Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Fényképezőgép: USB kommunikáció és toldott tápkábel
Témaindító: fg, idő: Márc 7, 2008
Témakörök:
Kaptam a moltkor rossz aksikat ceruza meg góliát.Ideadták mert nem működtek.olvastam hogy van olyan tőltő ami vissza birja hozni mélykisülésből és talán jólesz még.Kivettem a szünetmentes tápból a 12voltos aksit és rányomtam 3 másodpercig.Rámértem 0 volt asztán adtam neki még 2szer akkor mérésután 1 volt ekkor beraktam a töltőbe és feltöltöttem.Azóta is hibátlanul üzemel.Nesze neked spéci tőltő meg mélykisülés.ESZT csak azért irom mert éndöntöm el hogy mit szabad és mit nem az aksikkal.Nem kell finomkodni a cél szentesiti az ezközt.
![]() ![]() Idézet: „csak azért irom mert éndöntöm el hogy mit szabad és mit nem az aksikkal.Nem kell finomkodni a cél szentesiti az ezközt.” Persze. Szabad országban, szabad ember az csinál, amit szabad ![]()
Szerencséje hogy müködik mert szétsütögettem volna az agyát.
![]() ![]() ![]() ![]()
Én bepasszintotam volna 1 akkupakkot a dobozba a fényképező mellé és annak vittem volna tőltést.Ez egy viharvadász kamera ?Viharba nincs mindig áram deha a gép megy a szünetmentes tápról a kamera meg az aksiról akkor nem gond a menydörgés.Mi meg nézzük a neten élőben.
![]() ![]()
Az a helyzet a tápegységed kapcsoló üzemű akkor áram lökések hasonló nem léphet fel. A feszültséget szinten tartva csak az áram változhat ja amugy a 0,35 hangzóró kábel alatt 0.35keresztmetszet akartál érteni mert ilyen hosszan komoly ellenállást fejt ki én 0,75 mzs-t ajánlanék igy sokkal jobb lessz a vezető képeség és nem ölöd meg a fényképezőgépet. Ja ferrit magot a táp és az USB vezetékre is rakjál! A tápkábelt csak füzd át rajta. Az USB nél 3menetet tekrj meg neki. Ja és mind a két végénél hajtsd ezt végre) Ja és azért ráz a géped mert a tápegység belsejében a Fázis és Nulla vezetőt 2 kerámia kondival testre kötik. és ezt ki is vezeti a tápkábel földelésén. Valószínü hogy a földelés nincsen megfelelően kiépítve a lakásban. Mert ezt a feszültséget a földelésen vezeti el, ha nincsen vagy hibás akkor érzed hogy csíp. Egy gyors teszt ha csíp a kábel akkor tedd le ne csinálj semit menj át egy olyan helyiségbe ahol olyan készüléket találsz ami 1éérintésvédelmi fokozatba tartozik. Ezek többnyire fémburkolattal rendelkeznek és három eres a vezetője és a dogvilláján is látszik, oldalt a fém érintkezője. (pc, mosógép, mikro hűtő) PL: mosógépnek a hátulját megérinted akkor ha ráz akkor valószínű hogy a lakás vagy vagy tömbház akkor nem építették ki megfelelően az érintésvédelmet. Ha nem ráz akkor meg dugd át egy másik dugaljba hátha nem csip, mert lehet hogy annak a dugvillának nem megfelelően huzták ki az érintésvédelmét. De jó hogy mondom az is valószínű hogy a mosógép motor indító kondenzátora ereszt át a fém testén és ez az egész hálózaton jeletkezik is csak az előző állításomat igazolja de akkor már bizos hogy nincsen megfeleően kiépítve az érintésvédelem. Tehát nem a gépeddel van a baj. lehet hogy a mosógépetek oda meneszti a feszt. De ez tökminegy lenne ha jól lenne kiépítve az érintésvédelem. Tudom mert nekem volt régen egy cerkás gépem amit vezérlésre akartam hsználni és rázott rendesen. Azóta fel lett ujitva alakás a villanyt én csináltam és az érintés védelemnek a mérését is. És azóta nincsen semmi gond. erre is van egy macerás megoldás. De ezt TILOS alkalmazni de ha nincsen más megoldás a dugaljat leszeded és a nullát áthidalod az érintésvédelemmel de tényleg csak akkor ha nincsen más megoldás!!!! (ja és előtte fázis cerkával mérd ki hog meik a nulla!)
Ja és a tápegységet ténleg nem célszerű kivinni a szabadba mert az melegszik és a doboz belsejében és a tápon fényképező gépen kicsapódik a pára. A fagyokat meg nem szereti a fényképezőgép. légmentesen kéne lezárni tejsen és tömszelencét használni a kábel kivezetéseknek. ja még az USB re vissza térve erős árnyékolást is kell használni, mert a környezeti zavarokat az igen hosszú kábel fegfogja és ez a tápkábelre is igaz. A fényképezők szeretik a zajmentes tápfeszt. esetleg árnyékolt tápvezetéket használj és földeld is le! Remélem tudtam segíteni. Sok sikert!!!
Huh, köszi az alapos, és minden részletre kiterjedő választ.
Ha már a javaslataid egy részét meg tudom valósítani, már elégedett vagyok (ferritgyűrűk, árnyékolás, légmentes doboz, stb.) A rázós rész meg nem világos, de lehet, hogy félreértetted, vagy én nem értem. A "tápom" (amiről képet is küldtem) nem kapcsolódik a védőföldhöz, csak fázis + nullvezető. Gondolom kettős szigetelésű. A számítógép persze csatlakozik a védőföldhöz. (A válaszodat úgy értelmeztem, mnitha a táp is kapcsolódna a védővezetékhez). És az USB árnyékolása (ez gondolom a számítógépben valahogy földelve van), és tápból kijövő GND együttes érintése rázott.
ja hogy ugy!!! bocs azt hittem hogy csak hozzá érsz a az USB veztőhöz illetve a PC házához akkor ráz jo ok semmi gond. egyszerű en akkor te a két tápegység között lévő feszültség szintet érezted. ebből semi gond nem lessz az USB-t csatlakoztasd a géphez fényképezőhőz. A fényképezőnek meg told rá a külön a tápot azz al a veztővel amit irtam és hogy miennel illetve hogy mivel kell ellátni (ferritgyűrűk, árnyékolás stb.)Az a baj hogy sok elektromos készülék elég sok felharmonikust generál ez sajnos minden elektronikai készülékre igaz, illetve azok vezetőire is. Ezt főleg a számítástechnikai készülélkekben alkalmazzák. PC tápban is nem egy van. Nagy feszrészen stabfeszen is, az alaplapon a procit körbe veszi jobb videokártyákon is ott van, és az USB-k nél is jelen van. Ja védelemnek meg azért egy zénert beraknék (áramkorlátnak). De nem untatlak. Sok sikert!!!
Kicsit jobban is összeszedhetnéd a mondandódat...
Hát ha mondani kell akkor okés vagyok de ha irni akkor egy kicsit csapni való néhányszor, ez igaz. Majd úgy lessz. Üdv.
Akkor az én gépem, ill. az egyik nincs benne a márkáid közt, mivelhogy: Nikon D300, na-meg a másik kettő bennevan, a Sony CyberShot DSC-P71 és a Sony DSC-F717. Először tápot akartam építeni a P71 -es -hez, és az a mai napig nem sikerült, igaz nemfoglalkoztam annyit vele, de még nincs tápom hozzá.
Egy tápot építettem a Kodak EasyShare CX7330 -as gépemhez, ami minden körülmény közt működik. Amikor a Nikon -hoz akartam tápot venni 20e Ft körül mozgott, aztán kaptam 12e Ft -ért (átszámolva). Amit csatoltál, őszintén szólva még a mobilomra sem kötném rá, (saját vélemény) mindenki cáfolhassa. "túlteljesít az én tápom" Gondolod az jó neki? Stabil kell legyen neki a tápja, meg pontos, szűrt, stb. Lehet csak én vagyok ilyen precíz az ilyesmivel, ez már lassan mánia nálam mint a rend (általában). ![]()
Azt csak helyeselni tudo, hogy precíz vagy, én meg szégyenlősen bevallom, hogy én nem annyira... Illetve bizonyos dolgokban én is az vagyok. Ha most ez lenne a "nagy, megoldandó feladat", én is precízen állnék hozzá, tervezgetnék, számolgatnék, kapcsolóüzemű stabilizátorokat kutatnék fel, stb..
Csak az a baj, hogy elég sok dolgom szokott lenni, leköt az egyetem is, ezt a dolgot meg csak úgy hóbortból, rövid idő alatt össze akartam dobni. Tényleg nem vagyok precíz. Csak az számít most, hogy működjön. Próbálkozok tápkábel-rövidítéssel, elemek érintkezőjének kivezetésével tápcsatlakozó helyett, az itthon található legnagyobb kondenzátor beiktatásával, stb... Aztán ha tényleg nem megy, majd veszek kapcsolóüzemű stabilizátort, ha nem drága, aztán kiviszek nagyobb feszültséget egy másik, egyszerű hálózati adapterről. Ez meg jó lesz másra. Idézet: „túlteljesít az én tápom" Gondolod az jó neki?” Hát, mindenesetre nem árt, ezt ugyanis az áramterhelhetőségre értettem. A gyári névlegesen 1,5A-rel terhelhető, ez 2,5-el. Ez miért lenne baj? Nyilván előnyöm éppen nem származik a +1A-ből, de inkább legyen +1A terhelhetőség, mint -0,1A. Természetesen a tápnak stabilnak, pontosnak, szűrtnek kell lennie. Ez lehet, hogy nem az. De abban a formában működik, amire tervezték. Hogy hosszabb kábellel nem, az már az én ügyetlenségem. a 40e Ft-os mobilomat lehet én sem kötném rá, de a 7e Ft-os fényképezőgépet minden további nélkül.
Ha az-a táp tetszik neked, vagy azt akarod ideiglenesen használni akkor szerelj/keríts valahonnan egy jó minőségü 5m -es kábelt s cseréld le azon a tápon, kondiból meg sztem bőven elég egy 4700/10e µF -os. Egy jó rézvezetéken nem eshet akkorát, hogy zavar legyen a működésben, gondolom én.
De az a táp tényleg kicsi.
Szép jó estét mindenkinek!
![]() A tanácsaitok alapján sikerült működöképesen kivitelezni a feladatot. 3 dolgon változtattam: A tápkábelt lerövidítettem ~ 1,3m-el, mert éppen hogy, de ennyi is elég hosszban. Másrészt visszatértem az eredeti, de kontár megoldáshoz: a számítógép tápbemenete helyett az elemek csatlakozóit vezettem ki a fényképezőgépből. Úgy gondolom, hogy ennek van a legnagyobb jelentősége, hiszen a tápbemenet közvetlenül az USB csatlakozó mellett van, ami zavaros táp esetén... ![]() Ja, és betettem 3*47, azaz 141µF-ot, ami szerintem nevetségesen kicsi a javasolt 4700µF-hoz képest, ezért gondolom nem sokat befolyásol. Feszültégesés persze van. 3V-ról már nem megy, csak 4,5-ről. Ez 4,3-ra esik le csúcsáram esetén. Tudom, ez nagíyon kontár munka, és a fejeteket fogjátok szörnyülködésetekben. De ígérem, (én is nyugodtabb vagyok), hogy beteszek egy 3,15V-ra beállított LM317-et, ami a 4,6-4,3V-ot kordában tartja. Meg nagyobb pufferkondenzátort. És így egy kis fűtés is lesz ![]() Szóval köszönöm mindenkinek!! ![]() Persze a témát szerintem nem kell lezárni, ha valakinek hasonló problémája van, írjon ide, hogy ne nyíljon mindig új topic.. üdv: Gábor
Neked is jó estét! Örülök hogy sikerült megoldani a problémát! Remélhetőleg tartósan fog küködni!
Idézet: „Persze a témát szerintem nem kell lezárni” Nem is zártuk volna le, ugyanis az új rendszer szerint a zárolt témákat csak 1-2 napig tartja meg a "rendszer"... utána megy a kukába.
Oké, persze. Nem is technikai értelemben mondom. Hanem hogy ha valakinek van hasonló tapasztalata, élménye, esetleg tanácsa, akkor még írhat attól függetlenül, hogy megoldódott a probléma.
üdv G
Sziasztok!
Be kell vallanom, hogy mégsem oldódott meg akkor a probléma, csak azt hittem. A helyzínen a hiba ugyanúgy fellépett. Ezért elhatároztam, hogy két tanácsotokat is megfogadom: Egyrészt beraktam egy 4700µF-os kondenzátort, másrészt kapcsolóüzemű stabilizátorral (TS2576) helyben állítom elő a 3V-ot. Ráadásul az elemek érintkezőjén vezetem be a tápot, hogy messze elkerülje az USB bemenetet az áram útja. Lényeg, hogy működik. De érdekes dolgokat figyeltem meg. Rövid vezetéknél 7V-ról tökéletesen működik, 6V-nál már ki- kikapcsol a fényképezőgép. Hosszú kábelnél már 7V-on is. (ennyit tud az adapterem). Ezért 12V/500mA-es szimpla, nem kapcsolóüzemű hálózati adaptert vezetek ki a kapcs. üzemű stab.nak, és úgy már működik.. Vagyis jóval nagyobb feszültség kell a TS2576-nak, mint a kimeneti feszültség... Ilyen nagy lenne a kábelemen a feszültségesés? Ez lehet az egyetlen ok, viszont akkor a kondenzátor szerepével nem vagyok tisztában... Annak éppen a hirtelen feszültségváltozást kéne gátolnia, nem? Na mindegy. Működik ![]() A végeredmény köszönet mindenkinek! fg
Üdv. Disszipativ tápegységgel old meg a kapcsoló üzemű tápot. A feszstab.-ot Hagyd úgy ahogy van. Ez valószínű hogy megoldja ezt a feszültségesés dolgot.
Sziasztok!
Igaz régi a téma de hátha valaki olvasgatja. Arra lennék kiváncsi hogy a bekapcsolást hogy oldottad meg mert az elég gáz a powershotok legalábbis az enyém a100 ha pl áramszünet van és vissza jön a fesz nem kapcsol be csak ha bekapcsolom a gépet külön. a tetőn a dobozában ill kivezetékelve). Viszont nemtudom neki hogy volt az egész de a padláson van nálam a pc teamviewerrel távvezérelve. Viszont a fényképezőt külön be kell kapcsolni vagy valamilyen kapcsolás pl:555 el hogy kb 5 perc mulva adjon egy impulzust hogy bekapcsoljon a fényképező.(azért 5perc hogy nyugodtan felálljon a windows és azért egy impulzus mert ha hosszabb akkor video felvételre kapcsol a fényképezö) Én itt megakadtam az egy impulzusnál igy meg nem megy időképre. Szóval volt megoldás?
Szia!
Nekem erre nem volt megoldásom, mert olyan erősen volt összecsavarozva a fényképezőgép, hogy nem szedtem szét (meg hamar fel is adtam). Szerencsére erkélyen volt a szerkezet, nem tetőn/padláson. Ha nem akarsz mikrokontrollerrel bajlódni (gondolom nem), akkor tényleg valamilyen időzítő áramkört kell összerakni. Az miért baj, ha rögtön bekapcsol, amikor áramot kap? Akkor kell bekapcsolni, amikor már elindult a szoftver? Én mondjuk (ha megoldottam volna a kapcsoló kivezetését) a bekapcsolás vezérlését is PC-ről oldanám meg, de az keményebb dió.
Hát közben feladtam ha le áll hazajövök bekapcsolom kész és lecserélem poweshot a520-ra azon sima kapcsoló van tápot kap megy és kész, nem kell kínlódni addig meg megy ez:http://www.idokep.hu/webkamera/ragacs
Köszi a hozászolást.
Sziasztok! Nekem A720IS-em van és már be is szereztem hozzá egy kapcsolóüzemű kis dugasztápot, ami eredetileg 5V/2A-es volt de át lehetett alakítani 3,15V-osra, 2 ellenállás cseréjével, viszont dugót nem találtam eddig a géphez... gondolom a legtöbb canonhoz ugyanaz a fajta vékony tűszerű dugó kell, akinek sikerült beszereznie, az hol talált megfelelőt?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |