Fórum témák
» Több friss téma |
Nagyon korrekt amit írtál, de ahogy SZS kollege is írta:
"Azt gondolom, ha anyagilag draga a 3X32, akkor drága a villanyautózás. Azt gondolom, akinek telik majomra, az gondolkozzon el, telik-e banánra." Hiába akarsz olyannak segíteni aki semiből akar várat varázsolni. A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2024
Sziasztok!
Lámpatesteknél miért adják meg hogy mennyit lehet egymás után kötni? Az egyértelmű hogy nem lehet végtelen mennyiségüt sorolni mert a belső vezeték nem bírnja. GAO 7046H LED "IPPO" por és páramentes lámpa, sorolható 8 db-ig, 55W, 4800Lm, 4000K, IP65, 220-240V, 1480x72x61mm
Erősebb vezeték van benne mint ami 440W-ot bír.
Valószínűleg duplás Wago-szerűségek vannak benne, azok nem bírják a kiképzést. Ha a láncolást jobb kötésekkel csinálod meg és külön leágazásokat készítesz lámpánként (mindezt akár a lámpatesten belül is el lehet követni), akkor hajrá. Praktikusabb a lámpatesten kívül megcsinálni a leágazásokat, esetleges cserénél* könnyebb dolgod lesz.
* Amilyen vékony anyagból készülnek, előbb-utóbb előjön a kérdés.
Valamire való gyártó megadja, hogy egyes kismegszakító karakterisztikákra mennyi maximális darabszám köthető pl. B10A, B16A, C10A, C16A esetekre. Nem lehet hogy erről van szó kínai módra, félinformációval?
Egyébként ez az elektronikus előtét bekapcsolási áramlökése miatt van az első pár száz ms alatt, a darabszám kb. a névleges kismegszakítós teljesítmény kb. harmada B esetén, vagyis B10A-nél 2300W/3=766W 766W/55W=14db (legalább is azoknál, amit általában használok. Egy kicsit olcsóbb kialakítás, egyszerűbb elektronika és máris kb. 8-10 körül vagyunk...). De a vezetékezést sem tolták túl: "Használjon H07RN-F, 3x1.0mm² gumikábelt." Kik is fordítják ezeket a szerelési útmutatókat?
Szia!
"Kik is fordítják ezeket a szerelési útmutatókat?" A Google fordito --akár 2x is.(kinairól--angol/németre....erről mégegyszer bármi más nyelvre ) S utána nincs egy hozzáértő felkérve , hogy javitsa ki. Ma már tudományos szakkönyveknél sincsen szaklektor. Akár egy szakács is fordithatja, az atomenergia témakört.... Pl; anti tűzjelző áramkör= gázkazán láng őr ! stb..stb
Én mindíg lámpatesteken(armatúrákon) kívül készítettem el a kötéseket OBO dobozokban. Igaz macerásabb ,lassabb a munka,de nem reklamáltak sohasem!A Wago-ról meg megvan a magán véleményem!
Üdv a csapatnak! Nagy teljesítményű elszívó ventilátorokkal gyűlt meg a bajom. A segítségeteket kérem. Az a feladat(parancs), hogy (írd és mond) felezzem meg a teljesítmény felvételüket. Magyarul cseréljem kisebbre a motorokat. Az egyik ~5000köméter/óra teljesítményű meghajtja egy (csak saccolni tudok mert nincs címke) kb 900 fordulatú 2,2Kw-os motor(ezt kimértem lakatfogóval). Ékszíjas meghajtású. Ezt kellene cserélni 1,1Kw-os motorra. (ez még talán menne) De a második elszívó aki szintén 5000köbméter/órás, a motor 2,2Kw és ~900 környékén van fordulat(ezt nem tudtam leolvasni, de a teljesítményt az sikerült). Itt is felezni kéne a teljesítményt. Az a szépség, hogy itt a tengelyre van szerelve a ventilátor és minden 5-6mm-es PP műanyag. A motortartó bakon van 6-os csavarral rögzítve a ventilátor ház. A harmadik is ilyen mint a második, csak itt a motor 7,5Kw-os és 1440 fordulatú, a szállított levegő 10 000 köbméter/óra. Szerintetek mennyire járható út a teljesítmények megfelezése?
Hali!
A mechanikai szenvedés miatt nem lenne egyszerűbb egy frekiváltót betenni? -- Szerintem az a baj, ha a régi ventit meghagyod, a motort cseréled alatta kisebbre, az lehet nem lesz jó, gondolom a fordulatszám kb ugyanaz, viszont a ventilapátot a kisebb motor hogy fogja meghajtani, túlterhelődik...
Ez az. Spórolni kell, átléptük a lekötöttet.
A frekiváltóval nem csökken a felvett teljesítmény, vagy tévedek?
A kisebb motort túlterheli a változatlan lapát, ha az ékszíjtárcsákkal nem könnyítesz a motor helyzetén. Frekvenciaváltó, csere kompletten, vagy a szívóoldalt fojtod. Utóbbi esetben nem fog feleződni a felvett teljesítmény, de lehet vele spórólni igaz, légszállítás csökkenés mellett, ugyanakkor ez kívánja a legkisebb befektetést.
Ha úgy állítod be, akkor lehet vele csökkenteni, cserébe kevesebb levegőt is fog szállítani a rendszer, mint minden más spórolós esetben.
Mennyit lehet így spórolni? Nemhasználtam még frekiváltót.
Nagyon sokat, főleg ha be sem kapcsolod a frekiváltót bocs...
--- igazából mi a cél? 1. Kevesebb levegőszállítás 2. fele teljesítmény, senkit nem érdekel a levegőmennyiség 3. ugyanannyi levegőszállítás kisebb motorral, na ez nem fog menni...
Az ékszíjas variálásnál a fordulatott kell csökkenti, akkor könnyítek a motoron. Igaz? Mert, ha növelem a fordulattal négyzetesen nő az ellenállás.
Akkor az a leadott teljesítmény csökkentését jelenti. Ezt elérheted a propeller lapát méretének,formájának megváltoztatásával, vagy fordulat áttétellel is, akkor is ha cseréled vagy nem cseréled a motort. A motor csere "magában" nem megoldás, hacsaknem fele fordulat jön ki a tengelyén
A 2kW motor kisebb terhelésen nyilván nem 2kW-ot fogyaszt... Ezek a mechanikus utólagos megoldások, esetleg motorcsere nagyon macerásak tudnak lenni, és akár "barkácsolásnak" minősülnek ipari környezetben... Szerintem egyéretelműen frekiváltó... kell hozzá egy villanyász aki beköti és készen is van A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2024
Az a gond, hogy az ötlet a főnöké. A freki váltótól a freki csökkentésétől csökken a felvett teljesítmény is? A bekötéssel szerintem nincs gond, a programozását még nem csináltam.
Talán az újabbak egyszerűbbek?
Csodák nincsenek, ha csökken a fordulat, csökken a terhelés, ha csökken a terhelés csökken a felvett energia (a hatásfok föggvényében).
Biztos, hogy a frekiváltó felé indulnék el! A motorcsere, és/vagy mechanikai átalakítások sem lesznek olcsók!
Úgy kell intézni, hogy a főnök fejéből pattanjon ki a frekiváltó lehetőség
Meglátjuk. Holnap referálok. Ez úton köszönöm mindenkinek a segedelmet! A freki váltó távolsága a motortól befolyásol valamit vagy a vezeték? Kb. 20m.
Szia!
Igy indult régen is. fele--negyede---kikapcsolni. Nem egyszerűbb rögtön kikapcsolni? Viz, világitás, szellőzés, fűtést . Utána ugy is új főnök jön ........aztán mégujabb.
Akkor summázatként elmondhatjuk, ha fele elektromos teljesítményt akarok elérni akkor a nyomatékot megkell duplázni ami a fordulat felével lesz arányos, de viszont a szállított légmennyiség négyzetesen fog csökkenni. Valamit valamiért.
Sajnos nem ilyen egyszerű. Itt nincs utána.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |