Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
63 000mikros 100V-os lett utólag beépítve - áthidalva egy 56ohm 50Wellenálásal egy gagyi 1 fázisu szlovén gépbe de a 3. kocsit fltozom vele.
Helló
Valaki tudna nekem segíteni PTS 400-as egyenirányítót keresek.
A Weldimpex-nél beszerezhető. 20000Ft környékén van az ára.
Üdv! Mindenkinek.
Egy porbeles Co2 gépet szeretnék átalakítani az itt le írtak alapján.Ebben alapból se dióda, se kondi, se fojtó nincs, ezeket mind be építeném. A kérdésem az lenne, hogy a fojtót a + vagy a- ágra kössem? Előre is köszönöm.
Szia!
Dióda biztosan van benne, másként nem is működhetett volna porbeles huzallal sem. A munkakábelt tedd a + pólusra, majd próbáld ki, lehet hogy ennyivel megúszod, és tudsz hegeszteni vele. Ha nem megy akkor lehet kezdeni a fojtó beépítést és a kondi beszerzését majd beépítését. A fojtónak mindegy hogy melyik ágon van. A gyártók se törekednek tipizálásra, van amelyik a negatívba teszi, a másik pedig a pozitívba. Az eredmény ugyanolyan.
Szia!
Köszi, hogy válaszoltál.Ez a legpuritánabb Co2 ebben tényleg nincs dióda ahogy írtam is, mindössze egy trafó van benne két fokozattal 24-32v.A szekunder kivezetései közvetlen csatlakoznak a test és a munkakábelhez.Én nem is állítottam, hogy normális hegesztésre alkalmas, kicsi, könnyű (nem kell palack) gondoltam kisebb javításokhoz megfelel tévedtem.Több mint egy éve vettem akkor kipróbáltam azóta rá se néztem. Mostanában sokat olvasgattam a fórumot itt sok hasznos dolog le van írva az átalakítással kapcsolatban ezért gondoltam belevágok.Kezdésnek van mágnes kapcsoló 20000-s kondim meg dióda többféle méretben.Megfordult a fejemben, hogy a két fokozat helyett négyet csinálok. Itt jön a következő kérdés a letekert aludrót sérülése esetén csinálhatom-e rézből a fokozatokat?
Elég régóta javítok hegesztőgépeket, már több mint 30 éve, de -bevallom- még soha nem láttam olyan porbeles gépet,amelyik váltóáramról működött volna. Persze, ez nem jelenti azt,hogy nincsen ilyen gép bár a működőképességében kételkedek. Az összes porbeles huzal DC áramforrásról történő hegesztését javasolja a szakirodalom. A legtöbb esetben negatív pólusról, de van olyan is amelyiket a pozitívról kell hegeszteni. Tehát azt akarom ezzel mondani,hogy a gép, amelyik a tulajdonodban van, eredetileg biztosan tartalmazott egyenirányítót, csak kiszerelték belőle - szerintem. Ha újan vetted,akkor viszont csúnyán megvezettek az üzletben. Ha több fokozatot akarsz, akkor mindenképpen új huzalt tekerj a régi helyett. Persze jobb lenne az eredetivel megegyező huzal, mert a huzal ohmos ellenállása is szerepel a trafó helyettesítő kapcsolási vázlatában. Tehát a legerősebb fokozatban megmarad az eredeti alu, a fokozatok rézből lesznek, akkor a legerősebb fokozatban az alu marad,és a veszteség az alu huzalon nagyobb. Persze barkács igényeket így is kielégíthet, de sokat ne várj tőle. Tehát a rézzel történő újratekerés több mint jó.
Üdv.mindenkinek nagyon rég csatlakoztam a témához, most olvasom, hogy palack illetve puffer beszerzési gondokkal küzdenek egyes emberkék.Ha valakinek ilyen problémályi vannak privátba tudok segíteni.
Szia!
Én is úgy tudtam, hogy a porbelest negatívról kell használni ez a gép nem volt buherálva így gyártják, sajnos.Különösebb elvárásaim nincsenek kisebb javítások amiket pálcással már nem lehet ha ennyit ki tudok hozni az nekem elég.Nem folyamatos üzemre szántam a mobilitás volt a fő szempont és ha még pár órát kell dolgozni az átalakítással akkor is megéri.Köszi a segítséget holnap megírom a típusát.
Köszi, de nem vagyok előbbre a típus ismeretében, ugyanis azon kívül hogy mindenhol árulják, semmiféle konkrét információt nem sikerült begyűjtenem. Ha van rajta adattábla, arról tehetnél fel fényképet. Vagy a gép belsejéről. Talán segítene valamit.
Sziasztok!
Van egy Varmig1600-as gépem aminek tönkrement a kapcsolója az előző tulajnál. A problémát úgy orvosolta hogy egyszerűen kikötötte a kapcsolót, aminek az lett az eredménye hogy csak a max fokozaton tudom használni. Esetleg van-e valakinek hasonló gépe, vagy kapcsolási rajza a gépről, ami alapján pótolni tudnám a kapcsolót?
Az 1700-as kiosztását úgy rémlik, lerajzoltam régebben, megkeresem, és elküldöm.De csak délután, mert későn érek haza.
Üdv mindenkinek !
Örömmel látom,hogy a tapasztalt "öreg rókák"Itt is jelen vannak. Mindjért egy kérés - hátha találkoztatok ezzel az őskövülettel mivel tudnám meghajtani mert,ha jól néztem ilyet nem láttam -180V-os kitoló szerkezet: Köszönöm,ha segítséget kapok.
Szia András!
Ez egy elég régi Mansfeld előtoló motorjának néz ki. 220V-ot egyutasan egyenirányították, és a gerjesztést (Erregung)az állórész tekercsere kapcsolták, de egy 10µF 400V-os kondival szűrték. A forgórész a nagyon régieknél egy 200W-os böhöm nagy potival, az újabbaknál egyutas tirisztoros egyenirányítással volt szabályozva. Egy kétutas féligvezérelt egyenirányító tökéletes lesz a forgórész fordulatszabályozására, de az állórészt úgy gerjeszd,hogy az adattáblán szerepló feszültségnek megfelelő értéknél nagyobb feszültséget ne kapjon. az egyutasan egyenirányított 10-22µF-al szűrt feszültség bőven megfelel.
Köszönöm István !
hello.
A segitsegeteket szeretnem keri egy gude mig190 kombi hegesztorol. A problema az ugy kezdodot h ketfele kepen lehet taplalni 380 rol taplaltak es veletlenul a kapcsolot 230 ra forditottak. Nagy problema nem tortent csak a vezerlo panel ment ki amin van egy pic16f870 es ic. Az ic 19- 20 labat merve 20 ohmot mutat a muszer es szerintem az baj. Az volna a kerdesem h honnan tudnam megszerezni a vezerlo panelt vagy ujra irni a picet vagy egy masik vezerlot csinalni hozza. Segitsegeteket elore is koszonom
Az a baj hogy szerintem nem csak az előtolást szabályozza a pic.
Nézd meg nincs-e valahol biztosíték vagy vdr a panelon hátha azért nem megy a panel. Gondolom az lcd kijelző is erről a panelról megy. Programot szerezni gyakorlatilag szerintem lehetetlen esetleg egy működő példányból kiolvasni lehetne. A legegyszerübb új panelt venni de az sem olcsó és lehet-e kapni. A másik megoldás hogy egy egyszerű szabályzópanelt építessz de akkor nem fog menni a kijelző.
Próbálgattam átkötözgetni, de ennek mindig áramszünet lett a vége Aztán feladtam mert így legalább tudom használni.
Ezt megszívtad-sajnos. Az eredő probléma az,hogy a 400V/230V-os gépeknél többen megkísérlik a táplálást 5 pólusú helyett 4 pólusú aljzatból, a gép viszont üzembiztosan és biztonságosan 5 pólusú aljzatból üzemeltethető csak. A nem megfelelő csatlakozási lehetőség miatt aztán következik a kötözési próba,aminek te géped is áldozatul esett. Ha a dugvilla bekötése helyes lett volna, akkor mindegy,hogy hova fordítod a kapcsolót, mert a gép a kapcsoló állásának megfelelő feszültséget kap.Ha a géphez van egy helyesen bekötött 3 pólus/5pólus átalakító, amelyiknek a dugós vége egy védőérintkezős sima 230V-os dugvillában végződik,akkor ez a probléma nem fordul elő, mert a vezetékcsere lehetősége ki van zárva. hidd el,nem te vagy az első,aki emiatt lesz kénytelen új szabályzópanelt venni. A lényeg: a tápkábel kék(vagy szürke)vezetője csak nullára csatlakozhat, fázisra nem.
Azért írtam a kétféle színt,mert amelyik kábel tartalmazza a kék eret ott a kék,amelyik nem ott a szürke a nullavezető. Erre nem szabad fázisnak menni mert az a gép végét jelenti. A gyártó sajnos spórol, emiatt aztán nem 5 eres kábelt használ hanem 4 ereset, ennél aztán az iparos könnyen elbaltázza a bekötést,ha nem ismeri a gép lelkivilágát. Még annyit talán, hogy 400V-os üzemmódnál is kell a gépnek nulla, mert a vezérlőkártya csak 230V-ról üzemel. A PIC-en ne mérj semmit, mert azt kéziműszerrel vizsgálni nem lehet. A program védett, kiolvasni nem lehet. A megoldás az,hogy rendelsz hozzá másik kártyát, de mielőtt beépíted, rendbe kellene tenni a hálózati oldalról a gépet, azaz a dugvillá(ka)t pólushelyesen be kell kötni, hogy a jövőben ne legyen gondod vele. Ja, és ne add kölcsön!
hello
Koszonom valszotokat dea vezerlo panel tonkre van menve. Most abban kernem a segitsegeteket h hogyan birnam a vezerlo panelt hejetesiteni?
Fotózzál hogy legalább lássuk mivel állunk szemben.
A legtöbb vezérlőpanel helyettesíthető, én pl. igen sokféle gépben cseréltem már a tolásszabályzó kártyát az általam preferált típusokra -vagy a beszerezhetetlenség, vagy az irreálisan magas ár miatt. De azt nem tudom, hogy a te gépedbe konkrétan melyik típus felelne meg. Ehhez pontosan tudni kellene hogy a te géped hogyan van bekötve. Ha van hozzá bekötési rajzod, akkor elküldhetnéd,és én talán tudnák ajánlani másfajta tolássszabályzót az eredeti helyett.
Még talán annyit hozzátennék, hogy ha más típusú kártya lesz benne,akkor a digitális kijelzésről és egyéb szolgáltatásról le kell mondanod. Az eredeti kártya beszerzésének ügyében nem kerested a gyári szervízszolgáltatót?
Engemet nem erdekel a digitalis resz csak az erdekel h lehesen vele dolgozni. Csinaltam kepeket is de nem birom feltenni a gep neve Gude mig 190 kombi. A gyartoval meg nem sikerult felveni a kapcsolatpt.
Agyatok egy cimet ahova fellohetem a kepeket.
A képet olyan formátumban mentsd el az asztalra , hogy egy-egy kép mérete kisebb legyen mint 2MB. Majd a "Fájlmelléklet " ablakocska melletti "Tallózás"fül segítségével az asztalról bemásolod őket. Ha így csinálod, akkor menni fog a dolog. Az adott típusra rákerestem,de gyakorlatilag semmi használhatót nem találtam róla.
Es nagynehezen sikerult feltenni a kepeket.
Nem olyan szörnyű az az égés. Ha csak ennyi a baja, az még könnyen javítható. Sokkal rondább dolgokkal is megbírkóztunk már.
Szia!
Nos, a kérdés már csak az,hogy a túlfeszültség mekkora kárt okozott a kártya elektronikában. Ha a PIC nem kapott fejlövést akkor a többi alkatrész az nem okoz gondot. Helyileg hol vagy? |
Bejelentkezés
Hirdetés |