Fórum témák
» Több friss téma |
G astra. Tehát van egy gyári távirányítós központizár benne. Neked kellene a központizár vezérléshez a színek ami negatív (piros/fehér piros/kék esetleg barna/fehér barana/piros de a pirosak/... viszik a reteszt dupla impulzussal...) vagy a központizár motorának a színei ami pozitív (fekete/piros fekete/kék fekete/sárga) vagy a távirányítónak a jelei valami vezetéken? Az utobbi elérhetetlen.
De várom a Fordos visszajelzését a szikrabiztos kiprobálásról!
Köszönöm a választ!Használtan lett véve az autó,van benne egy GT-103 riasztó,amely a gyári kulccsal működne,de valószínűleg nem jól van bekötve a zárvezérlő része.Délután megpróbálom rendesen bekötni,hátha életre kél.
Írd le részletesen mi a gond, nem valószínű hogy valaki kifizetett érte több tízezret és úgy hozta el a beszerelő műhelyből hogy nem müködik...
A piros/fehér,piros/kék vezeték meglett,ha negatívot adok rájuk,akkor nyit és zár is.Ezekre a vezetékekre nem volt kötve semmi,úgy láttam,hogy közvetlenül a motor vezetékére kötötték a riasztót,de nem jól.Bekapcsolni be lehetett,de valamiért beriasztott,és a kikapcsolás sem ment mindig távirányítóról.valószínű,hogy a rossz bekötés miatt a riasztó központja hibásodott meg,most már rajz szerint bekötve sem lehet kikapcsolni.
A kikapcsolást úgy probáld hogy ha riaszt és nyitva van a kpz. akkor csinálj távirányítóról egy zárást és pár másodperc múlva a nyitást.... mivel ez a gyári kulcs vezérli így a kpz. motorvezetékről van levéve a nyitás-zárás állapot valószínű a zárásnál a retesz állásba kapcsolt be a risztó ( távirányítón kétszer nyomod meg a lezárást).
Az immobilizeremet lassan beszerelem, és szükség lenne egy jelre amivel a vezetőoldali ajtó nyitódása indikálható. Gondoltam rá hogy leveszem a jelet a belső világítás lámpájáról, de az minden ajtó kinyitására világít. Gondolom az ajtók kapcsolói párhuzamosan vannak kötve. De nekem egy olyan jel kellene ami csak a vezetőoldali ajtó nyitására vált állapotot. Megoldható ez egy új kapcsoló/reed beszerelése nélkül?
Megtaláltam a kapcsolási rajzát az autónak (Suzuki Swift) és láttam betettek egy diódát a vezetőoldalhoz. Kiváló, már csak meg kellene ezt a diódát találni az autóban, hogy a jó felére kössem rá az immobilizert.
Sziasztok!
B corsán cseréltem ajtót. Az enyémben a központi zárnak eredeti gyári vezetékelése volt (barna-fehér, fekete-fehér stb), a donor ajtóban pedig utólag beépített (kék, zöld, fekete, stb). Tud valaki segíteni, hogy melyik színt mivel kell összekötni? Köszi Zs
Ha gyári volt és hibátlanul működött akkor kábelköteggel együtt tedd át az új ajtóba. Ez a legegyszerűbb megoldás.
Az univerzálisnál a zöld és a kék a motor vezetéke a fekete állandó test a fehér , barna pedig a kapcsolóé. A gyárit nem tudom sajnos.
Köszönöm a gyors választ, végül én is ezt a megoldást választottam.
Nem is volt olyan egyszerű.... (egy kezdőnek)
Sziasztok!
Vettem egy Thunder CA 103 típusú riasztót. Be szeretném szerelni az Opel Astra G Caraván autómba, csak nem tudom, hogy hol van az indításgátló relém. És ha valaki tudna segíteni, hogy milyen színű vezetékek jönnek a központi zár felől, melyikekre kössem rá a riasztó vezetékeit? Mert ha nem muszáj nem szedném le az ajtó kárpitját. És még egy kérdés, hogy a motorháztető érintkezőre csak simán kössem a vezetéket, vagy van ott is valami svédcsavar? A régi riasztót kivágták, és ott maradt a belsőtér figyelő érzékelő, azt valahogy hozzátudom illeszteni, mert azt pont nem adtak hozzá. Esetleg, ha van ilyen Uv szenzor egységről valakinek rajza azt szívesen venném. Előre is köszönöm. Küldök képet, hogy mit látok az autón.
Sziasztok
Vettem egy Mistral max R1 autóriasztót és szeretném bekötni a régi riasztó helyére ami egy Tesor cs584. Nagyjából sejtem mit hova kell kötni de van két vezeték amit nem igazán tudok hova tenni. Itt a két rajz a régin bejelöltem hogy az új vezetékeit mire kötném de van ott két pont amire nem tudom mit kössek. Plusz még van egy csomó szabadon maradt szál amit lehet hogy nem is kell bekötni de azért jobb ha egy hozzáértő szem is megnézi, illetve szeretném majd riasztóval vezérelni az ablakfelhúzást is azt gondolom az aux kimenettel tehetem meg. Előre is köszönöm a segítséget.
Majd elfelejtettem van bekötési rajz az indításgátlóról is és kaptam is egy relét csak a relé 4 pólusú van egy 85,86 lába meg egy olyan ami fölött 87 van alatta meg 87a meg egy ami mellé pici számmal oda van írva egy 30-as a rajz szerint a relé 5 pólusú vagy én vagyok hozzá nem értő? Tehát a kérdésem az a mit és hova? Köszönöm
Üdvözlet!
Egy 7 éves Skoda Fabia sedan-om van és tönkrement benne a központi zár. Folyton visszanyitott, amikor bezártam a kocsit. Azt sikerült kinyomozni, hogy a baloldali ajtóban lévő szerkezettel van a baj, mert amikor arról lekötöttem az elektromos zár vezetékeit, akkor a visszanyitogatás megszűnt. (Ha jól sejtem, de ez csak tipp: az egyik végálláskapcsoló lehet rossz, az zavarhatja meg a vezérlő elektronikát.) Mindegy, szétszedtem az összes ajtót és mindegyik zárról lekötöttem az összes vezetéket, így legalább még véletlenül sem tudja magát kinyitogatni.... Gondoltam, ha már ez így bedöglött, egye fene, megcsináltatnám inkább úgy, hogy a riasztó távirányítójától teljesen függetlenül működjön a központi zár, tehát: a távirányítóval ne is lehessen ki és bekapcsolni, hanem csak akkor, ha nyiktáskor és záráskor a kulcsot a bal első (vagy a jobb első) ajtóban el is forgatom. - Ez így egy kicsit ugyan kényelmetlenebb, de biztonságosabb, mert nem egy olyan esetről hallottam, hogy könnyűszerrel ki tudták nyitni a kocsit és kirabolták. (Ehhez elég akár 1-2 perc is, amíg pl. a gyerekért bement az egyik ismerősöm az óvodába... Ugyanis, valószínűleg az történhetett, hogy hiába ugrókódos egy riasztó, az okosok azt mondják, hogy 3 nyitás-csukásból már utána lehet fejteni a kódot, ha ezt pl. egy, a kiszemelt kocsi melletti másik kocsiból egy vevővel bemérik és így bármilyen autó könnyedén kinyitható, amelyiknek a nyitása távirányítóval történik. Javítsatok ki, ha nem így van....) Átmentem a szomszéd autóvillmosságishoz és elmagyaráztam neki, hogy azt szeretném, hogy azonkívül, hogy a központi zárat megcsinálja (eredetileg valamilyen Trióda Bt. csinálta annak idején), csinálja meg úgy, hogy külön működjön a központi zár és a riasztó (tehát, a központi zár csak a kulccsal) és még azt is oldja meg, hogy akár a központi zárat én ki is tudjam kapcsolni, tehát lenne a műszerfalban erre egy külön kapcsoló, amely ha én úgy szeretném, akkor lekapcsolja a központi zár tápfeszét. - Erre azt mondta az autóvillamosságis, még anélkül, hogy egyáltalán látta volna az autót, hogy ezt nem lehet megcsinálni..... Kérdem, hogy ez tényleg ennyire bonyolult?? - Ha van valakinek valami jó, normális, használható (és nem ezoterikus áron dolgozó) autóvillamosságis ismerőse, aki ért a riasztókhoz, kérem, jelezze. Előre is köszönet!
A riasztó kpz vezérlés kimenete minden további nélkül leköthető a központizárról.... A központizár kérdés hogy gyári vagy utolagos? ha gyári akkor az ajtonyitás érzékeléseket is lekötötted merta zárba van beépítve, ha utolagos akkor egy ormútlan kapcsolóval megoldható a tápfesz megszakítása kb 15A a négy motor impulzuszerűen... és ha gyári felejtős mert nem egy központi modulba van a relévezérlés. Amugy én azt mondom, ha valamit el akarnak vinni, úgy is elviszik. Ha valakinek van ilyen kütyüje nem egy fábiát visz el, és nem minden utcasarkon árulnak ilyet, amiről te beszélsz az egy elv de gyakorlatba képzeld ez már rég ki van védve pl külön kód a lezáráshoz és a kinyitáshoz. Ilyen erővel a lakást kellene körbebetonozni mert minden értékünk ott van még a kocsikulcs is! Paranoia... ennyire nem szabad védeni egy kocsit.. igaz mindenki azt védi amilye van. Rakass bele olyan riasztót aminek a távirányítója nem nyomodik könnyen (zseb) és visszaélesedik, a kényelem is megmarad és véd is valamit esetleg van rablásgátló funkciója.
Köszi.... Lehet, hogy paranoia... De most már elmondom: van egy 32 éves Ladám is, azt az utóbbi 7 évben 4x törték fel és ebből 2x csontra elvitték a benzint is, hiába zárható a tanksapkája! Ekkor tetettem bele Piranha riasztót és a benzintank ajtajára is került kulcs. Még tiszta szerencse, hogy nincs benne központi zár.... (Ha egy Ladát ellopnak, akkor egy Fabiát is; szerintem mindent lopnak, csak legfeljebb van, akinek szerencséje van....) Az a helyzet, hogy a Fabiában égre-földre kerestem, hogy melyik bizti vagy hol a jó égben van a központi zár tápfesze, de még a vezérlőegységet sem találtam meg, úgy elrejtették... Azt azért ellenőriztem, hogy a riasztó működik-e így, hogy lekötöttem a központi zár madzagjait és szerencsére, működik és értelemszerűen még a térvédelem is. Még annyit (tudom, tiszta paranoia) hogy a Fabiában még ezeken felül beépített sebváltózár is van és a Ladában még 2 további furfang, a Piranha-n kívül is...
Lada, trabi a pancser tolvajok szeretik. könnyi kiszedni belőle a benzint és mivel a kocsi értéke Ft-ban nem nagy így a rongálási kár sem lehet nagy, ha lebuknak...
de még mindig ne írtad hogy gyári vagy utólagos a kpz., motoros ablak van-e ami gyári?
Ja tényleg... Nem gyári, hanem a Trióda Bt. csinálta a központi zárat, meg is vannak a papírjai, holnap meg is kérdezem őket, hogy vállalják-e így megcsinálni, ahogy szeretném. Nincs elektromos ablak, csak kurblis...
sziasztok!olyan gondom van hogy univerzális központi zárat szeretnék ősze kötni bicskakulcsos központi zárral.univerzális központi zárnál a nyitás a fehér vezeték a zárás a barna.a bicskakulcsnál a fekete fehér és a fehéret kell rákötni a sárga sárga fekete +12narancs narancs fekete negatív na így nem jó mert csak szikrázik.nem tudok rá jönni a megoldásra nem tudtok ebben segíteni?
Ez is ... a pozitív helyett köss negatívot a negatív helyett semmit, így jön ki a negatív vezérlés, de ez is benne van a bicskakulcsos vezérlésnél a leírásba..
Ha típus számokat elárultál volna, esetleg a rajzokat is felteszed, nagyobb esélyed lenne, hogy segítséget kapsz. Kedv is több lenne a válaszadáshoz, ha megtisztelnél bennünket tisztességes írásmóddal.
Üdv.: Macsek
Üdv!
Audi 100/A6 pneumatikus központi zár vezérlőjéhez keresnék kapcsolási rajzot. Tudna nekem valaki segíteni, hogy hol találhatok?
Ráakarsz kötni valamit, vagy javítani akarod ...részletesebben mert így nem egyértelmű nekem.
12 v-os impulzus relé (olyan, mint a trabant tompi/refi váltó, csak modernkori vált.) villamossági boltban beszerezheted.
Vettem egy bicska kulcs készletet amit rá akarok kötni, hogy a kulcs távirányítója is tudja működtetni a központi zárat. Megvan a bekötési rajz is. Az audi központi vezérlőjén van a piros/kék pozitív vonal és a barna negatív, valamint van még külön egy kábelköteg. A kulcs vezérlőjét egy zöld/kék fővonalra kellene kötni amit nem találok.
Szándék a fontos, a dátumot csak utólag néztem.
Sziasztok!
nemrég vettem egy Bmw e36 325i-t amiben gyárilag van riasztó, meg központi zár is... a problémám az lenne vele, hogy egyik sem működik rajta... (a központi zár nem csak a távirányítójával, de még akkor sem ha a kulcsot a zárral használom) továbbá nem működik még a tolatólámpám sem (cseréltem izzót, de az sem segített nah meg a beltéri világításom alap(közép) helyzetben csak ritkán világít... Ezeknek a biztosítékait leellenőriztem, de nem voltak kiégve... Ha valaki tud segíteni abban, hogy működésre bírjam őket, azt nagyon megköszönném |
Bejelentkezés
Hirdetés |