Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
A skoda oktávia (5E) kombi elektromos csomagtartóajtaját a középkonzolon található kapcsolóval csak nyitni és megállítani lehet, a csomagtér ajtón található nyomógombbal nyit-stop-zár üzemmódokban is működtethető az ajtó. Van valakinek ötlete hogyan lehet a belső (középkonzol) kapcsolóval is zárni a csomagtérajtót? Az a gáz, hogy ha valakinek bentről (középkonzolról) kinyitod a csomagtérajtót csak kintről az ajtón található kapcsolóval lehet bezárni.
Szia,
Ennél a vezérlési módnál nem fordulhat meg. Szerintem először egy fiatalabb autó kapcsolójának képét osztottad meg,ami egy vezetékes vezérlésű. Viszont a tiéd, ahogy már a próbalámpán keresztül megvezérelted,külön-külön vezetéken kap nyitás és zárás parancsot. A vezérlőben egy-egy relé van a nyitáshoz és záráshoz. Ajtó kárpitot nem kell levenni. ha véletlen fordítva vezérelne,akkor csak cseréld meg a felhér és fehér-fekete vezetékeket az 1. És 5. pontokon.
Üdv,
Lehetséges hogy ez azért van így,hogy lásd az ajtó környezetét amikor bezárod. Nyilván a gyár nem szeretne pereskedni elvesztett végtagok vagy fejek miatt. Annak idején a Mercedes azért találta ki az infrás komfort ablakhúzás vezérlést,hogy legalább oda kelljen fordulni,és lásd ami az ablakok környezetében van. Biztos meg lehet vezérlelni valahogy,kérdés hogy ér-e annyit. Üdv!
Köszi, akkor nem lesz gubanc a gyári vezérlővel, nem lesz zárlatos? Bocs, de ezt nem igazán értem, hogy miként tudok megbizonyosodni, hogy nem kötöm össze a vezérlőket. G.
Negatívos vezérlésű,tehát ha a próbalámpádon keresztül testet kapcsoltál rá és müködtette,akkor negatívot kapcsol a gyári kapcsoló.
Ha a vezérlőd relé bemenetein negatívot adsz be,akkor kifelé is csak negatív jöhet. Tehát zárlat nem alakulhat ki,legfeljebb a nyitás-zárás irány működhet fordítva,ahogy írtam,de ezt a két vezérlő szál megcserélésével azonnal kijavítható,es többé nem cserélődhet meg.
Sziasztok!
Van egy 2004es Fiat Ideam amit ha központi zárral bezárom, 5-10 másodperc múlva kattogást hallok és vissza nyit a zár, majd leengedi az összes ablakot. Van mikor ezt kb 15ször csinálja egy ideig, aztán kb fél évig semmi. Esetleg vmi ötlet, hogy mitől lehet?
Szia!
Vagy a központi vezérlője hülyéskedik, vagy pedig az egyik zár (jellemzően a bal oldali első, ami vezérlőjelet is tud küldeni a többinek). Ilyet kollégának a Chevrolet autója csinált, ott a zár motorjának cseréje megoldotta a dolgot.
Sziasztok!
Nagyon köszönöm mindenkinek a tanácsot/segítséget, tegnap bekötöttem (3 test a 2-es lábra, áram az indextől, fehér az 5ös, fehér/fekete az 1es kábelre) és remekül működik a zár. Egy dolgot szerettem volna még, hogy villanjon az index mikor nyitok/zárok ezért rákötöttem az elakadásjelzőben lévő index vezetékekre. Működött is, de csak nagyon minimálisat villant, ezért inkább ezt kivettem. Nem nagyon értem, hogy miért nem villan rendesen, de tökéletes lesz ez így is. Még egyszer nagyon köszi. G.
Üdv,
Indexet ritkán lehet megkötni vészvillogó kapcsolónál. Plane ha fiatal jármű és impulzusos vezérlésű. A többfunkiós vezerlőből a lámpákhoz menő vezetékeket kellene megtalálni,de ebbe inkább ne menjünk bele. Néha tapasztalt kollegáknak is fejtörést okozhat az irányjelző kötés. Üdv!
A 0,7-1s kevés az izzókhoz, nyújtani kell. Volt erre egy kis kapcsolás valamikor valamelyik ehhez kapcsolódó topicban, de nem találom. Miért nem lehet rákeresni az index szóra egy adott topicban?
Üdv Kollégák!
TLD autóriasztóhoz keresnék felhasználói leírást, esetleg rajzot. Köszönöm!!
Üdv
Van egy univerzális központizárom,ez a csatlakozója. VW Polo 6n2 autómba szeretném bekötni. Nincs bekötési rajz hozzá,viszont autoból lett kivéve,de biztosra akarok menni a dologgal. Pneumatikus a rendszer,a kompresszornál több vezetékes a csatlakozó. Ebbe szeretnék segítséget kérni. ![]() További képet késöbb csatolok. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2020
Lehet, hogy ez így kevés lesz... A piros és a fekete valószínűleg a +12V és a test. A kék és a zöld a motorok szála. A fehér és a barna a vezérlőszálak. Régen csináltak olyat, hogy duplán volt, egy az 5 vezetékes motor mikrokapcsolóitól, a másik pár meg külső (pl riasztótól) bemenet. A plusz+1 barna nem tudom mi...
Ez vezetékes, vagy távirányítós? Van rajta jumper, vagy vezeték hurok, amivel konfigolható, hogy elektromotoros, vagy levegős?
Van jumper rajta ,Távirányitos ,és kompresszorosrol kötöttük ki. Viszont a Mercibe a csomi ajtóba motoros ,és ez miatt relézve volt. Ezen dolog miatt kértem segítséget.
Lefényképeztem a kompresszor kábelét,csatoltam.
A távirányítós cuccnak csak van valami felirata? Talán az alapján azonosítható. Ellenkező esetben méregetni kell, hogy a bekötés kiderüljön.
A kompresszor csatlakozója sem mond nekem így sokat, annak valamelyik lába a vezérlés, azt kell megszakítani és közé kötni a bontott vezérlőt valahogyan. A kikötés előtt jó lett volna kicsit megnézni ott a dolgokat és nem tőben levágni a csatlakozót. Bár legalább az meg van. ![]() Szóval 1 fotó a csatlakozókról az szép, de a színek nem feltétlenül szabványosak, ebből nehéz biztosra menni. A vezérlőjét elmondtam, az az 1 barna kétséges, talán az index villogtatás lehetett, bár annak nem szerencsés. A kompresszornál keresni kell egy lábat amin test van, illetve szakadás, ha az ajtók zárva/nyitva vannak...elvileg, de sajnos más is lehet. Hátha erre jár egy Polo szakértő és megmondja. Most esik le, hogy ez a kp zár vezérlő valószínűleg közvetlenül a motorokat vezérli, nem hozzáférhetőek kívülről a relék érintkezői. Így vagy relézned kell, vagy bele kell nyúljál. A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2020
Ha tudsz oroszul, akkor itt a megoldás.
Illetve ezeket a képeket találtam még. Még egyezik is a 2 rajz (meg egy PDF). Ezek szerint lehet, hogy egyszerűbb lesz a megoldás. Hivatkozik 2 kapcsolóra, a vezető és az utas oldal felőlire. Ha van kapcsoló, amivel az utastérből zárhatod és nyithatod az ajtókat, akkor jó lesz ez. Elvileg ezek pluszt kapcsolnak vagy a 7-es, vagy a 10-es lábra (nyitás/zárás). A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2020
Elvagyok itt magammal.
![]() Ha fordítva működik, akkor megcseréled a 2 szálat. Ha ez az a fajta vezérlő, aminek szüksége van a mikrokapcsolók jeleire a stabil működésre, akkor ennyivel nem úszod meg sajnos. Eddig egy ilyennel találkoztam, kicsi az esélye. Itt a megoldás spanyol barátunktól. A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2020
Jajj! Nem jó! Sajnos a Golf és a Polo ezen része nem egyezik!!!!
Most néztem meg jobban a te fotódat. Az eddigi összes infó a VW Golf MK3-ra jó.
Köszönöm az esdigi segítséget !
![]() Ezeket én is megtaláltam ,többet nem :/ A kék/zöld szállal játszottak,a többit békén hagyták, és relésen oldotta meg valahogy
Ezt találtam ami talán értelmes
Ez egy szabvány pneumatikus zárhoz való bekötés. Ez az univerzális vezérlők és a riasztók többségével külön relé nélkül megoldható, mert az összes kivezetés rendelkezésre áll. A te vezérlőd közvetlen motor kimenetekkel rendelkezik, belül össze vannak kötve a megfelelő pontok a +12V és test pontokkal. Alapból mindkét motor kimenet (kék és zöld, relék COM lábai, vagy 30-asok) testen van. A dobozon belül a NO (87) lábak +12V-on, a NC (87a) lábak testen vannak. Záráskor/nyitáskor az egyik, vagy a másik relé húz be, így az egyik motorszál +12V-ra kerül, a másik marad testen, illetve a másik irányba ugyanez fordítva. Ez a sima elektromotoros működtetés.
Ezt kell kicsit átalakítani, mint írtam már korábban. A kérdés nem is ez volt, hanem inkább az, hogy melyik lábon kell ezt elkövetni a pumpánál. Illetve van az alternatív megoldás az utastéri kp zár működtető gombbal, ami egy dupla nyomógomb, azt is lehet használni. Nem írtad van-e ilyened. Ez az általad linkelt kapcsolás benne van minden uni kp zár vezérlő és riasztó leírásában a pneumatikus résznél. Csak itt külső relékre van átírva, az autóknál szokásos 5 lábúakra, és az azoknak megfelelő kivezetés számokra. A működés az, hogy meg kell szakítani a gyári vezetéket (ahol +12V és test lehet felváltva a zárás nyitásnak megfelelően). Ezt a két pontot a reléken keresztül vezetve újra összekötik. A kapcsolótól jövő pont megy az első relé NC (87a) lábára, ez zárva van a COM (30) lábra, ez megy tovább a második relé NC (87a) lábára, ez zárva van a COM (30) lábra, innen megy a megszakítás másik oldalára, a vissza a pumpára. Így alapból semmi nem történt, a gyári érintkezőktől jövő jel akadálytalanul jut el a pumpához. Ha viszont működteted a vezérlőt, akkor a záró/nyitó jel hatására az egyik, ill. a másik relé fog meghúzni, így a kimenetre (a pumpához) ugyanúgy a +12V/test fog jutni, amitől az működni fog. Viszont közben le van választva a gyári kapcsoló kimenete a zárlatot elkerülendő. Impulzusokról beszélünk, az impulzus végén minden visszaáll az alap helyzetre. Az utastéri gombokat egyszerűbben is lehet vezérelni, de ott is alakítani kell (kell 2db dióda), ahogy írtam, mert ez a vezérlő fix bekötésű. Szóval, ha van belső nyitó/záró gomb, annak kell a bekötése, hogy mit kapcsol. Ha nincs, akkor meg kell találni azt a szálat a pumpánál, ami vezérel és azt kell megszakítani a másik megoldással. Innen csak rajtad áll a dolog. Kis bontás és mérés kell... A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2020
Értem.
Csatoltam a képet,az ajtó kárpitba lévő kapcsolórol. Nem tudom,hogy a kapcsolonak,vagy maga a kompresszornak van-e vaja,de bellröl nem tudom bezárni,nem reagál
Akkor először azt kellene megjavítani, hogy működjön, addig biztosan nem lehet működtetni egy másik eszközzel.
Sziasztok, beszerelésben kérném segítségeteket , olvastam miképpen hogy kellene ezt bekötni de egyszerűen valahogy nem akar sikerülni ! Tehát adott egy Opel Vectra A gyárilag csak kulcsos a saját vezérlője , ha erre rákötöm a távirányítós modult folyamatosan visszanyit .. olvastam gyakorin hogy ez a univerzális távirányítós modul csak magában használható tehát vagy a gyári vezérlő vagy a utólagos .. oké , kivettem addig a gyári , na de így sehogy se ment, se kulccsal se a ajtóban lévő gombbal.. gondolom mert rosszul lett bekötve.. ha minden igaz negativ pólusú a zár benne de őszintén, nem tudom.
Ez a vezérlő amit vettem : https://images.app.goo.gl/5GrMctY61NLHDUZJ6 Itt pedig a csomagtartó motorhoz való kábelek + a föld , ugyan ilyen színűek a vezető felőli ajtóban is a színek : https://photos.app.goo.gl/6AUB2g4c7PqRh49bA Nagyon szépen köszönöm válaszotokat !! A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2020
Anélkül, hogy ismerném az Opel vezetékeinek a színeit...
Két megoldás lehet, 1. vagy kiveszed a gyári vezérlőt és csak az új lesz: előnyök: - csak a motorszálakat kell megkeresned és rákötnöd az új vezérlőre, közvetlen motor vezérlő kapcsolásban hátrányok: - kulccsal, gombbal nem fog menni, csak a távirányítóval 2. meghagyod a régit: előnyök: - kulccsal, gombbal is fog menni, nem csak a távirányítóval - emiatt nem ragadsz az autón kívül a vezeték nélküli cucc hibája esetén - visszaállítható az eredeti állapot hátrányok: - meg kell keresni az autó eredeti kp zár vezérlésnek a pontjait (Ezek csak a motoros működtetésű kp zárakra vonatkoznak, a levegőnél természetesen csak a gyári vezérlőt lehet noszogatni.) Ez a megkeresés sem túl bonyolult, le van itt írva párszor, hogy általánosan hogyan kell. Az ajtózárak állapotát mikrokapcsolók jelzik a vezérlőnek, amik együtt kapcsolnak a motor által mozgatott zár alkatrésszel. Ezek túlnyomórészt egy váltóérintkezőt (morze) jelentenek, ami egyik állásban az egyik (NO), másik állásban a másik lábára (NC) kapcsol, 99%-ban testet a maradékban +12V-ot (COM). A NO és NC lábakat kell megtalálni. Mivel a gyári motorok a mikrokapcsolókkal együtt bele vannak építve a zárakba, ez nem látszik közvetlenül. Meg kell keresni az ajtónál a kábelköteget és ott mérni, záráskor és nyitáskor változó feszültségű szálakat keresve. Nem a működtetés pillanatában változót, hanem ami előtte és utána más állapotban van (0V->xV, vagy xV->0V pl.) Kettőt kellene találni, az az ideális. Ha van ilyen, akkor egy izzós autós próbalámpával (az a hegyes tollszerű), elsőre testet csíptetni, majd a hegyével érinteni az egyik, majd a másik szálat. Ha kapcsol a kp zár, akkor bingó, ha nem, akkor vagy nem az, vagy +12V-ot kapcsol, próba azzal is. Ha meg van, akkor az új vezérlő bekötésénél a neki megfelelőt választva működnie kell. Ha van az utastérben kp zár működtető gomb, akkor azt is lehet használni működtetésre, talán egyszerűbben. Ha regisztrálsz a magyar Opel fórumra, lehet, hogy kapsz konkrét vezeték színeket is.
Nagyon szépen köszönöm válaszod ez rengeteget segített, már csak annyi hogy ha benne hagyom a gyári plusz beleteszem az utólagost, a kettő úgymond nem fogja egymást zavarni tehát az egyik a másikat "érteni" fogja ?
Nagyon szépen köszönöm, jövök eggyel !
Üdv mindenkinek!
Először is Kellemes Húsvéti Ünnepeket Mindenkinek ! 2003-as Ford galaxy 1.9 tdi 116-Le.- tip autón keresem a riasztó kürtöt vagy a riasztó (vagy központi zár) vezérlőt. A központi zár ki-be zárásnál szeretném a hangot aktiválni, de nem találom az említett dolgokat. Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv,
Én első lépésként elolvasnám a gyári leírását az autónak. Lehet hogy csak ki kell pipálni ezt a funkciót a beállításoknál. A Ford meg tudja szólaltatni röviden a kürtöt ha valamelyik ajtó nyitva van és úgy próbáljuk bezárni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |