Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   15 / 66
(#) Mathyas válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Ahha értem.. köszi!
(#) zolika60 válasza Mathyas hozzászólására (») Feb 28, 2011 / 1
 
Na hazaértem. Szóval feltöltöd 1,28kg/dm3 sűrűségű savval. Ha melegszik akkor sima, ha nem akkor szárazon töltött. Hagyod néhány minimum 2 órát pihenni. Ezután feltöltöd maximum a kapacitás huszadrésze árammal. A te esetedben 12A. Azután megint pihenteted néhány órát. Ellenőrzöd a savszinteket és a feszültséget. Ha kell a savat pótlod ugyanazzal amivel feltöltötted. A sav sűrűségét is ellenőrizni kell. Ha minden rendben 1,25-1,28kg/m3 között kell lennie. a feszültségnek is el kell érnie minimum a 12V-ot. Töltés közben a sav hőmérséklete ne haladja meg a 40C°-ot. Ha mégis akkor a töltőáramot csökkenteni kell. Nagy vonalakban ennyi. Legalábbis ez a könyv nem ír többet. De az emlékeim szerint növeli a kapacitás, ha ezután maximum az amperóra kapacitás tizedével kisütni és újra tölteni. A te esetedben 24A. Sok sikert hozzá.
(#) Mathyas válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Tehát kell beszereznem savat, savsűrűségmérőt és ioncserélt vizet
Összekeverem a kívánt arányt és a többit a leírtak szerint
Köszi szépen!
(#) zolika60 válasza Mathyas hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Így van. Szívesen.
(#) mtomihun válasza Mathyas hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Helló

Lehet vásárolni előre bekevert savat, amit már csak az akkuba kell tölteni és akkor nem kell a savsűrűség beállításával bajlódni.
Én egyszer régen motorakkut töltöttem fel így!

Hali
(#) ujfalusi válasza Mathyas hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Természetesen 1.28-as kész savval kell feltölteni.
24-óra állás után indulhat a töltés, a kapacitás tized részével. A sav ilyenkor a lemezekben van, ha méred tulajdonképen vizet mérsz. Töltés hatására emelkedik a savszint amit savmérővel mérsz. Ha savmérő a zöldben emel és a lemezek barnák akkor jó az akkud.
(#) Mathyas válasza mtomihun hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Na, akkor bekevert savat fogok hozatni.
Nagyságrendileg egy 240 Ah akksihoz mennyi sav kellhet?
(#) zolika60 válasza Mathyas hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Szerintem 2l körül.
(#) mtomihun válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Helló

Szerintem jóval több kell bele. Abból indulok ki, hogy egy 4-5 éves akkura, amit még nem töltöttek után desztvízzel, simán rá szokott menni 0,5-1 l víz és ezek csak 55-64Ah körüli akkuk.
Nem akarok hülyeséget mondani, de 4-5 l szerintem belemegy!
Biztos van aki jobban tudja és hátha meg is írja!
(#) Mathyas válasza mtomihun hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Szerintem is minimum 5 liter.
Az akksi vidéken van a szülőknél. Én meg a fővárosban élek.
Holnap utazom haza és lemérem az akksi térfogatát.
Talán úgy lesz viszonyítási alap.
(#) szabi96 hozzászólása Aug 27, 2011 /
 
Szasztok

Azt szeretném kérdezni hogy van egy 12v os motor akumlátorom és kevés benne a sav feltöltöttem bele valo vizzel de igy nem tartja az áramot és nem lehet feltölteni annyira hogy beinduljon.
Lehet e valamit csinálni vele esetleg kocsi akbol savat kiönteni v valami ilyesmit.
Nagyon várom az ötleteket mert ha nem muszáj nem vennék ujjat

elöre is köszönöm
(#) varttina válasza szabi96 hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
Szia!
Ha azért volt benne kevés a sav, mert elszivárgott belőle, és Te a maradékot felhígítottad, akkor ne csodálkozz, ha nem adja le a szükséges áramot. Érdemes lenne ellenőriz(tet)ni a sav töménységét, és ha szükséges, korrigálni.
(#) szabi96 hozzászólása Aug 28, 2011 /
 
És ezt hogy tehetem ?
(#) szabi96 hozzászólása Aug 28, 2011 /
 
Tudom hogy felhigitottam de pl észrevettem hogy 24 v os töltövel elpárolgott belöle a viz pici nah ha azt kipárogtatom tejesen és rakok bele vlmilyen savat amilyet mondtok ugy jolehet e ?
(#) efraim válasza szabi96 hozzászólására (») Aug 28, 2011 / 1
 
No a békebeli időkben ezt úgy csináltuk, hogy egy műanyag lavórba kiöntöttük az aksi teljes tartalmát. Azután feltöltöttük az aksit csapvízzel és ismét kiöntöttük. És ezt megismételtük jónéhányszor. Lányeg, hogy a cellákban lerakódott ólomiszap ki legyen mosatva, mert az a cellák között zárlatot okoz. Aztuán egy eldobásra itélt szövetdarabon átszűrtük az aksi eredeti savtartalmát egy másik lavórba és ezt a tisztított savat töltöttük vissza. Még a félhalott akkumulátor is használható volt a "kezelés" után legalább egy fél évig. Ettől függetlenül fel kell savazni és szintig kell tölteni.
(#) ujfalusi válasza szabi96 hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
Ha a sav kifolyt akkor szabad savat önteni utána. Ha elpárolgott a viz belőle csak vizet szabad utána önteni. A sav nem párolog el. A savszintet egyszerű sav szint mérővel lehet beállítani. Ha nem tartja a töltést rossz az akku. A kimosásra inkább nem mondok semmit. Ne próbáld meg, semmi értelme.
(#) szabi96 válasza ujfalusi hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
Szia

Egy probát remélem megér még akkor is ha nem kerül pénzbe.
De más aksibol nemlehet átölteni savat ?
(#) potyo válasza szabi96 hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
Ha a lemezek elszulfátosodtak (márpedig ez történik egy sav és töltés nélkül álló akkuval), akkor azzal nem lehet semmit sem csinálni, le kell adni a megfelelő gyűjtőhelyen és venni a helyére egy másikat.
(#) ujfalusi válasza szabi96 hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
Nem éri meg. Más akkuból átönteni nem lehet, mert a sav szintet nem tudod beállítani. Lemerült akkuban a sav a lemezekben van.
Az akku sav nem drága, de csak savmérővel lehet használt akkuba beállítani, ha jó az akku. A savat leönteni nem szabad, ekkor még a jó akku is tönkre megy.
(#) szabi96 hozzászólása Aug 28, 2011 /
 
oké köszönöm akkor lehet veszek egy ujjat
(#) pucuka válasza szabi96 hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
Nem (hüvelyk) ujjat veszel, hanem újat
(#) szabi96 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
okés. *

* Nem kell 20 pötty .
(#) laszlo63 hozzászólása Aug 28, 2011 /
 
Tisztelt Fórumozók! Nem tudom él még az oldal? Uttolsó dátum elég réginek tünik.
A következő gondom van: 12V-os akku mélykisülését szeretném elkerülni, ehhez kellene kapcsolási rajz, havalaki tudna segíteni, megköszönném előre is. Ha lehet ne PIC-es megoldás legyen mert én ehhez már nem értek.

Még annyit hogy savas 10-12 A/ó aksiról van szó.
Sziasztok!
(#) proli007 válasza laszlo63 hozzászólására (») Aug 29, 2011 /
 
Hello!
Oké, ez eddig egy feszültség komparátor. De mit szeretnél tenni (tegyen), ha a feszültség már alacsonyabb, mint szabadna?
üdv! proli007
(#) Gafly válasza proli007 hozzászólására (») Aug 29, 2011 /
 
Gondolom lekapcsolni a terhelést, ha már találgatni kell.
Esetleg szirénát bekapcsolni
Én annó 723-al csináltam olyat hogy addig tartotta a jelfogót amíg ki nem fogyott a szusz az akkuból. Utána lekapcsolta (magát is).
Ez ilyen napergiás, szigetüzemű felbuzdulás volt.
(#) laszlo63 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 29, 2011 /
 
Helló !
Ha az aksi fesz szintje eléri a káros kisütési tartományt, a rákapcsolt terhelést szüntesse meg. Pl. egy relé elenged,vagy behuz, és a rákötött fogyasztó nem terheli tovább az aksit. Az már részletkérdés hogy adjon valami jelzést vagy sem.
Köszönöm a gyors reagálást!
Üdv.
(#) FordPrefect hozzászólása Aug 29, 2011 /
 
Bocsánat, nincs időm végigolvasni ezt a 15 oldalt, plussz a többi topicot, már sokat böngésztem itt ezen témakörben, ezért kérek hozzáértő segítséget.
Adott egy 6 éves, 45 Ah-akksi, kb 50 indítással. Sokat állt, de mélykisütést nem kapott, általában utána volt töltve. Ennek ellenére (vagy mert tudja a fizikát) a belső ellenállása megnőtt, "nem veszi fel a töltést" mondaná a szaki. Fel lehet újítani? Két forrásból hallottam, hogy az igazi regenerálók 100%-os töltési, és 10%-os kisütési periódussal üzelnek, mint ahogy sok helyen le vagyon írva, DE NÉGYSZÖGJELLEL HATÁSOSAK igazán. Létezett ilyen gyári készülék is állítólag... Ötlet? Köszönettel.
(#) ujfalusi válasza FordPrefect hozzászólására (») Aug 29, 2011 /
 
Ha sokat állt már nagy baj. A savas akut használni kell.
Ha nem veszi a töltést ellehet dobni. Csoda szer nincs.
(#) FordPrefect válasza ujfalusi hozzászólására (») Aug 30, 2011 /
 
Veszi a töltést, csak lassan, a végén meg gyorsan Külön probléma, hogy DELPHI gyártmány, nem bonthatók a cellák dugói.
(#) ujfalusi válasza FordPrefect hozzászólására (») Aug 30, 2011 /
 
Bocs figyelmetlen voltam. Most látom hogy hat éves. Ne kínlódj vele, Gyorsan dobd el. Ez már nem akku.
Következő: »»   15 / 66
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem