Fórum témák
» Több friss téma |
Hát igen, én sem értettem. Ok, akkor ilyet keresek. A kondenzátoraim már megvannak. Most jöttek meg HongKongból 470pf 30kv.
Idézet: A 470pF nem szentírás, lehet jóval kevesebb, vagy akár több is a motoron használható gyertyakapacitás értéke. Ez sajnos motorja és gyújtása is válogatja. Ez már egyedi teszt lesz mindenkinél... „A kondenzátoraim már megvannak. Most jöttek meg HongKongból 470pf 30kv.”
Rajta vagyok és nagyon kiváncsi.
Kb.4000 Ft mindenestől. Nagyjából 1 hét alatt itt volt.
Kiváncsi vagyok, hogy fog működni Neked! Engem is érdekel 5-6 db. Mennyi volt a csomagban?
10 db. Én is nagyon kiváncsi vagyok. Mégb 0 ohmos gyertyát kell beszereznem. Közvetlenül a gyertyára nem is tudom rátenni a kondikat, mert mélyen vannak a blokkban. Lehet, hogy a kondik egyik felét közösitem és beöntöm gyantába és ugy rákötöm a blokkra, amásik végük meg egyesével a gyertyákhoz.
Idézet: Mekkora a gyári gyújtógyertya elektróda hézagod? 2x470pF 30kV az már kb. 235pF 60kV lesz ám... Kell oda ekkora 60kV feszültség Neked? Lehet, hogy "elég lesz" 1db 470pF 30kV-os kondi is gyertyánként... vagy még a 470pF is sok lesz oda... „A kondenzátoraim már megvannak 470pf 30kv. Közvetlenül a gyertyára nem is tudom rátenni a kondikat, mert mélyen vannak a blokkban. Ebből lehet, hogy még gubanc is lesz, de nem akarok előre károgni. Már 1x szívtam meg, hogy távolra került a kondi a gy.gyertyától, emiatt be sem indult a motor. Lehet, hogy a kondik egyik felét közösitem és beöntöm gyantába és ugy rákötöm a blokkra, amásik végük meg egyesével a gyertyákhoz.”
Hali! én már foglalkoztam ezzel a kérdéssel, de a nejem azt mondta, hogy tulságosan durrog és keressek más hobbit(vagy ö más hobbitot)
Lehet,hogy rossz a mérőm , de én még 0 ohmos gyertyát nem mértem.....
Idézet: Durrogni akkor szokott, ha kimarad a gyújtás, lehet igaza volt a nejednek, másik hobbi után kellene nézned... „én már foglalkoztam ezzel a kérdéssel, de a nejem azt mondta, hogy tulságosan durrog”
Természetesen gyertyánként csak 1 gyertyát teszek. Azért rendeltem 10 db-ot, mert 6 hengeres a kocsim.
A hézagot nem tudom mekkora, majd utánanézek. Bár ez gyertyafüggő. A Champion gyertyái közül, amit a kocsimba javasol, van olyan aminek 0.9 mm a hézag, de van ami 1.3 mm.
Ha a maradék 4 db nem kell Neked akkor én azt megvenném Tőled!
Elvileg pedig létezik. A kocsiba ami most van 6 kohmos. Majd viszek egy multimétert a boltba és mérek, ahogy ampervadász javasolta.
Beszélhetünk róla később, ha már működik a "rencer".
Melyik trafó a legjobb a plazmagyújtáshoz, -ami olcsó és könnyen beszerezhető -?
Bocsi, hogy még egyszer beleszólok, de engem komolyan érdekelt ez a témakör. Sajnos nem sok jót tudok róla mondani, igaz rosszat sem. Leszögezem, hogy a Jó gyújtógyertya aranyat ér. Nem akarok fórum rontó lenni, de először is tisztázni kellene, hogy mi is az a plazma http://www.enc.hu/1enciklopedia/fogalmi/fiz_makro/plazma.htm és azután elgondolkodni, hogy ezt az állapotot egy egyszerű gyújtógyertyával el lehet e érni. Megjegyzem, hogy ha a gyujtógyetya és a gyújtókábel szupravezető lenne (0 Ohm) ami a mai tudomány állása szerint lehetséges, de nem a hétköznapi életben. Akkor talán a szikra is tökéletesebb lehetne valami kütyü segítségével. Én mindenesetre lelkesedést nem vesztve a kartergáz szűrésével és kis elektromos hátszéllel egy kis chip tuningal próbáloztam. Az eredmények meglepőek lettek! Ajánlom mindenkinek!
Idézet: Adok egy kis olvasgatnivalót, hátha nagyobb szélbe is belekap a vitorlád elektromos chip tuning és a kartelgáz szűrés közben:„Én mindenesetre lelkesedést nem vesztve a kartergáz szűrésével és kis elektromos hátszéllel egy kis chip tuningal próbáloztam. Az eredmények meglepőek lettek! Ajánlom mindenkinek!” Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link
Én mindenféleképpen emelt feszültségű tuning trafót javaslok. Megéri!
Szia ampervadász!
Irtad, hogy a gyújtókábelek hossza egyforma legyen. Szerinted ez akkor is lényeges lehet, ha a gyertyánként teszek kondikat, vagy csak inkább akkor ha az árnyékolásokról van szó?
Viszont, ha nem árnyékolja le a 0 ohm -os gyújtókábeleket - nagyfeszültségű nagyfrekvenciás adó antennákat - lehet pár dolog idővel :gumicsirke: állapotba kerülhet. Ezért nem kapkodtam még el az 1.0L-es benzinmotor gyertyánkénti 500pF 30kV kapacitás beépítését, noha minden megvan hozzá. A 0 ohm -os gyújtókábel fémszövet árnyékolás + pF kapacitást is fog produkálni hozzá. Így már nem csak 500pF 30kV lesz a gyertyakapacitás...
A növekvő pF érték, viszont akár képes erősen csökkenteni a trafó szekunder feszültséget is, akkor pedig már a gyertyahézaggal is ügyeskedni kell... Egy motorelektronikával is ellátott érzékeny benzines autón már akármit - pgy. - csak úgy nem lehet beszerelni, mint egy mezei karbis motoron. Attikanagy III GOLF 1.4 benzines műszerfala megzavarodott a 500pF 30kV pgy. után. Volt ahol a gyújtás jeladó, volt ahol a gyári imo :gumicsirke: el. Gyulánál a 16 éves Skoda 1.3 tünetmentes 500pF 30kV pgy.-al árnyékolás nélkül is. Szóval csak óvatosan, mert akár vissza is üthet a pgy. egy komolyabb elektronikájú motornál.
Ezért is csak kábelárnyékolást készítettem eddig, kb 1.5 árnyékolás van a gyertyától a trafóig + a Pulstar gyertya.
A szikra nem lett nagyobb mint ahogy pl.: kondis p.gyújtásnál a videón látszik sőt inkább kisebb és kék lett. Ezért gondolkodom erősen mégis csak a kondis megoldáson, ehhez milyen trafót ajánlasz?
Idézet: A 8 k ohm szekunder ellenállás rengeteg! 8k ohm -os normál gyertya 500pF 30kV gyertya kapacitással a motor 100% el sem indulna, mert az 500pF és a 8k ohm erősen csökkenti a szikrafeszültséget és az áramot az eredeti gyertyahézagon nyomás alatt! Szerintem a 8 k ohm -os Pulstar BE1 gyertyát nyugodtan beteheted az üveges vitrinbe, mint egy meddő pgy. próbálkozást.„Tapasztalat: Árnyékolás előtt: - Pulstar Be1i gyertyával: kicsi kék szikra - NGK gyári gyertyákkal*: nagy sárgás szikra* Árnyékolás után: - Pulstar Be1i gyertyával: még kisebb kék szikra - NGK gyári gyertyákkal*: kisebb, de kék szikra* Pulstar Be1i gyertyák vannak a motorba és egy kicsit jobban reagál a gázpedál változásra a motor és kis fordulaton még nyomatékosabbnak érzem. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy az eredeti gyertyákkal mit tud, mert az 0 ohm ellenállású - mig a Pulstar 8 k ohm - és nagyobb kék szikrát is ad.” Trafót még nem cseréltem, eredeti gy.trafók dolgoznak, de a pF értéke nem lehet akármekkora, ezt gyújtása, motorja is válogatja...
"Szerintem a 8 k ? -os Pulstar BE1 gyertyát nyugodtan beteheted az üveges vitrinbe, mint egy meddő pgy. próbálkozást."
Tudod, hogy ezzel én nem értek egyet. Sőt... Egy ceglédi ismerős 2003-as Saabjában csak gyertya lett cserélve és tökéletes a hatás. Az egrieknek is bejött a gyári gyertya gázos kocsinál, 6 hengeres Honda. Az, hogy én teljesen átalakítottam a gyujtást az az én régi vágyam volt. Amit szerintem érdemes megcsinálni: Trafó csere magasabb feszültségű jó minőségűre Kábelek cseréje alacsony ellenállásúra (akár árnyékolással (nekem nincs) Rotor átalakítás (sajna ez még nem jött össze) Vagy ahol van, elektronika cseréje Előgyujtás vezérlés beépítése ( sajna ez sincs) Gyári vagy készített pgyertya (nekem gyári) De még1x leírom, van akinek simán csak a gyertya csere is bejött. Szavahihető az illető, mert egy cégvezetőről beszélünk. De minden autó mésképpen reagál az átállításra.
" Szavahihető az illető, mert egy cégvezetőről beszélünk."
Na erre azért mérget ne vegyél, :eek2: mert én még ilyet nem láttam!
Idézet: „Szerintem a 8 k ohm -os Pulstar BE1i gyertyát nyugodtan beteheted az üveges vitrinbe, mint egy meddő pgy. próbálkozást.” Idézet: „A Pulstar gyertyában állítólag csak 30-40 pF kondi van - kicsi - és 8 kOhm az ellenállása, ami szerintem egy kicsit nagy." Szia Toma! Ezt Vakegér írta, és hiszek neki.” Idézet: „Láttam, tapasztaltam mit művel csak egy 17k ohm -os gyújtógyertyával egy B&S fűnyíró motor. Működött vele, igaz párszor erősen noszogatni, rángatni kellett, hogy beinduljon, hosszú évekig így volt használva, ette a brántó zsinórt, és a benzint is rendesen.” Idézet: „Ugyan ez a B&S motor +50pF 30kV gyertya kapacitással be sem indult!Akkor rendesen le is lombozódott a kedvem, mivel a 49cm3 ROBI-55 2T motorja 100pF 30kV gyertyakapacitással már sokkal virgoncabb lett.” Idézet: „Később 1x véletlen kivettem a B&S gyújtógyertyáját és kíváncsiságból megmértem az ellenállását: 17.2k ohm volt! 0 ohm közeli gyújtógyertyát kerestem helyette és +vissza az 50pF 30kV gyertya kapacitás, a B&S motor 1.-re nagyon könnyen elindult! A ROBI-55 0 ohm -os gyertyával, 0 ohm -os pipával és 0 ohm -os gyújtókábellel ment gyárilag is, nem is volt problémája a 100pF 30kV pgy. sem! Viszont a gyári gyertya hézag csak 0.4mm, egy 15kV-os kondi is elég rá, nem szükséges 2db sorba kötve, hogy 30kV-os legyen. A B&S motorja 0.7-es gyári gyertya hézaggal megy, de ott nem tudom a kompresszió viszony mekkora. A ROBI-55-nél már 9-es kompresszió viszony, a régi Babetta 28-as tranzimós gyújtása még 0.6mm-es gy.gyertya hézaggal és mellette csak 6.5 kompresszió viszonnyal üzemelt, vagy a 206-207-es már 7.5-ös kompresszió viszonya! Mindegy, a B&S motorja kapott nagyobb gyertya kapacitást:100pF 30kV értékkel, a motor teljesen megváltozott tőle! Hidegen rettentő könnyen indul, melegen csak 20cm-es gyenge rántás is elég neki! Aki rángatta már a gyári gyújtású fűnyíróját párszor, az tudja, vagy sejtheti miről beszélek.” Idézet: „Láttam a másik "testvér" fórumon a gázelemzés értékeit normál gyári gyertyával, és láttam Pulstar BE1 plazma gyertya beszerelés után az értékek javultak. ..!” Idézet: „Tudod, hogy ezzel én nem értek egyet. Sőt... Bővebben: Lala 1. tapasztalata Link” Idézet: „Szavahihető az illető, mert egy cégvezetőről beszélünk." Én sem a levegőbe beszélek Toma. Láttam, s tapasztaltam pár nem éppen hétköznapi érdekes dolgot. ” |
Bejelentkezés
Hirdetés |