Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Zselés akkumulátor töltése
Lapozás: OK   23 / 50
(#) sprofan válasza Krisszes hozzászólására (») Aug 2, 2013 /
 
Tisztázzunk először valamit. Azt írod 1200mAh aksi és 8A terhelés, na már most egy ekkora akku kb. semeddig nem fog leadni 8A-t, szóval az az akku nem inkább 12Ah? A másik pedig hogy meg kell oldani, hogy üzem közben ne a töltőn keresztül kapja a tápfeszültséget a berendezésed. Egy normálisabb töltő az áramkorlát miatt ezt amúgy sem engedné. Viszont szerintem inkább ide írj, mert ez a te témád: Bővebben: Link Egyébként az egész pofon egyszerűen megoldható egy PB137-es és pár dióda segítségével. Ha lesz egy kis időm lerajzolom neked.
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2013
(#) Krisszes válasza sprofan hozzászólására (») Aug 2, 2013 /
 
Köszönöm szépen a segítséget.
(#) sprofan válasza Krisszes hozzászólására (») Aug 2, 2013 /
 
Ide feltettem: Bővebben: Link
(#) Krisszes válasza sprofan hozzászólására (») Aug 3, 2013 /
 
köszönöm, ez pont olyan amit szerettem volna. Igen az akkumulátort elírtam. Jobban átgondolva elég kb. fél órányi áthidalás (4.2Ah).
Köszönöm még egyszer.
(#) nedudgi válasza Krisszes hozzászólására (») Aug 3, 2013 /
 
Fél órán át nem igazán fog 8A körüli áramot adni egy 4Ah körüli akkumulátor. A 4.2Ah a 20 órás kisütéshez tartozó kapacitás, ami 200mA körüli terhelést jelent. Nagyobb áram esetén sokkal kisebb egy ilyen akku kapacitása.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2013
(#) Polly hozzászólása Aug 14, 2013 /
 
Sziasztok !

Valaki mondja meg nekem ,hogy mi a különbség egy sima akkutöltö(savas) és egy zselés akkutöltő között.Másképp kelltölteni a zselést mint a savast ?
(#) Gafly válasza Polly hozzászólására (») Aug 14, 2013 /
 
Ha röviden kérdezed, akkor 12V-os akku esetén, ha kb. 13.7V fölé megy a töltő feszültség, akkor a vízbontás miatt ki fog száradni és nem tudod utána tölteni desztillált vízzel, mint a régi autó aksikat. Ott magasabb feszültséggel is lehetett tölteni.

Sokkal hosszabb válasz is van, de szerintem első körben ez is megfelel...
(#) Polly válasza Gafly hozzászólására (») Aug 16, 2013 /
 
Mármint a zselés akku szárad ki 13,7 V felett ?, mert egy savasat után lehet tölteni desztílált vizzel !
(#) Polly válasza proli007 hozzászólására (») Aug 19, 2013 /
 
Szia proli007 !

Látom nagyon értesz ezekhez a zselés töltőkhöz. Az lenne a kérdésem,hogy az általad itt feltett rajz jó e nekem.Van 12 V-os zselés akkuim párhuzamba kötve, rá lesz téve egy 300 W-os inverter ,hogy áramkimaradás esetén a keringetőszivattyúra átkapcsol.De ugye tölteni is kellene a zselés aksikat ,ez a rajz akkor jó e vagy valamit változtassak rajta , tehát pufferban menne és rajt lenne egész évben ?
Elöre is köszönöm : Polly
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2013
(#) proli007 válasza Polly hozzászólására (») Aug 19, 2013 /
 
Hello! Ha tényleges pufferüzem lesz (mert ez nem az), akkor nem érdemes vacakolni, a PB137-et pont erre találták ki. Ugyan is azzal állandó feszültségen tartják az aksit. Hogy aztán a pufferüzem mennyire jó, mennyire nem, azzal nem sok tapasztalatom van.
Én igazából más üzemmódot támogatnák/tartanák megfelelőnek, de ahhoz meg mikrokontrollert kellene használni és két aksi készletet. Ezeket váltva tölteni/sütni és közben figyelni a kapacitásukat. De ez csak egy elmélet. Hogy gyakorlati haszna egyensúlyban lenne a használhatósággal-költséggel, arról nem tudok nyilatkozni.
(#) Polly válasza proli007 hozzászólására (») Aug 20, 2013 /
 
Szia !
Nekem 4 db 12 V-os 150 Ah-ás zselés akksi van párhuzamba kötve így 600 Ah-ám van .De csak akkor merűl kicsit ha a 90 W-os keringetőszivattyú áramszünet esetén megy.Hát ennek kellene utántölteni.Akkor szerinted a 4 akkut válasszam kétfelé így lenne 2x300 Ah-ám ,vagyis két készletem ? És a PB137 -nek a bekötését hol találom meg ? , mert a mikrókontrollert programozni én nemtudok ,az már magas nekem.Amúgy vettem a boltban egy töltőt 6 e.ért de semmit sem ér mert olyan meleg,hogy megfogni sem lehet,itt küldöm a képet róla ,úgyhogy el is dobom a fenébe,kínai vacak.Ezért kellene nekem a PB 137 -ről valami kapcs.rajz. Üdv: Polly
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2013
(#) nedudgi válasza Polly hozzászólására (») Aug 20, 2013 /
 
A PB137 adatlapjában ott van a bekötése, kapcsolási rajza.
600Ah akkumulátor? Ezt nagyon elhallgattad, ide 50-60A-t tudó töltő kell. A 3A töltő nagyon sovány, a PB137 pedig szóba se jöhet, talán még az önkisülést is nehezen tudná kompenzálni.
(#) proli007 válasza Polly hozzászólására (») Aug 20, 2013 / 2
 
Hello!
- A PB317 bekötését és paramétereit az adatlapján találod. (Egyébként mindig azt kell keresni, mert az a mérvadó.)

Ha nincs a töltésvezérlő elektronika ami kezeli a két aksipakkot, akkor szükségtelen szétválasztani. De látom nem érted, így kicsit elmondom mit gondolok erről.
- A "pufferüzem" alapvetően azt jelenti, hogy az aksi folyamatosan a töltőn van. De ekkor a feszültség nem érheti el a vízbontási feszültséget, vagy is nincs az aksi teljesen feltöltve, nem számíthatunk a maximálisan elérhető kapacitására. (Hogy az ténylegesen mennyi, ne kérdezd meg, mert ki kellene mérni.)
- Pufferüzemnél kétféle lehet.
Egyik az abszolút szünetmentes, ahol a töltő egyeben ellátja a fogyasztót is, és még rendelkezik akkora plusz energiával, ami az aksi szinten-tartásához elegendő. (Mondjuk itt, ha 90W-os a szivattyú, akkor kb. 100W-os a töltő) Ekkor a töltőről az inverteren keresztül működik mindig a szivattyú, ha meg kimarad a tápfesz (vagy is megszűnik a töltés), akkor az aksiból jár tovább a szivattyú az inverteren keresztül.. De ennek egy szivattyúnál nem sok értelme van, mert ez ott kritérium, ahol egyáltalán egy villanásra sem maradhat ki a tápfesz. A plusz töltési energiának tulajdonképen csak annyival kellene többnek lenni, amennyi az aksi önkisütési árama. De azért kell még is több tartalék a fogyasztás és a töltő között, hogy ne "végtelen idő alatt töltse vissza az aksit, ha volt kimaradás.
A másik lehetőség, hogy a fogyasztó a hálózatról üzemel, a töltő állandóan szinten tartja az aksit, az inverter meg csak akkor kapcsolódik be, ha a hálózat kimarad. Így csak az önkisütési áramot kell pótolni (ami 2..5% között lehet maximum) ha az aksit szinten szeretnénk tartani. De itt is megfontolandó, hogy mekkora töltőáram lehet, vagy is hogy kimaradás után mennyi idő múlva szeretnénk újra feltöltve látni az aksit. Nyilván ez a kimaradások gyakoriságának függvénye. Ha várhatóan a kimaradások nagyon ritkák, akkor megfelel egy "csepptöltés" is az majd vissza termeli az alksit a következő kimaradásra. Ha sűrű, akkor meg kell a nagyobb koksz, hiszen nem lesz töltve az aksi a következő kimaradásig. De ez energia kérdés is, hiszen egy nagyobb töltő önfogyasztása is nagyobb, feleslegesen van a hálózaton miután már feltöltődött az aksi. Ekkor már bőven elég lehet egy pici különálló csepptöltő is, állandó fogyasztónak. Nyilvánvalóan ehhez a megoldáshoz viszont kapcsolgató elektronika is kell a töltőn kívül.
- A pufferüzem azon kívül, hogy nem biztosít teljes kapacitást, még egy olyan hátránnyal is jár, hogy növeli a szulfátosodás esélyét, ezzel tovább csökkentve az aksi kapacitását. Ezért ha a kimaradások " rendszeresek" (feltételezem ez a helyzet a komoly aksipakk miatt) akkor talán a megfelelő megoldás, hogy az aksira folyamatosan rá van kapcsolva egy csepptöltő, ami pufferfeszültségen tartja az aksit, ha a feszültségszintje lecsökkent, viszont áramkimaradás után, mindig bekapcsolódik egy "normál töltő", ami belátható időn belül visszatölti az aksikat, de nem "puffer feszültségig", hanem teljesen. Így mozgatva is van a töltés az aksiban, ami jobban hasonlít a "normál használathoz" mint a pufferüzem. Ezen kívül még az alámerítés megakadályozására is gondolni kellene. A normál töltőt, az aksi feszültség figyelésével is be lehet kapcsolni, hiszen ha csak várakozás van, akkor a csepptöltő a pufferfeszültséget tartja az aksit. Ha annak feszültsége ez alá esik, akkor a komparátor bekapcsolja a töltést (230V-ot), de az természetesen csak akkor fog elindulni, ha vissza jön a hálózat.
- Azért azon is el kell gondolkodni, hogy 600Ah kapacitást, 60A-el lehet 12óra alatt visszatölteni, teljes lemerüléskor. Ez normál töltés esetén kb. 1kW-os töltőt, és kb. 10kWh összesített energia igény. Vagy is hogy mi a tényleges igény, és ebből mi valósítható meg. Mert ez jó esetben kb. három napig forgatná a keringtető szivattyút. Mert a mellékelt töltő, mintegy 10 nap alatt töltené fel az aksit teljes lemerülés esetén..

Szóval szerintem valami ilyesmi áramkört kel létrehozni, a 230V "kimaradás átváltón" kívül. De ez a kérdés nem igazán a zselés aksi kérdéshez tartozik, hanem "szünetmentes probléma". Amihez van külön topik, és ott olyan emberek akik ténylegesen foglalkoznak ezzel, nem csak elvileg mint én. Talán Ők jobb tanácsokat is tudnak adni, mert testközelből ismerik ezeket a gondokat.. üdv!
A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2013
(#) Polly válasza proli007 hozzászólására (») Aug 21, 2013 /
 
Szia proli007 !

Köszönöm a teljesen kimerítő választ ! Igaz ritkán van télen is áramszünet talán 5-ször 6-szor de ez elég ahoz , hogy a kazánban a víz felforrósodjon ,pedig én is már legalább 35 éve transzformátor alállomásban dolgozom mint elektrikus egy országos Zrt-nél ,de nem értek annyira a töltéshez meg az inverterhez,pedig itt az alállomáson is vannak ilyenek de bele elektrikus nem nyúlhat ,mivel nekem csak leolvasás a feladatom .Mindenesetre majd akkor valahogy összepróbálom hozni a töltőt .

Mégegyszer is köszönöm : Polly
(#) Polly válasza proli007 hozzászólására (») Szept 3, 2013 /
 
Szia "proli007"

Elkészítettem a töltőt és szerintem jól is tölt csak szerinted az akkuk jók e mert az a jelenség,hogy töltöm 13,75 V-ig ,leveszem a töltőt és akkor az akkufeszültség lassan leesik 12,95 V-ra és ott megállapodik ? 13,75 V-nál pedig nem merem tovább tölteni ! Üdv: Polly
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2013
(#) proli007 válasza Polly hozzászólására (») Szept 3, 2013 /
 
Hello! Miért ne lenne jó? Az aksi nemkondi. A töltési végfeszültsége nem azonos a feltöltött aksi üresjárati feszültségével. De ciklikus üzemben nyugodtan lehet tölteni 14,2..14,5V feszültségig. (Vagy ami rá van írva ha zselés.) Állandóan nem lehet rajta ez a feszültség. üdv!
(#) Polly válasza proli007 hozzászólására (») Szept 3, 2013 /
 
Szia !

Köszi a gyors választ !
A Conrad-nál vettem( kittet) amit a hagyományos akkutöltő és az akku közé kell betenni és 12,5 V-nál bekapcsol 13,8 V-nál kikapcsol és így állandóan rajta hagyhatom felügyelet nélkűl az akkukon.Szerintem ez talán nekem a legjobb megoldás. Üdv : Józsi
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2013
(#) Busz hozzászólása Szept 24, 2013 /
 
Mobiltelefon akkumulátor hogyan hosszabb életű, ha minden nap töltöm, vagy csak akkor ha lemerült teljesen?
Elektromos kerékpár akkumulátornál dettó, mikor kell tölteni? Mert tudtommal egy akku élettartamát töltési ciklusra szokták megadni.
De mondjuk egy autónál ahol beindítás után rögtön feltölt a generátor ott nagyon sok a ciklus mégsem hal meg az akksi.
Mert ha nem töltöm fel időben akkor szulfátosodik és attól hal meg. Ha meg állandóan töltögetem akkor meg a ciklusok fárasztják el az akkut.

Nos akkor mitévő legyek??
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2013
(#) nedudgi válasza Busz hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
Más az akkumulátor cella kémiája. Van olyan technológia, ami szereti, ha rátöltenek - ez van a mobiltelefonban. A savas/zselés akkumulátort is a lehető legjobban feltöltött állapotban érdemes tartani. A NiCd akku a teljes kisütést igényli, a NiMH már kevésbé igényes erre.
(#) Proci_85 válasza proli007 hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
hello

Nagyon jó és részletes leírás, nekem is hasznos volt, köszi!

Kérdés jól értem-e a kifejezéseidet?
Puffer feszültség = akkun lévő standby use felirat: 13.5-13.8V
Vízbontási feszültség = akkun lévő cycle use felirat: 14.4-15.0V

Köszönettel,
Proci
(#) proli007 válasza Proci_85 hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
Hello! Igen jól érted, pont ezekről a paraméterekről van szó.. üdv!
(#) FlatEric hozzászólása Okt 2, 2013 /
 
Sziasztok!

Én most tervezek venni egy 12V-os 3-5 Ah-ás akkumulátort. Igen ám ez szép és jó, de én olyan rafinált vagyok, hogy szeretném ha minél tovább használható lenne, nem kéne lecserélnem. Ezért az lenne a kérdésem, hogy ért-e valaki a zselés akkukhoz annyira, hogy tudna segíteni nekem egy olyan töltőt építeni, ami minden töltésnél egyben szulfátlanít is? Azért gondoltam erre, mert jobb megelőzni a bajt, ha mindig csak egy kicsit kell leoldani szerintem hatékonyabb, mintha a bajban cselekszünk.

Többféle gondolatom is támadt ezzel kapcsolatban. Gyakorlatilag mi bontja le a kristályokat? Tűimpulzusokkal működnek ezek az oldók? Egyelőre ennyi...

Ád
(#) pucuka válasza FlatEric hozzászólására (») Okt 2, 2013 /
 
A hosszú élettartamot a szabályos töltési ciklusok garantálják. A szulfátot az akku belsejében oldani nem lehet, azt különböző módszerekkel csak leválasztani lehet az ólom elektróda felületéről. Ezt addig lehet megtenni, amíg van ólom lemez. A szulfátosodást a mélykisütés, és a töltetlen állapotban történő tárolás okozza, ezeket kell elkerülni.
(#) csikosgabi hozzászólása Okt 3, 2013 /
 
Sziasztok. Táplálni szeretnék egy GSM modult. Ha kimarad a hálózat akkor egy 12V-os, pár Ah-ás zárt "zselés" akkuval szeretném megoldani a működést. Úgy szeretném megoldani, hogy trafó-graetz-kondi-PB 137-akku. Az akkuról mennék tovább párhuzamosan a modulba. Megfelel ez így szerintetek? Elméletileg a PB 137 nem töltené túl az akkut csak "csepptöltő" lenne. Köszönöm a segítséget előre is.
(#) proli007 válasza csikosgabi hozzászólására (») Okt 3, 2013 /
 
Hello! Elvileg jónak kell lenni, mert a PB kb. 13,6V-ot tart az akksin. De azt tudnod kell, hogy az aksi, nem tudja a névleges kapacitását leadni, ekkora töltőfeszültség mellett.. üdv!
(#) csikosgabi válasza proli007 hozzászólására (») Okt 3, 2013 /
 
Köszönöm a választ. Közel se kell nekem a névleges kapacitás. A modul áramfelvétele 500mA kommunikáció közben.
(#) 1984white hozzászólása Nov 16, 2013 /
 
Sziasztok!
Van nekem egy AEG 800WA négyszöges szünetmentesem, 12V7AH akkuval.
A gondom, hogy az akku negatív saruja mellett elkezdett kifolyni az elektrolit. Az akku sajnos kukás lett.
Kérdésem, hogy hogyan nézzem meg, hogy esetlegesen nem a szünetmentes táp a hibás és "túltölti" az akkut.
Az akku 2évet bírt.
(#) Proci_85 válasza 1984white hozzászólására (») Nov 16, 2013 /
 
Akku nélkül mérj rá az szünetmentes akkura menő saruira.
13-13.8V között kell lennie a töltőfesznek.
(#) 1984white válasza Proci_85 hozzászólására (») Nov 16, 2013 /
 
Szia!
13,71V pontosan. Ez a rész, terhelhető is, tehát tölti is az akkut.
Elképzelhető az akku hibája?
(A negatív saru leesett és mellette folyt ki az elektrolit.)
(#) Proci_85 válasza 1984white hozzászólására (») Nov 16, 2013 /
 
Mi az akku márkája és milyen számsor van a tetejébe ütve?
Következő: »»   23 / 50
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem