Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos roller
Segítséget szeretnék kérni, tavasszal vettem 1 elektromos rollert E-Scooter lx2-őt.kiderült,hogy a vezérlője tönkrement,elvileg.Tudna nekem valaki segíteni,hogy hol találok hozzá vezérlőt,vagy nincs valakinek elfekvőben otthon.Előre is köszönöm.
.
Ez a tönkrement vezérlő szétszerelhető?
Csak azért kérdezem, mert ezek az apró kerekű jószágok igen tekintélyes vibrációval terhelik az elektronikát is, egy elvált hidegforrasztás miatt nem biztos, hogy újat kell beépíteni. Meglehet, hogy nem egyszerű oldható kötésmódot választott a gyártó,hanem mondjuk ráperemezte a horganyzott lemez (vagy alumínium?) dobozt. Ha nem szakadás, törés hanem valóban villamos hiba van, akkor sem reménytelen a javítás. A forgalmazó üzletben nem adtak semmiféle tanácsot? Tudtommal a szervizháttér feltétele a kiskereskedelmi forgalomnak. Meg kell kérdezni, mert ha már nem is érvényes a garancia, tudnak egy szervizt megnevezni. (Vagy egy öreg szakit akihez a többi vásárló is hordja Bátrabb autóvillamossági szerelőknél is be lehet próbálkozni. Ha minden ilyenen túl vagy akkor veszíteni valód nincs, kíméletesen fel kell nyitni a jószágot, és fel kell tenni egy-egy képet az alkatrész- és forrasztási oldalról, hátha lesz tippje valakinek. Nem tudom mennyit bírt, de ha csak tartaléknak sikerül rendbe hozni, már jó lesz neked.
Hali!
Be kéne nézni néha a sorok közé is!!! Oktondi kérdésre oktondi a válasz! Mi az, hogy használat közben??? Ha kérdező konkrét kérdést ad választ is kap! Egyébként 24V-os generátor fesszabályzóval + egy leharcolt láncfűrész állandó fordulaton, folyamatos töltés megoldva, úgy megy, mint a dízelmozdony. Hangos ugyan, de kuplung nélkül működik és nagy nyomatékkal indul, folyamatos gyorsítás mellett. A kipufogót meg kéne valahogy oldani, egyébként tökéletes! Üdv: Zoli
Ismerősömnek van vezérlője csak lehet,hogy nem ilyen vagy escooter.hu
Szükségem lenne egy " 3m-405" -ös tipusjelű , elektromos rollerhez való bordásszijra . Kérem akinek esetleg van elfekvőben vagy tud olyan helyet ahonnan után vételel elérhető áron beszerezhető lenne kérem jelezze .
végü is sikerült találnom szijat itt:
Bővebben: Link kb 1600ft +cápa bocs áfa.... áron minden esetre jó hogy kaptam egy kiindulási linket. Köszönöm
Sziasztok!
van egy elektromos rollerem amiben az elektronika szar volt és ki lett szerelve. Egy sima 12v-ról kapcsoló relé volt benne. 48v-os akksiról megy (4db. 12v-os sorbakötve). Viszont ez max speed vagy stop üzemmódot tett csak lehetőve. A relé tönkrement, tettem bele egy 230v-ost, de ott meg összetapadtak a nagy áramfelvételtől a relé tappancsai. Kérdésem, hogy mit lehetne tenni elektronika hiányában? Egy fél sebesség és egy full sebesség kapcsoló kellene, de úgy, hogy ne menjen tönkre. Vagy vegyek inkább egy ilyet hozzá? Ezt elég csak az akksira és motorra rákötni, semmi relé nem kell közé? Válaszokat előre is köszi. Muszáj így ? ..van ám szebb szó is rá..
Az az "olyan" lenne a legkorrektebb megoldás, lehet építeni jó fordulatszám-szabályozót, de a mechanikai kialakítás szinte megfizethatatlen, és házilag nehezen reprodukálható.
egy sima motorvezérlő elektronikára van szükséged ( pwm )
körülnézel a fórumokban rengeteg egyszerü és olcsó kapcsolás van hozzá. Relés megoldás nagy áramra nem a legjobb dolog. de ha mégse tudod megépiteni akkor 10e alatt lehet venni boltban. ha te csinálod 1000ft ból kijön az egész. És kész a fokozatmentes elnyhetetlen roller.
Sziasztok!
Vettem márciusban egy 12v12ah aksit az escooterbe és 2-3 hónap múlva fele annyit bírt és a töltés is 4 óra helyett 3 óra lett.Az origi aksi 7 évig bírta,azt tanácsolták megfelelő töltő kell hozzá és megfelelő töltés.Adniuk kéne hozzá megfelelő töltőt ami nonszensz de nem hiszem,hogy a gyári töltő rossz lenne. Hogy kell ezeket tölteni megfelelően? Elöször 12 óráig megformáztam aztán ahogy feltöltött lehúztam,ja és zselés aksi.
Sziasztok!
Az alábbi problémában szeretnék segítséget kapni. Van egy elektromos rollerem. 1kw-os motorral. 48v-ról megy. Minden tönkrement rajta. (gázkar, elektronika, fék stb...) Ismerősöm csinált hozzá egy vezérlő elektronikát aminek a lényege, hogy egy 12v-os gombot nyomvatartva felfut a motor olyan 10-60%ig. És nyomogatva lehet vele haladni. Gyakorlatilag működik az egész, és tök jó is, csak emelkedőn egy nehezebb ember alatt folyton kiég. Többnyire egy IRF540N-es fet meg egy céner dióda ég ki benne. Tudna e valaki segíteni, hogy mit csináljak vele? Leszögezném nem vagyok elektronikához értő, de azért forrasztani tudok. Az ismerős meg megbízhatatlan és 3 hónapja szenvedek ezzel. Vagy még ötletszerűen felvetettem, hogy 36v-ról hajtanám meg. (most 48volton megy 4x12 volt akksi sorban) Akkor talán nem égne ki, de akkor meg a töltőjét kéne átalakítani 36voltosra. Pár kép az elektronikáról: Kép 1 Kép 2 Kép 3 Kép 4 Kép 5 Tudnátok segíteni? Akár úgy is, hogy elvinném valakihez az elektronikát.
Nem kevés az az egy 30 amperes fet ami 100 fokon már csak 20at tud egy olyan motorra ami felvehet akár 27et is? (egy tipikus MY szériás 1kWos DC motor adatlapját nézve) Vagy a többi csak ki lett véve?
Hűtése milyen?
Hát mondom én nem értek hozzá, de biztos ilyesmi a probléma, mert van egy 25 Amperes bizti is a körben és néha az is kiég.
Átmegy zárlatba a cucc és csak fékkel lehet megállítani a rollert, de ilyenkor a túl nagy terheléskor a bizti is kiég. Hűtése egy fém dobozban van picit bordázott. Fékkar, meg féklámpa meg a többi elektronika ki van véve az egészből. Csak gombnyomás és megy.
VAn egy ilyen rollerem, de a vezetékelés össze van gányolva. Szeretném újrahuzalozni. Van ötelet hoygan kezdjek hozzá? részletes fénykép, kapcsolási rajz, mit mivel kössek, stb...
Ilyet hol lehetne beszerezni? Van valakinek?
Hello!
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/59/590b538dce1d5ba2e6151...c1.jpg Ezt szeretném megcsinálni, de aP1 és P2 (gondolom azok Potméterek) mire valók? Nem értem. Motor van, de a lámpa nem tudom melyik? Fék lámpa, bekapcsolás visszajelző, vagy melyik?? Sajnos németül egy szót sem tudok. És hova megy a gázkar? Nekem egy 36Vos 350Wos motorhoz kellene vezérlő. Van valakinek ilyen kapcsolás, ami működik és elég egyszerű az elkészítése ahhoz, hogy én is össze tudjam rakni?
Ez nagyon nem az a rajz amit linkelni akartál, tedd be azt és akkor tudunk segíteni...
Hi!
Igen, bocs, valóban. Ez a helyes rajz. A másik a 2-es számú jelölt. Szóval ez lenne a kérdéses: http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/a2/a2386c73813d9e2ad1f83...38.gif Van benne egy lámpa, ami nem tudom, hogy milyen lámpa, valamint a 2 potmétert sem értem micsoda (p1, P2). Nem tudom hova kerül a gázkar. Röviden ennyi. Kb 10.000 HUFért lehet venni készen. Szerintetek érdemes próbálkozni? (főleg úgy hogy a gyakorlatom az nagyon-nagyon szerény, ezen a téren)
Szia!
Amit küldtél, az egy univerzális vezérlő. Nem rossz, de egyszerűbb, ha gyárit használsz. Nézz körül itt: www.voiterscooter.com/termekek.php vagy itt: http://tech-mobile.hu/termekek-motorvezerlo.htm. Ezeket kifejezetten ilyen célokra készítették. Üdv Szacsek
Hello!
Vettem is egyet, meg is érkezett (bár nem kapkodtál ek a csomagküldést). A gondom az, hogy ha megnézed a lenti linket, akkor azon az látszik, hogy az akku felé menő csatlakozón a piros a pozitív, a töltő csatlakozóján meg a piros a negatív. Én bekötöttem így, a töltő rajta volt a csatlakozón, de nem volt 220Vba bedugva. Elkezdett szikrázni, mire lekaptam az akksit a töltőből kék füst szállt fel, azóta nem ad le áramot. Ha jól gondolom a rajzon rossz a polaritása? vagy én bénáztam el valamit? Sztem, attól, hogy a töltőt rádugom, nem kéne elszállnia... Most próbálom a töltőt helyretenni, de most meg nem merném rádugni, mert nem tudom melyik a helyes bekötés. Tud valaki segíteni? http://tech-mobile.hu/motorvezerlo_bekotes_24v-500w.htm UI: Azt is meg szeretném kérdezni, hogy a töltésmérőt, hogyan kell bekötni? hova? Ahogy én bekötöttem, folyamatosan 1 led világít, pedig az akksi nincs annyira lemerülve.
Hali!
Alapvető, hogy mindig a piros vezeték a pozitív, és itt is a kapcsolási rajz rossz, amit adtak a vezérlőhöz. Sajna még szándékos is lehet az elírás, mert egyre inkább arra megy ki minden dolog, hogy az "otthoni" barkácsolók rosszul járjanak, és mindenki mindíg a szakszervizekhez forduljon.Példa a kiszehhetetlen torziós csavarok, a mosógépekben a csapágy műanyagházba bele van öntve, csak esztergályozás után cserélhető,stb... Jó hogy leírtad, mert legalább más fórum olvasó tanulhat belőle.
Hello!
Szeretném átépíteni a motoros rolleremet motoros gördeszkává, de rájöttem hogy az egészből csak az akksik használhatóak valamire (2db 12V 4ah/20 hr -es akksi). A motorja csak 250 wattos de én egy komolyabb 750w-t szeretnék a deszkára szerelni. A kérdésem az lenne hogy ha veszek még egy akksit pl: http://www.akkuauto.hu/akkubolt/109-ritar-12v-45ah-20hr.html és összekötöm a másik kettővel akkor az úgy működőképes-e. (nem gond-e hogy a fentebb leírt oldalon kapható 4.5ah-s, és együtt tölthető lesz-e ez a három akksi?) A választ előre is köszönöm
Sziasztok!
Tudna nekem adni valaki egy jó kapcsolási rajzot 800wattos 48v-os elektromos roller motorvezérlőre, úgy átalakítva, hogy csak egy nyomógombbal működjön. Megnyomod felfut, elengeded leáll. Nyomogatva menne, mert a gázkar tönkrement. De áramkorláttal mindennel együtt, emrt már egyet csináltak nekem, de az szar, folyton kiég.
Sziasztok.
Van nekem egy Malibu típusú rollerem és a motor vezérlőben elszállt az egyik Fet,van benne 2-db a T4-esnek kellene a száma a t7-es MBP20100. Ha valaki tudna segíteni nagyon hálás lennék.
Szóvak akkor az egyik dióda a másik Fet.Nagyon szépen köszönöm a segítségedet.Annyi történt hogy véletlenül összecseréltem az akku polaritását,és meg is halt.Minden működik rendesen de a motor meg se mozdul.Cseréljem ki a diódát és a fet-et is szerinted?
Cseréld ki és utána kösd rá a vezérlőt a motorra. Azt írod, hogy minden más működik, a gázkart mérd ki, megvan az 5 volt és a kimenetén 4,5 volt.
Na ezzel van egy kis gondom\gázkar\mert kivan szakadva belőle mind a 3 vezeték\piros.fekete .kék\és halvány gőzöm sincs hogy mi a bekötési sorrend
Tudom problémás vagyok,de a10 éves fiam megőrit a rollerért.Ma vettem használtan
A gázkar vezeték színei a piros a pozitív ahol az 5 voltnak kell lenni, a fekete a test és a kék pedig a kimenet, amin 0,8-4,5 voltnak kell lenni.
Ezzel hellyel közel én is tisztában voltam,csak sajnos a gázkaron a sorrendet nem tudom.Pl alulról felfelé.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |