Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LM1036 sztereo hangszínszabályzó áramkör
Témaindító: Krajcsooo, idő: Máj 29, 2006
Témakörök:
Üdv! A torzítást a túl nagy bemenő jel is okozhatja.
A hatástalan potinál mérd meg, hogy a szabályzó feszültség eljut-e az IC lábára.
ha gyengébb jel jön rá akkor is torzításba kezd azon a hangerőértéken... Az erősítő a szabályzó nélkül szépen szólt magasabb hangerőn is, (fülre legalábbis). a Feszültséget meg reggel megmérem
A két csatorna egyformán torzít?
igen! ugyan az a jelenség van a bal és a jobb oldalon
Stabilizált 12V táp van hozzá?
Igen 18V-os táp L7812-n át stabil 11.95V azt hiszem
Igaz hogy a 18V-os táp az egy Hp nyomtatóé volt... és már eleve stabil 18V-ot adott
Az előző 1-2 oldalon hasonló problémával küzdöttünk, nézd át találsz-e benne hasznosat.
A csatoló kondik hibájára gondoltam még (szivárgó áram) de az azért inkább aszimmetrikusan jelentkezne. Minden esetre nem árt az IC kimenetén a fél tápra ráellenőrizni.
nekem nincs előerősítőm csak a hangszínszabályzó, de egy laptopnak a kimenő jelével próbálkoztam (és a későbbiekben is főleg ezzel lenne használva)
Szia. A 12 voltos stabilizátort látom már kitárgyaltátok. Viszont nem esett szó az 5 voltról ami elengedhetetlenül fontos a jó működéshez. Hiszen ez egy feszültség vezérelt ÍC amit a potméterek egyik felére adott 5 volton keresztül kapott feszültség arányában teljesít. Ez remélhetőleg nálad is be van építve?
Azt írta, hogy neki nincs előerősítése így gondolom az alapkapcsolást építette meg ahol nincs 7805 hanem az IC zéner feszülstsége.
A saját tapasztalatom a torzításra: Nagyon sokat számít, hogy milyen minőségben forrasztod a potikat föleg, ha vezetékezve van és nem egyből a nyákon. Lehet, hogy hihetetlen, de nekem az átforrasztás és poti csere oldotta meg a gondot. Az előerősítésem is túl sok volt. Még a hálózati zavarokat kellene kiszűrnöm ill. a kikapcsoláskori csippanást.
Melyik 5V-ról van itt szó? Tegyetek fel egy kapcsolást, hogy egyértelművé váljon mindenki számára, miről is van szó!
Bővebben: Link. Ezen a kapcsoláson levő 5 voltról beszélek, hogy őszinte legyek a gyári adatlapon szereplő kapcsolást nem is néztem eddig. Annak ellenére,hogy az elsőt KB 2 éve építettem. Minden példányt a linkelt rajz alapján építettem .Hibátlanul működnek. Az adatlapon levő alap kapcsolással nincs tapasztalatom. Már nem is lesz mert ez eddig jól bevált kapcsolás nálam. Ajánlom mindenkinek aki az LM1036 al szeretne építkezni.
A kissadamnak linkelt rajzról elhagyható az NE5532 de nem biztos,hogy célszerű elhagyni. Egy sima választó kapcsolóval kiválasztom melyik bemenetre van szükségem. Ha telefonról hallgatom a zenéket kell, mert gyenge a jele. Rádió tunnerhez és CD lejátszóhoz nincs rá szükség. A jó forrasztás minden áramkörben nagyon fontos nem csak itt. A most készültön sima szalag kábellel vannak bekötve a potik mint írtam már, van némi brumm de TE is láthattad miért. A "rendesen" megépített ,huzalozott példányon már az sincs. A kikapcsoláskor jelentkező csippanás,gondolom inkább koppanás lehet . Azt nem az előerősítő okozza hanem a puffer kondenzátorok. Ki és bekapcsoláskor. Ezért építeni kell egy jó koppanás gátlót és az is megszűnik.
Én is ez alapján építettem. Megvan az újság amiben megjelent.
Mégis akadtak és akadnak gondok. Igaz már működik, de még kell "csiszolni".
Még vacilálok az előerősítés mértékén.
Az mennyi jó ötlet, ha azt csinálnám, hogy az R2,R7 helyére 27k -t tennék és sorosan egy pl. 10k stereó potit.? Így elvileg kb. 1 és 2,5x előerősítés között tudnék szabályozni.
A me. erősítésének állíthatósága hasznos is lehet, ne feledkezz meg az árnyékolásról. Az LM1036 potik nem igényelték.
Az erősítés számítása (bal csatorna): (R1+R2)/R1 Az R2= 0 ohm -nál van egyszeres erősítés. Idézet: „ne feledkezz meg az árnyékolásról. Az LM1036 potik nem igényelték.” Ezt most nem igazán értem... Hova érted/gondolod az árnyékolást?
Az általad felvetett erősítés szabályzó poti vezetékeiről van szó természetesen.
Természetesen készül koppanásgátló és DC védelem (épp most végeztem a nyák tervezésével).
De én külön gondolom a kikapcsoláskori csippanást és koppanást. Mikor bekapcsolom az erősítőt akkor csak koppan mikor kikapcsolom akkor csippan majd koppan a HSZ. Ha elhagyom az LM1036 kapcsolást akkor minden csendben van éz az induktív fogyasztók sem zavarják. Vagy csak nem hallom?
Ezek szerint maga az elgondolás járható út csak a poti veztélkeire kell figyelnem.
Azért döntöttem poti mellett kapcsoló helyett mert sokféle jelforásról szeretném használni.
A koppanás az egytápos előerősítő-hangszínszabályozó miatt van. A csippanó hang pedig ezen fokozat átmeneti gerjedéséből származik.
Egytápos??
A trafóm 2x28VAC és 1x14VAC toroid. Ezzel koppan. Ha az előerősítőt független tápról hajtom akkor is koppan.
Az előerősítő csatoló kondenzátorainak töltődése illetve kisülése okozza a koppanó hangot. Ez tipikus egytápos probléma, legyen az akár végerősítő is.
Mivel úgyis építesz koppanás gátlót, kár vele mélyebben foglalkozni.
Már értem miről beszélsz, de érdekes a helyzet. Én a gyári adatlapon lévő kapcsolást építettem meg. Semmi előerősítés meg ilyesmi, és vígan meghajtja az lm3886 végfokozatokat. Bemeneten asztali pc dolgozik, telefonról még nem próbáltam, de így simán kivezérli a végfokozatokat, minden probléma, recsegés zúgás nélkül. Ha valakit érdekel, néhány oldallal korábban tettem fel nyákrajzot, amit én terveztem hozzá, nekem jól bevált.
Üdv ! Érdekelne engem egy nyakrajz ! Ami magába foglal egy NE5532 es előérősítőt és egy LM 1036 ot ! Szóval kellene egy előerősítő is a jel útjába mire beérne a hangszínbe! Külön is jó lenne csak egy előerősítő nyákrajz az NE 5532 es el
SZiasztok,
reloop-pal tárgyalt témánk kicsit messze esett a TDA-tol igy inkabb itt folytatnám. Előzmények itt.TDA 2030 A kérdésem az lenne, hogy mi az ötletetek, hogy hogyan lehet egy trafórol meghajtani az előfokot és a végfokot, ha a toroid mindket szekunderét a vegfokhoz kötöttem? Párhuzamosan búg (itt sajna volt valami rövidzar, ezt ki kell bogarasznom este), és a masik javasolt megoldás szinten nem jo. Mentőötletkent masik trafo jöhet szóba egy nagyon kicsi, hisz 50mA-t vesz csak fel az előfokom max. persze jobban örülnék ha sikerülne megoldani. Nem szeretnék még egy szekundert rátenni a toroidra, holott gondolom, hogy nem nagy szám, de ettől azért idegenkedem. Köszi előre is.
Alapvelően egy 100 mA taró fizikai mérete nem túl nagy. Tehát lehet végső megoldás.
A búgást ugyan nem értem. Én is küzdöttem egy picit az előfokkal, de mostanra "jó" lett. Melyik kapcsolást építetted meg? Képet teszel fel a kész nyákról? Szerk.: Látom a képet. Nos nekem ezt a problémát az oldotta meg, hogy kiszórtam a nyákról a csatlakozókat és a vezetékeket beforrasztottam majd jó alaposan megpucoltam a potikat és forrasztó olaj segítségével forrasztottam rájuk vissza a vezetékeket. Eltűnt a zúgás,bugás pattogás. Bővebben: Link
Szia,
én nem vagyok nagy spíler, szerettem volna építeni egy erősítőt, így KIT-eket vettem. PRE02 a D-audiobol az előfok, és az ebayről egy sztereo TDA2030. A táp nyákját pedig egy fórumtárs készítette nekem. Nem hinném hogy ezekkel lenne a gond. Ha külön tápról mennek, akkor szólnak rendesen. uh ezeket kizárom. Még megnézem a táp paneljét este, hátha valahol zárlatos. Ha nem akkor megpróbálom még egyszer párhuzamosan kötni. Ha ez se jön be, akkor két trafóm lesz úgy érzem SZerk: Egyaltalan nem érintkezési hibás se a búgás, se a recsegés, sejtem mire gondolsz. A végleges dobozban persze ezek se lesznek benne, de most "próba van". Külön tápról remekül szól, mindenképp a közös táp lesz a ludas, vagy a zárlatos táp panel. Este kiderül remélem!
Ha külön trafóról jó csak egyről nem akkor kis valószínűséggel trafó gond nagyobb valószínűséggel pufferelési és szűrési hiba. A két szerkunder kör GND vezetéke közösítve van?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |