Fórum témák
» Több friss téma |
Dehogynem. A gyakorlatod is ezt igazolja, nem tudom ugyan mekkora méretű a motorod, de ha jól gondolom, akkor ez egy kicsi modell motor. Ennek elég nagy a súrlódása is, kicsi a tehetetlenségi nyomatéka, és kotyog is rendesen.
Tehát nagyobb feszültségről kellene hajtani, mint a névleges, viszonylag magas frekvenciával, és a kitöltési tényező változtatásának a karakterisztikája nem lineárisnak kellene legyen.
A motorom nem modell motor, és elég jó csapágyazása van.
Nagy modell motor. (A trolibusz is zenél, az, amelyik PWM es) Golyós, vagy sikló csapágyas? Ennek azért elég kényelmesen szabályozhatónak kellene lennie.
Golyós csapágyak vannak benne.
Idézet: „Ennek azért elég kényelmesen szabályozhatónak kellene lennie” Én is azt hittem, de beletört a bicskám. Azért tettem fel a kérdést mert nem nagyon akarom tönkretenni a motort.
Ha csak üresen próbálkozol, nem nagyon lehet tönkretenni. Azért a melegedésre is figyelj. Elég robosztusnak tűnik. A 900 Hz körül, lehet hogy sok, szerintem olyan 400 Hz körül lehet a max PWM freki.
Szia!
Láttam a motorod, és az eredeti vezérlőjét is megkerestem. A gyári vezérlők, legalább is a scootereké, majdnem mind kb. 3- 3,5 KHz frekin működnek. Egyetlen dolgot azért megjegyeznék, mégpedig azt, hogy a nagy hőtermelést úgy védik ki, hogy egy rakás FET van párhuzamosan kapcsolva és nem 1 darab hajtja a motort. Igen korrekt áramkörrel vannak megvalósítva, tehát ne is gondolkodjál valami primitív megoldáson. Inkább egy kicsivel többet áldozzál rá és legyen megbízható.
Én nem tudom, az enyém inkább morog, de még nem szedtem szét. A gyári vezérlőről valami azért jól jönne.
Nagyon köszönöm a kimerítő választ. Igaz, hogy nem bicikli lesz belöle, de az általam készített, h-híd, 1KHz frekin, műterhelésse, (10A) szépen viszi. Egy normálissabb vezérlő kb. 20000 körül van, ami Nekem drága.
Mégegyszer köszi, legalább tudom, hogy gyárilag mekkora a freki. Idézet: „Ha kb. 10-30Hz-el hajtom, a motor meg se mozdul, még 100%-os kitöltésnél sem.” Az meg, hogy lehet? Józan paraszti ésszel átgondolva 100%-os kitöltési tényezőnél (egy H-hídnál) még 1Hz-cel is működnie kellene, nemde? Ugyanis ekkor nincs is kapcsolási frekvencia, hanem direktben megy az egész. Biztos, hogy jól működik az a PWM jel? Szkóppal nézte már? MOSFET-es hidat használsz?
Igazad van, Én nem fogalmaztam pontossan. A PIC-et amivel hajtom a H-hidat, úgy programoztam, hogy ne legyen 100%-os kitöltés, a FET meghajtók miatt, meg nincs is rá szükségem. Amúgy biztos, hogy jól működik.
Patkolttojas írta, hogy egy gyári vezérlő 3-3,5KHz-el hajtja ezt a motort. Beállítottam 3KHz-re a PWM jelet és gyönyörűen megy a motor, és kis kitöltésnél is van erő benne.
Sziasztok!
Remélhetőleg jó topikba írok....szóval szereztem kék LED szalagot, de mivel "hangulatvilágítás" volna a cél, és fix 12V -on túl erős, szeretném szabályozhatóvá tenni. Továbbá nem akarok egy 400W -os tápegységet (PC táp ) 15W -nyi fogyasztáshoz használni, ezért szeretném a segítségeteket kérni. Adott 2-3m kék LED szalag, 5W/m, 12V -os, 5cm -enként lehet vágni és minden kis "egység" előtt van egy előtét ellenállás. Továbbá találtam egy halogén lámpa tápot, ami 60W AC11,5V. Tehát a kérdésem: hogyan lehetne megoldani a LED szalag, biztonságos, stabil, szabályozható tápellátását? Milyen kapcsolás szükséges? Köszönöm
Sziasztok!
Baratommal tortent beszelgetes soran felmerult az igeny, egy PWM szabalyzora kb 3kHz mukodesi frekvencian, vagy az allithatosag lehetosegevel . Illetve az aramgeneratoros uzemmod(ertsd rovidzar vedettseg), Valahogy Igy a vege fele mutatja. illetve a 20-50A terhelhetoseg. S az AVR es PIC menteseget. A mukodesi feszultseg max 16V lenne egy hidrogen Generatort hajtana. Van valakinek valami megtisztelo otlette ??
Kutakodtam egy kicsit
A neten talaltam egy olyan nevet., aki nagyon ott lehet a temaban, O patkolttojas. Igy ha esetleg valakinek meg lenne az altala is tesztelt itt lathato kapcsolas dokumentacioja, azt nagyon megkoszonem ha kozze tenne.
Szia!
Ebben a dobozban: http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/9d/9dd7e95da3a951a238489...de.jpg az alábbiakban megtalálható a kapcsolás van beépítve, ha nem is a rajzon látható nyákon, de az alapkapcsolás az kb. megfelel ennek. Van egy-két dolog amire kell vigyázni, hogy megfelelően működjön, de tényleg nem bonyolult. Ha kell esetleg segítség, akkor írjál magánba, az email címem nem titkos, tehát megtalálod. És itt láthatod szinte az összes hiányzó adatot, ami kellhet: http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/02/028db89568a391ae3a67d...df.jpg http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/04/04578c7b29509d0caa0a2...af.jpg Üdv.: patkolttojas
Eloszor is nagyon szepen koszonom!
Az utolso linken a HE forum listajat talalom, s az emlitett kapcsolasi rajzolatot nem. Ha csak nem az amit mellekeltem most. A ventilator akkor a szabalyzott feszultseget kapja , vagy kulon terhelesfuggo szabalyzasa van? Elore is koszonom a kedveseged, es igeremm, ha a forumot nem erdeklo kerdesem merul fel, zaklatni foglak
Szia!
Jó lesz az, megfelel, hiszen nagyon ügyes vagy, rátaláltál! A különbség csak az ,hogy a zenert egy 7810 -es IC váltja ki. Üdv.:patkolttojas
Sziasztok.
Készítettek nekem egy PWM-es DC szabályzót, 24v-os dc motorhoz. Működött is szépen 1 napig, aztán a szabályzás meghalt. Volt hogy elindult, volt hogy nem, viszont szabályozni nem lehetett a potméterrel. A táp 15v-os és 500mA-os. Használat közben sosem erőlködött a motor, nem is melegedett. Sajnos tök laikus vagyok a témában, így nem tudom mi van beépítve. Ha nem muszáj nem postázom vissza a készítőnek azért kérdezek itt
Gondolom nincs kapcsolasi rajzod a szabalyozorol. Esetleg tobb felvetelt is tudnal kesziteni? Pl. felulrol es a panel aljarol.
A szabalyzo milyen specifikacioval keszult? Ertem itt, 24V-ra (mivel 24 V-os motorrol irtal), valamint milyen terhelhetosegre? Le tudnad olvasni a kep jobboldalan levo Tranzisztor/FET feliratat?
Azert kerdeztem a jobboldali teljesitmeny eszkoz feliratta, mert Te motorhoz hasznaltad, ami induktiv jellegu terheles, es a fenykepen nem latok semmifele vedelmet a felvezeto eszkozre.
En szemely szerint szegyellnek kiadni ilyen osszetakolt panelt a kezem alol, sot meg sajat celra se felelne meg a minoseg(?).
Zenert 7810-el kivaltva igazabol elmeleti sikon meg "elmegy", mivel az elmeletben 12V-os tap es 10V-os kimeneti fesz eppenhogy teljesiti a 7810-es 2V-os dropoutjat!
Ha nem tévedek, és jól látom, akkor a csatolt kapcsolás a jó hozzá, de nem 100%.
En is hasonlot sejtek, de a Te kapcsolasodon ott van a motorral parhuzamosan a vedelem.
"A bemenő feszültség min. 13V legyen, max.30, áramra mindegy (max. 5A) "Írta a készítő.
Készültek új képek remélem segít. Egy idegen ember készítette, csak úgy szívességből, így nincsenek elvárásaim. Írta is hogy csak próba panelra dobta össze.
Mit mondjak a készítőnek, mi okozza a hibát? Mit hagyott ki?
A táp, amivel hajtottad az a 15V 500mA? Mekkora motor volt rajta, arrol lehet tudni valamit?
Azt a 470 µF-os ( vagy nagyobb ) kondit, amit a tápfeszre kell tenni hidegítésnek. Különben a FET drain körében levő szórási induktivitás energiáját a tranyó kénytelen megenni. Ha ez elég nagy, mert "nagy" a freki, akkor a tranzisztor elszáll. ( Ez egy alapvető hiba. Nem elég, hogy csak egy taknyolás, még a hozzá nemértésnek is ékes bizonyítéka... )
A motorral van párhuzamos dióda? Esetleg nem zárlatos?
Az jó, akkor küld vissza a gyártónak ,hogy csináljon egy kicsivel nagyobbat.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |