Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Üdv . Meg oldott a probléma az összes vastag kábel és saru cseréjével és a motor és a kaszni közötti összekötéssel . A generátor szerencsére nem ment tönkre . Mind a két akksin alapjáraton lámpa nélkül 14,33 V a feszültség felkapcsolt lámpákkal 14,11V mind két akksin. Meg szűnt a világítás kimaradás műszerek ugrálása . Köszönök minden segítséget és tanácsokat tippeket .
Üdv.
Sziasztok!
Civic EK3, 1997. D15Z6 A generátor tölt normál feszültségen. 13,8-14,1V körül. Nagy eltérés nincs. A motorhoz vezető testkábelek csiszolva, rézpasztával összerakva. HIBA: Melegen néha ON/OFF generátorrá alakul, tehát teljesen megszűnik a töltés, majd egyszercsak újraéled, nem esik, növekszik, hanem mintha kapcsoló lenne a töltésre. A fordulat nem befolyásolja, a 30-as pont rendben van, multiméterrel nincs feszültégesés, normál, tiszta csatlakozások vannak. Az akkumulátor öreg, de így nem teljesen biztos, hogy rossz, mert lehet a töltés miatt nem tudja felszedni a kakaót. Vagy ezt a hibát okozhatja, ha nem tökéletes az akku? (Tervben van, hogy veszek, de addig nem akartam, amíg nem biztos a töltésem. A generátor testelése lehet gond? Esetleg fesz. szabályzó túlmelegedés? Leszedni kicsit macerás panel előtt, ezért rögtön nem ugranék neki, ha nem muszáj. Merre keresgéljek? Köszi a segítséget! A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
Ez a hiba lehet koszos, felakadó szénkefétől.
Én is kopáshatáron lévő kefékre gondolnék először, ha nem túl régóta áll fenn a jelenség. Ebben az esetben rövid idő után állandósul a hiba.
Sziasztok!
Ezek az értékeke mennyire ideálisak ? Leállított motorral az akkumulátor feszültsége 12,4V Alapjáraton fogyasztók nélkül 13,9V Alapjáraton tompítottal és ablakfűtéssel :13,3V Alapjáraton minden fogyasztóval(Távolsági,ködzáró,ködfényszóró,ablakfűtés,max ventilátor):11,8V 2000 fordulaton, minden fogyasztóval:13,5V 2000 fordulaton ablakfűtéssel és tompítottal 13,75V Az értékeket az akkumulátor saruin mértem. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2017
Nekem ezek megfelelnek.
De nem értek hozzá. Mellesleg, miért kérdezed?
Lemerült az akkumulátorom, és gondoltam még mielőtt aksit veszek, lemérem ezeket az értékeket.
Örülnék ha jók lennének az értékek.
Fordulaton jobb lenne, ha 14V feletti értéket mérnél, de ez is jó még. Az akkud kapacitása kevés. Mielőtt kicseréled nézd meg benne a folyadék szintet és szükség esetén desztvízzel pótold. Tudom gondozás mentes, de akkor is.
Néztem már, teljesen rendben van desztvíz. Pótoltam múltkor. Teljesen fel is töltöttem mert egy pici hiányzott. Aztán pedig aksi töltővel teljesen fel is töltöttem. Állt két hetet a kocsit, aztán már be se lehetett már indítani. Ezt már többször is eljátszotta. Nem nagyon akarok játszadozni vele. Jönnek a hidegebbek. Az aksi 2007-es. Néztem direkt a nyugalmi áramot is. 20mA körül van lezárt állapotba. Ha jól tudom ez még jó érték.
Így te is azt javaslod hogy érdemes új aksit venni ? Azt amúgy lehet tudni hogy miért ilyen alacsony fordulaton az érték ? Lassan tönkre fog menni a dióda híd vagy a feszültség szabályzó, esetleg elkopott a szénkefe ? Bár ha jól tudom oxidált kábel is lehet ludas. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2017
Tíz éves akkuval nincs mit tenni. Cseréld ki és minden jó lesz.
Üdv!
Idézet: „Leállított motorral az akkumulátor feszültsége 12,4V” Ez utal az akkumulátor halálára.
Szevasztok! Próbálom érthetően leírni mi a problémám. Aztán lehet kinevettek lehet, hogy nem. Nos a kezdetek kezdetén. Az autó egy 1998-as Renault Megane I 1.4energy. Imádom, bárki bármit mondjon. Nos nemrég az akku visszajelzőm elkezdett összevissza villogni. Majd az általam a kocsiba épített akkumérő össze vissza jelezte a töltést. Mondanom sem kell első gondolat akku fesz szabályzó. Szét is szedtem. Vettem bele egy utángyártott fesz szabályzót 7K-ért. Oké megvan. Mivel a gyárinak a keféi el voltak kopva így kénytelen voltam cserélni. Kicseréltem szuperül össze ment. Persze a csúszógyűrű maradt ahogy van mert apósom azt mondta jó az mert csak alig 0,5-1mm-t van bemaródva. Tehát nem vészes. Mondom oké. Na most, hogy ismeritek az előjátékot jöhet a probléma. Beindítom a kocsit minden oké. Akku visszajelző nem világít. Volt mérő 14,4-14,5V-on megáll. Elindulok a kocsival jövök megyek. Kicsit ugrál a töltőfesz 14,3-14,7V között. De ha odalépek a vasnak és pörgetem 3-4000-ren, már is felugrik néha 15-16V-ra is majd ekkor fel is villan az akku visszajelző egy pillanatra. Ez persze független, hogy mennyi fogyasztó van rákapcsolva vagy nincs. Majd ezután visszaesik 14,4-14,5V-ra a fesz. Most mi lehet a gond, hogy magasabb fordulaton felugrik? Persze emellett halványan pulzálnak a fogyasztóim is. Ez mitől lehet? Teljesen mindegy, hogy alapjárat vagy magas fordulat. A Fogyasztók pulzálnak. Nem olyan észrevehető de ha jól megnézem látszik. Az elején sokkal jobban pulzáltak. Azóta enyhült ez a dolog. Mi a véleményetek? Ha esetleg tudtok segíteni megköszönném! Gondoltam arra is, hogy csak szimplán a szénkefe nincs bekopva?
Előre is köszi! További szép napot!
Nincs rendesen testelve a generátor.
Értem. Akkor ott lehet a gond. Az az érdekes, hogy nincs test kábele külön. 2db vezeték van. 1 vastag piros ami megy közvetlen az önindító fele. A másik pedig megy az akku fele. Az egy vékonyabb piros. Nos a test alatt arra gondolok, hogy mivel közvetlen a motorra van rögzítve azon keresztül testel. Mert a motor és a kasztni között pedig van egy erős fekete borítású lapos vezeték. Gondolom a kasztniról az viszi a testet a motorra. Tehát akkor annyit tudok csinálni, hogy átnézem a testelési pontokat. Nem e esetleg valamit elcsesztem mikor meg volt bontva. Köszönöm a gyors választ.
Idézet: „1 vastag piros ami megy közvetlen az önindító fele. A másik pedig megy az akku fele.” Szia! Biztosan az önindítóra megy az a vastag piros? Elvben az akkura kellene menni egy vastag vezetéknek. A vékony a gerjesztés, a testet pedig a motorról kapja. Álló motornál a generátor is áll, így arról indítózni elég valószínűtlen. Mérj feszültséget a generátor háza és az akku negatív pólusa között. Pólus és nem saru! Itt nulla voltot kellene mérned.
" feszültséget a generátor háza és az akku negatív pólusa között" Ezt álló motornál mérjem majd alapjáraton is? Vagy elég csak álló motornál?
Rámértem a negatív pólus és a generátor háza között. Álló motornál valamint alapjáraton is 0,00V. Ez eddig oké. Viszont átkapcsoltam a műszert szakadásvizsgálóba tudod mikor olyan szépen sípol ha összeér a két mérőtüske. Rátettem az akku (+) pólusára és a kasztni valamely pontjára. Sípolt! :O Ez nagy baj? Valahol letestel az akku (+) saruja? Annak nem kéne sipolni nem? Vagy igen? Valamelyik fogyasztón keresztül?
Ostobaságot csináltál, ráküldted az akkufeszt a műszered szakadásvizsgálójára !
Értem. Akkor azért sípolt. Na jó. Akkor nincs gond. Működik a műszer ettől függetlenül.
Ha járó motornál nem mértél feszültség különbséget az akku és a generátorház között, akkor rendben van a testelése.
Az rendben van. Az a fura ma rámértem reggel 12V volt az akkuba. Majd gyújtáson leesett 11,8V-ra. A generátor egészen a melóhelyig 15V-on volt. Alapjáraton is csak 14,7-ig ment le. Teljesen tanácstalan vagyok...
Ne nagyold el! A 12V az nem pontos, nagyon fontosak a tizedesek. 12,0V az igen merült akku, a 12,5-12,6V-os meg teljesen feltöltött. A gyújtás alatti feszültségesés még simán bele is férhet, főleg, ha tudnánk, hogy mi volt még bekapcsolva. Ha pl. ment a ventilátor, vagy a fényszóró, stb... Az a fesszabályzó rossz lehet, ki kell javítani, mert megölöd az akkut. Addig is, ha tudsz játszani a fogyasztókkal, próbáld meg terheléssel 14,4V alatt tartani.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2017
Értem. Akkor mindenképpen szét kell szednem a generátort és megcsinálni. Oké. Tehát a fesszabályzó a rossz. Bár érdekes. Van, hogy elég hosszú ideig tarja a 14,4V-ot. Van olyan, hogy percekig 15V-on van. Még arra gondolok, hogy nem jó a csúszógyűrű és nem fut rajta rendesen a szénkefe. Bár nem hinném, hogy az a fél milliméteres bemaródás a csúszógyűrűn olyan nagy baj lenne. Maga a fesszabályzó az 14V-os gyárilag. Ez egy Valeo generátor. Gyújtást mikor ráadom akkor természetesen semmi nincs rákapcsolva. Én minden fogyasztót lekapcsolok. A gyújtás van csak rajt.
Idézet: „A gyújtás alatti feszültségesés még simán bele is férhet,” Üdv! Ez eléggé lemerült akkumulátorra vall. Lehet töltési gyengeség, de hibás akkumulátor is.
Nem tudom mióta van a kocsiban az akku. Másfél éve vettem a kocsit akkuval együtt. Ha tudok a reggeli indításkor posztolok képet is. Normál ill gyújtáson valamint járó motornál.
Nos a képek. Első: kulcs elfordítva rádió bekapcsol. Minimal hangerőn ez semmi fogyasztás szinte. Más fogyasztó nem megy. Második: gyújtás ráadva. Harmadik: motor indít 5-6 tekerés után. Majd a feszültség ezen a 14,8V értéken van míg a munkahelyemre beérve le nem állítom a motort.
Szerk: Ez a műszer elég pontos. Mert rámértem rendes mérőműszerrel is az akku pólusain. Ugyan ezek az értékek vannak ott is. De ez tized pontosságú a műszer meg század. Ennek csak a frissítési gyakorisága nem olyan kicsi mint egy mérőműszeré. De pontosan mér. A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2017
Eddig majdnem rendben. Ha nincs fogyasztó ami meríteni az akkumulátort, akkor lehetne a rádió rákapcsolása pillanatában 5..8 tized volttal több is. Öreg az akku. Érdekes lenne az önindítózás alatti feszültség. Nem mehetne 10 V alá. Az önindító 10,5 V -ra méretezett. Az össze-vissza töltőfeszültség utalhat generátor feszültség szabályzóra, de mivel mostanában cseréltél szabályzót, (elég lett volna a kefe is), így a nem bekopott kefe táncolása is bekavarhat. A magasabb töltőfeszültség az érdekes. HA a szabályzó lenne rossz, akkor magas és annyi. Az elektronika, jellemzően nem olyan, hogy hol jó, hol nem. Ha az önindító teker rendesen, akkor ne csinálj semmit jó pár napig, amíg a kefe bekopik. Hét végén ellenőrizd még egyszer. (A télen lehet gondod az akkumulátorral. A gyártási dátum vagy a címkén van, vagy a tetejébe beéghetve. Ha bélyegzett volt, akkor az már elment.
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2017
Megjöttek a (hajnali) hideg napok, Előjöttek az akku problémák. Lehet szulfátoldóztatni, varázsolgatni, de a vége új akku vásárlás. Nem az autót kéne szétszedni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |