Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Akkor nekem valami nagyon nem kerek, megmértem az enyémet 10A-es méréshatárba van a műszer.
Akár 2-3 hét múlva is indul az autó, ez bekapcsolt riasztóval kicsivel több.
Ez komoly? Külön fizetős tétel volt annak idején és mivel az akkori tulaj nem kérte, ezért nincs is benne?!??!!!! Gyönyörű...
Hát, köszi...
Csukd be az ajtókat, Zárd be a motortér zárat és legalább fél percig mérd. Akkor áll be a nyugalmi áram. 30mA, megmértem egy másik Passaton. Ha nem így lenne bizony kétszer ekkora akkuval sem indulna három hét után. Számolj utána fizikai képtelenség.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
Én hiszek neked, az ajtók zárva voltak, a motortérben nekem nincs kapcsoló.
Mondjuk nem pont Passatom van de csak érdekesség képen mértem rá mert emlékeim szerint én mindig ennyit mértem rajta és sose volt gondom az akksi lemerüléssel. Rámérek majd úgy is ahogy te mondod, nekem sok limlom van benne, pl belsővilágítás késleltető(nem gyári), itt ott ledek világítanak benne állandóan.
De ha ki számolod a fogyasztást láthatod. 24órax21napx0,407A=205,128Ah Négy ilyen akku is lemerülne három hét alatt. Egyébkét lehet nyomon vagyok az ügyben: Bővebben: Link
Na erre most már kíváncsi leszek, hogy neked is áll e benne a víz. Írd majd meg a fejleményt.
Találkoztam ilyen, ott az ablakok működése megbolondult, de az áram nem fogyott, persze érdemes leellenőrizni.
Én elsősorban utólag beszerelt dolgokra gondolnék, riasztó rádió, indításgátló, ilyesmi, különösen , ha a gyári biztik kiszedésekor is megmarad a fogyasztás.
Megírom majd, de két három hét míg újra jön hozzám szerelni. Addig az akkusarut leveszi minden hosszabb parkolás előtt. (Már a nyárközepe óta így használja.)
Az az érdekes, hogy csak gyári riasztó van. Sajnos az elektronika fizikai helyét nem találtam meg. A hangadó egységet (egy duda a baloldali doblemez burkolata alatt) azt igen, de az elektronikát meg az akkut nem.
Sziasztok!
Utólag raktam a kocsiba Webasto állófűtést. Minden működik vele. Össze tudtam kötni laptoppal is diagnosztikára. VAG-COM kábellel aminek a 7-es csatlakozójára tettem a W-bus vezetéket. Azt szeretném csinálni, hogy a kocsiban lévő OBD csatlakozóba szeretném bekötni a Webasto W-bus vezetékét, de hova kell kötnöm benne? a 7-es K lábára a többivel ami azon van párhuzamosan? Köszönöm!
Sziasztok!
Seat Ibiza Infocenter-t szeretném átalakítani.. kivágni, átforrasztani... Van egy angol nyelvű leírásom, de ez alapján nem merek nekiállni. Tudna valaki segíteni, aki már csinált ilyet? Mellékletben csatoltam az angol leírást.
A B5 passatban a vezető ülés alatt/előtt van a komfort elektronika. Abban van a gyári riasztó (egy panel az egész). Felemeled a szőnyeget és alatta van egy fekete doboz, abban egy kisebb doboz.
Üdv!
Meg tudná valaki mondani a kabinventillátor elötét ellenállásán levö höbiztositék hömérsékleti értékét? Elöre is köszönöm!
Üdv. Van egy régebbi passat, aminek a központi távirányítója nem működik. Elem behelyezése után a led csak halványan világít. Gomb nincs letapadva. Találkozott már valaki ilyen gonddal?
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2017
Ma volt itt az autó. Az ülés alatti dobozban nem volt ázásnyom, de alatta a vezeték köteg vizes volt. Néhány vezeték láthatóan oxidos, azokat javítottam. A helyzet sajnos nem lett jobb. Minden ajtó csatlakozót külön külön lehúzva a rendszerről 80mA körülcsökken a fogyasztás. De a komfort elektronika lehúzása nem csökkenti, csak 40mA-rel ami az elektronika fogyasztása. Jelen pillanatban teljesen tanácstalan vagyok.
Nemrég volt nálam egy Passat, a generátor evett kb. fél ampert. Töltése volt.
Sziasztok!
Tolatóradart szeretnék építeni a kocsiba. Már meg is van a készlet, de rövidnek ítélem meg a kábelhosszokat. Olyan kérdésem lenne, hogy milyen szerelhető vagy forrasztható csatlakozót ajánlanátok, amivel bele tudnék toldani a kábelbe? Beltérben nincs gond, de amíg be nem hozom az utastérbe a kábelt ugye érheti víz és pára, ez a nagyobbik bajom. Köszönöm szépen a segítséget!
Szia.
Megmértem az áramfelvételt amiről múltkor beszéltünk. Nálam 90-100mA alá nem esik akármeddig várok vele.
Hello! Nemrég egy haverom Cordoba-jában kezdtük el a műveletet...megoldható, a youtube-on rengeteg videó van az átalakításról. Azonban néhány apró, de fontos részletet nem említenek a leírások...nagyon szűkös ott a hely és a megfelelő rádió kiválasztása is fontos, mert annak burkolatából is kell vágni egy darabot (mi nem vágtuk le a nagy kijelző alatti kiálló részt). 2 darab szalagkábel lett hosszabbítva...de ez volt a meló legkönnyebb része (A rövid 6 eres helyett sikerült hosszabbat bepréselni).
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2017
Akkor már ott is van valami hiba, de ez sem 400mA.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2017
Eléggé be vannak már zöldülve a rézvezetők rajta / illetve amelyik nem azokon szennyeződés van. Egy fülpálcikás alkoholos tisztítás valószínű megoldja a problémát.
Az első képen a két felső érintkezőnek arany tisztának kell lennie. Alkoholos fülpálca után jöhet egy nagyon kicsi wd40 szintén fülpálcikával.
Nézd meg még egyszer...Bővebben: Link A védőlakk miatt zöldek a vezetősávok !
Kálváriám egy benzines clio 1-el.
Hibajelenségek: Indítás után felbőg, 10 másodperc után csökken a fordulatszám, majd rángatódzva jár, esetenként le is áll. Érdekes módon ezt 5-20 celsius fok külső hőmérsékletnél teszi. Télen és nyáron nem annyira markáns a jelenség. Indulás után erőtlen, fulladozik. 10-15 perc menet után már erősebb, alapjárat is van, bár kissé egyenetlen. 4 szerelőnél járt, a hiba maradt. Úgy döntöttem magam veszem kézbe az ügyet. Kiszereltem a fojtószelepházat. Alaposan megtisztítottam a szívócsatornát és a pillangószelepet. Ártani nem árt. Aztán elkezdtem multiméterrel méricskélni. A felső részen található egy négypólusú csatlakozó. A vezetékek az injektorpipához mennek. Két középső tüske az injektoré, a két szélső a beszívott levegő hőmérsékletadóra megy. Az injektornál 1,2 Ohmot kell mérni, a hőadónál szobahőmérsékleten kb 2300-at. Következett a meglepetés. Hőadónál szakadás, injektornál 2,5 Ohm. Tűvel a vezetékbe szúrva a pipánál tőben mérve az injektor 1,2 Ohm, hőérzékelőnél 3 Mega Ohm. Hát akkor ez kuka. Szereztem egy másik pipát csatlakozóstul. Tűvel tőben mérve minden oké, csatlakozónál mérve injektor 2,8 Ohm, hőérzékelőnél 2 Mega ohm. A lényeg. A csatlakozóban a vezetékeket hidegen sajtolták bele a tüskébe. Marófejjel kimartam teljesen a sajtolási pontokig és rendesen megforrasztottam. A " kátyút " műanyaggal feltöltöttem. Felső rész rendben. Alsó rész került górcső alá. Pillangószelep állás adó poti. Csatlakozója 4 pólusú, de csak 3 csap van benne. Műszerrel mérve a tengely elforgatásakor folyamatosan ugrálás mentesen nőtt az ellenállás, másik lábakon mérve csökkent. Huhh, végre valami, ami jól működik. Na akkor alapjárati motor. 4 pólusú csatlakozós. Az egyik két szélső csap egy sima 12 Voltos DC motorra megy, a másik két szélső a gázpedál felengedett állapot kapcsolóhoz. Mérés. Motor köre 3 Kilo Ohm, gázpedálkapcsoló rendben. ( Akkor kapcsol, ha az egység mozgótengelyének végét kézzel benyomjuk. ) Leszereltem a helyéről az egészet. Nem volt egyszerű, némelyik csavart le kellett fúrni. Szétszedtem a műanyag dobozt. Körmök fogják, óvatosan, mert könnyen letörnek a fülek ! Kivettem a helyéről a motort, a csapjait polírpapírral megtisztítottam, kissé bentebb hajlítottam a csapokat, vissza a helyére. Újramérés, motorköre 5,5 Ohm. Helyére visszaszerelés után 12 Volt egyenfeszültséggel teszt. ( Már 6 V-al is működik ) Egyik irányba, póluscsere - másik irányba. Teper rendesen. Győztünk. Remélem sokaknak tudtam segíteni.
Szia, Én is építettem be, nekem elég volt a hossz a 4 érzékelő dobozát a csomagtartóba kell rakni, a feszt a tolatólámpáról kapja. Az előre menő vezeték, pedig elég kell, hogy legyen.
Ha az utastéren kívül akarsz toldani, akkor az Amphenol SuperSeal csatikat ajánlom. Kecskeméten nem tudom hol kapod meg, de Pesten a LOMEX elég olcsón adja ahhoz, hogy ne kelljen ezen sokat töprengeni.
Sziasztok!
Van egy váltakozó ellenállású negatív jelem, amit egy NTC hőmérséklet jeladó ad. Sajnos az NTC jeladó rossz helyen van, nem tudja közvetlen a motorolaj hőfokát mérni, így üzemmeleg motorolajnál is 58°C-ig megy fel. (Tudom olajszűrő adaptert kellene cserélni, olyanra amiben van M14x1,5 furat, de nem akarom bolygatni az olajhűtő körét. Kérdésem a következő lenne. Ezt a jelet fel lehetne erősíteni? Pl ha a jeladóm 1Kohm -> 200 Ohm közötti értéket produkál a hőmérséklet függvényében -20 - 160°C-ig, akkor 2Kohm -> 100 Ohm-ra erősíteném fel, hogy a műszeregység valós értéket mutasson. Egy potival lehetne bekalibrálni, miközben több alkalommal lézeres hőmérővel az olajteknőről mintát vételeznék °C-ban, és ahhoz állítanám. Megvalósítható ilyen jelerősítő, ami 2x-essé vagy 3x-ossá erősíti ezt a negatív jelet viszonylag egszerű áramköri elemekből, tranzisztorokból, kondenzátorokból stb? Kapcsolási rajzokat szívesen fogadok.
Szia, Tedd rá az olajszűrőre, tekered körbe szig szalaggal, rá egy kis csomagolási szigetelő-habos nemtudommianeve-t, s máris jó értéket fog mutatni.
Szia, Sajnos az új Rönók tele vannak hasonló jellegű elektromos libával, amik már viszonylag fiatal autónál is előjönnek. Ráadásul egyre több benne az elektronika. Az idióta a fedélzeti computert kitette a motortérbe! Magane, Scenic, egy erősebb motormosás, s a verda megbolondul....
|
Bejelentkezés
Hirdetés |