Fórum témák
» Több friss téma |
Elég gyakori, hogy csak a 3 fázisvezetőt hozzák ki.
Persze hogy 3 fázisú!
Ma beszéltem egy tekercselövel és aztmondta hogy a robbanásbiztos motorokban sosem vezetik ki a 6 vezetéket csak 3at.Ennek biztonságtechnikai oka van, kötelezö az ilyen tipusu motorok tekercsfején lekötni.És általában 99% ban mindig csillag kötést alkalmaznak a könnyebb indulás miatt.
Üdv mindenki!
Régóta nem írtam, mivel egy kicsit lelassult a projekt. Elkészült a vasalás, kiástam a gödröt neki. Találtam egy három fázisú generátorhoz való feszültség kétszerező kapcsolást, ami egyben egyenirányít is. Bár a teljesítményt rontja, de már néhány 10 fordulattól eléri a 10-12 V-ot. Így reményeim szerint, ha kisebb teljesítménnyel is de lepkefingnyi szélben is képes töltögetni az akkut.
Aggodalmam eloszlott. A valószínű csillag kapcsolás pedig a legjob számodra. (A szoktak, nem szoktakba pedig kár belemerülni - konkrétumok kellenek.)
Kíváncsi vagyok a tiszta alu forgórész tesztjére. Remélem írsz majd a végeredményről. (Jelen esetben, ilyen mágnesekkel jobbnak tartom, mint a belső hengeres vasmag használatát. Az acél tengely (ha nem antimágneses ötvözet) ott marad kedvező, belső erővonalkép kialakulásához.) Viszont kellemetlenséget okozhat, ha a saruzott külső mágnespólusok tekercsfedése nem egyezik meg az eredeti forgórész hornyolása szerinti fedéssel. Ezt biztos átgondoltad, csak nem találtam ráutalást. Részemről érdeklődéssel figyelem a fejleményeket.
Sok minden előfordulhat. Nem biztos, hogy mindennek örülni kell!
Hogy áll a Savonius projekt?
Az alu forgorész már a múlté.
Csináltam vasból ami a szimuláción is van.
Én is leírom, mit gondolok a ragadásról:
A generátor készítői sem misztifikálták a „ragadást”, hanem tettek ellene, én ezt látom a képeken: A forgórészre feltett mágnesek úgy tűnik, nem sík lapra vannak felrakva. Ez pedig ront a légrés gerjesztésén, biztos van oka. A mágnesek sarkai a légrés felől le vannak gömbölyítve, ez ismert eljárás a „ragadás” csökkentésére, de arra is van esély (ez a képből nem látszik), hogy a mágnes közepén a legkisebb a légrés. Az állórész horonyszámának a három fázis miatt 3-mal oszthatónak kell lenni. A 33 horony viszont kifejezetten generátorhoz illik. (lásd kínai generátor 51 pólusa). Még pár megjegyzés. Néhány generátor hirdetésben megadják a nagyságát így: cogging< 0,5 Nm. A tekercseléshez ennek semmi köze, a gép geometriai méretétől függ. Szívesebben használom a mágneses nyomaték hullámzás kifejezést, mert az a valóság történését jobban leírja. A generátor készítői tudták a szélkerék paraméterét, ennyi figura már biztos elég volt a számukra.>
Kedves fórumtársak
Már van szélerősségmérőm, tudom követni a szél erősségét a szobámból. Ez jó, de már nem elég. Most már szeretném a szélirányt is figyelni, szintén a szobámból, a kijelzőn. A kijelzőn lesz nyolc led, a négy égtájnak és a négy melléktájnak. Pár szóban vázolnám az elképzelésem. A szélkakason lenni fog egy váltó áramú generátor. Az termeli meg a ledek táplálására szükséges áramot. Azért szükséges váltó áram, mert diódák segítségével öt vezetékkel nyolc led is működtethető, külön – külön. Hogyan fog lenni megépitve a generátora a szélrózsának, még csak elképzelésem van, valamilyen légmagos herkentyű lesz. Elég ha termel 0,1 wattot, ami elég egy, esetleg határesetben két led működtetéséhez. Egyenlőre ennyi, amennyi körvonalazódik előttem. Mint mindig, most is köszönettel fogadom a tanácsokat. A héja megszokta a szélgépemet. Az egyik legértékesebb tyúkunkat ütötte le. Ez sürgőssé tette az álmaim szélgépének a mihamarabbi megépítését. Hátha egy darabig távol tartja a héját és áramot is termelek.
Ma megint sokáig néztem a generátor állórész fényképét. Én nem ismerem a fényképezés torzító hatását, de mintha a hornyok ferdék lennének, egy horony szélességgel. Pont ennyi kell a „ragadás” csökkentéséhez. De így kerek a történet, ezzel szinte minden egyenletes forgást jelentő eljárást felhasználtak a generátor készítői.
Lenne egy egyszerű megoldás szélirány mérésére. Egy szélkakas, aljára egy mágnes ami mindig fordul a szélkakassal és az égtájakra egy egy reed relét rakni ami kapcsol egy ledet amikor arrafele fordul a szélkakas a mágnessel. Így nem csak nyolc de több irányba is egyszerűen lehetne figyelni a szélirányt.
Reed relét vásárolni kéne, valahonnan messziről, de van Hall érzékelőim, cd meghajtókból guberálva. Még nem volt dolgom ilyen alkatrészekkel, ezért nem tudom felhasználni. A másnap méregettem néhányat multiméterrel, rakosgattam rá, alá, mellé a mágnest de semmi eredmény, pedig ez a megoldás tetszene legjobban. Elektronikus, nincs benne mozgó és dörzsölő alkatrész, nem kell adjak pénzt érte, mert már megvan, vagy két szélkakashoz elegendő. Volt egy másik elképzelésem is. Egy körbe - körbe forgatható potenciométer, benn egy analóg mérőműszer, amelyik be van skálázva É, K, D, Ny betűkkel, de ezt elvetettem. Nem elég rokonszenves, a dörzsölő érintkező miatt.
"Nem jól tudod." Mit?
A ragadás kifejtése hasznos és vitathatatlan. ("... ki kell küszöbölni. Ha ez nem történik meg, az egyszerűen tervezési hiba.")
A Hall érzékelőknél munkapont beállítás és erősítés szükséges. Ha van valami típusjelzés féle rajtuk próbáld meg adatlapjukat előkeríteni (Itt: , vagy Itt: , vagy akár a Google keresőben; Elinduláshoz: , vagy:)
Viszonylag olcsón beszerezhetők a riasztók nyitásérzékelői (reed-relé + mágnes) csomagolt kiszerelésben, klímaálló tokozással. Rádióamatőr gyakorlatban irány jeladóként a potméter helyett forgókondikat használtak, használnak. (Az nem kopik, nem változik az értéke.)
Sziasztok!
A guberált hall-ról jut eszembe, a régebbi pc ventillátor hall eleme.5-18 V-ig birja a tápot, és kényelmesen elvisz 2 db 20 mA-es ledet.Bővebben: Link üdv:hp
Üdv! Tedd az ablakból is jól látható helyre (Nem kell mindent túl bonyolítani)
Ha már esetleg le van betonozva, új ablakot is vághatna a házon, ahonnan jól látható. Végül is egy tyúkáldozat után ezt már szónélkül elviselné a család.
Ha az általam felrakott képre gondolsz, akkor az a helyzet hogy a valóságban nincs csavarodás az állórészen, a hornyok teljesen egyenesek.
Ezt most komolyan mondod?
Ebben a hszedben csatolt képről van szó. Ha ez nem horonyferdítés, akkor marha jó optikai csalódás Én is azt látom, hogy egy egész horonyosztásnyit el van csavarva a csomag.
Üdv!
Ma megjöttek a mágnesek! Összeszereltem a forgórész beledugtam az állóba és izgultam. A tapasztalat a következö:semmit nem ragad pedig minden egyenes, állórészhornyok is, forgó saruk is. 60as fordulaton ad 22V egyenáramot és 1.2 Ampert üresen. 600as fordulaton 265V váltó fesz 2fázison.800as fordulaton 430V.
Igen szép, igényes munka.
Végülis mekkora mágneseket vettél? A mágneseket megkented valami pálmatexszerű ragasztóval, vagy csak szárazon vannak helyretéve?
Köszi!
60x20x5mm N45. most még csak szárazon vannak a helyükön, nemtudom hosszutávra kéne e rögzíteni ugyanis ugy bevan tapadva a 2 vas közé hogy sztem kirobbantani se lehetne.
Gratulálok a sikerhez, én is izgultam, hogy legyen ennek a sok munkának eredménye.
Pár dolgot megtehetnél, hogy az általad elkészített generátor mások számára másolható legyen. Ehhez még a pólussaru méretei kellenének (szélesség, legnagyobb vastagság, a sik lap és az ív találkozásánál az anyag vastagság, ha nem éles teljesen. A nem ragadás nagyságát is jó lenne számszerűsíteni. Egy spárgával és súlyokkal megmérni az induló nyomatékát a generátornak. Legyen már egy ilyen adat is végre. Ha ezeket megméred, részemről nagyon megköszönöm.
A forgórész átmérője ennél a motornál:99.5mm
Saruk szélessége 40mm vastagsága 5mm(laposvasból). Szélei élesek esztergálás után. Vasmag szélessége 60mm(annyi mint az állórész szélessége). Átméröje forgórész külsö átmérö minusz saru minusz mágnes vastagság 6szögre lapolva. Vasmag két oldalról megfejelve alu 10mm es pogácsákkal. Ezek is 6 szögre marva. Saruk erre csavarozva. Ragadása annyi mint egy villanymotor tengelynek,szinte semmi.Ha nagyon lassan forgatom érezni valami gyenge darabos járást.
Ezek szerint a laposvas szélessége az esztergálás után is megmaradt 40 mm-nek. Ez talán elég lényeges adat.
A ragadásra csak kellene egy mért érték. Nagyon tetszik az eredmény, csak pár dolgon el kel gondolkodnom.
Ez bizony szép és eredményes munka. Gratulálok!
(Hej, ha nekem ilyen gépeim és kezem lenne!) Örömmel vennék néhány fordulaton legalább kétféle, 5-10-szeres ellenállású szimmetrikus 3f-ú terheléssel mért fesz. - áram - telj. adatokat.
Szerintem, elég jó eredmények. Nem volt hiába a fáradtság! Az állórész nem 3fázisú? Eredetileg milyen teljesítményű(volt) a motor, és most mennyi teljesítményt tud? Terhelve is mértél ,vagy ezek csak üresjárati értékek?
Ez egy 0.75kw os motor 6 polusú 3 fázisú.
autó generátor diódáim vannak csak, ill voltak mert mikor furógéppel meg akartam forgatni jobban, valami elszállt a diódákban..Ami tuti hogy egy 12v 21wattos izzó világít vele fényesen mikor kézzel tekerve 1 perc alatt 60at forgatok a tengelyen,van egy akkus csavarozóból kiszedett 18v os villanymotorom ezt is rákötöttem, ha egy perc alatt kb 80at forgatok a tengelyen akkor úgy fütyül a kis motor majdszét esik. Diódák nélkül próbálva ha 2 kivezetés között mérek váltófeszt akkor 600as fordulaton 265v ot ír.Ha 800al pörgetem akkor 430v.(A 3. vezetéket nemtudom hova kössem mérésnél), de szerintem így a 3. fázis nemis vesz részt a mérésben.
Autó gen.diódák nem bírják ezt a nagy feszültséget, megpusztulnak tőle (14V van a kocsiban).
A méréshez vagy egy 3F-ú egyennirányító híd kell (6 dióda) vagy 3F-ú terhelés. Szerintem egyenirányítva jobb lenne mérni, mert úgy is egyenirányítva lesz, és a jelalakból származó műszerhiba is kiesik. Tehát hálózati egyenirányítókat kell szerezni, graetz "kocka" a leggyakoribb (4 kivezetésű doboz, 4 dióda vanbenne ), ebből kell három darab egyforma legalább 2-3Amperes. Utána meg kell jópár hagyományos izzó terhelésnek. És két műszer (áramot és feszültséget mérni). |
Bejelentkezés
Hirdetés |