Fórum témák
» Több friss téma |
Fontos: PICKit2 klón építése tanácsok
Sziasztok!
A Szilva-féle Pickit2 klón építésével próbálkozok, de ha rákötöm a gépre, akkor csak a zöld LED világít, más nem történik. A D+, D- között nincs zárlat, a kvarcon 2,5V-ot mértem, viszont a Vusb-n nincs feszültség. Mi lehet a baj?
Szia!
A program a 18F2550 -ben nem jut el az USB illesztő inicializálásáig. - Nincs felprogramozva a kontroller, - A kristály frekvenciája nem jó, a PLL nem indul be, - Vusb kondenzátoránál rövidzár...
Szia!
A kontrollert felprogramoztam, és le is ellenőriztem, sikeres volt. A kondinál nincs rövidzár, úgyhogy lehet hogy veszek egy másik kristályt. Köszönöm a segítséget, szerintem még fogok jelentkezni
Átnéztem az áramkört, nem volt teljesen egyértelmű a beültetési rajz, és rosszul volt beforrasztva a kristály, és egy kondenzátor. Most felismeri a gép az égetőt, a Pickit2 v2.61-ben is megjelenik, úgyhogy eddig jó. Egy 16F877-est szeretnék programozni vele, de kicsit félek hogy nincs e még valami hiba az égetőben, ami miatt esetleg tönkre menne a programozandó PICem. Jogos az aggodalmam? Tudok valamit ellenőrizni, vagy csak kössem rá az égetőre, aztán meglátjuk???
Szia!
Az aggodalom jogos... Programozandó kontroller nélkül mérd végig PICKit2 V2.61 Tools/TroubleShoot menüpontjaiban levő méréseket. A Vdd mérés csak 5V beállítás mellett próbáld, mert ez a klón nem állítja a feszültséget. A Vdd 4.8..5.0 V között már elfogadható. Ellenőrizd le a Vpp értékét. Feszültségmérővel is mérd meg mindkettőt a teszt ideje alatt. Ha minden mérés jó, akkor lehet próbálkozni a kontrollerrel...
Megnéztem a feszültségeket:
Vdd: 5,1 V Vpp: 14,6 V (nem sok ez egy kicsit???) PGD: 5,01 V PGC: 5,01 V és amikor arra mentem rá hogy "MCLR on", akkor 0 V volt a feszültség. Engem ez az MCLR 0 V és Vpp 14,6 V aggaszt. Vagy ez jó így?
Szia!
Vdd jó, a Vpp aktív MCLR -nél 0 szintén jó. A Vpp 14.6V egy kicsit magas, nézd meg az osztóját (Vpp/MCLR target - pic A/D lába - föld), hogy a megadott ellenállásértékeknek megfelelő van beültetve. Most pozíciószámot nem tudok írni...
Szereztem egy PICKIT3-at, hogy helyrehozzam a PICKIT2-met
Milyen égető szoftver kell hozzá az alábbiak közül: http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nod...023805 Nem szeretném, ha ezt is ellőném
Szereztem egy PICKIT3-at, hogy helyrehozzam a PICKIT2-met
Milyen égető szoftver kell hozzá az alábbiak közül: http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nod...023805 Nem szeretném, ha ezt is ellőném
Meg van a hiba
Nagyon tanulságos lehet. Az USB kábel volt a hibás. Amikor elkezdem hergelni a PICKIT3-at ugyanazzal az USB kábellel és nem indúlt az sem, már gyanús volt. Kábelt cseréltem múködött. Áttettem a PICKIT2-t egyből ment a firmware frissítés és most is működik. Érdekes módon a PICKIT2 a régi kábellel is múködik- Viszont amikor a régi kábellel próbáltam firmwaret frissíteni lefagyott. Ennél a pontnál akadtam el. Az új kábelllel tökéletes.
Azt hiszem megtaláltam, valóban 2k7 helyett 2k2-t ültettem be. (Upppsz...) Így 12,23 V a Vpp. A Vdd maradt 5,1 V a PGD és PGC pedig 5,01 V. Most már csatlakoztathatom a kontrollert, vagy van esetleg még valami, ami gondot okozhat???
Volt már sok kábel hiba, de igazából ezt kiszűrni csak így lehet, azaz véletlenül. Gondolom megkönnyebbültél.
Működik a PIC kit 2 klónom!!! Nagyon jó érzés ezzel programozni, megéri megépíteni!!!
Üdv.
Szeretném ezt megépíteni, de nem tudom nem sok-e egy kezdőnek. Ja és láttam van benne egy pic, azzal mi van nem kéne programozni? Csakmert én ezt azért építeném hogy programozzak vele . Köszi előre is a segítséget.
Szia
Az általad publikált klón, de érdekes módon most például jó. Amikor nem volt jó, a windows egy hibaüzenetet dobott, amit rögtön el is kapott, (vagy csak én voltam lassú) a lényeg, hogy az eszköz áramfölvétele meghaladt egy limitet és ezért tiltotta le az usb-t. Van esetleg valami beállítási lehetőség a windowsba, amivel az usb max áramát lehet limitálni? üdv
Az USB 5V-ja miatt van, ami magasabb mint 5V a laptopoknál. Tegyél be egy Shottky diódát az 5V-os tápágba, ami lecsökkenti a feszt. Olyan dióda jó, ami az áramkörben is fel van használva. Nem tudom miért van ez, de másnál is segített. Az érdekes, hogy nekem mág ilyen gondom nem volt, pedig én is használom egy toshibáról...
Szia! Én több gépen teszteltem a klónodat az 5,1 Voltot nem szereti egyszerűen kell a dióda! A számítógépben lévő tápegységektől is függ mert cseréltem tápot a műhelyi gépemben és a régivel kifogástalan az újjal nem jó.. Laptopoknál is nagy a szórás van melyik viszi van melyik nem.. A dióda a megoldás.. Hp41C klónjánál nem tapasztaltam sem a szilva félén..
Szia!
Olvasd el a bemérésről szóló részt, úgy éleszd a panelt... Az EEPromokat elsőre hihagyhatod belőle. Vágj bele nyugodtan...
Sziasztok!
Ez a klón égetésnél mekkora feszültséget tesz az MCLR lábra? Fontos lenne, mert, olyan PIC-t szeretnék használni, ami max. 9V-t visel el.
Szia!
Ezzel a klónnal nem a Vpp állításánál van a gond, hanem az általa kiadott Vdd feszültsége fix 5V. Csak az 5V -os Vdd -t megengedő típusok programozhatók vele - adapterrel. Ha a panelen programozol (ICSP), akkor a panel is táplálhatja a kontrollert a programozás alatt, ekkor lehet vele alacsonyabb feszültségű / feszültséggel táplált kontrollert is programozni - Vigyázat a Vdd -t nem szabad bekapcsolni... Viszont ilyenkor egyes konfigurációk beállítása után nem lehet kapcsolatot teremteni a kontrollerrel: MCLR letiltva és belső oszcillátorral járatás és a PGD vagy a PGC láb kimenet / T1 oszcillátor / stb. Ebben az esetben a "Vpp first programing entry" módszer lenne csak használható, de ekkor a programozónak kell adnia a Vdd tápot. Az ilyen konfigurációk esetben ezzel a klónnal csak az 5V -ot elviselő típusok programozhatók...
Tehát a Vpp feszültséget képes alacsonyabbra állítani?
Egyébként a PIC16F1823-ról van szó. Megmértem és pl. a 16F628-as programozásánál 11V a Vpp feszültség.
[OFF]Én is. De így jobb, hogy ketten is azt olvassuk!
Szia!
A 16F182x -et lehet a Szila féle klónnal programozni, a 16LF1xxx -et nem. A Vcap lábat is használó 16F1xxx típusokat sajnos nem lehet a Szila féle klónnal programozni, mert a gyári beállítás szerint az összes lehetséges Vcap láb I/O -nak van beállítva, így a belső feszültség stabilizátor le van tiltva, max. 3.6V lehet a Vdd.
Kezdőként szeretnék belevágni rögtön az elektronika világába, illetve pic-es vezérlésekbe is. Első sorban csak már kipróbált kapcsolásokat építenék után, de ki tudja mit hoz a jövő még.
Égetőt is szeretnék magamnak építeni, és egyből a watt féle megoldás mellett döntöttem. A kétoldalas nyák készítésétől, pláne hogy annyi minden félresikerülhet közben, kicsit tartok. Ezért arra gondoltam, át lehetne-e szerkeszteni egyoldalasra. Persze tudom, hogy kevéssé hely és költséghatékony eljárás, viszont ebben a kérdésben én inkább beáldoznám a szépséget, és a kis méretet, nomeg azt a pár százast, amivel így többe jön ki az előállítás. Bár gondolom nem jogvédett a nyák terv és kapcsolási rajz, de azért megkérdem, biztos ami fix, szabad az eredetiből kiindulva elkészíteni egy saját verziót? Illetve érdemes egyáltalán ezzel próbálkozni, vagy inkább küzdjem le a kétoldalas nyák fóbiám? Előre is köszönöm a válaszokat. IGB |
Bejelentkezés
Hirdetés |