Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Házilag építhető fémkereső
Szerintem lehet nyugodtan beszélni erről is. A kezdők legalább tanulnak belőle, megspórolnak egy csomó időt.
Nem rossz amit belinkeltél, csak nincs értelme. Tény, én is egy BFO-val kezdtem, és kb eltöltöttem az építéssel, egy napot. Majd öt perc alatt rájöttem hogy ez gyerekjáték, használni nem lehet. Igaz, működött. Viszont mint a jelzett hozzászólásból, meg az eddig olvasottakból, az is kiderül, senki nem erre vágyik, az igények ennél jóval magasabbak. Ezért nem javasoltam, sem én, sem más hogy ezt megépítse, sem azokat a csodagépeket amik az RT-ben megjelentek. Egyszerűen nincs értelem sem pénzt sem időt áldozni rájuk. Ha működnek is, instabilak, nem megbízhatóak. Amit érdemes, azt pedig már többen is elmondták. Ahhoz viszont nem elég a konyhaasztal, bontott drót és seprűnyél. A jó elektronikán és tekercsen kívül, a stabil strapabíró, jól megkonstruált váz is ugyanolyan fontos. Ha ezt mind összerakod, akkor valóban egyszerűbb venni készet, ujat vagy használtat, gyárit, vagy maszekot. Sok esetben a maszek jóbb is mint a hasonló tudású gyári, mivel nem tömegtermelésben, hanem egyedileg készül. Persze ilyenből csak olyat, ahol van kép arról mit is vesz meg valaki....
Üdv!
Azt szeretném tudni, hogy ha egy fémdetektorban megnöveljük a tekercsek számát akkor a detektor erősebb lesz-e (mélyebben elhelyezkedő, kissebb fémeket is érzékel)??
Na srácok, a csúcspélda az utóbbi pár hsz-ra. A Cz5 egy gy nagyon nagyon jó gép...volt.
Bővebben: Link A képek alapján ki építené után, és ki venné meg?
Jó lenne, ha így lenne, mert akkor vennék egy keresőt a játékboltban és csinálnék belőle egy profi 5milliós gépet egy kis rézdróttal
Azt hiszem, nem tekercsre, menetszámra gondolsz és a kérdés jó, amikor méretezni akarsz egy keresőtekercset, azonban szerintem Te inkább abban gondolkozol, hogy van egy géped vagy egy kapcsolási rajzod, aminek szeretnéd növelni a teljesítményét. Nos a tekercs átmérőjének a növelése vezet mélyebb találatokhoz, azonban a növekvő céltárgy mérettel. Tehát, pl egy 30cm átmérőjű tekercs érzékel egy 1Ft-ost 20cm mélyen de a gép nem látja a 60cm mélyen lévő konzervdoboz tetőt. Ugyanez a gép egy 1m átmérőjű tekerccsel látja a doboztetőt, azonban az 1Ft-ost nem. természetesen a menetszámot át kell méretezni és a példa csak elvi. A lényeg, hogy a gépekhez van egy ideális tekercs menetszám adott átmérőre.
Ha ilyen módon nem lehet növelni a teljesítmény akkor, hogy lehet?
Vagy egyáltalán nem lehet lehetséges??
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=191061 ennél a gépnél.
Ez arra való, amit írnak, vezeték, cső keresésére falban. A ferrites készülékek hatótáva mindig kicsi, miután a vas magába zárja az erővonalakt. Ezek rendszerint valamilyen BFO kapcsolások, amit azért nem építenek pl. érmézésre, mert roppant idegesítő földhatással működnek, ami esetleg egy homokos tengerparton elviselhető, de máshol nem. A készüléket érzékenysége nagyban függ a tekercsek helyzetétől így a ferrites formában, de pl egy érmére pár cm a max, amit tud. Pinpointernek használjuk ezeket, pont ezért.
Én már csak azért sem mert az enyém fele ennyibe került és tud ennyit, talán hajszálnyival többet is.
Üdv.
A panel (Silver) megvan, ma beszerzem a többi hozzávalót is. Az ellenállások terhelhetősége lehet 0.6W vagy inkább kisebbet/nagyobbat válasszak? Az 1N4148-as diódából a 0.2A-es mehet bele vagy inkább a 0.15A-es legyen? A C2236-os kondenzátorok feszültsége és tűrése mekkora legyen? Volt olyan érték melyből csak egyfélét találtam, de olyan is amelyből többfélét, nem tudok kiigazodni rajtuk. A kerámia kondenzátorok feszültségével és tűrésével is gondban vagyok, az 5.1-es pF vagy nF? A piros led milyen típus legyen (fényerő, áram, stb.)? A lednek gondolom nagy fényerejűnek kell lennie hogy nappal is látszódjon. A kondenzátorokat a konthánál néztem, amelyikből csak egy félét találtam azt beírtam a mellékelt táblázatba. :help:
A 0,6W-os ellenállás elég, a legtöbb helyre még akkora sem kell. A 4148 az 4148. Kondenzátort akkorát vegyél ami belefér a nyákba, 100V-os felesleges. Általában a pici 63V-os MKT kondikat érdemes használni (7x6,5x2,5mm), de ahova nem szükséges oda jó a kerámia is. LED-et pedig olyat raksz bele amilyet akarsz.
Üdv.
Köszönöm a választ. Tehát 63V elég, és a tűrése mekkora legyen (5%, 10%, 5-10%)? Az alkatrész jegyzékben feltüntetett kerámia kondenzátorok feszültsége is 63V, tűrésük, az 5.1-esnek nem ismerem a kapacitását (nincs melléírva)? Fentebb (#1070113) elfelejtettem megkérdezni hogy a 10KA radiohm potméternek lineárisnak vagy logaritmikusnak kell lennie?
A poti jelölésében az A betű jelöli, hogy lineáris.
Ennyire nem értek hozzá azt pedig nem szeretném ha a gép egy rossz alkatrész érték miatt elfüstölne.
Help
Üdv mateatek.
Köszönöm. Esetleg a kondenzátoros kérdésemre is tudnál válaszolni?
Elegendő információ híján úgy döntöttem, hogy már csak holnap megyek el alkatrészeket vásárolni.
Addig is várom a választ a kondenzátorok tűrésére vonatkozóan (+ 100nF/?V, + 5.1?F/?V).
Épített valamelyiktek Delta Pulse-t? Összeraktam, de nem tesz mást csak kattog. Illetve magától gerjed, ha akar. Azt hiszem abbahagyom a keresők építését (de ezt még elviszem egy haverhoz, oscival kimérjük).
Én marha.
Megnéztem az építési leírást amiről azt hittem csak a működést taglalja. 5.1 kihagyva, de a kondenzátorok tűrésére és a kerámiák feszültségére/tűrésére ettől függetlenül még mindig kíváncsi vagyok. Egyáltalán mire jó a tolerancia?
Nézd, ez nem atomreaktor. A tolerancia azért van, mert nagyon pontos alkatrészeket nagyon nehéz előállítani, azért nagyon drágák. Ha bemész egy alkatrészboltba ezt tapasztalni fogod. Azonban az áramkörök jelentős részénél pár százalék eltérés nem befolyásolja a működést az érdemi eredmény szempontjából.
Általános szabály, ha az alkatrész értéke fontos, oda írják a tűrést, ha nem, megfelel az, amit a boltban kezedbe nyomnak. Ebből következik, hogy pl. időzítő, mintavevő, frekvencia meghatározó helyeken kis tőrésű alkatrészeket kell használni. A silverben olyan nagyon kritikus helyek nincsenek. Fontosabb, pl, hogy jó legyen a nyák, lakkozd le, mert a szabadtéri használat, este reggel a pára, gyorsan kikezdi. Vezetékeket gondosan válaszd meg és forraszd, alkatrészek forrasztására ügyelj (hideg-meleg-lyukas forrasztás) és gondosan távolíts el mindenféle forrasztás maradvány óndarabot a panelről. A mechanikával sem szabad spórolni, mert terepen nem lehet a gépet babusgatni.
Többet is... de hogy segítsek valami bővebb info kéne?
Milyen frekin jár? Mennyi az áramfelvétel tekercsel együtt? tápfeszültségek megvannak minden IC-n? Milyen nyákra építettétek?
A feszültség lényegtelen. 5,1 helyett használhatsz 5,6pF-ot is ugyanis pikofarad a nem irt mértékegység.
lényeg hogy kerámia legyen és méretre jó.
Lényegtelen, beférjen a panelbe, de ha lehet választani akkor 1% tűrésűt vegyél, abból sosem szokott gond lenni ha pontos egy alkatrész...
4148-ból egyféle van vedd meg nyugodtan. KOndiból ha lehet 2 raszterre ültethető piros Wima MKT vagy MKS kondit vegyél. a feszültség lényegtelen, csak a lábtávolság a lényeg. Ha kapsz 5% tűrésűt az jó, ha nem akkor a 10% is megfelel. Piros LED tökmindegy, ami neked szimpatikus, de ha nagyon észre akarod venni akkor használj helyette villogó LED-et. Alkatrészeket a Lomex-nél vegyél mert egyrészt nagy a választék másrészt fele annyiba kerül... A NYÁK lemez a Feri féle kétoldalas ?
És még valami, mekkora a tekercs és mennyi az induktivitása? ugyanis ahhoz kell állítani a frekvenciát...
Ez csak részben igaz.... megépítettem vagy 30 PI gépet, tág tere van a kísérletezésnek....
a 35 cm-es tekercsem, vigan látja az 1ft-ost kb 20 centiről és 260cm a végmélység amíg dolgozik.... de az extrém kihangolt, az 25cm-es tekercsel 40 centiről tudja az 1Ft-ost és 350cm !! a végmélység....
Az ilyet mindig bírtam hogy "maximális érzékelési távolság" meg "végmélység". Mozdonyra vagy mire? Érzékenységet meg lehet adni 1Ft-ra, sörös vagy kólás dobozra stb., de hogy maximális érzékelési távolság az nem paraméter! Néhány cég használ ilyen kifejezést, mert szégyelli odaírni hogy pl. 18 vagy 21cm mert akkor senki nem venné meg a termékét.
ÜDV.
Köszönöm a válaszokat. Yowie: ezt az általános szabályt nem ismertem. A nyák lakkozását már tervbe vettem, van is hozzá egy Genius Pro "Univerzális zománcfesték" nevezetű spraj lakkom. A lakknak egy baja van, büdös lesz a pákától (nem közvetlenül). Amúgy a lakkozás menete pontosan hogyan zajlik kétoldalas nyákoknál? Arion: 2 raszter vagyis 5.08mm, 2# stb.? A lomex-nél szoktam beszerezni az alkatrészeket de ha egy jelölésen nem tudok eligazodni (Pl. ellenállás jelölések 100R és 100K alatt) vagy nem találom a készletben (Pl. ZPD5V6, SB540) akkor oda megyek ahol e szempontból kedvezőbbek a körülmények. Led-ből egy sima is megteszi, a célom nem egy disco világítás hanem hogy napfénynél is lássam ha merül az akku. Igen a nyák a Feri-féle kétoldalas. Közben rájöttem hogy hülyeséget írtam, az 5.1pF-et összekevertem a C8-al. A kerámiák is lehetnek 63V-osak?
Ok, hogy egyértelmű legyen.
A végmélységet a garázskapura szoktam nézni, az kb 2 m2 fém. 10x10-es vaslap 80cm, festékes spray flakon 85cm. 1Ft-os 20cm.
Itt nem festeni kell hanem lakkozni. A lakkozás forrasztólakkot jelent ami oldószerben feloldott gyanta.
TN170 néven megtalálod, a Lomex-ben kapható, ezzel kell lefújni a panelt forrasztás előtt. Egyrészt segíti a forrasztást, másrészt védi a panelt. Ha kész panelt vettél akkor nem ez kell hanem szintén a Lomex-ben kapható Védőlakk. Ezt forrasztás és bemérés után használják, ha az áramkör már kész és nem kell forrasztani rajta. Ez megvédi a panelt, de szükség esetén átforrasztható. 2 raszter vagyis 5.08mm, 2# , igen így van. A kerámia feszültsége lényegtelen. 32V alattit amúgy sem gyártanak....
PI-nél is igaz ez, csak más méretekkel, arányokkal. Én nem próbáltam, de azt mondják, 1x2; 1,5x2 méteres keret már nem látja a sok vackot a felszínen. Ilyet is kipróbáltál? Egyszer csinálok egy ilyen nagy keretet a surfre.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |