Fórum témák
» Több friss téma |
Cikkek » Multicopterek, nulláról az UAV-kig III. - IMU szenzorok Multicopterek, nulláról az UAV-kig III. - IMU szenzorok
Szerző: Topi, idő: Máj 11, 2016, Olvasva: 12971, Oldal olvasási idő: kb. 1 perc
A talajtól távolodva a légnyomás értéke változik, ezt megtanulhattuk már az általános iskolában. A hagyományos repülőgépekben is van egy olyan magasság mérő, mely a légnyomást veszi alapul.
Barométer (azaz légnyomásmérő) segítségével meghatározható az ún. nyomásmagasság. A földtől távolodva egyre kisebb légtömeg nehezedik a légnyomásmérőre, így ha tudjuk a légnyomásváltozás és magasságváltozás közötti összefüggéseket, akkor könnyedén meghatározhatjuk az abszolút magasságot. Az elmélet sajnos nem ilyen egyszerű a gyakorlatban, ugyanis a légnyomás értéke a hőmérséklet függvénye is ugyan úgy, ahogy a domborzat is nagyban befolyásolja. Hozzávetőleges számítás természetesen létezik, eszerint 27 lábanként (~8.23 méter) 1 hPa-t változik (ejtsd: hektopaszkál) A domborzatot nem tudjuk érzékelni egyszerűen, a hőmérsékletet viszont tudjuk nagyon pontosan mérni. Ha a hőmérséklet birtokában vagyunk, akkor már azonnal egy kicsivel pontosabb közelítést adhatunk a magasságra. Létezik egy szenzor mely méri a légnyomás értékét, és a hőmérsékletet is nagy pontossággal. Az alkatrészt a Bosch gyártja, a neve BMP180 / BMP080. BMP180Az integrált áramkör I2C interfésszel rendelkezik, melyen keresztül az adatok kiolvashatók. A légnyomásmérés pontossága ±0.02hPa (0.17 méter). A légnyomás megállapításához rengeteg kalibrációs adat és koefficiens szükséges, ezeket az adatlap a számítási móddal együtt tartalmazza, érdemes fellapozni.
Tekintettel arra, hogy a pontos kiszámítási algoritmusokat tartalmazza az adatlap, jelen cikkben nem térünk ki rá. A BMP080 egy régebbi típus, kissé pontatlanabb. Az adat felhasználásaAz adatot az automatikus magasság tartáshoz fogjuk használni, a szabályzástechnikai résznél. A cikk még nem ért véget, lapozz! Értékeléshez bejelentkezés szükséges! |
Bejelentkezés
Hirdetés |