősebb vezeték van benne mint ami 440W-ot bír.
(#) Bakman válasza zaza99 hozzászólására (») Jan 26, 2024 / 3
 
Valószínűleg duplás Wago-szerűségek vannak benne, azok nem bírják a kiképzést. Ha a láncolást jobb kötésekkel csinálod meg és külön leágazásokat készítesz lámpánként (mindezt akár a lámpatesten belül is el lehet követni), akkor hajrá. Praktikusabb a lámpatesten kívül megcsinálni a leágazásokat, esetleges cserénél* könnyebb dolgod lesz.

* Amilyen vékony anyagból készülnek, előbb-utóbb előjön a kérdés.
(#) SKY válasza zaza99 hozzászólására (») Jan 26, 2024 / 2
 
Valamire való gyártó megadja, hogy egyes kismegszakító karakterisztikákra mennyi maximális darabszám köthető pl. B10A, B16A, C10A, C16A esetekre. Nem lehet hogy erről van szó kínai módra, félinformációval?

Egyébként ez az elektronikus előtét bekapcsolási áramlökése miatt van az első pár száz ms alatt, a darabszám kb. a névleges kismegszakítós teljesítmény kb. harmada B esetén, vagyis B10A-nél 2300W/3=766W 766W/55W=14db (legalább is azoknál, amit általában használok. Egy kicsit olcsóbb kialakítás, egyszerűbb elektronika és máris kb. 8-10 körül vagyunk...).

De a vezetékezést sem tolták túl: "Használjon H07RN-F, 3x1.0mm² gumikábelt."
Kik is fordítják ezeket a szerelési útmutatókat?
(#) zaza99 válasza SKY hozzászólására (») Jan 26, 2024 /
 
Logikusan hangzik, köszi.
(#) Atis57 válasza SKY hozzászólására (») Jan 27, 2024 /
 
Szia!
"Kik is fordítják ezeket a szerelési útmutatókat?"

A Google fordito --akár 2x is.(kinairól--angol/németre....erről mégegyszer bármi más nyelvre )
S utána nincs egy hozzáértő felkérve , hogy javitsa ki.

Ma már tudományos szakkönyveknél sincsen szaklektor.
Akár egy szakács is fordithatja, az atomenergia témakört....

Pl; anti tűzjelző áramkör= gázkazán láng őr ! stb..stb
(#) Gafly hozzászólása Jan 28, 2024 /
 
(#) tothgyula válasza Bakman hozzászólására (») Jan 28, 2024 / 3
 
Én mindíg lámpatesteken(armatúrákon) kívül készítettem el a kötéseket OBO dobozokban. Igaz macerásabb ,lassabb a munka,de nem reklamáltak sohasem!A Wago-ról meg megvan a magán véleményem!
(#) Horvath65 hozzászólása Feb 6, 2024 /
 
Üdv a csapatnak! Nagy teljesítményű elszívó ventilátorokkal gyűlt meg a bajom. A segítségeteket kérem. Az a feladat(parancs), hogy (írd és mond) felezzem meg a teljesítmény felvételüket. Magyarul cseréljem kisebbre a motorokat. Az egyik ~5000köméter/óra teljesítményű meghajtja egy (csak saccolni tudok mert nincs címke) kb 900 fordulatú 2,2Kw-os motor(ezt kimértem lakatfogóval). Ékszíjas meghajtású. Ezt kellene cserélni 1,1Kw-os motorra. (ez még talán menne) De a második elszívó aki szintén 5000köbméter/órás, a motor 2,2Kw és ~900 környékén van fordulat(ezt nem tudtam leolvasni, de a teljesítményt az sikerült). Itt is felezni kéne a teljesítményt. Az a szépség, hogy itt a tengelyre van szerelve a ventilátor és minden 5-6mm-es PP műanyag. A motortartó bakon van 6-os csavarral rögzítve a ventilátor ház. A harmadik is ilyen mint a második, csak itt a motor 7,5Kw-os és 1440 fordulatú, a szállított levegő 10 000 köbméter/óra. Szerintetek mennyire járható út a teljesítmények megfelezése?
(#) pipi válasza Horvath65 hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
Hali!
A mechanikai szenvedés miatt nem lenne egyszerűbb egy frekiváltót betenni?
--
Szerintem az a baj, ha a régi ventit meghagyod, a motort cseréled alatta kisebbre, az lehet nem lesz jó, gondolom a fordulatszám kb ugyanaz, viszont a ventilapátot a kisebb motor hogy fogja meghajtani, túlterhelődik...
(#) Horvath65 válasza pipi hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
Ez az. Spórolni kell, átléptük a lekötöttet.
(#) Horvath65 válasza pipi hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
A frekiváltóval nem csökken a felvett teljesítmény, vagy tévedek?
(#) Bakman válasza Horvath65 hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
A kisebb motort túlterheli a változatlan lapát, ha az ékszíjtárcsákkal nem könnyítesz a motor helyzetén. Frekvenciaváltó, csere kompletten, vagy a szívóoldalt fojtod. Utóbbi esetben nem fog feleződni a felvett teljesítmény, de lehet vele spórólni igaz, légszállítás csökkenés mellett, ugyanakkor ez kívánja a legkisebb befektetést.
(#) pipi válasza Horvath65 hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
Nyilván csökken
(#) Bakman válasza Horvath65 hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
Ha úgy állítod be, akkor lehet vele csökkenteni, cserébe kevesebb levegőt is fog szállítani a rendszer, mint minden más spórolós esetben.
(#) Horvath65 válasza Bakman hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
Mennyit lehet így spórolni? Nemhasználtam még frekiváltót.
(#) pipi válasza Horvath65 hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
Nagyon sokat, főleg ha be sem kapcsolod a frekiváltót bocs...
---
igazából mi a cél?
1. Kevesebb levegőszállítás
2. fele teljesítmény, senkit nem érdekel a levegőmennyiség
3. ugyanannyi levegőszállítás kisebb motorral, na ez nem fog menni...
(#) Horvath65 válasza Bakman hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
Az ékszíjas variálásnál a fordulatott kell csökkenti, akkor könnyítek a motoron. Igaz? Mert, ha növelem a fordulattal négyzetesen nő az ellenállás.
(#) Horvath65 válasza pipi hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
A 2. felezni a fogyasztást.
(#) pipi válasza Horvath65 hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
Akkor az a leadott teljesítmény csökkentését jelenti. Ezt elérheted a propeller lapát méretének,formájának megváltoztatásával, vagy fordulat áttétellel is, akkor is ha cseréled vagy nem cseréled a motort. A motor csere "magában" nem megoldás, hacsaknem fele fordulat jön ki a tengelyén
A 2kW motor kisebb terhelésen nyilván nem 2kW-ot fogyaszt...
Ezek a mechanikus utólagos megoldások, esetleg motorcsere nagyon macerásak tudnak lenni, és akár "barkácsolásnak" minősülnek ipari környezetben...
Szerintem egyéretelműen frekiváltó... kell hozzá egy villanyász aki beköti és készen is van
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2024
(#) Horvath65 válasza pipi hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
Az a gond, hogy az ötlet a főnöké. A freki váltótól a freki csökkentésétől csökken a felvett teljesítmény is? A bekötéssel szerintem nincs gond, a programozását még nem csináltam.
Talán az újabbak egyszerűbbek?
(#) pipi válasza Horvath65 hozzászólására (») Feb 6, 2024 / 1
 
Csodák nincsenek, ha csökken a fordulat, csökken a terhelés, ha csökken a terhelés csökken a felvett energia (a hatásfok föggvényében).
(#) dB_Thunder válasza Horvath65 hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
Biztos, hogy a frekiváltó felé indulnék el! A motorcsere, és/vagy mechanikai átalakítások sem lesznek olcsók!
(#) pipi válasza Horvath65 hozzászólására (») Feb 6, 2024 / 2
 
Úgy kell intézni, hogy a főnök fejéből pattanjon ki a frekiváltó lehetőség
(#) Horvath65 válasza pipi hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
Meglátjuk. Holnap referálok. Ez úton köszönöm mindenkinek a segedelmet! A freki váltó távolsága a motortól befolyásol valamit vagy a vezeték? Kb. 20m.
(#) Atis57 válasza Horvath65 hozzászólására (») Feb 6, 2024 / 1
 
Szia!
Igy indult régen is. fele--negyede---kikapcsolni.

Nem egyszerűbb rögtön kikapcsolni? Viz, világitás, szellőzés, fűtést .

Utána ugy is új főnök jön ........aztán mégujabb.
(#) Horvath65 válasza Horvath65 hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
Akkor summázatként elmondhatjuk, ha fele elektromos teljesítményt akarok elérni akkor a nyomatékot megkell duplázni ami a fordulat felével lesz arányos, de viszont a szállított légmennyiség négyzetesen fog csökkenni. Valamit valamiért.
(#) Horvath65 válasza Atis57 hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
Sajnos nem ilyen egyszerű. Itt nincs utána.
Következő: »»   953 / 966
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem