Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Stirling motor építése házilag
Lapozás: OK   2 / 5
(#) Sarok Adrián válasza mex hozzászólására (») Jan 7, 2011 /
 
Igényes munka, gratulálok. Öröm ránézni egy ilyen motorra.
(#) kezdőépítő hozzászólása Jan 14, 2012 /
 
Sziasztok!Én kezdő vagyok és kiváncsi lennék egy tervrajzra amely tarltammazza az anyagokat és a méreteket.Építettem már 2 stirling-motrot de egyik sem működött. Pedig az egyik 80 cm magas volt és gázégővel melegítettem 10 percen keresztül.Ez egy alpha tipusú volt és munkaközegnek szén-dioxid-ot használtam.A hőkülönbség 90C fok volt de még megsem emelkedett a dugattyú.Akárhogy löktem meg a lendkereket el se indult Szóval szeretnék tőletek egy részletes tervrajzot kérni.
(#) kezdőépítő hozzászólása Jan 14, 2012 /
 
Még egy dolog: Nagyon érdekel hogyan építitek a dugattyúkat és miből.
(#) t0bi válasza kezdőépítő hozzászólására (») Jan 14, 2012 /
 
Kezdésnek ne mindjárt a legnehezebb verziót próbáld, hanem itt egy egyszerű, ami könnyen tud sikerélményt okozni (nekem is ez volt az első ), aztán lehet továbbmenni...
Egy modell Ltd Stirling motorjának a tervei
Bővebben: Link
(#) t0bi válasza kezdőépítő hozzászólására (») Jan 14, 2012 /
 
Bocs, valahova elkeveredett, de itt a tervrajz:
(#) kezdőépítő hozzászólása Jan 14, 2012 /
 
Köszi szépen!
(#) kezdőépítő hozzászólása Jan 14, 2012 /
 
Lenne még egy kérdés egy alpha megépítéséhez mennyi időt kell az interneten kutakodnod?
(#) csbob hozzászólása Jan 14, 2012 /
 
Számos leírás alapján nekem is sikerült egy gépet építenem, az élmény, amikor a gép működik, felemelő.

Bővebben: Link videó a gépemről.

Egy angol nyelvű könyvet tudok ajánlani, ebben az elméleti alapokon kívül leírás is megtalálható egy megépíthető gépről.

a könyv
(#) BarnaPili válasza csbob hozzászólására (») Jan 14, 2012 /
 
Első,és Második Stirling motorom..
(#) pagaby hozzászólása Jan 14, 2012 /
 
Csatoltam pár Stirling motor tervrajzot. Pontosan már nem emlékszem honnan töltöttem le talán innen.

stirling.rar
    
(#) kezdőépítő hozzászólása Jan 15, 2012 /
 
Megépíttem az első motorom.Jó is lett, de motmár szretnék egy kicsit komolyabbat építeni.Egy alpha-ra gondoltam.Eben tud valaki segíteni?
(#) t0bi válasza kezdőépítő hozzászólására (») Jan 15, 2012 /
 
Szeretnék én is , már vagy húsz Stirling motort építettem, de alfát még nem.
Írtam már, hogy fokozatosan fejlesztve építsd a motorokat, így tudod megérteni a lelkivilágukat. Az alfa a legnehezebb. Utánanéztél már, hogy miért?
A motor hatásfoka kizárólag a melegoldali és a hidegoldali hőmérséklettől függ, tehát a melegoldali alfa hengert és dugattyút többszáz fokra kell felmelegíteni, hogy használható teljesítményű gépet kapjál. Ehhez hőálló, drága anyagokat kell használni, nagyon pontos tervezéssel és építéssel. A pontosság már ott kezdődik, hogy legalább a leírt szavakat is pontosan gépeld be az üzenetedbe, különben erősen kételkednem kell, hogy jó motort fogsz építeni
A neten millió Stirling leírást találsz, vágjál csak bele, azért mégis csak egy konzervdobozos változatot ajánlok a következőnek:Bővebben: Link
(#) zolika60 válasza t0bi hozzászólására (») Jan 15, 2012 /
 
Mitől bonyolultabb az alfa mint a többi? Szerintem nincs különbség.
(#) tezeus hozzászólása Feb 5, 2012 /
 
Szakbarbár vagyok!!!!, iskola óta most olvasok erről a motorról bármit is. Lehet hülyeséget írok. Egy Parabola tükrös megoldáson gondolkodtam, mikor rátaláltam erre az oldalra.Kérdés nem lenne egyszerűbb egy autó motorját úgy átalakítani a dugattyúktól kezdve mindent hogy alkalmas legyen erre a munkára? A hűtési oldalon a távozó hőt pedig fel lehetne fogni meleg víz kinyeréséhez.
(#) sportsboypaper válasza mex hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Kedves Mex, örülök, hogy te is egyből egy szép darabbal inditasz, nekem is ez a tervem. Sajnos a méretezéssel vannak gondjaim, esetleg megoszthatnál velünk egy-két alapelvet ami alapján el lehet kezdeni tervezgetni. Ami érdekelne engem:

- a kiszorító és a dugattyú átmérőjének és lökethosszának aránya,
- a te gépeden a dugattyú átmérője teljesen átmegy a tetőn, más gépeken kisebb lyuk van, mint a dugattyú. Ennek van jelentősége?
- a kiszorító lökete és vastagsága 1:2 arányban van?
- több helyen a kiszorító szára nincs szigetelve komolyabban, te ide is teflont tennél. ez mennyire fontos?
- a kiszorító és a dugattyú pontosan ellentétes állásban van vagy valamilyen szöget zár be?
- az ellensúly a kiszorítónál a kiszorító súlyát hivatott ellensúlyozni?
- van esetleg kritikus alsó mérethatár? nekem a kéz melege lenne a cél, vagy legfeljebb a router, laptop meleg, nem szeretném csészére tenni vagy ilyenek. talán még a felső oldal jegelése lenne jó.
ja igen, az mitől függ, hogy merre fog forogni? esetleg mindkét irányba működik az összes?

Megrajzoltam az alkatrészeim nagyjából, szemre, betettem a mellékletbe is, de a méretek hiányoznak, emiatt kérem a segítséged, hogy ha esetleg irányszámokat vagy számításokat tudnál mondani, az nagy segítség lenne. Leginkaább a lökethosszok, és a térfogatok, átmérők hiányoznak, a többi szerintem inkább design kérdés. Ha van esetleg más kulcspont ird meg azt is. addig is olvasgatom az LTD-s könyvet.
Köszönettel:
(#) mex válasza sportsboypaper hozzászólására (») Feb 11, 2012 / 1
 
Szervusz!
Ahogy a rajzokat elnézem, ez bizony kisértetiesen hasonlít az angol KS90 modellre.
Itt a főbb méretek is fel vannak tüntetve.
Javaslom először tanulmányozd az LTD működésmechanizmusát, Itt látványosan nyomon követhető a folyamat és utána már csak egy kis számolásra van szükség. Alkalmazni kell a gázok hőtágulási együtthatóját (1/273.15), kiszámolod a melegítendő tér űrtartalmát, természetesen levonva ebből a kiszorító által elfoglalt helyet. Így kapsz egy cm3 számot, amit beszorzol az alsó, és a felső borítólap közötti tervezett hőmérsékletkülönbséggel.
Például tervezel 5°C különbséget, akkor az űrtartalom X 5X(1/273.15) Az átlagos méretű motoroknál ez 1-2 cm3-re jön ki, tehát ennyit fog a levegő tágulni, és ez alapján már lehet a dugattyú átmérőjét, lökethosszát tervezni.
Nagyon fontos a minimális súrlódás, ahol lehet golyóscsapágyat érdemes alkalmazni, és a kiszorító szárát is kicsi súrlódású anyaggal érdemes megvezetni. Szerintem érdemes jó illesztésekre törekedni mind a dugattyú, mind a kiszorító szár esetében. A kiszorító, és a dugattyú egymáshoz képest 90° fázisban mozog. Az általam használt ellensúly a három ágú rotort hivatott kiegyenlíteni.
(#) barany165 hozzászólása Feb 11, 2012 /
 
Sziasztok! Azzal a kérdéssel fordulok Hozzátok, hogy van egy 24KW teljesítményű kazán aminek a keringetését áramszünet esetére meglehetne-e oldani Stirling motorral, akár mechanikusan hajtott szivattyúval is. A hőt a kazán "kipufogó csöve" adná. Drágább kondenzációs kazánba gyárilag beépítve találkoztam prospektusban hasonló megoldással, ott áramot termelt. a tekercs a munkahenger köré volt tekercselve. A lényeg, hogy áramszünet idejére legyen egy kis keringetés ez által ne fagyunk meg! 80 m2 alapterület és 20-16 mm-es unipipe csövekkel oldottam meg, csak áramszünet esetén nem nagyon fordul meg a víz, Már 10W teljesítmény is több mint elég lenne. Üdv!
(#) sportsboypaper válasza mex hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
szia, köszi a választ. Igen, azt néztem ki, szép és elegáns darab, de túl egyszerűnek találtam megrendelni

Ha jól veszem ki akkor a kis dugattyú térfogata lesz a "tágulási tér" azaz a hőtágulással legyen egyenlő annak a térfogata, ugye? Ezt le fogom ellenőrizni egy már bevált modellen, hogxy jól gondolom-e.
(#) mex válasza sportsboypaper hozzászólására (») Feb 13, 2012 / 1
 
Jól gondolod, a dugattyú méretezésekor ez a fő szempont. Annyit azért hozáteszek, hogy gyakorlatban számolni kell a dugattyú, és a hüvely közti résveszteséggel, a súrlódással, stb, vagyis ha méretezel egy elméletileg 5°C hőkülönbséggel működő példányt, az a gyakorlatban ennél 1-2°C-al magasabb értéken fog elindulni.
(#) sportsboypaper válasza mex hozzászólására (») Feb 15, 2012 /
 
köszi szépen!! Szóval nem is az arány a fontos annyira, ez jó. Ha van bármilyen dugattyúm, meg hengerem, (értelmes méretekben) akkor a lökettel tudom beállítani a pontos értéket. Köszi mégegyszer.
(#) mex válasza sportsboypaper hozzászólására (») Feb 15, 2012 /
 
Sok sikert!
(#) Marczilla válasza Sarok Adrián hozzászólására (») Feb 15, 2012 /
 
Sziasztok! Engem is érdekel a stirling motor építése, egybe bele is kezdtem, itt van néhány videó a jelenlegi állapotáról:
Bővebben: Link

Bővebben: Link
(#) t0bi válasza Marczilla hozzászólására (») Feb 15, 2012 /
 
Eddig szépen muzsikál, látszik, hogy van benne erő! Most már csak pl. bicikli küllőből hajtogasd meg a forgattyús tengelyt és működni fog. A tengely állványát egy másik konzervdobozból építsd meg, úgy a legegyszerűbb. A középső lyukra, ahol huzigálod a szálat, cseppents egy kis gépolajat és a tömítés sokkal jobb lesz, aztán kész a béta motor.
Itt egy példa (bár ez egy gamma gép, de a mechanika hasonló):Bővebben: Link
(#) Marczilla válasza t0bi hozzászólására (») Feb 15, 2012 /
 
Hmm. Akkor Szerinted is működni fog a dolog? Nem nagy bizodalmam van benne, ha már kettőt fordul, már büszke vagyok magamra . Épp azon töprengek hogy az állványát hogyan oldjam meg a legegyszerűbben. meghajtogattam azt a forgatós tengelyét is, arról is mutatok még videót abban már nem vagyok biztos, hogy jó lett e, az alap ötletet erről a videórol vettem:

Bővebben: Link
(#) t0bi válasza barany165 hozzászólására (») Feb 15, 2012 /
 
Nem könnyű házilag ekkora teljesítményű Stirling motort készíteni, ehhez már komoly felszerelés, esztergagép, CNC, stb kell, nem beszélve a gondosan, matematikai és fizikai képletekkel megtervezett motor tervrajzokról. Hosszú kísérletezések után a legerősebb motorom is csak 0,2 Watt teljesítményű volt. Ahogy a videó is mutatja, egy generátort hajt meg, a potival szabályozott terhelés hatására a gép jócskán lelassult. Ha ezt továbbfejlesztenénk, lehetne házi erőművet is készíteni
Stirling "power" generator 0.2 Watt !!!

Marczilla, a videóból mindent meg tudsz tanulni! Készíts motorokat, nekem sem az első sikerült.
(#) tibsim válasza t0bi hozzászólására (») Máj 11, 2012 /
 
Ezen a weboldalon lég sok minden össze van gyűjtve a stirling motorokról:
http://stirlingtechnology.blogspot.com/
(#) INOX 4 EVER hozzászólása Jún 3, 2012 /
 
Sziasztok!
Eszembe jutott egy őrültség.
Biztos teljesen kattantnak fogtok nézni miatta.
Ugyebár az Alpha típus a legkeményebb,és ahogy fent is említettétek,ehhez precíz esztergagép meg stb kéne és még úgy sem garantált a működése.
Az anyagiakba bele sem merek gondolni,hogy mibe is kerülne,és ekkor ránéztem a műhelyben a kompresszoromra.A válasz végig ott volt a szemem előtt
Egy V2-es kompresszorom van,amiben az anyagokat már kitalálták helyettem.Hőálló,strapabíró,csapágyazott,a tengelye kiegyensúlyozott,és az olajozás is meg van oldva,ráadásul a 90 fokos szögeltérés is adott.
(a képen nem az én példányom van,de ugyan ilyen.)
Szóval ócskavastelepen megpróbálok szerválni egy ilyet,a két szívóágat levakolom,a nyomószelepeket kiherélem a hengerfejből és az összekötőcső pedig adott.Az egyik hengernek befűtök és hajrá....
Vagy ez ennyire nem egyszerű?
Bocs ha ökörség,de kiindulásnak szerintem annyira nem is rossz.
(#) Pety_ válasza INOX 4 EVER hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Nem régóta foglalkozok ezzel a dologgal, de szerintem a súrlódást sem tudja leküzdeni a termelt energia. Legalábbis nálam nem tudta. Nagyobb térfogat kellene szerintem. A melegítéshez elég lenne a felület, de a hűtéshez levegővel valószínűleg kevés.
Próbáld meg és írd le a tapasztalatodat! Hátha tényleg megy és én voltam láma...
(#) INOX 4 EVER válasza Pety_ hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Szerintem ez erős túlzás,hogy nem küzdi le a súrlódást,mert ez nem az a kis söröskupak méretű hoki-poki...Itt azért akad némi hengerűrtartalom,és tömítettség is....Itt a hőkülönbség kérdéses ami megmozdítja....
(#) gulyi88 válasza INOX 4 EVER hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Ha sikerül összerakni, akkor könnyen kideríthető hogy működik-e. Meg kell hajtani motorral, az egyik hengere melegszik a másik hűl, motort lekapcsolva a stirling gépnek tovább kell forognia a tárolt hőenergia különbségből.
Következő: »»   2 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem