Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Központi zár
Vannak képek. A fotókon látható rudazatot- toló zárat - szeretném mozgatni központi zár motorral.
Mivel nincs rajzom nem tudom valamennyi vezeték funkcióját. Tehát mit hova kössek? Azt tudom, hogy a piros, fekete a + 12 V. és test. A motor kábele kék, zöld, ezt összekötöttem a vezérlő kék, zöldjével a kérdés, hogyan tovább.A hogy a tolózár, hogy fog működni az az én gondom. Megfogom oldani. Az ajtót én csináltam, a rádió távirányítás elektronikát, motoros mechanikát szintén. Az kellene tudnom, hogy a vezérlő többi kábelét hova kössem. Az első képen az kétszárnyas ajtónyitás mechanikája van.
A lényeg most sem látszódik, azzaz "a zár motorja, ami tönkrement" és annak mechanikája.
Hidd el, ha eddig működött rendesen, akkor azt a motort kellene pótolni. Annak a silány kis autós zármotornak nem lesz elég ereje a zárrudazat megmozdításához. Ha azt motort akarod felhasználni akkor teljesen újra kéne gondolni a reteszelést...
A zár motorja egy kb 40 éves fogaskerekes áttétel 2 db mikró kapcsolóval. Nem szeretném ujjra éleszteni, voltak vele gondjaim.
Még mindig nem tudom, hogy működik a központi zár. Hogy kap egy impulzus ami a motort működteti, és a fotón lévő zár és vezérlő, hogy bírható működére. Engedjétek el a tolózáramat és a kérdésemre válaszoljatok. Köszönettel.
Szia! Adj 12V-ot a motor kék és zöld vezetékére fél-1 másodpercre! (a vezérlő is ezt teszi) Polaritástól függően kitolja vagy behúzza a rudazatot. Viszont nincs benne rögzített végállás. Végálláskapcsoló sem! A feszültség elvétele után lehet, hogy még a rajta lévő gumiharmonika is visszahúzza középállásba. Ez csak arra való, hogy az autó zárjának meglévő rudazatát(ait te is mozgatsz belülről) billenti át. A végállásban rögzítés a zárban van megoldva. Kipróbálhatod, lehet a te reteszedet is megemeli, de kikapcsolva a retesz súlya visszatolja a motort - visszaenged.
Ezek a motorok egy primitív szerkezet, a motor tengelyén egy fogaskerék és egy fogasléc. De amire kitalálták, ott hosszú évekig teszi a dolgát.
Egyébként a vezérlő is egy egyszerű időzítő. Semmi mást nem csinál, csak az előbb említett ideig ad áramot a motoroknak ( van amelyiken állítható egy hosszabb idő is régebbi pneumatikus zárak vezérlésére)
Bekötése: Fekete - test piros - +12V kék/zöld a motorok azonos vezetékei A barna és a fehér a vezérlő szál. Hol az egyiket, hol a másikat érintsd a testhez és a vezérlő kapcsolja a motorokat. Ez a vezérlő jel érkezhet egy külön kapcsolóról vagy az ötvezetékes motor belső kapcsolóitól - az eredeti elképzelés szerint.
Egyet szétszedtem, hogy láthassad mi van benne: A képem felső részében látható mi van benne: motor tengelyén a fogaskerékkel, meg egy egyenes fogasrúd. Egy gumiharang, amely "középen" tarja a rudat. 2 mp-ig kap a motor áramot, a polaritás szerint, ki vagy befelé mozdul el a rúd. Ha az áram megszűnik, a gumiharang visszahúzza középpozícióba...
Remélem érhetően írtam le... A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2021
Én is csináltam házilag kapunyitót a garázsra. Kétszárnyú kapu( a régi), akkus csavarozók hajtanak hosszú menetes szárakat. Jó is, hosszú évek óta működik. Először én is terveztem bele reteszt alulra, mert a menetek fenn mozgatnak, de elvetettem az ötletet (pedig már a PIC-be is megírtam a vezérlése logikáját). Ez az egy bejáratom van, áramszünet (vagy hiba) esetén nem tudnám nyitni. így meg egy rejtett megoldással az egyik szárny stiftjét kihúzva kézzel nyithatom.
Köszönöm a választ, teljesen érthető.
Érthetően írtad le, de nem arra voltam kíváncsi, hogy belül mi van ha nem,hogy a motort, hogy lehet mozgásra bírni. Erre a választ Tomi111 adta meg., Köszönöm, hogy időt szakítottál rám.
Hello! Bocs hogy beleszólok, de nem lenne célszerűbb ezt a mechanikát egy ablaktörlő motorral és két végállás kapcsolóval működtetni. Mert ugyan nem látható a képen, de talán pont valami tekergető a retesz. Akkor csak egy impulzus kell, ami a végállást rövidre zárja, és amikor eléri újból a másik végállát az lebontja a motoráramot.
Mindent leírtak már, talán még annyi, hogy a fehér és barna vezérlő szálakon felváltva maradhat fixen a test, akkor is meg lesz az impulzus a motoroknak. Igazából egy váltóérintkező lenne az ideális, ahol a COM a test és a NO/NC megy a fehérre/barnára.
A kp zár motor nagyon gyorsan (0,5-1mp) végigfutja azt a 2cm-t, amit tud. Az ereje is véges, fejből meg nem mondom, hogy hány kg-ut tud. Az erősített verzióhoz írnak 10kg-ot, ami talán 3x erősebb simánál. Az 5 vezetékes motorokban van egy váltóérintkezős mikrokapcsoló, amiből lehet tudni nagyjából, hogy merre áll. Régen ez az egyik végállásban kapcsolt, manapság valahol kicsit arrébb... Tehát a vezérlő annyi csinál, hogy egy fix kapcsoló folyamatos jeléből előállítja a motor megfelelő irányba való mozdulásához a szükséges impulzust. Mielőtt nagyon belebonyolódnál, elég ha a motornak te adsz kézzel egy ilyen rövid impulzust és meglátod, hogy elegendő-e a reteszedhez...
proli007, Inhouse, Nem bonyolítom az életem a régi megoldással.
A terv: kaptam még egy központi zár motort. A rudazat nem függőlegesen fog mozogni ha nem vízszintesen. Mint a páncél szekrény ajtóban. Két db 13 mm-es köracél a zár nyelv, ezt mozgatja a két motor, nem külön külön. A vezérlése is egyszerű lesz. Záráskor egy mikrokapcsoló ad testet a vezérlőnek és bezár. Nyitáskor a főmotor ami az ajtószárnyakat mozgatja, kap + - feszt. A negatívot innen viszem a vezérlőbe. Záráskor a főmotoron polaritás váltás történik, ezt egy diódával zárom, hogy + ne menjen a vezérlőbe.Már elkezdtem csinálni, majd lesznek képek.
Sziasztok!
Volna valakinek megosztható tapasztalata-ötlete? Audi/A6 C4 2,5Tdi AEL 1995 központizár vákumszivattyú müködési hiba. Szivattyu gyárilag csak központizár+ belsővilágitás vezérlő modul funkciójú (távvez+ riasztó stb nélküli kivitel):Gyári száma : 4A0862257A. Kiindulási helyzet :K.P.zár Egyáltalán nem müködött egyik vezérlési helyről sem . Utasoldal és csomagtér müködtetés eleve nem jött szóba hibás hengerzárak miatt., vezető oldalon volt lehetőség egy nagyon nehezen elforgatható kulcsal , vezető ajtómechanikus nyitására-zárásra-. de központi onnét sem müködött sosem. A Zöld/Kék vezérlő szál elvolt szakadva az ajtóátvezetőben,ennek javitása után a Zárás megjavult . a Nyitás inkább csak többszöri probálkozásra müködött általában.., mivel a vezető ajtózárban a kulcs elforgatása töréshatárig nehezen ment, biztonsági meggondolásból beszereltünk egy távvezérlést, probáltuk elég sokat távvezzel : Nem volt stabil müködés ezzel sem.,sokszor müködött de sokszor nem.., amikor nem müködött akkor ez történt : [b]Távvezzel zárás OK---nyitás távvezzel semmi,szivattyuhang sincs---kulcsal kinyitva a vezető ajtót szintén semmi szivattyúhang---de ha a kulcsal már kinyitott ajtó ténylegesen kilesz nyitva akkor elindul a pumpa és kinyilik a többi ajtó is.[/b]..,mintha a vezetőajtó ajtókontaktusa inditaná el a szivattyút???? Ez ami rejtélyes számunkra. A pumpát szétszedtük normálisnak látszik,szivattyúrészek nincsenek eltörve, A pumpát közvetlenül vezérelve müködik, Vezető ajtőajtó szálról lett megvezérve---biztonságért a már emlitett hibás utas és csomagtér hengerzár miatt ezekről a vezérlési helyekről a vezérlés lelett kötve ,esetleges negativ befolyásoltság kizárása miatt. Mielött rendelnénk szivattyút ,jó volna tudni hogy alkalmi szivattyúhiba vagy valami hálózati hiba lehet??? A szivattyú utólsó Betükaraktere döntő fontosságú eddigi olvasmányok alapján...,ez itt "A"., vajon lehet ennek az "A"-jelzésünek kompatibilis szivattyúváltozata .,de más betüvel? Nálunk ittlévő egyszer 2 PIN és 12PIN-es csatlakozós változat! Esetleg magassabb felszereltségü modul lefelé kompatibilis lehet? köszi minden segitséget!!!
Sziasztok!
Tudnátok segiteni??? Sürgös volna!! Suzuki Swift 1999 .Utólagos távvezérlés bekötésére volna szúkségem. Vezérlés tipusa., Záro és Nyitó vezeték helye, kábelszin. Köszi minden segitséget Üdv. C.
Szia. Már rég volt Swift-em. A vezérléshez a negatívot kell a nyitó illetve a záró vezetékre kapcsolni. Vezeték színeket nem tudok, de egy próbalámpával könnyen meg lehet találni pl a vezetőoldali ajtóba menő kábelkötegben.
Én is csak ezt tudtam volna írni. Nem igazán vannak felírva színeim, mindig kiméregettem pár perc alatt, hamarabb, mintha bizonytalan leírások színeivel próbálgattam volna.
Sziasztok!
Köszi Mindegyiteknek a segitséget!!! Képben vagyok!!! Szerdán csinálom--- szeretek elöre felkélszülni Boldog Karácsonyt!!
A vezető ajtóban lévő kapcsoló elem volt hibás----valószinüleg abból kifolyólag., hogy kulcsal mechanikusan nagyon nehezen lehet elforditani a hengerzárat .,és a mikrókapcsolókat sem müködtette rendesen ...., Távvezérlés beszereléssel meglett oldva ez a Aktivátor hiba...
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2021
Bmw 3. E46 320TD. Rádiőtávvezérlő nem müködik!
Elözmények: 1 db sima immos kulcs van hozzá és egy távvezérlős kulcs.., A Központizár kulcsről+belső gombról+ belsőközpontizárkapcsolóról jól müködik., csomagtérmükökédés szintén OK. Néhány hónapja kulcsosnál lett csináltatva-felprogramozva egy uj távirányitós kulcs., kezdetben müködött a Központirádióvezérlős része is., mind a három gombról stb. Ma már csak az inditás része müködik., K.Zár.Távvezérlés része egyáltalán nem.., visszavitte a kulcsoshoz: Ellenörizték : Akku-jó.,rádiójel kisugárzás Jó,ennek ellenére diagból és manuálisan sem tudta felprogramozni a kulcsot. Elég Ellentmondásos infókat sikerült összegugliznom az antennaerősitő(k) helyéről -müködéséről.., Touring vagy Sedan karosszériaverziót illetően.., Elvi Feltételezésem szerint valószinüleg egy (pl beázott) antennaerősitőmodulhiba , vagy vezetékszakadás hiba a modultól a GM-5 elektronika csatijáig okothatja a hiányzó rádiókapcsolatot..,talán kissebb valószinüsége van a komformodulhibának, bár nem kizárható az sem. De tudjuk az ördög a részletekben van, ezért ez a kulcskérdésem: Ez a fennálló ,müködéshez szükséges vezetékes kapcsolat az Antennavezérlő és GM-5 modul között, gyakorlatban PIN és kábelcsati/vezetékszin -re lebontva hogyan néz ki a valóságban????[/b] köszönök mind segitséget!!
Felületesen kapcsolódik a problémádhoz, de leírom. Az én kocsimhoz amikor vettem 5 éve az egyik bicskakulcs távirányítója nem mûködött, eladó szerint elem kimerült. Makulátlan kinézetû volt. Ez egy Citroën, nincs külön az immo jeladó (kis kapszula a kulcsban), az elektronika csinál mindent. (Az immóhoz van egy másfél centis tekercs a panelon, ami még elem nélkül is mûködteti a kommunikációt.) Cseréltem elemet, de nem mûködött. Rámértem frekimérôvel, ad 433Mhz-en, de gyanús lett hogy nem ugrál a freki. Rápróbáltam egy megberhelt, hangot (csipogást) kiadó kapucsengô-vevôvel, hát nem ad semmit, csak az üres vivôt (a másik kulcshoz képest tudtam mit várjak).. Tehát az elektronika nem dolgozik benne, csak az adó. Kikugliztam a kódoló IC adatlapjából, milyen kvarc kell neki. Gondoltam mi történhet alapon, leforrasztottam a hangyányi kvarcot, és kerestem egy hasonló (~16Mhz) bazinagy kvarcot itthon, ráforrasztottam. Egybôl jött a csipogás. Hoppá! Utána már nem emlékszem hogy volt-e itthon vagy vettem egy pont belevaló, alacsony profilú THD kvarcot, épp belefért a bicskakulcsba. Azóta is így használom.
Szóval, az hogy egy távirányító sugároz, még nem garancia rá, hogy adat is van abban a jelben.
Abszolult tanulságos amit irtál, de továbbra is aktuális az infókérés .., freki ellenőrzésig vagyok "fejlett"
Nagyon köszönöm a hozzászólásod! Üdv C
Bmw központi spécik!
Egy "kis" --nagy segitség kellene. BmwE36. 1993.320i. Központizár nem müködik kulcsról egyik kulcshelyről sem.,,észrevételeink idáig sorrendiség nélkül: 1.Csomagtérzármotoror jó--ZárCilinder rész nem jó ,kulcsot nem lehet elforditani semmilyen irányban sem.Egyébbként csomagtérnél maradva fölmerül a kérdés : Gyárilag innét is tudni kellene vezérelni a központizárat??? Csomagtér Átvezető kábelnél probálkoztam plusszal és minusszal de egyikkel se müködött! 2.Vezetőajtóban szabadon elforog a kulcs a cilinderzárban., mem is lehet rendesen beledugni---igy nem is lehet Zárni-nyitni a vezető ajtót. 3.Utasoldalon a kulcs zár cilinderrésze mechanikusan jól müködik., vezetőajtót zárja-nyitja is mechanikusan , de központizárat egyáltalán nem müködteti. 4. ZentralVezérlő modult kiszereltük---pozitiv Nyitó-Záró jelellel vezérelhető a modul.,az utas ajtó Fekete/fehér és Zöld/Fehér mikrokapcsoló vezetékeiről.., de záráskor rögtön vissza is nyit. Milyen javallataitok volnának? Szóba jöhetne akár egy utólagos táv.vez. beszerelése is, de ennek beszerelése esetén is megmaradna a visszanyitási hiba., tehát először azt kellene megszüntetni ,lehetőleg valami egyszerű módón.., pl csak egy utasoldali központizármüködtetéssel is megtudnánk békülni. Nagyon köszönöm hozzászólásitokat! üdv C.
Sziasztok. Megszűnt működni a központi zárunk 2002.es évjáratú C corsánkon. Indexeket villogtatja, de nem nyitja, zárja az ajtókat. Kettő biztosítékot találtam a könyvében: "közp. vezérlőegység" és "központi vezérlőegység" lehet, hogy nem is a zárra vonatkoznak, sőt biztos de kimenve nincsenek az is biztos.
Van valahol külön biztosítéka esetleg? Vagy hol keressem a hibát? Újra tanítani próbáltam akku saru levétel egy éjszakára, elem eltávolítás a kulcsból, majd gyújtás ráadást követően megnyomni az egyik gombot, de nem lett jó. Az egész egy alapos akku lemerülés után lett, de akkor még kinyitotta az ajtót. Mi lehet a gond? Mit kellene ellenőríznem. Az indexeket villogtatja gombok nyomásakor, de a zárakat nem működteti. Köszönöm
Sziasztok
Segítségeteket kérném. 2013 Grande puntóba szerelek be univerzális központizár vezérlőt. Azt tudom hogy 1 vezetéken nyit és zár. Milyen ellenálásokon keresztül működik a nyitás és zárás a záron belül? Köszi
Üdv,
Mint minden Opelnél,itt is csomagtér ajtó átvezetőjében eltörnek a vezetékek,mindenki mindenkivel összeér. A központi zár vezérlése itt is fut,valószínűleg összeér egy másik vezetékkel,ezért állt meg a vezérlése. Én itt kezdeném a hiba keresését. Egy mozdulattal kipattintható az átvezető gumi,belenézel,ha a szigetelések le vannak töredezve,jó eséllyel ott lesz a baj. Kulcs legyen kint az autóból,bezárhat... Údv
Sziasztok!
Segitségeteket kérném! 2005-s Suzuki Swiftbe szeretnék egy központi-távvezérlőt beszerelni..., milyen tipusú vezérlést kellene választanom..., helyileg hol és milyen szinű vezetékekre kellene rákötnöm a Záró és Nyitó jelet? Előre is köszönöm Válaszaitokat! üdv C.
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni! Nemrégiben került a családba egy Daewoo Matiz autó, melynek a vásárláskor működött a központi zára (csak kulcsos verzió van). Ezt követően egy darabig, kb. egy hétig nem volt felrakva az akksi, majd újra használatba véve az autót pár nap után nem hajlandó nyitni-zárni, csak a vezetőoldali ajtót. Újra üzembe helyezéskor még jó volt. Sajnos fogalmam sincs hol keressem a hibát, mert mikor zárok vagy nyitok akkor a többi gombon látszik, hogy minimálisat mozdul, de nem záródik vagy éppen nyílik ki. Mit tudnátok tanácsolni? Előre is köszönöm! G. |
Bejelentkezés
Hirdetés |