Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Üdv . Meg oldott a probléma az összes vastag kábel és saru cseréjével és a motor és a kaszni közötti összekötéssel . A generátor szerencsére nem ment tönkre . Mind a két akksin alapjáraton lámpa nélkül 14,33 V
![]() Üdv. ![]()
Sziasztok!
Civic EK3, 1997. D15Z6 A generátor tölt normál feszültségen. 13,8-14,1V körül. Nagy eltérés nincs. A motorhoz vezető testkábelek csiszolva, rézpasztával összerakva. HIBA: Melegen néha ON/OFF generátorrá alakul, tehát teljesen megszűnik a töltés, majd egyszercsak újraéled, nem esik, növekszik, hanem mintha kapcsoló lenne a töltésre. A fordulat nem befolyásolja, a 30-as pont rendben van, multiméterrel nincs feszültégesés, normál, tiszta csatlakozások vannak. Az akkumulátor öreg, de így nem teljesen biztos, hogy rossz, mert lehet a töltés miatt nem tudja felszedni a kakaót. Vagy ezt a hibát okozhatja, ha nem tökéletes az akku? (Tervben van, hogy veszek, de addig nem akartam, amíg nem biztos a töltésem. A generátor testelése lehet gond? Esetleg fesz. szabályzó túlmelegedés? Leszedni kicsit macerás panel előtt, ezért rögtön nem ugranék neki, ha nem muszáj. Merre keresgéljek? Köszi a segítséget! A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
Ez a hiba lehet koszos, felakadó szénkefétől.
Én is kopáshatáron lévő kefékre gondolnék először, ha nem túl régóta áll fenn a jelenség. Ebben az esetben rövid idő után állandósul a hiba.
Sziasztok!
Ezek az értékeke mennyire ideálisak ? Leállított motorral az akkumulátor feszültsége 12,4V Alapjáraton fogyasztók nélkül 13,9V Alapjáraton tompítottal és ablakfűtéssel :13,3V Alapjáraton minden fogyasztóval(Távolsági,ködzáró,ködfényszóró,ablakfűtés,max ventilátor):11,8V 2000 fordulaton, minden fogyasztóval:13,5V 2000 fordulaton ablakfűtéssel és tompítottal 13,75V Az értékeket az akkumulátor saruin mértem. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2017
Nekem ezek megfelelnek.
![]() De nem értek hozzá. Mellesleg, miért kérdezed? ![]()
Lemerült az akkumulátorom, és gondoltam még mielőtt aksit veszek, lemérem ezeket az értékeket.
Örülnék ha jók lennének az értékek. ![]()
Fordulaton jobb lenne, ha 14V feletti értéket mérnél, de ez is jó még. Az akkud kapacitása kevés. Mielőtt kicseréled nézd meg benne a folyadék szintet és szükség esetén desztvízzel pótold. Tudom gondozás mentes, de akkor is.
![]()
Néztem már, teljesen rendben van desztvíz. Pótoltam múltkor. Teljesen fel is töltöttem mert egy pici hiányzott. Aztán pedig aksi töltővel teljesen fel is töltöttem. Állt két hetet a kocsit, aztán már be se lehetett már indítani. Ezt már többször is eljátszotta. Nem nagyon akarok játszadozni vele. Jönnek a hidegebbek. Az aksi 2007-es. Néztem direkt a nyugalmi áramot is. 20mA körül van lezárt állapotba. Ha jól tudom ez még jó érték.
Így te is azt javaslod hogy érdemes új aksit venni ? Azt amúgy lehet tudni hogy miért ilyen alacsony fordulaton az érték ? Lassan tönkre fog menni a dióda híd vagy a feszültség szabályzó, esetleg elkopott a szénkefe ? Bár ha jól tudom oxidált kábel is lehet ludas. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2017
Tíz éves akkuval nincs mit tenni. Cseréld ki és minden jó lesz.
Üdv!
Idézet: „Leállított motorral az akkumulátor feszültsége 12,4V” Ez utal az akkumulátor halálára.
Szevasztok! Próbálom érthetően leírni mi a problémám. Aztán lehet kinevettek lehet, hogy nem. Nos a kezdetek kezdetén. Az autó egy 1998-as Renault Megane I 1.4energy. Imádom, bárki bármit mondjon. Nos nemrég az akku visszajelzőm elkezdett összevissza villogni. Majd az általam a kocsiba épített akkumérő össze vissza jelezte a töltést. Mondanom sem kell első gondolat akku fesz szabályzó. Szét is szedtem. Vettem bele egy utángyártott fesz szabályzót 7K-ért. Oké megvan. Mivel a gyárinak a keféi el voltak kopva így kénytelen voltam cserélni. Kicseréltem szuperül össze ment. Persze a csúszógyűrű maradt ahogy van mert apósom azt mondta jó az mert csak alig 0,5-1mm-t van bemaródva. Tehát nem vészes. Mondom oké. Na most, hogy ismeritek az előjátékot jöhet a probléma. Beindítom a kocsit minden oké. Akku visszajelző nem világít. Volt mérő 14,4-14,5V-on megáll. Elindulok a kocsival jövök megyek. Kicsit ugrál a töltőfesz 14,3-14,7V között. De ha odalépek a vasnak és pörgetem 3-4000-ren, már is felugrik néha 15-16V-ra is majd ekkor fel is villan az akku visszajelző egy pillanatra. Ez persze független, hogy mennyi fogyasztó van rákapcsolva vagy nincs. Majd ezután visszaesik 14,4-14,5V-ra a fesz. Most mi lehet a gond, hogy magasabb fordulaton felugrik? Persze emellett halványan pulzálnak a fogyasztóim is. Ez mitől lehet? Teljesen mindegy, hogy alapjárat vagy magas fordulat. A Fogyasztók pulzálnak. Nem olyan észrevehető de ha jól megnézem látszik. Az elején sokkal jobban pulzáltak. Azóta enyhült ez a dolog. Mi a véleményetek? Ha esetleg tudtok segíteni megköszönném! Gondoltam arra is, hogy csak szimplán a szénkefe nincs bekopva?
Előre is köszi! További szép napot!
Nincs rendesen testelve a generátor.
Értem. Akkor ott lehet a gond. Az az érdekes, hogy nincs test kábele külön. 2db vezeték van. 1 vastag piros ami megy közvetlen az önindító fele. A másik pedig megy az akku fele. Az egy vékonyabb piros. Nos a test alatt arra gondolok, hogy mivel közvetlen a motorra van rögzítve azon keresztül testel. Mert a motor és a kasztni között pedig van egy erős fekete borítású lapos vezeték. Gondolom a kasztniról az viszi a testet a motorra. Tehát akkor annyit tudok csinálni, hogy átnézem a testelési pontokat. Nem e esetleg valamit elcsesztem mikor meg volt bontva. Köszönöm a gyors választ.
![]()
Idézet: „1 vastag piros ami megy közvetlen az önindító fele. A másik pedig megy az akku fele.” Szia! Biztosan az önindítóra megy az a vastag piros? Elvben az akkura kellene menni egy vastag vezetéknek. A vékony a gerjesztés, a testet pedig a motorról kapja. Álló motornál a generátor is áll, így arról indítózni elég valószínűtlen. Mérj feszültséget a generátor háza és az akku negatív pólusa között. Pólus és nem saru! Itt nulla voltot kellene mérned.
" feszültséget a generátor háza és az akku negatív pólusa között" Ezt álló motornál mérjem majd alapjáraton is? Vagy elég csak álló motornál?
Rámértem a negatív pólus és a generátor háza között. Álló motornál valamint alapjáraton is 0,00V. Ez eddig oké. Viszont átkapcsoltam a műszert szakadásvizsgálóba tudod mikor olyan szépen sípol ha összeér a két mérőtüske. Rátettem az akku (+) pólusára és a kasztni valamely pontjára. Sípolt! :O Ez nagy baj? Valahol letestel az akku (+) saruja? Annak nem kéne sipolni nem? Vagy igen? Valamelyik fogyasztón keresztül?
Ostobaságot csináltál, ráküldted az akkufeszt a műszered szakadásvizsgálójára !
Értem. Akkor azért sípolt. Na jó. Akkor nincs gond. Működik a műszer ettől függetlenül.
Ha járó motornál nem mértél feszültség különbséget az akku és a generátorház között, akkor rendben van a testelése.
Az rendben van. Az a fura ma rámértem reggel 12V volt az akkuba. Majd gyújtáson leesett 11,8V-ra. A generátor egészen a melóhelyig 15V-on volt. Alapjáraton is csak 14,7-ig ment le. Teljesen tanácstalan vagyok...
Ne nagyold el! A 12V az nem pontos, nagyon fontosak a tizedesek. 12,0V az igen merült akku, a 12,5-12,6V-os meg teljesen feltöltött. A gyújtás alatti feszültségesés még simán bele is férhet, főleg, ha tudnánk, hogy mi volt még bekapcsolva. Ha pl. ment a ventilátor, vagy a fényszóró, stb... Az a fesszabályzó rossz lehet, ki kell javítani, mert megölöd az akkut. Addig is, ha tudsz játszani a fogyasztókkal, próbáld meg terheléssel 14,4V alatt tartani.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2017
Értem. Akkor mindenképpen szét kell szednem a generátort és megcsinálni. Oké. Tehát a fesszabályzó a rossz. Bár érdekes. Van, hogy elég hosszú ideig tarja a 14,4V-ot. Van olyan, hogy percekig 15V-on van. Még arra gondolok, hogy nem jó a csúszógyűrű és nem fut rajta rendesen a szénkefe. Bár nem hinném, hogy az a fél milliméteres bemaródás a csúszógyűrűn olyan nagy baj lenne. Maga a fesszabályzó az 14V-os gyárilag. Ez egy Valeo generátor. Gyújtást mikor ráadom akkor természetesen semmi nincs rákapcsolva. Én minden fogyasztót lekapcsolok. A gyújtás van csak rajt.
Idézet: „A gyújtás alatti feszültségesés még simán bele is férhet,” Üdv! Ez eléggé lemerült akkumulátorra vall. Lehet töltési gyengeség, de hibás akkumulátor is.
Nem tudom mióta van a kocsiban az akku. Másfél éve vettem a kocsit akkuval együtt. Ha tudok a reggeli indításkor posztolok képet is. Normál ill gyújtáson valamint járó motornál.
Nos a képek. Első: kulcs elfordítva rádió bekapcsol. Minimal hangerőn ez semmi fogyasztás szinte. Más fogyasztó nem megy. Második: gyújtás ráadva. Harmadik: motor indít 5-6 tekerés után. Majd a feszültség ezen a 14,8V értéken van míg a munkahelyemre beérve le nem állítom a motort.
Szerk: Ez a műszer elég pontos. Mert rámértem rendes mérőműszerrel is az akku pólusain. Ugyan ezek az értékek vannak ott is. De ez tized pontosságú a műszer meg század. Ennek csak a frissítési gyakorisága nem olyan kicsi mint egy mérőműszeré. De pontosan mér. ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2017
Eddig majdnem rendben. Ha nincs fogyasztó ami meríteni az akkumulátort, akkor lehetne a rádió rákapcsolása pillanatában 5..8 tized volttal több is. Öreg az akku. Érdekes lenne az önindítózás alatti feszültség. Nem mehetne 10 V alá. Az önindító 10,5 V -ra méretezett. Az össze-vissza töltőfeszültség utalhat generátor feszültség szabályzóra, de mivel mostanában cseréltél szabályzót, (elég lett volna a kefe is), így a nem bekopott kefe táncolása is bekavarhat. A magasabb töltőfeszültség az érdekes. HA a szabályzó lenne rossz, akkor magas és annyi. Az elektronika, jellemzően nem olyan, hogy hol jó, hol nem. Ha az önindító teker rendesen, akkor ne csinálj semmit jó pár napig, amíg a kefe bekopik. Hét végén ellenőrizd még egyszer. (A télen lehet gondod az akkumulátorral. A gyártási dátum vagy a címkén van, vagy a tetejébe beéghetve. Ha bélyegzett volt, akkor az már elment.
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2017
Megjöttek a (hajnali) hideg napok, Előjöttek az akku problémák. Lehet szulfátoldóztatni, varázsolgatni, de a vége új akku vásárlás. Nem az autót kéne szétszedni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |