Fórum témák
» Több friss téma |
Megépítettem a simsonba ezt a kapcsolást és annyi gondom van vele ha az indexet bekapcsolom akkor kb 4 másodpercig egyfolytában ég az izzó és csak ezután kezd el villogni. Ezt mivel lehetne orvosolni?
És még annyi, hogy a töltőfeszt a zénerrel tudom állítani? Előre is köszönöm ha tudsz segíteni!
Bocs, de jobb lenne, ha a kapcsolás kiagyalóját keresnéd ez ügyben, mert nekem elég zavaros, érdemben nem tudok hozzászólni.
Üdv!
A következő problémával fordulok hozzátok! Van egy 125-ös MZ TS-em, pár éve nem működött dinamó hiba miatt. Kb fél éve vettem hozzá használt álló és forgórészt, és egy új elektronikus fesszabályzót, de idő hiányában csak a napokban tudtam beszerelni. A motor el is indult, és nagy meglepetésre a töltésvisszajelző lámpa is kialudt (sajnos korán örültem) a motort felpörgetve az előtétellenállás elkezdett füstölni, és a sok próbálgatás során el is szakadt a szál! Nem nagyon értek a dolgokhoz, de gondolom a fesszabályzó lehet a hibás?! Van valami mód, hogy ellenőrizzem a fesszabályzó működését? Előre is köszönöm!
Üdv mindenkinek! Segítene valaki eligazodni egy Ducati fesz szabályzón?Hogyan kell bekötni?Kép mellékelve!
Sziasztok!
Elromlott a fesszabályzóm Gilera Runner 50-esben, de csak az akksi töltő része, a világítás és műszerfal tök jó. Az akksi kapcsain 15-18V-ot mérek fordulatszámtól függően.Nagy fordulatnál 5 A-el tölti az akksit(igaz ez már szar akksi, a vadi új akksit nem akartam elqrni, itt csak 1-2 másodpercre raktam fel, de ezt 1,2A -el töltötte). A motor kapcsrajzán megnéztem a generátort , ez nem egy sima 3 fázisú ugye? Van benne egyszer 3 tekercs sorba kötve, és az akksi töltő rész két sorba kapcsolt tekercsből áll, melynek egyik kivezetése directbe megy rá az akksi pozitív pólusára.Hogy van ez? Hogyan működhet a gyári fesszabályzó? Ide a földre söntölős vagy az átvezetős kapcsolás lenne a jó? Nem szeretnék 20000-et kiadni egy fesszabályzóért, csak az akksi töltéshez szeretnék építeni egyet, a világítást meg ellátná ez, csak a sárga vezetéket vágnám le róla. Előre is kösz a segítséget!
Sziasztok, valaki tud nekem segíte egy yamaha dt 50 esem van, megszakítós és a fesszabályzót szeretném bekötni benne csak én nem tudom, és kapcsolási rajzot se találtam.
Ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszönném! akár rajz, vagy txt.be leírva h mit hova! djthomsoyers@hotmail.com vagy vegyen fel! Előre is köszönöm!
Heló
Van egy kis Problémám egy frissen vezetékelt 125ccm cross motorral ami nem az eredeti motorral van szerelve. A tekercsektől feljön 2 szál amiről nekem a feszültséget kéne levennem és arról kizárólag világítást működtetni a probléma az hogy nem tudom leszabályozni a feljövő feszültséget és ennek hiányában mindig kiüti az izzót ezen nem is csodálkozom hisz a felszabályzója a motornak hiányzik. Viszont tetűnk rá 4 félét is de egyik sem bír vele.Egyik sem adott le semmit. A feljövő feszültség ismeretlen csak tippeli tudok frekvencia és a tekercsek kötése ismét kérdőjel. Viszont nincs le testelve a tekercs. Csak van 2 szál amiről működtetni kellene a világítást. Ehhez szeretnék Fesszabályzót építeni valami nagyon egyszerűt. A lényeg csak izzólámpás világitás. Alapjáraton szépen világit de mikor kis gázt adok ki is üti az izzót. Szóval kénnék szépen egy olyan kapcsolási rajzot ami az ilyen esetekre jó és nagyon egyszerű.
Sziasztok segitséget szeretnék kérni , a következö lenne :BUSZ fesz szabályzot szeretnék átalakitani 12v os akkuhoz a bemenete szintén 10-50v-ig változik csak nem 24v-ra kell mit ceréljek benne ime a kép rola és a benne lévö rajz is a segitséget elöre is köszönöm.
Ahogy így nézem, a rajzon felül van egy poti, tőle balra egy 150 ohmos ellenállás, szerintem, ezzel kellene játszani.
Probáltam már de nem reagált ugyanis a kimenetet figyeli.Most ott járok vele a 4 dik kimenetre megy a 2k 05w-os azt cseréltem 1k-ra már evvel változott,14,4-el tölt egy akkut de nem vagyok biztos hogy elég ez az egy alkatrész paraméter változtatása hogy jol müködjön
Igazából ha 14,4-el tölt, akkor szerintem tökéletes.
Oké csak nem vagyok biztos valami szabályzási gond van-e még vele.
Sziasztok
van egy 110es kínai quadom darabokban most rakom össze és elakadtam egy Shindengen SH555-12 márkájú 6 szálas fesz szabályzóm van de viszont nekem csak 4 vezetékem van megoldható e bekötése? Ha igen hogyan?
Sziasztok
Gilera runer 125 motorom elsődleges problémái, hogy menet közben az izzók kimennek. Rámértem az izzónál a feszültségre ott fordulatszámtól függően 15 voltot is mértem. Gondoltam elromlott a fesszabélyzó így vettem egy másikat. Minden ok alapjáraton ahogy viszont most a fordulatszám növekszik a töltőfeszültség úgy csökken. A gyűjtótekercsem lehet a rossz? Vagy mit kellene megnéznem benne?
Üdv.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy a feszültség szabályzó mitől mehet tönkre? Jelene esetben egy motor fesz. ről van szó. Gyakorlatilag annyira felfórosodott hogy minden szélt olvadt körülötte. Még a cin is kifolyt belőle. Érdekelne például, hogy gyengébb akkumulátor okozhat e problémát.
JA még valami a gyengébb akkumulátort úgy értem, hogy 10 A van benne mondjuk 16 A helyett.
Kicsi Áram biztos nem olvasztaná szét csak túláram esetén, esetleg rövidzárlat?
Mondjuk sok hűtést nem kaphatott arra a műanyag részre rögzítve. Ezeket a szabályzókat illik valamelyik fém szerkezeti elemre fogatni, ahol menetszél is éri. Persze előfordult már olyan motor is, ahol gyárilag a kipufogó felett helyezték el, hogy garantáltan túlmelegedjen.
Emellett rossz akku, oxidálódott csatlakozások, stb, sok minden oka lehet.
Udv mindenkinek. ! csak egy motoros vagyok ! nem elekto szaki, segitseget kerek.
Egy 750 Honda AT-rol van szo. A minap tortent, hogy az akkubol kiparolgott, vagy inkabb ki fott a sav. A muszer akar 17 voltot is mutat alapjaraton. Persze a lampaban kiegett az eggyik ego is. Azota vasaroltam egy masik Fesz szabalyzot, hasznaltat, de azzal is ugyanugy viselkedik. A generatorbol kijovo 3 szalat lemertem egymas kozott, 0.8 ohm, testre nem mutatnak semmit. Mi lehet a baj ? lehet hogy a 2-ik fesz szab sem jo . De a regebbi idokben is volt olyan amikor sotetben jartam, hogy egy nehany masodpercre jobban vilagitott a lampa. 4 eve van a motorom es csereltem is legalabb 5-6 egot a 20000 km alatt. A csatlakozasok szep tisztak. Vegulis mi a gond, mi az amit ellenorizzek meg. Udv. Imre
Elvileg járó motornál a generátor fázisai közt kb 35V körüli feszültséget kellene mérned, ha a testhez képest mértél volna ellenállást, akkor a generátorod kuka. Vagy a fesszabályzód van alulméretezve (előfordul), vagy valamelyik testelési pontod kontaktos. Nézd át, húzgáld meg a csavarokat. Ha nem segít, bontottban egy legalább 1000-es motorét tedd rá. Ha kell segítség, e-mailben keress meg.
Sziasztok!
A következőkben megismertetett problémára nem sikerült megoldást keresnem egyik fórum-témába sem , ezért fordulok hozzátok!-bocs ha mégis valahol szó esett ilyenről! Adott egy kismoci , olasz a lelkem , piaggio.Széthullott a gyári feszültség szabályzója , és nem lehet már venni hozzá egy szöget sem .Amiket lehet kapni , nem müködnek vele , de mondjuk nem is rávalók! A motorb generátorából 2 db tekercskivezetés adott , melyek egymáshoz képest 36V váltófeszültséget indukálnak terheletlenül , terhelve 60 W-os izzóval 24 körül mozog (áltófeszültség).Ez az alapjárati , vagy a közeli fordulatszám tartományban igaz .Ha testhez képest vizsgálom , akkor a fenti feszültségek feleződnek! Ebből kéne nekem 14.3 V-ot készíteni , de el nem tudom képzelni , ha a töltőtekercs egyik fele testen van , hogy fogjak hozzá.Ha a két tekercs független lenne a testtől , talán már belefogtam volna valami graetz-hidas egyenirányításba , de elektronikai ismereteim hiányossága miatt inkább felteszem a kérdést!-Mellesleg autóvillamossági szerelő , és hobbi építgető vagyok.... Előre is köszönöm a mindennemű hozzászólást!Üdv!
Szia!
Az alant linkelt kapcsolást már megépitettem, teljesen jól működik, és nem volt drága. (Az R3 ellenállást én 470 ohm-ra cseréltem). orosz fesszabályzó üdv: hp
Kíváncsi lennék, mennyi a nyugalmi (vissz)áramfelvétele? Megmérted? Mert ha relatíve nagy,néhány napos állásnál hamar leszívja a kisebb amperórájú motorakksit.
Üdv a fórumozók között!
Nos mint írtad, autóvillamossági szerelő lennél. Ez biztató, mert akkor tanulnod kellett a középleágazású -tekercs-trafó kétutas egyenirányításról. Szóval annyit kell tenned, hogy a két töltőtekercs közös testpontja maradjon továbbra is test, az akku negatív pólusa, a fennmaradó két kivezetést pedig egy -egy tirisztoron keresztül kell rákötni az akku pozitívra. A tirisztorok vezérlését egy akár primitív feszültségfigyelő áramkörrel meg lehet oldani.
Szerintem meg nem is működhet zavarmentesen.
Már maga az 555 zavarérzékeny, (például a gyújtásra), azt meg végképp nem értem miért köti össze a kimenetet a kisütő (7-es)lábbal. A 4. lábat is szerencsésebb lenne a tápra kötni. Ja meg az 555 tápját nem közvetlenül az akkura vinni, hanem a gyújtáskapcsolón keresztül kellene megtáplálni, így már nem tudná állásidőben is meríteni az akkut. Mindenesetre gpsbandesz-nek nem felelne meg, mert ez testfüggetlen tekercshez való.
Az tényleg igaz, hogy az 555 zavarérzékeny. Vannak benne komparátorok, meg flip-flop. A flip-flop az bizony egyébként is szeret véletlenszerűen egy kis zavarra a másik állapotába billenni. Én az 555 helyére valami hiszterézises komparátort, vagy valami schmitt-triggert tudnék elképzelni. Persze valami kisfogyasztású kapcsolástechnikával, és természetesen csakis testpotenciál-független tekercsrendszerrel,ahogy írtad, legyen az egy, vagy akár háromfázisú. Agyújtáskapcsolós megoldás azért macerás, mert a legtöbb gyári fesszabályzónak nincs hozzávezetett gyújtásáram-referenciája. Amúgy a teljesítménykör kialakítása szellemes, hiszen a fet tartalmazza inverzdiódaként az "üzemi" diódákat. Azt mondjuk nem tudom, mennyire lehet az inverz diódákat igénybe venni, és nem túl nagy-e mondjuk a dióda nyitóirányú feszültségesése. A fet csatornaellenállása egyébként biztos kevesebbet disszipál, mint a tirisztor.
Szia!
Akkufesz: 12,56V, visszáram: 12,4 mA, frissen mérve. Testelt tekercsnél is használható, (tesztelésnél graetz után kötve is kipróbáltam, külön kivezetékelt , direktbe gerjesztett autógenerátorral). Tehát : testelt tekercsnél az egyutasan egyenirányitott áramot kell a FET-re vezetni (negativ félhullámban vezetne a dióda a fetben) üdv: hp
Szia mex!
Én is üdvözöllek téged , és mindenkit itt a fórumon! Mindenkinek köszönöm a hozzászólást! Értem , amit a tirisztorral kapcsolatban ajánlasz , és elméletben össze is áll a kép .Sajnos nem tudok alkatrész méretezéssel foglalkozni , kicsi a tudásom hozzá !Az a kérdésem , hogy az a kapcsolás , amit hibbantpasi bedobott , ha megépíteném , és az ajánlás szerint gyujtásról vezérelném az 555 tápját , akkor működne a letestelt tekercsekkel is? Mert akkor már meg is van oldva félig a probléma! |
Bejelentkezés
Hirdetés |