Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Első körben kefe. Ha azok jók, akkor feszültség szabályzó.
Találgatni lehet, csak sok értelme nem lenne, ahogy vaktában alkatrészeket cserélgetni sem. Szét kell szedni, kimérni mindent, és meglesz a hiba.
Szia! Nem írsz semmit a javításra tett tevékenységedről, talán nem is tettél semmit. Azt tudni érdemes, hogy az akkukat a nyári nagy hőségek viselik meg leginkább, lehet, hogy az akku éppen elhasználódott és a töltése a kialakult feszültségszinten értelmezhetetlen a motorvezérlő számára. Ha az akkut fel tudnád tölteni és az veszi is a töltést, akkor talán a fesszabályzóval lehet a probléma vagy ha megpróbálnád egy használt de működőképes akkuval mi történik, többet lehetne hozzászólni a megoldáshoz.
Sziasztok!
Nekem ugyan (látszólag) nincs hibám, csak szeretnék egy két dolgot megtudni. A generátor mikor tölt (nem inteligens, hagyományos) milyen tüskéket vagy milyen "jelalakot" küld rá az akkumulátorra, oszcilloszkóppal mit lehet mérni egy jó generátornál? Ahogyan a fogyasztókat kapcsolom befelé, a generátorom elkezd ciripelni, minné lnagyobb a terhelés, annál jobban, ez normális jelenség? Csapágyak voltak cserélve, csúszógyűrű esztergálva, kefék cserélve 10-15E km-el ezelőtt.
UÜdv!
2002 Suzuki Swift - nél elment töltésem. Éjszaka elkezdett villogni menet közben a lámpa, gondolom, már akkor is baj volt, reggel még haza tudtam jönni, de sehova tovább, többet nem indult be. Gerjesztésen 1.2 volt körül van. Valóban ugyanannyinak kell lennie, mint az akku fesz? Mármint simán gyújtáskor. Izzóig ott van az akku fesz. utána csak az 1.2! Mi lehet a gyíkja szerintetek? Köszönöm Ui: az izzó jó! A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2017
Fejlemény!
Műszerfal kibontva,lámpa kivéve, gerjesztőszál levágva és van töltés, pontosabban 14,2 V jön ki a generátorból. Ilyenkor mi van?
Tehát, gerjesztés nélkül is felgerjedt?
Igen, indítás után pár másodperccel.
De erről is már csak múlt időben lehet beszélni, elmúlt, viszont most már totál nem lehet működésre bírni. Amint lesz időm lekapom és belenézek.
Üdvözletem . Segítséget kérnék . Ford transitról van szó .A hiba jelenség a következő. 2 db 12V 75Ah akksi van benne az egyiken a feszültség 12,45 V a másikon 13,55 V járó motornál /mind két akksi vadi új/
Menet közben a világítás elmegy elhalványodik járó motornál volt úgy, menet közben le is állt a motor is . A generátor forró ! A segítséget ellőre is köszönöm . Üdv.
Valami hatalmas átmeneti ellenállás lehet valahol a nagy áramú kábeleknél, de elképzelhető hogy valahol időszakos zárlat is van.
Fel kellene térképezned, hogy a 2 akku egyáltalán hogyan van kötve a töltés ( generátor ) felől, ill. fogyasztók felé.
Ha nem egyformák a feszültségük, ez az első kérdés. Ha a generátorod forró, akkor pedig nem ártana átmenetileg egy 50-100 amperesre söntölt ampermérő átmenetileg bekötve a generátor kimenete és az elmenő vezeték közé és úgy teszteld annyi ideig, ameddig "előjött" a forróság.. Nem mindegy, hogy belső zárlata van ( diódák valamelyike pl. ), vagy az elmenőben fogyaszt valami hatalmas ampert, ill. testelődik egy kidörzsölt kábel.
Üdv!
Az eltérő feszültségű akkumulátor párhuzamosítása gyanús, mint ahogy arra utaltak. Vedd le a töltést és a párhuzamosítást. Ha a két akksi feszültsége egyforma, azokkal vszínű nincs gond. Ha V nagyságrendű az eltérés, a kisebb feszültségű vagy nem kapott töltést, vagy cellazárlatos. Generátor ellenőrzés. Beindítod a motort. Alapjáraton járatod. Helyzetfényt bekapcsolod, hogy legyen némi előterhelésed. Leakasztod a töltést az akkuról. (mindkettőről). Ha a generátor jó, akkor a feszültsége 12V fölötti lesz. Járva is marad a motor. HA a motor leáll, lehet kiszedni a generátort. Az erős melegedés utalhat egyszerű túlterhelésre, amit okozhat rossz akku. Ha az akku jó, akkor valamelyik dióda hibás. Kimérés után csere. Akkor már érdemes a keféket is megnézni, a csapágyakat, szabadonfutót ellenőrizni és kitakarítani.
Üdv Köszönöm az infót . A két akksi tiszta új 5 napos .
Üdv A generátor forrósodás meg szűnik ha lekötöm mind két akksi test vezetékét .Ha vissza kötöm akkor el kezd melegedni a motor álló helyzetében is .A bekötés: A jobb oldali akksi test kábele a saruba két kábel van az egyik fülkéhez van kötve a másik az önindító felfogató csavarjához. A plusz póluson is 2 kábel van az egyik a generátora a másik az önindítóra megy . A bal oldali akksi testje a vázra van kötve . A /bal oldali akksi/plusz pólusra 2 kábel van kötve az egyik önindítóra a másik fogyasztókra be megy a műszerfalhoz . Esetleg nem valamelyik test kábel vacakol ? rozsdásodás kontakt tisztitás egyebek?
Szia! Ha álló helyzetben is melegszik, akkor dióda zárlat van!! Javítani kell a generátort. Így ne használd, tönkremehet a két új akksi is.
Azon kívül, hogy a kefék tropák voltak sok mindent nem láttam, vagy mértem. Csere után újra van töltés, 13.6-14.1 között, de nem kell neki a gerjesztés, intézi magának.
Egyszerűen nem értem, hogy lehetséges ez...
Ebből nekem az jön le, hogy a generátorod jó, legalábbis dióda zárlatmentes:
Idézet: „A generátor forrósodás meg szűnik ha lekötöm mind két akksi test vezetékét .Ha vissza kötöm akkor el kezd melegedni a motor álló helyzetében is” Inkább az lehet, hogy a fesszabályzód beállítása miatt igen nagy a töltőáram. Ha pedig 1 ág szakadt, akkor azt meredekebb lesz kimérned( ettől a másik 2 jobban melegedne, persze nem biztos, hogy ettől összességében forróbb a test ). Gondolj bele: nincs semmi töltés, akkor minden rendben? Feltételezem, hogy az a forrósodás akkukkal együtt már rendellenesen komoly, amiről írtál. Az írásodból úgy látom, hogy a két akku testkábele nem egy helyen találkozik - először inkább egy helyre menjenek a vázon, közel az önindítóhoz és onnan menjenek tovább a vázra egy komolyabb átkötéssel. A plusz pólusokon is jó lenne egy közeli átkötés, mert így fordulhat elő, hogy egyikbe több amper folyik töltéskor és más lesz a kapocsfesz. Próbálj szervizben töltést méretni, különös figyelemmel a két akku áramára. Van dc-lakatfogó, ez nem lehet probléma és rögtön látni lehetne, mekkora a differencia a 2 kapocs fesz között, ill. a töltőáramok között.
Még annyit az előzőhöz: nem tudom, hogy és hol érted a testvezeték lekötést, de nálam ez úgy működne, hogy az akku negatív sarut lehúzom és az a tuti.
Azt is megnézheted, hogy ha csak 1-1 akku megy ( felváltva és alapjáraton pl. ), úgy mi van, látsz-e különbséget.
Mivel az egyik aksi negatívja a kasznihoz van kötve, kell lennie egy testkábelnek a motor és a kaszni között is, ezt kéne leellenőrizni.
Generátort levett aksisaruval ne üzemeltess, mert diódahalálhoz vezethet. A generátor természetes üzemállapota az, ha bizonyos mértékben (elég erősen) melegszik, nem véletlenül raktak bele hűtőbordákat meg ventillátorlapátot a forgórészre.
Üdv!HA nincs kontakthiba ennek nincs jelentősége.
Idézet: „Az írásodból úgy látom, hogy a két akku testkábele nem egy helyen találkozik - először inkább egy helyre menjenek a vázon, közel az önindítóhoz és onnan menjenek tovább a vázra egy komolyabb átkötéssel. A plusz pólusokon is jó lenne egy közeli átkötés, mert így fordulhat elő, hogy egyikbe több amper folyik töltéskor és más lesz a kapocsfesz.” Idézet: „Mivel az egyik aksi negatívja a kasznihoz van kötve, kell lennie egy testkábelnek a motor és a kaszni között is, ezt kéne leellenőrizni.” Üdv! Ez azért lényeges, mert az egyik akku negatívja az önindítóra megy, a másiké a kasznira. Ha megszakad, kontkthibás, a kaszni-motor összekötő, okoz eltérő akku feszültséget és furcsa feszültség ingadozásokat az elektromos rendszerben.
Üdv. A mind a két akksi plusz kábele /a vastagok/ közösen az önindítón vannak a behúzó mágnes nagy csavarján össze kötve. Így pluszosok együtt vannak.A testek nem együtt vannak. Olyat nem találtam ami a motor és a kaszni között van . Tudni kell ,hogy az autót lakatolták és tejes fényezés kapott . Akkor rontottak el valamit ?
minden esetre köszönöm segítséget . üdv
Üdv . A nagy fokú melegedés nem e rendellenes a generátoron . Az autóval dolgoztak délelőtt kb. 8 órátol 10 óráig majd este 8 ig állt. Mind két akksi be volt kötve egyik saru sem volt lekötve. Forró volt este 8 -kor is a generátor és az autó állt . Nem én voltam az autóval . De aki jelzet időben volt vele mondta,hogy menet közben többször el ment a világítás elhalványodik majd vissza jön .Műszer falon a műszerek össze vissza ugrálnak mutatnak . Ha minden test kábel kicserélnék új kábel ,saru egyebek . Test össze köttetést létre hozni a motor és a kaszni között akkor ez orvosolná a problémát ?Ha rossz lenne a generátor akkor a bal akksin a feszültség miért?/multiméter szerint/13,55 V .Járó motornál a egyik sarut sem vettem le.
Üdv köszönöm a segítséget és a tanácsokat.
Ha lakatolva is volt, ugye hegeszteni is kell.
Menyire volt profi aki csinálta a lakatolást? Ugye legalább az akkukat le kell kötni hegesztés előtt, de van aki biztonsági okokból a motorvezérlő és a generátort is le szokta kötni. Lehet hogy neked a hegesztési áram adott egy pofont a generátorodnak.
A melegedést természetesen üzem közben értettem, álló motornál nem normális.
Mérni kellene egy áramfelvételt, mikor minden ki van kapcsolva. Minden kábelt nem kell kicserélni, a végeit kell leellenőrizni, megtisztítani. A két aksinál ugyanolyan töltési feszültséget kell mérni, ha jók a csatlakozások. Idézet: „Test össze köttetést létre hozni a motor és a kaszni között akkor ez orvosolná a problémát ?” Nagy valószínűséggel, (biztos), igen. Ennek hiánya, vagy nagyon rossz kontaktja miatt ingadozik a fényerő és bolondulnak a műszerek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |