Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Plazmagyújtás
 
Témaindító: nick81, idő: Dec 7, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   12 / 18
(#) gabylala válasza amper_vadász hozzászólására (») Okt 12, 2011 /
 
Hát igen, én sem értettem. Ok, akkor ilyet keresek. A kondenzátoraim már megvannak. Most jöttek meg HongKongból 470pf 30kv.
(#) amper_vadász válasza gabylala hozzászólására (») Okt 12, 2011 /
 
Idézet:
„A kondenzátoraim már megvannak. Most jöttek meg HongKongból 470pf 30kv.”
A 470pF nem szentírás, lehet jóval kevesebb, vagy akár több is a motoron használható gyertyakapacitás értéke. Ez sajnos motorja és gyújtása is válogatja. Ez már egyedi teszt lesz mindenkinél...
(#) gabylala válasza amper_vadász hozzászólására (») Okt 12, 2011 /
 
Rajta vagyok és nagyon kiváncsi.
(#) Vakegér válasza gabylala hozzászólására (») Okt 12, 2011 /
 
Mennyibe kerültek a kondik?
(#) gabylala válasza Vakegér hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Kb.4000 Ft mindenestől. Nagyjából 1 hét alatt itt volt.
(#) gabylala válasza gabylala hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Bővebben: Link

Innen való.
(#) Vakegér válasza gabylala hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Kiváncsi vagyok, hogy fog működni Neked! Engem is érdekel 5-6 db. Mennyi volt a csomagban?
(#) gabylala válasza Vakegér hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
10 db. Én is nagyon kiváncsi vagyok. Mégb 0 ohmos gyertyát kell beszereznem. Közvetlenül a gyertyára nem is tudom rátenni a kondikat, mert mélyen vannak a blokkban. Lehet, hogy a kondik egyik felét közösitem és beöntöm gyantába és ugy rákötöm a blokkra, amásik végük meg egyesével a gyertyákhoz.
(#) amper_vadász válasza gabylala hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Idézet:
„A kondenzátoraim már megvannak 470pf 30kv. Közvetlenül a gyertyára nem is tudom rátenni a kondikat, mert mélyen vannak a blokkban. Ebből lehet, hogy még gubanc is lesz, de nem akarok előre károgni. Már 1x szívtam meg, hogy távolra került a kondi a gy.gyertyától, emiatt be sem indult a motor. Lehet, hogy a kondik egyik felét közösitem és beöntöm gyantába és ugy rákötöm a blokkra, amásik végük meg egyesével a gyertyákhoz.”
Mekkora a gyári gyújtógyertya elektróda hézagod? 2x470pF 30kV az már kb. 235pF 60kV lesz ám... Kell oda ekkora 60kV feszültség Neked? Lehet, hogy "elég lesz" 1db 470pF 30kV-os kondi is gyertyánként... vagy még a 470pF is sok lesz oda...
(#) torzon válasza nick81 hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Hali! én már foglalkoztam ezzel a kérdéssel, de a nejem azt mondta, hogy tulságosan durrog és keressek más hobbit(vagy ö más hobbitot)
(#) torzon válasza gabylala hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Lehet,hogy rossz a mérőm , de én még 0 ohmos gyertyát nem mértem.....
(#) amper_vadász válasza torzon hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Idézet:
„én már foglalkoztam ezzel a kérdéssel, de a nejem azt mondta, hogy tulságosan durrog”
Durrogni akkor szokott, ha kimarad a gyújtás, lehet igaza volt a nejednek, másik hobbi után kellene nézned...
(#) gabylala válasza amper_vadász hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Természetesen gyertyánként csak 1 gyertyát teszek. Azért rendeltem 10 db-ot, mert 6 hengeres a kocsim.
A hézagot nem tudom mekkora, majd utánanézek. Bár ez gyertyafüggő. A Champion gyertyái közül, amit a kocsimba javasol, van olyan aminek 0.9 mm a hézag, de van ami 1.3 mm.
(#) Vakegér válasza gabylala hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Ha a maradék 4 db nem kell Neked akkor én azt megvenném Tőled!
(#) gabylala válasza amper_vadász hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Elvileg pedig létezik. A kocsiba ami most van 6 kohmos. Majd viszek egy multimétert a boltba és mérek, ahogy ampervadász javasolta.
(#) gabylala válasza Vakegér hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Beszélhetünk róla később, ha már működik a "rencer".
(#) Vakegér válasza gabylala hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Rendben.
(#) Vakegér hozzászólása Okt 13, 2011 /
 
Melyik trafó a legjobb a plazmagyújtáshoz, -ami olcsó és könnyen beszerezhető -?
(#) gabylala válasza gabylala hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Bocs . Torzonnak szántam.
(#) torzon válasza gabylala hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Bocsi, hogy még egyszer beleszólok, de engem komolyan érdekelt ez a témakör. Sajnos nem sok jót tudok róla mondani, igaz rosszat sem. Leszögezem, hogy a Jó gyújtógyertya aranyat ér. Nem akarok fórum rontó lenni, de először is tisztázni kellene, hogy mi is az a plazma http://www.enc.hu/1enciklopedia/fogalmi/fiz_makro/plazma.htm és azután elgondolkodni, hogy ezt az állapotot egy egyszerű gyújtógyertyával el lehet e érni. Megjegyzem, hogy ha a gyujtógyetya és a gyújtókábel szupravezető lenne (0 Ohm) ami a mai tudomány állása szerint lehetséges, de nem a hétköznapi életben. Akkor talán a szikra is tökéletesebb lehetne valami kütyü segítségével. Én mindenesetre lelkesedést nem vesztve a kartergáz szűrésével és kis elektromos hátszéllel egy kis chip tuningal próbáloztam. Az eredmények meglepőek lettek! Ajánlom mindenkinek!
(#) amper_vadász válasza torzon hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Idézet:
„Én mindenesetre lelkesedést nem vesztve a kartergáz szűrésével és kis elektromos hátszéllel egy kis chip tuningal próbáloztam. Az eredmények meglepőek lettek! Ajánlom mindenkinek!”
Adok egy kis olvasgatnivalót, hátha nagyobb szélbe is belekap a vitorlád elektromos chip tuning és a kartelgáz szűrés közben:
Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link
(#) tomabear válasza Vakegér hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Én mindenféleképpen emelt feszültségű tuning trafót javaslok. Megéri!
(#) gabylala válasza amper_vadász hozzászólására (») Okt 14, 2011 /
 
Szia ampervadász!
Irtad, hogy a gyújtókábelek hossza egyforma legyen. Szerinted ez akkor is lényeges lehet, ha a gyertyánként teszek kondikat, vagy csak inkább akkor ha az árnyékolásokról van szó?
(#) Vakegér válasza gabylala hozzászólására (») Okt 14, 2011 /
 
Ez csak az árnyékolásra vonatkozik.
(#) amper_vadász válasza Vakegér hozzászólására (») Okt 14, 2011 /
 
Viszont, ha nem árnyékolja le a 0 ohm -os gyújtókábeleket - nagyfeszültségű nagyfrekvenciás adó antennákat - lehet pár dolog idővel :gumicsirke: állapotba kerülhet. Ezért nem kapkodtam még el az 1.0L-es benzinmotor gyertyánkénti 500pF 30kV kapacitás beépítését, noha minden megvan hozzá. A 0 ohm -os gyújtókábel fémszövet árnyékolás + pF kapacitást is fog produkálni hozzá. Így már nem csak 500pF 30kV lesz a gyertyakapacitás...
A növekvő pF érték, viszont akár képes erősen csökkenteni a trafó szekunder feszültséget is, akkor pedig már a gyertyahézaggal is ügyeskedni kell... Egy motorelektronikával is ellátott érzékeny benzines autón már akármit - pgy. - csak úgy nem lehet beszerelni, mint egy mezei karbis motoron. Attikanagy III GOLF 1.4 benzines műszerfala megzavarodott a 500pF 30kV pgy. után. Volt ahol a gyújtás jeladó, volt ahol a gyári imo :gumicsirke: el. Gyulánál a 16 éves Skoda 1.3 tünetmentes 500pF 30kV pgy.-al árnyékolás nélkül is.
Szóval csak óvatosan, mert akár vissza is üthet a pgy. egy komolyabb elektronikájú motornál.
(#) Vakegér válasza amper_vadász hozzászólására (») Okt 14, 2011 /
 
Ezért is csak kábelárnyékolást készítettem eddig, kb 1.5 árnyékolás van a gyertyától a trafóig + a Pulstar gyertya.
A szikra nem lett nagyobb mint ahogy pl.: kondis p.gyújtásnál a videón látszik sőt inkább kisebb és kék lett.
Ezért gondolkodom erősen mégis csak a kondis megoldáson, ehhez milyen trafót ajánlasz?
(#) amper_vadász válasza Vakegér hozzászólására (») Okt 14, 2011 /
 
Idézet:
„Tapasztalat: Árnyékolás előtt:

- Pulstar Be1i gyertyával: kicsi kék szikra
- NGK gyári gyertyákkal*: nagy sárgás szikra*
Árnyékolás után:
- Pulstar Be1i gyertyával: még kisebb kék szikra
- NGK gyári gyertyákkal*: kisebb, de kék szikra*
Pulstar Be1i gyertyák vannak a motorba és egy kicsit jobban reagál a gázpedál változásra a motor és kis fordulaton még nyomatékosabbnak érzem.

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy az eredeti gyertyákkal mit tud, mert az 0 ohm ellenállású - mig a Pulstar 8 k ohm - és nagyobb kék szikrát is ad.”
A 8 k ohm szekunder ellenállás rengeteg! 8k ohm -os normál gyertya 500pF 30kV gyertya kapacitással a motor 100% el sem indulna, mert az 500pF és a 8k ohm erősen csökkenti a szikrafeszültséget és az áramot az eredeti gyertyahézagon nyomás alatt! Szerintem a 8 k ohm -os Pulstar BE1 gyertyát nyugodtan beteheted az üveges vitrinbe, mint egy meddő pgy. próbálkozást.

Trafót még nem cseréltem, eredeti gy.trafók dolgoznak, de a pF értéke nem lehet akármekkora, ezt gyújtása, motorja is válogatja...
(#) tomabear válasza amper_vadász hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
"Szerintem a 8 k ? -os Pulstar BE1 gyertyát nyugodtan beteheted az üveges vitrinbe, mint egy meddő pgy. próbálkozást."
Tudod, hogy ezzel én nem értek egyet. Sőt...
Egy ceglédi ismerős 2003-as Saabjában csak gyertya lett cserélve és tökéletes a hatás. Az egrieknek is bejött a gyári gyertya gázos kocsinál, 6 hengeres Honda. Az, hogy én teljesen átalakítottam a gyujtást az az én régi vágyam volt. Amit szerintem érdemes megcsinálni:
Trafó csere magasabb feszültségű jó minőségűre
Kábelek cseréje alacsony ellenállásúra (akár árnyékolással (nekem nincs)
Rotor átalakítás (sajna ez még nem jött össze)
Vagy ahol van, elektronika cseréje
Előgyujtás vezérlés beépítése ( sajna ez sincs)
Gyári vagy készített pgyertya (nekem gyári)

De még1x leírom, van akinek simán csak a gyertya csere is bejött. Szavahihető az illető, mert egy cégvezetőről beszélünk. De minden autó mésképpen reagál az átállításra.
(#) Vakegér válasza tomabear hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
" Szavahihető az illető, mert egy cégvezetőről beszélünk."
Na erre azért mérget ne vegyél, :eek2: mert én még ilyet nem láttam!
(#) amper_vadász válasza tomabear hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Idézet:
„Szerintem a 8 k ohm -os Pulstar BE1i gyertyát nyugodtan beteheted az üveges vitrinbe, mint egy meddő pgy. próbálkozást.”
Idézet:
„A Pulstar gyertyában állítólag csak 30-40 pF kondi van - kicsi - és 8 kOhm az ellenállása, ami szerintem egy kicsit nagy." Szia Toma! Ezt Vakegér írta, és hiszek neki.”
Idézet:
„Láttam, tapasztaltam mit művel csak egy 17k ohm -os gyújtógyertyával egy B&S fűnyíró motor. Működött vele, igaz párszor erősen noszogatni, rángatni kellett, hogy beinduljon, hosszú évekig így volt használva, ette a brántó zsinórt, és a benzint is rendesen.”
Idézet:
„Ugyan ez a B&S motor +50pF 30kV gyertya kapacitással be sem indult!Akkor rendesen le is lombozódott a kedvem, mivel a 49cm3 ROBI-55 2T motorja 100pF 30kV gyertyakapacitással már sokkal virgoncabb lett.”
Idézet:
„Később 1x véletlen kivettem a B&S gyújtógyertyáját és kíváncsiságból megmértem az ellenállását: 17.2k ohm volt! 0 ohm közeli gyújtógyertyát kerestem helyette és +vissza az 50pF 30kV gyertya kapacitás, a B&S motor 1.-re nagyon könnyen elindult! A ROBI-55 0 ohm -os gyertyával, 0 ohm -os pipával és 0 ohm -os gyújtókábellel ment gyárilag is, nem is volt problémája a 100pF 30kV pgy. sem! Viszont a gyári gyertya hézag csak 0.4mm, egy 15kV-os kondi is elég rá, nem szükséges 2db sorba kötve, hogy 30kV-os legyen. A B&S motorja 0.7-es gyári gyertya hézaggal megy, de ott nem tudom a kompresszió viszony mekkora. A ROBI-55-nél már 9-es kompresszió viszony, a régi Babetta 28-as tranzimós gyújtása még 0.6mm-es gy.gyertya hézaggal és mellette csak 6.5 kompresszió viszonnyal üzemelt, vagy a 206-207-es már 7.5-ös kompresszió viszonya! Mindegy, a B&S motorja kapott nagyobb gyertya kapacitást:100pF 30kV értékkel, a motor teljesen megváltozott tőle! Hidegen rettentő könnyen indul, melegen csak 20cm-es gyenge rántás is elég neki! Aki rángatta már a gyári gyújtású fűnyíróját párszor, az tudja, vagy sejtheti miről beszélek.”
Idézet:
„Láttam a másik "testvér" fórumon a gázelemzés értékeit normál gyári gyertyával, és láttam Pulstar BE1 plazma gyertya beszerelés után az értékek javultak. ..!
Idézet:
„Tudod, hogy ezzel én nem értek egyet. Sőt... Bővebben: Lala 1. tapasztalata Link
Idézet:
„Szavahihető az illető, mert egy cégvezetőről beszélünk." Én sem a levegőbe beszélek Toma. Láttam, s tapasztaltam pár nem éppen hétköznapi érdekes dolgot.
Következő: »»   12 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem