Fórum témák
» Több friss téma |
Persze tudom hogy ez egy igen csak nagy teljesítményű gép ami a videón van. Meg azt is hogy az a 250 w az nem valami túl sok. Csak tetszik nagyon és szeretném hogy legalább hasonlítson rá 1 kicsit majd az építményem és működjön. Először min1 mekkora hatótávon és milyen gyorsan.
Itt még egy kép ennek a gépnek az adataival. Ja és akkor vezérlő kell mindenképpen?
ebben legalább 1..3kW-os moci van. 250W-al még elindulni is alig fog, nem hogy dombra fel...
szerintem autó inditó motor kell. abból van 5..10kW-os olcsón. igaz, hogy nem tartós üzemra van tervezve, de a nem tartós üzem a 10kW-os terhelést jelenti. ha elindult a moci akkor már 200..500W elég a lég és gördülési ellenállás leküzdésére. azt meg birja a végtelenségig.
Vegyük úgy hogy jó az önindító (persze nem), én arra lennék kíváncsi hova tenne annyi akkut, hogy ne csak 10 percig működjön, mert lássuk be egy ilyen motoron nem sok hely van neki
attól hogy leritad többször is, még hülyeség. simán lehet szabályzozni. ha a te 300A-nél maradunk (ami hibás)az 12V-on is 3.5kW. szóval okoskodás előtt gondolkzni kéne...
Jó kis motor névleges teljesítménye 8,5 kW, nyomaték: 31,5 Nm..
Ilyenből több is létezik.
Amiről beszélsz az a Quantya, de a max. teljesítménye 8,5kW(Quantya.hu), amit gyorsításkor használ fel és csak pillanatokra, ez érvényes a nyomatékra is és, ami elképesztő az az, hogy ez a nyomaték a motor tengelyén van a keréken ennek többszöröse. Most jön a tipikus haverom haverja sztori. Szóval a gyerek bőven 100 kiló felett van, gokartozni láttam...elég esze-veszett módon tolta. Ő már kipróbálta és mondta, hogy nem merte rendesen odahúzni neki, mert halálfélelme volt rajta. Amugy 2 milláért lehet kapni itthon. Még egy amugy, kefés motor van benne, hát nem tudom meddig birja a 100-150 ampereket. Egyébként a nevesebb elektromos crossok: Quantya Zero Blade XT Egyébként az én verzióm is készül, persze az csak játékszer lesz ezekhez képest. Épp valami megoldást keresek féklámpakapcsolóra olajos fékhez.
Mellekelek egy magyar honlapot, ahol szepen kivehetoek, milyen teljesitmenyu motorokat alkalmaznak. Bővebben: Link
már megfogatdam párszor hogy nem olvasok innen semmi mert a szinvonal nagyon lent van.. de erre reagálnom kell.
talán ha minimáális figyelmet forditanál arra amat mások leirnak talán nem irnál hülyeséget. az inditó motor egy szabályozo körön át van az akumlátorra kötve akkor annyi áram fog rajta flyni amennyit enged a kör nem lesz 800A. egyébként neked kb szakmunkás bizonyitványod lehet a beirásaid alapján, nekem meg van egy villamosmérnöki (is). igy ezért lehet hogy ha irok valamit nem érted és azt hiszed az anyádat szidják. javaslom mielőtt irsz valami kérdezz meg egy okosabb embert (ne engem) és akkor nem csinálsz hülyet magadból.
Fölösleges dolog veszekedni. Egyébként az önindító motor szerintem is jó lehet, ha a benne lévő többnyire bronz csúszó csapágyat kicseréljük gördülőre.
Azért teherautóban igen csak előfordul 9-10Kw-os önindító.
Igen, valóban nem éri a hozzászólásod azt a színvonalat, amit itt megszoktunk! Primitív és okoskodó és egy négy elemis diák szintjének megfelelő, aki ráadásul kisebbségi komplexusban szenved! Köbzoli megérdemli a tiszteletet (nézd meg mennyi segítséget nyújtott), a diplomád, úgy tűnik embert nem formált belőled! Visszatérve az önidító motorra! Mi fogja hűteni, mert ez szakaszos üzemre van méretezve! Arról nem is beszélve olyan paramétekkel (épp azért mert indításra tervezték) ami folyamatos üzemben áramtemetővé teszi! A karbantartás igényéről nem is beszélve, mert a kefék rövid idő alatt semmivé lennének! Ja és várjuk annak az elektronikának a teljes dokumentációját, ami egy önindító motort szabályoz! Teljes doksumentum: rajz, nyákterv, képek a működő projektről! Egy másik akinek csak érettségije van!
Még annyit a a helyesírásod nulla!
Ne viaskodjatok már.
Az indítómotor nem hosszú élettartamú, és nem gazdaságos folyamatos használatra. Megépíteni nem sok értelme van. Láttab a youtube-on videót, lánccal hajtotta a hátsó kereket. Erő volt a szerkezetben, kapartatták keményen. Bár a rugatáshoz 230-as motort is használhatnának hosszabbítóval.
Szevasztok!
Tudom lesz aki beleköt, de csak leírom. 1. A topic színvonalát ne keverjük össze egyes hozzászólók szinvonalával, bár tény, az átlagba beleszámítódnak. 2. Az önindítómotorhoz: Keveseknek van módja látni, amit én, aki autóvillamossági próbapadot tervezett, ami minden paramétert mér. Felfogok egy önindítót "ráeresztem" az áramot, és a kisebb autók önindítója se adja alább 40A-nél. Ez üresjárat! igaz ebben benne van behúzó 10-20A-e is. Ha nem csinálsz semmit, akkor lassan csökken az áramfelvétel, tudniillik, melegszik a tekercs. Ha elkezdem fékezni /közben persze mérem a nyomatékot/, akkor nő az áramfelvétel, csökken a fordulat. Teljes megálláskor az áramfelvétel többszáz A, /autóbusz 2000A felett/ igaz a nyomaték is nagy. Élettartam? Órákban mérhető csak a két javítás közti idő. Üdv: StMiklos
Sziasztok... El is kezdtem építeni egy ilyen vezérlőt amit fentebb említettem. Minden menne csak 1 valami akadályozott abban hogy elkészüljön: a Back-EMF
Ez 1 3 fázisú sensorless (hall jeladós) bicaj kerék aminek 3 szál kivezetésére 3db fet félhidat tettem. nah most ezt PWMel akarom szabályozni mert úgy elegáns a dolog. Mikor a PWM lefutó éle következik vagyis le is fut akkor keletkezik az ellenirányú visszaható önindukciós feszültség (Back-EMF) és valószínüleg melegíti a Fetek belső diódáját NAGYON!!! Az összes Fet IRF540 Ncsatis fetek. a fetmeghajtó áramköröm mindhez 1forma bipoláris tranyókkal van összerakva. A hight side feteknek a meghajtó áramköre +12Val többet kap mint a táp (DC/DC konverter) és így van meg a source és gate között a 12V nyitófesz. A low side nál pedig szimpla 15V van GNDhez képest az is megvan szal nem lehet alacsony fesz a nyitáshoz. Én a "Noninverting Direct-Coupled High-Side Driver" kapcsolásból az elsőt használom GATE meghajtónak. http://www.innovatia.com/Design_Center/High-Side%20Drivers.htm Szkóppal nézve szép szabályos a 4szög jel. Pl teszek a fetekre külső védődiódát akkor meg azok melegednek NAGYON!!! A gyári vezérlőbe nincs semmiféle dióda... csak a fet. és a kérdésem pedig amit már mindenhol keresgéltem és nem találtam hogy: Hogyan lehet kompenzálni a Back-EMF miatti fet túlmelegedést??? Üdv: Sunci
Köbzoli kössz a gyors választ! Akkor a gyáriban miért nincs ilyen dióda? és az miért csak éppen langyos még borda nélkül is? Próbáltam olyat hogy mikor a PWM csinál 1 lefutó élt vagyis létrejön a BEMF akkor ezt a 3 alsó fettel testre húzom hogy azok vigyék rövidzárba ezt a feszültséget... igaz csillapodott a melegedés de nem tökéletes... nem tudom tökéletesen szoftveresen megoldani vagy csak még próbálkoznom kellene.
Hát nem tudom én is javítottam, vagy húsz félét, de a háromfázisúakban még én sem láttam diódát! Van kb. 100 db vezérlő rajzom, és egyiken sincs a fetekben lévőkön kívűl dióda! A kefés motor vezérlőkön ott van mindegyiken,ez igaz, a kérdésben szereplőknél nincs!
Én IRF3205-öt használok, biztos ami biztos alapon! De én inkább vezérlés gondot látok! Mivel oldottad meg a meghajtást cél ic vagy PIC, AVR?
Ezt már korábban belinkeltem!Bővebben: Link
Csak akkor nem nem ha van áramkorlát és működik, amúgy mivel a tekercs ellenállása alacsony, és a fetnek sincs sok simán átfolyik annyi áram ami még ezt is kiírtja!
szia! Ez 1 3 fázisú vezérlő és úgy látszik rájöttem a csalásra, AVR-el oldom meg szoftveres Death time-al ami 1us lessz. Ahogy Ihanzi is mondja a 3 fázisúakban nincs semmiféle dióda. Am a lényeg amire rájöttem szerintem ez az infó sokak számára hasznos lessz: a lényeg mikor PWMel vezérled a 3 fázisú BLDC motort akkor minden egyes kikapcsolásnál keletkezik ez a fesz tüske és AVR-el pedig ezt kell megoldani hogy ha a PWM lefutó élen van akkor vagy a 3 High side fetet vagy a 3 Low side fetet kell kinyitni pár us időre hogy a motor 3 kivezetését összezárja. Ezáltal nem a fetek védődiódáját fogja kínozni az a bizonyos fet tüske hanem a 3 fet max maxra kinyitott nagyonpicike kis belső ellenállását amitől eszük ágában sincs melegedni. nah most a kérdés jogos hogy ha a motor kivezetéseit rövidre zárjuk akkor a motor mikor... csak gurul akk fékező hatást gyakorol a kerékre a mágnesek miatt generátorként működik. De ez a rövidrezárás olyan kis idejű (mondtam pár us) hogy észre se lehet venni.
IRF1405 fetet használok. áthúztam rajta 8 amper (ennyit bír a tápom ) és csak langyos volt BORDA NÉLKÜL!!! Az IRF540 melegedett jobban.. de az kissebb teljesítményű is... de az is bírta volna, mondjuk azt csak 5 amperig teszteltem
Hello! Én is Brushless motor vezérlő építésén gondolkozom, találtam a microchip.com-on dsPIC30F4012-höz azon gondolkodom, hogyan lehetne ezt elektromos kerékpárhoz használni. Az a nagy előnye hogy a teljes program megvan, szinuszos a vezérlés, PID szabályozás stb. a pólusszám, fordulat beállításával biztosan lesznek problémák Neked mi a véleményed róla?
Én nem forgok ilyeneken. Sztem ha 1 gyári vezérlöt akarsz modingolni azzal több a cumi mint ha 1 egyedit terveznél. A fordulat stabilizálása se lényeg nálam... Minek? Használja a gázkart, azért van. Am egy mezei bicajnál sztem nem lényeg az ilyesmi. De ha valami komoly cégnek kellene csinálnom valamilyen vezérlöt akkor már foglalkoznék vele... Ugyhogy sztem off a cél ic-s megoldás. Meg gondolom jó pénz is. Föleg a pic.
Üdv: Sunci
Sziasztok!
Hamarosan én is nekilátok elektromos kerékpár építéséhez. A mechanikai részéhez várnék ötleteket, lássuk mire gondoltam elsőre: motor 1KW állandómágneses -> simson váltó -> bordásszíj áttét -> tárcsafékes hátsóagy átalakítva. Mivel lehet generátorként is használni ezt a motort, ezért visszatöltő elektronikát is fogok alkalmazni, így lejtőn és fékezéskor visszanyerhető némi energia. Váltót mindenképp raknék bele, így induláskor még nagyobb nyomatékot és gyorsulást lehet elérni. Tengelykapcsoló nem kell, mert a motort könnyű vezérelni, viszont nem láttam olyan agyat aminek mindkét oldalán van racsni, így ezt probléma lehet, hacsak nem lesz szinkronizálva a motor fordulatszáma a kerékhez.
Váltót több okból tennék rá: 1. a motor induláskor kevésbé lesz beterhelve a nagy áttétel miatt.
2. használható kuplungnak is, így megszakítja az átvitelt. 3. nem hiszem, hogy 140kg bruttó tömeget is olyan dinamikusan gyorsítana váltó nélkül. A motor fordulatszáma 4700, de terhelve gondolom lecsökken, amúgy az a probléma, hogy pwm vezérléssel a teljesítménnyel együtt csökken a fordulatszám is. Van megoldás arra elektronikusan, hogy a fordulatszám ne változzon sokat a teljesítményszabályzáskor? Amúgy 180V-os a motor.
A tárcsafékek mekkora nyomatékot viselnek el maximum?
Bocsánat, hogy ilyen soká válaszolok, ez a dsPIC egyfajta mikrovezérlő szóval nem egy cél IC legfeljebb annyira cél IC hogy motorvezérlésre van kifejlesztve, a fordulatszám itt is külső analóg jellel vezérlehető, a fordulatszám pedig azért problémás mert a programban át kell írni, és le kell fordítani.
Másik dolog érdekelne, hogy a high side FET-nek is N csatornásat használsz-e és ha igen akkor milyen driver IC-vel. Üdv Jani
sziasztok!
látom sok szakember van !segitségre lenne szükségem! van egy tornádó trd 012 robogóm.szétment benne a vezérlés elmentem a szervízbe hogy veszek hozzá eggyet. olyan fajta nem volt ,de adtak hasonlót azt mondták hogy jo hozzá!.csatlakozók megegyeznek de azon van pluszba egy kéteres és egy háromeres csatlakozó.öszeraktam és semmi !arra lennék kiváncsi hogy annak a két felesleges vezetéknek mi lehet a szerepe.valami pedálról beszéltek .lehet hogy az miadt nem indul meg.a szervizbe nem tetszik nekik hogy nem oda viszi az ember.lehet hogy osze kellene kötni valamelyiket?ha kell képet is rakok fel rola! válaszotokat előre is köszönöm
szia!
látom sok szakember van !segitségre lenne szükségem! van egy tornádó trd 012 robogóm.szétment benne a vezérlés elmentem a szervízbe hogy veszek hozzá eggyet. olyan fajta nem volt ,de adtak hasonlót azt mondták hogy jo hozzá!.csatlakozók megegyeznek de azon van pluszba egy kéteres és egy háromeres csatlakozó.öszeraktam és semmi !arra lennék kiváncsi hogy annak a két felesleges vezetéknek mi lehet a szerepe.valami pedálról beszéltek .lehet hogy az miadt nem indul meg.a szervizbe nem tetszik nekik hogy nem oda viszi az ember.lehet hogy osze kellene kötni valamelyiket?ha kell képet is rakok fel rola! válaszod előre is köszönöm üdv joco
Szia! Szokott lenni sebesség korlátozó kivezetés az elektronikákon. De attól függetlenül, hogy milyen állapotban van, működnie kellene.
Vigyázni kell a vezérlőkkel, attól hogy azonos feszről mennek nem biztos, hogy azonos a kódolás is. Az eredeti vezérlőnek mi lett a baja? Gázkarod megkapja az +5V-ot? Rakj fel képet mindkét vezérlőről.
szia!!
sikerült megoldani a dolgat.kipróbáltuk egy másik bicajon ott müködött.kiderült hogy a kerékben az egyik jeladó rossz. válaszod köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |