Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Transzformátor készítés, méretezés
Ha kérdésed van, az alábbiak segítenek a hatékony választ megadni:
Mag típusa: M, EI, UU/LL esetleg I-kből összerakott, tekercselt, toroid. Lehetőség szerint képpel.
Méretek: magkeresztmetszet a*b (amit a tekercs körbeölel) ablakméret, lánc és toroidnál, belső-külső méretek.
Primer-szekunder feszültség(ek), teljesítmény igény.
Egy kis elektrotechnika, beszúrom ide is. Nekem több mint 20 éve tanították de nem változott azóta sem .
Váltakozó áramú áramkörökben az UxI szorzat nem jellemzi a fogyasztást, csak látszólagos teljesítményt jelent, melynek jelölése S. S= UxI (VA) - látszólagos teljesítmény P= UxIxcos fi (W) - hatásos teljesítmény Q= UxIxsin fi (VAr) - meddő teljesítmény.
Ezeknél a kisteljesítményű trafóknál (elvileg a többinél is) a szekunder feszültséget a névleges terhelés mellett adják meg, ekkor kell pl. 9V-osnak lennie. Hogy még ekkor is 10V az bőven belefér a hálózat ingadozásába ami simán lehet 10% helyi szinten is, pláne két eltérő település esetén (gyártó-felhasználó).
Egy toroidnak nyilván kisebb az üresjárati árama mert a kivitele miatt (EI kontra gyűrű) kisebb a vesztesége, egy 5-600W-osnak sem lehet több az áramfelvétele 10-12mA-nél ha jól van megcsinálva. Az EI vagy E magtól az a 20mA már jónak mondható, a 40 sem lenne sok. Idézet: „Ezt adják meg VA-ban mert az pontos és nem wattban.” Ezért. Elíram én marha, De örülök, hogy nem mondtam mégsem hülyeséget.
sziasztok
azt szeretném kérdezni , hogy lenne egy trafóm csak nem tudom a menetek számát és a fezsültségeket. egymásra vannak tekerve a menetek prim-szek . az alsó tekercs méretei 6X1mm-es szögletes huzal ,afelső 1 mm-es zománc szigetelésű huzal persze mind a kettő réz. tudnátok segiteni hogy most felfele vagy lefele transzformál és melyik a hálózati fesz oldal. válaszotokat előre is köszönöm.
A kivitel alapján nem hálózati transzformátornak néz ki. Szokás a primert alul elhelyezni. A vastag lapos huzal inkább szekunder lehetne ilyen kis méretűnél. Az 1-es még talán elmenne primernek, bár kérdéses, kiadná-e a szükséges menetszámot.
Ez kb 10 négyzet cm. A leirtak alapján /huzalvastagság/ nem hálózati trafó. 1-es huzalból nem fér rá 230V-nak megfelelő primer.
Hello!
E25 álló csévetestet keresek de sehol nem találok. A google összes lehetőségét végignéztem de semmi! Valakinek valami ötlet? Üdv. Omega
Íme az én trafóm ! Nagyon szép darab !A beindítással nincs baj készítettem hozza erősítőt is de túl erős neki ! Ezert mielőtt egy újabbat készítenék hozza meg szeretnem határozni a teljesítményét ! Milyen adatokra van szükség?
Ennek ! Bővebben: Link
Óvatosan kihajtják a közepét, és becsúsztatják a csévébe. Amikor beért újra síkba tud állni a lemez és jön a következő, amíg elérik a kívánt pakett vastagságot.
Sziasztok! Van egy nagyon kezdő kérdésem a trafóval konkrétabban a légréssel kapcsolatban. Próbáltam utána nézni több helyen de nem találtam ábrát róla. Nagyfeszültségre tervezett trafóknál alkalmazzák talán jól értem hogy ez a szigetelés a két tekercs között? De milyen ennek a mechanikai kialakítása. Például ha 1mm es légrés van megadva akkor a primer és a szekunder közé 1mm szigetelő papírt kell tenni. Ez már légrés, vagy mégsem?
Köszönöm a válaszokat!
Légrés nem a vasba kellene inkább? Olyan trafónál (tekercsnél), ahol a vas két félből áll (pl hiperszil mag, vagy ferrit magok, fazékvasmag stb.), ott közé lehet tenni valamit, papírt , vagy műanyag lapot.
Szia! Már közben találtam ilyenre utalást a vikipédián. De ha például EI lemezre van megadva ez a légrés ott hogyan oldják meg. A lemezeket egymással szemben rakják a cséve testbe mindig váltakozva az ellentétes oldalról ott hogyan marad légrés?
Szerintem E I lemezzel nem tudsz légrést csinálni, csak ha egy irányból szereled az összes E és I lemezt.
Köszönöm. A vikipédia szerint a csévetestben levő középső "vasnak kell rövidebbnek lenni , hogy a vas ne menjen át telítésbe. Akkor ez a távolság lesz a megadott légrés? Bocs a kezdő kérdésért meg kellene oldanom egy problémát de teljesen járatlan vagyok trafó téren. Aki tudná vállalni csak két hét múlva tudná elkészíteni. A megrendelőnek meg tegnapra kellene. Ezért kénytelen leszek nekiállni. Ha tudom mi az a légrés
Ez a légrés dolog azért nem ilyen egyszerű. Ráadásul az sem mindegy milyen vas, esetleg ferritanyagú a trafó, nameg egyáltalán milyen kapcsolásba kell.
Ami biztos: nem a tekercsek közti szigetelést értik alatta.
Amire gondolsz, az az "M" magoknál van. Ott a középső oszlop lemeze rövidebb, hogy ki lehessen hajtani a lemezeléshez. Ha ezt egyoldalról lemezeled, akkor a középső oszlopnál marad egy pár tizedes légrés, ha váltakozva lemezeled, akkor nem. Természetesen a légrés nem állítható. Az EI magoknál mind a három oszlopnál lesz légrés, ha egyik oldalról csak E, a másik oldalról csak I lemezek vannak, a kettő közé megfelelő vastag nem mágneses szigetelő anyagot raknak. A hipersil magoknál is hasonlóan járnak el, az U magok közé rakják a távtartó szigetelő anyagot (prespán9 és úgy szorítják össze. De ha járatlan vagy a trafókészítésben, méretezésben, akkor azt nem egy pénzes munkán kellene megtanulni, van elég sok buktatója.
A trafónak "megvannak" az adatai. Ez lenne
M65 impulzus transzformátor M65 dinamó lemez N1 50menet 1mm Cu N2 5000menet 0,12 Cu 1mm es légréssel.
Így egyszerű a történet. Mivel az M - mag eleve zárt kivitel, így a középső szárát kell megrövidítened 1mm-el.
De gyanítom, hogy nincs M tipusú magod, csak hasonló méretű E-I lemezeid. Ezzel is el lehet készíteni a cuccot, méghozzá vagdosás nélkül. Ahelyett, hogy az E középső szárát megrövidítenéd, a két szélső szár, és a rá keresztbe fektetett I pakett közé kell tenni 0,5 mm vastagságú műanyag, vagy prespán, stb lemezkét. Az eddig leírtakból már az is kiderül, hogy a trafót egyirányba kell lemezelni, és az összefogatását is időtállóan kell megoldani. Ha valami gyújtótrafó, akkor nagyon oda kell figyelni a szigetelésre is!
Eddig nem is álltam neki trafó tekerésnek ,kivéve néhány kisebb egyszerűbb tekercset. Később sem szándékozom vele foglalkozni. Eddig megvettem inkább készen ami kellet és ezután is így lesz! Ez most egy kivételes dolog részemről. Fogalmazhatok úgy is kényszer.
Köszönöm mindenkinek a segítséget! Ennyivel is többet tudok. Ennyi segítség már elég kell ,hogy legyen. Lemezes trafó van egy tejes ládával, remélem találok közte M lemezeset. Bár mindig az nincs ami kellene.
E I lemezzel pontosan, hogy könnyen lehet légrést csinálni. Egy oldalra kell lemezelni az E részt, majd prespán és az I rész.
A félreértések elkerülése végett: M magból is lehet légréses trafót csinálni, ha egyesével a mag közepén lévő ívet szabjuk, pl mini köszörűvel. Nem jellemző megoldás, de lehetséges. A kényszer adja, hogy kell e ilyen macerás módon előfeszített trafót csinálni.
Sziasztok nekem van egy transzformátorom és ezt szeretném bekötni konnektorba. Még nem csináltam ilyet sose és ebben kérném segítségeteket, hogy milyen szigetelés kell neki, milyen felületen lehet csinálni? Ha szigetelőszalaggal szigetelem le az nem veszélyes?
Helló!
Egy átlagos egy szekunderes és egy primeres trafóhoz hogy lehet csinálni föld kivezetést?
A fémházára csavarozod a védőföldelést.
És ha nincs fémház? csak trafólemez vagy hogy hívják.
Egyébként azért kérdezem hogy erősítőhöz kétszeres tápot készítsek.Úgy is jó? |
Bejelentkezés
Hirdetés |