Fórum témák
» Több friss téma |
Sajnos, ennyire nem egyszerű a helyzet. Az izzó feszültségvezérelt eszköz, a LED viszont nem, az áramvezérelt.
Ehhez nem elegendő a potméter, hanem egy ún. "áramgenerátor" kapcsolás szükségeltetik hozzá, amelynek a kimenő árama a poti állásától függ. Keress rá az áramgenerátor szóra, fogsz találni kapcsolást hozzá.
Hali!
Van valakinek olyan kapcsolás ami 230-os fesz szabályzó? Szóval amit 0-230v ig tudok szabályozni trafó nélkül.
Sziasztok!
Nem tudom, hogy valaki csinált -e már ilyet. 24v-ról szeretnék 24 voltós akkumlátor tölteni úgy. Ez egy teher autó világítás köréről lenne megtáplálva és nem kellene hogy túl terhelje.
Hello.
Előzőleg leirom a tüneteket: A motorra amin 10v váltó feszt mértem raktam 1 fesz 2x ezőt ez után raktam egy l7812-t amivel töltök 1 12Vos akkut. Kiderült, hogy ez csak alap ill. fél gáz ig működik és nagyobb gáznál a fesz 2xező után több mint 60V ot mérek ami túl sok az lm7812 nek és lekapcsol. Most kiveszem a fesz 2xezőt. És az a kérdésem: Az ict tönkremehetett a nagy feszültségtől vagy nem? Van még 1 ic itthon csak akkor szétkell kapni a gépet, hogy kicseréljem, mert beültettem a vázba. És még 1 pót kérdés: Milyen védelem az a SOA? A gogli csak zagyvaságokat dobott ki...(gondolom ez valami rövidítés lehet) Kössz. Üdv.
Sziasztok!
Egy kis segitséget kérnék: *** , olyan megépített feszültség szabályzót, ami méri a feszültséget (100-300v)és ha a beálított értéket közelíti vagy túl lépi, azt egy vezérelt led vagy hasonló dolog mutatja! (elképzelésem: 50v a beállított érték. ha a mért fesz csak 0-49,5v akkor egy zöld led világít, ha az érték 49,5-50-50,5 volt akkor egy sárga led világít.ha pedig 50,5-vagy nagyobb akkor egy piros led világít)) ***
Hogy az IC megmaradt vagy nem, azt elég egyszerű kipróbálni. Rákapcsolod a bemenetét valami 20 és 35V közötti feszültségre, kimenetét leterheled először 1A-el, ha a kimeneti feszültsége beáll 12V-ra, akkor jónak tűnik. Ezután megizzasztod egy kicsit, leterheled 1,5-2A-el, ekkor a kimeneti áramkorlátja már működésbe kell, hogy lépjen, és a feszültsége alacsonyabb lesz. Illetve ha elég ideig hagyod így melegedni, akkor még tovább fogja csökkenteni a kimeneti feszültséget, hogy megvédje magát a túlmelegedéstől.
SOA=Safo Operating Area, vagyis biztonságos működési tartomány. Ezt a legegyszerűbb egy tranzisztor példáján bemutatni. Amikor nem vezet, akkor van egy maximális feszültség, amit elvisel. Ha telítésben van (vagy mosfetnél az ohmos tartományban), akkor rajta a feszültség minimális, viszont van egy adott áramkorlát, amitől nagyobbat hosszú ideig átvezetve már a kristály károsodik és tönkremegy. Ez a maximális kollektor (vagy drain) áram. Viszont erősítőüzemben (amikor sem az áram nem nulla, sem a feszültség nem nullához közeli), akkor nem engedhető meg a maximális feszültség és áram szorzata, hanem van a chipnek egy teljesítménykorlátja is, ami a chipen eső feszültség és a rajta átfolyó áram szorzatát jelenti (tehát semmi köze a tranzisztorral kapcsolt készülék teljesítményéhez). Feszültségszabályzónál ez úgy néz ki, hogy van egy maximális bemenő feszültség, aminél nem adhatsz többet rá, van egy maximális kimenő áram, aminél többel nem terhelheted, és emellé van egy olyan, hogy minél nagyobb a bemenő és a kimenő feszültség különbsége, annál kisebb árammal terhelheted, hogy a szabályzó disszipációja ne lépje túl a megadott értéket (persze itt azért a megfelelő hűtésről is gondoskodni kell). A tranzisztorokkal ellentétben a szabályzók viszont meg tudják védeni magukat a túl nagy áramtól és túl nagy teljesítménytől, mert van bennük túláram és túlmelegedés elleni védelem. A túlfeszültség ellen viszont nem tudnak mit tenni.
Sziasztok!
Ezt az áramkört meg lehet építeni a 79xx szériával is? Ha megépítem ezt, és a 78xx-et is, akkor ki lehet hozni a kettőből egy több ampert elviselni képes stabilizált szimmetrikus tápot?
sziasztok
Olyat szeretnék, csinálni, hogy kétütemű motorba üzemóra mérő. Maga a mérőberendezés már készen van, csak azt szeretném kérdezni, hogy lévén cross motor, feszültséget csak ugy tudok biztosítani neki, ha a gyújtókábelre tekercselek. Kérdésem: 5V stabil feszültség kell nekem, de ezt ha alapjáraton biztosítom, akkor nagyobb fordulaton akár 100V-ra is felugorhat. Egy 5,1V-os Zener diódával meg lehet oldani?
Üdv Mesterek!
Egy egyszerű fesz szabályozóra lenne szügségem ami 0 és 12V kozt szabályoz- állítás potméterrel. Max terhelés 100mA.
Parancsolj!
Az alapkapcsolás tökéletesen megfelel. Bocs, most nézem, Neked 0-tól kellene szabályozni! Ez sajnos csak kb. 1,2 V-tól enged...
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. 12 V-os motor akksija állandóan lemerült álló helyzetben. Mikor elkezdtem keresni a hibát kiderült, hogy ha az összes fogyasztót lekapcsolom, akkor is 1,8 V feszültséget lehet mérni a lekapcsolt testkábel ill, a neg. pólus között. Lehet, hogy a fesszabályzó záróirányban átenged? Üdv.: Laci
Vagy valamelyik fogyasztó még sincs lekapcsolva.
Béka honlapján láttam, méréssel támasztotta alá az alant leírt esetet. Régen a slusszkulcs mindent bontott. Ma a kocsi álló helyzetében "minden lekapcsolva", 50 mA áramot vesz fel valami miskulancia. Riasztó, vagy fedélzeti komputer (Kitt szállj ki a kocsiból! ).Ha a kocsi egy hónapot áll indítózás nélkül, akkor már az akksi annyira lemerül, hogy nem tudod bikázás vagy töltés nélkül elindítani.
Ez nem autó, a fogyasztók tápkábelét egyenként lekötöttem. De ha rajta is maradt volna, akkor sem lehetne a test és a neg. pólus között feszültséget mérni ha minden normálisan működne.
No de nem működik minden normálisan, ezért is kell keresned a hibát. Kösd ki a feszültség szabályzót is és akkor majd meglátod, hogy az okozza-e a problémát. Ha valami rajta maradt, akkor az a pozitív ágon keresztül az akkura van kötve, tehát a lekötött akku és a test között igencsak mérhetsz feszültséget.
Szia!
Én azt javasolnám, hogy inkább áramot mérj, ne feszültséget, mivel az ad értékelhető eredményt, és az értékből a fogyasztóra is következtetni lehet többnyire. (jelen esetben ,ha a műszered belső ellenállása csak 10 kohm, akkor is csak egy kis fényerejű led áramának tizede folyik a körben, ami ugye nem szivhatja le a jó akkut) Ha pár 10 mA -nél nem tudsz többet mérni, akkor valószinűbb, hogy az akkud adta fel a harcot. üdv: hp
Köszönöm a válaszaitokat
Helló
Következő a gondom: Kéne egy szabályzó amivel a 12 voltos egyenáramú aksiról 0-12 voltig tudnám állítani a feszültséget. Nagyon fontos lenne. (eléggé kezdő vagyok) előre is kössz
Mekkora áram erősségre kell? Mit szeretnél használni róla?
egy 6 voltos vagy 12 voltos villanymotort ami egy kis malmot hajt. Áramerősséget nem tudom, hogy mennyit bír a villanymotor. A fordulatszám állításhoz kéne ez a szabályozó.
Akkor nem szükséges 0-12voltig szabályozni szerintem. 1-1,5 voltnál már valószínűleg nem forogna a motor. A legegyszerűbben egy LM317 es feszültség szabályzó ícvel lehetne megoldani ha nem túl nagy az áramfelvétele a motornak. az adatlapján levő kapcsolást ha megépíted már is tudod a feszültséget szabályozni . Ha 12volt lesz a bemenő feszültség akkor KB 1.5és 10 volt közti kimenő feszültséget kapsz. Az ÍC hűtéséről gondoskodjál mert nagyon tud melegedni.http://www.hobbielektronika.hu/katalogus/alkatresz_9.html
van nekem egy univerzális ac-dc adapterem 0-12 voltig
20w-os 1200mA-os ezzel kipróbáltam a motort és működött de 1 perc után elkezdett füstölögni az adapter nyákja, szóval ezek szerint 1200 mA-nél nagyobb áramot kéne kibirnia. Jól mondom? Még így is jó az amit te mondtál?
Akkor az LM317 kevés lesz . Azért lenne jó tudni mekkora áram felvétele van a motornak ,mert az szerint kell kiválasztani a kapcsolást és az alkatrészeket. Az LM350 már 3 ampert tud de lehet az is kevés. Esetleg egy velük párhuzamosan kötött 2N3055el már 5 amper körül tud. Ha az sem elég akkor PWM es szabályzót kell építeni. Nézz körül a fórumokon és dönts el melyik lenne számodra a legegyszerűbb vagy legjobb. Én a PWM es megoldást javasolnám. Egy ilyent. http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/9d/9d2c51297cbc1bd8dc087...78.jpg Ha e mellett döntesz Ebben a topicba tedd fel kérdéseidet.http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_815.html Mert az már nem feszültség szabályzásról szól.
Sziasztok!
Engem egy 0-24V-ig állítható feszültségszabályozó ha lehet aktív alkatrészek nélkül. (Bár ez úgy gondolom elkerülhetetlen lesz.) HA szükséges az áramkört 5-12V-ról lehetne táplálni. Ezen kívül érdekel egy áramerősség szabályozó kapcsrajza is amit ugyancsak 5-12V-ról lehetne táplálni. A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv urak.
Ahhoz kérnék egy kis segítséget,hogy mellékelt rajzot szeretném átvariálni úgy,hogy 4-5kW-ot is képes legyen tartósan elviselni.Feszkiegyenlítő Elég ehhez csak a triakot lecserélni vagy más trükköt is alkalmazni kell?
Sziasztok.
Egy kis seitségre lenne szükségem. Van egy 6v os rc motorom, gyárilag 8,4v os nimh akkuja volt. Vettem egy 3 cellás lipo aksit ami 11,1 v os. Az lenne a kérdésem hogy milyen szerkentyüre lenne szükségem hogy maximum 9v ot kapjon a motor ne 11- et. Ez egy premax 400 as repülő motor, a gázzal tudok variálni de nem akarom a motort tönkretenni.
Veszteségmentesen nem lehet, nem tudom mekkora az áramfelvétel, gondolom a stab 9V-os kocka kilőve.
Marad a PWM, a kitöltési tényezőt úgy kell beállítani, hogy max 9V legyen, sajnos az akku merülésével ez is csökkenni fog. Üdv
Itt egy alapkapcsolás:
Bővebben: Link
Köszönöm, de nem igazán vagyok benne az ilyesféle elektronikába. Egy ellenálással nem megoldható? Tehát van az akku utána a szabályzó és a kefés motor.
Sziasztok.Tudna valaki egy egyszerű kapcsolást mutatni nekem amivel 3.3V-ot tudnék előállítani?Köszönöm.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |