Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Stirling motor építése házilag
Témaindító: Sarok Adrián, idő: Nov 9, 2007
Témakörök:
Igényes munka, gratulálok. Öröm ránézni egy ilyen motorra.
Sziasztok!Én kezdő vagyok és kiváncsi lennék egy tervrajzra amely tarltammazza az anyagokat és a méreteket.Építettem már 2 stirling-motrot de egyik sem működött. Pedig az egyik 80 cm magas volt és gázégővel melegítettem 10 percen keresztül.Ez egy alpha tipusú volt és munkaközegnek szén-dioxid-ot használtam.A hőkülönbség 90C fok volt de még megsem emelkedett a dugattyú.Akárhogy löktem meg a lendkereket el se indult Szóval szeretnék tőletek egy részletes tervrajzot kérni.
Még egy dolog: Nagyon érdekel hogyan építitek a dugattyúkat és miből.
Kezdésnek ne mindjárt a legnehezebb verziót próbáld, hanem itt egy egyszerű, ami könnyen tud sikerélményt okozni (nekem is ez volt az első ), aztán lehet továbbmenni...
Egy modell Ltd Stirling motorjának a tervei Bővebben: Link
Bocs, valahova elkeveredett, de itt a tervrajz:
Köszi szépen!
Lenne még egy kérdés egy alpha megépítéséhez mennyi időt kell az interneten kutakodnod?
Számos leírás alapján nekem is sikerült egy gépet építenem, az élmény, amikor a gép működik, felemelő.
Bővebben: Link videó a gépemről. Egy angol nyelvű könyvet tudok ajánlani, ebben az elméleti alapokon kívül leírás is megtalálható egy megépíthető gépről. a könyv
Csatoltam pár Stirling motor tervrajzot. Pontosan már nem emlékszem honnan töltöttem le talán innen.
Megépíttem az első motorom.Jó is lett, de motmár szretnék egy kicsit komolyabbat építeni.Egy alpha-ra gondoltam.Eben tud valaki segíteni?
Szeretnék én is , már vagy húsz Stirling motort építettem, de alfát még nem.
Írtam már, hogy fokozatosan fejlesztve építsd a motorokat, így tudod megérteni a lelkivilágukat. Az alfa a legnehezebb. Utánanéztél már, hogy miért? A motor hatásfoka kizárólag a melegoldali és a hidegoldali hőmérséklettől függ, tehát a melegoldali alfa hengert és dugattyút többszáz fokra kell felmelegíteni, hogy használható teljesítményű gépet kapjál. Ehhez hőálló, drága anyagokat kell használni, nagyon pontos tervezéssel és építéssel. A pontosság már ott kezdődik, hogy legalább a leírt szavakat is pontosan gépeld be az üzenetedbe, különben erősen kételkednem kell, hogy jó motort fogsz építeni A neten millió Stirling leírást találsz, vágjál csak bele, azért mégis csak egy konzervdobozos változatot ajánlok a következőnek:Bővebben: Link
Mitől bonyolultabb az alfa mint a többi? Szerintem nincs különbség.
Szakbarbár vagyok!!!!, iskola óta most olvasok erről a motorról bármit is. Lehet hülyeséget írok. Egy Parabola tükrös megoldáson gondolkodtam, mikor rátaláltam erre az oldalra.Kérdés nem lenne egyszerűbb egy autó motorját úgy átalakítani a dugattyúktól kezdve mindent hogy alkalmas legyen erre a munkára? A hűtési oldalon a távozó hőt pedig fel lehetne fogni meleg víz kinyeréséhez.
Kedves Mex, örülök, hogy te is egyből egy szép darabbal inditasz, nekem is ez a tervem. Sajnos a méretezéssel vannak gondjaim, esetleg megoszthatnál velünk egy-két alapelvet ami alapján el lehet kezdeni tervezgetni. Ami érdekelne engem:
- a kiszorító és a dugattyú átmérőjének és lökethosszának aránya, - a te gépeden a dugattyú átmérője teljesen átmegy a tetőn, más gépeken kisebb lyuk van, mint a dugattyú. Ennek van jelentősége? - a kiszorító lökete és vastagsága 1:2 arányban van? - több helyen a kiszorító szára nincs szigetelve komolyabban, te ide is teflont tennél. ez mennyire fontos? - a kiszorító és a dugattyú pontosan ellentétes állásban van vagy valamilyen szöget zár be? - az ellensúly a kiszorítónál a kiszorító súlyát hivatott ellensúlyozni? - van esetleg kritikus alsó mérethatár? nekem a kéz melege lenne a cél, vagy legfeljebb a router, laptop meleg, nem szeretném csészére tenni vagy ilyenek. talán még a felső oldal jegelése lenne jó. ja igen, az mitől függ, hogy merre fog forogni? esetleg mindkét irányba működik az összes? Megrajzoltam az alkatrészeim nagyjából, szemre, betettem a mellékletbe is, de a méretek hiányoznak, emiatt kérem a segítséged, hogy ha esetleg irányszámokat vagy számításokat tudnál mondani, az nagy segítség lenne. Leginkaább a lökethosszok, és a térfogatok, átmérők hiányoznak, a többi szerintem inkább design kérdés. Ha van esetleg más kulcspont ird meg azt is. addig is olvasgatom az LTD-s könyvet. Köszönettel:
Szervusz!
Ahogy a rajzokat elnézem, ez bizony kisértetiesen hasonlít az angol KS90 modellre. Itt a főbb méretek is fel vannak tüntetve. Javaslom először tanulmányozd az LTD működésmechanizmusát, Itt látványosan nyomon követhető a folyamat és utána már csak egy kis számolásra van szükség. Alkalmazni kell a gázok hőtágulási együtthatóját (1/273.15), kiszámolod a melegítendő tér űrtartalmát, természetesen levonva ebből a kiszorító által elfoglalt helyet. Így kapsz egy cm3 számot, amit beszorzol az alsó, és a felső borítólap közötti tervezett hőmérsékletkülönbséggel. Például tervezel 5°C különbséget, akkor az űrtartalom X 5X(1/273.15) Az átlagos méretű motoroknál ez 1-2 cm3-re jön ki, tehát ennyit fog a levegő tágulni, és ez alapján már lehet a dugattyú átmérőjét, lökethosszát tervezni. Nagyon fontos a minimális súrlódás, ahol lehet golyóscsapágyat érdemes alkalmazni, és a kiszorító szárát is kicsi súrlódású anyaggal érdemes megvezetni. Szerintem érdemes jó illesztésekre törekedni mind a dugattyú, mind a kiszorító szár esetében. A kiszorító, és a dugattyú egymáshoz képest 90° fázisban mozog. Az általam használt ellensúly a három ágú rotort hivatott kiegyenlíteni.
Sziasztok! Azzal a kérdéssel fordulok Hozzátok, hogy van egy 24KW teljesítményű kazán aminek a keringetését áramszünet esetére meglehetne-e oldani Stirling motorral, akár mechanikusan hajtott szivattyúval is. A hőt a kazán "kipufogó csöve" adná. Drágább kondenzációs kazánba gyárilag beépítve találkoztam prospektusban hasonló megoldással, ott áramot termelt. a tekercs a munkahenger köré volt tekercselve. A lényeg, hogy áramszünet idejére legyen egy kis keringetés ez által ne fagyunk meg! 80 m2 alapterület és 20-16 mm-es unipipe csövekkel oldottam meg, csak áramszünet esetén nem nagyon fordul meg a víz, Már 10W teljesítmény is több mint elég lenne. Üdv!
szia, köszi a választ. Igen, azt néztem ki, szép és elegáns darab, de túl egyszerűnek találtam megrendelni
Ha jól veszem ki akkor a kis dugattyú térfogata lesz a "tágulási tér" azaz a hőtágulással legyen egyenlő annak a térfogata, ugye? Ezt le fogom ellenőrizni egy már bevált modellen, hogxy jól gondolom-e.
Jól gondolod, a dugattyú méretezésekor ez a fő szempont. Annyit azért hozáteszek, hogy gyakorlatban számolni kell a dugattyú, és a hüvely közti résveszteséggel, a súrlódással, stb, vagyis ha méretezel egy elméletileg 5°C hőkülönbséggel működő példányt, az a gyakorlatban ennél 1-2°C-al magasabb értéken fog elindulni.
köszi szépen!! Szóval nem is az arány a fontos annyira, ez jó. Ha van bármilyen dugattyúm, meg hengerem, (értelmes méretekben) akkor a lökettel tudom beállítani a pontos értéket. Köszi mégegyszer.
Sok sikert!
Sziasztok! Engem is érdekel a stirling motor építése, egybe bele is kezdtem, itt van néhány videó a jelenlegi állapotáról:
Bővebben: Link Bővebben: Link
Eddig szépen muzsikál, látszik, hogy van benne erő! Most már csak pl. bicikli küllőből hajtogasd meg a forgattyús tengelyt és működni fog. A tengely állványát egy másik konzervdobozból építsd meg, úgy a legegyszerűbb. A középső lyukra, ahol huzigálod a szálat, cseppents egy kis gépolajat és a tömítés sokkal jobb lesz, aztán kész a béta motor.
Itt egy példa (bár ez egy gamma gép, de a mechanika hasonló):Bővebben: Link
Hmm. Akkor Szerinted is működni fog a dolog? Nem nagy bizodalmam van benne, ha már kettőt fordul, már büszke vagyok magamra . Épp azon töprengek hogy az állványát hogyan oldjam meg a legegyszerűbben. meghajtogattam azt a forgatós tengelyét is, arról is mutatok még videót abban már nem vagyok biztos, hogy jó lett e, az alap ötletet erről a videórol vettem:
Bővebben: Link
Nem könnyű házilag ekkora teljesítményű Stirling motort készíteni, ehhez már komoly felszerelés, esztergagép, CNC, stb kell, nem beszélve a gondosan, matematikai és fizikai képletekkel megtervezett motor tervrajzokról. Hosszú kísérletezések után a legerősebb motorom is csak 0,2 Watt teljesítményű volt. Ahogy a videó is mutatja, egy generátort hajt meg, a potival szabályozott terhelés hatására a gép jócskán lelassult. Ha ezt továbbfejlesztenénk, lehetne házi erőművet is készíteni
Stirling "power" generator 0.2 Watt !!! Marczilla, a videóból mindent meg tudsz tanulni! Készíts motorokat, nekem sem az első sikerült.
Ezen a weboldalon lég sok minden össze van gyűjtve a stirling motorokról:
http://stirlingtechnology.blogspot.com/
Sziasztok!
Eszembe jutott egy őrültség. Biztos teljesen kattantnak fogtok nézni miatta. Ugyebár az Alpha típus a legkeményebb,és ahogy fent is említettétek,ehhez precíz esztergagép meg stb kéne és még úgy sem garantált a működése. Az anyagiakba bele sem merek gondolni,hogy mibe is kerülne,és ekkor ránéztem a műhelyben a kompresszoromra.A válasz végig ott volt a szemem előtt Egy V2-es kompresszorom van,amiben az anyagokat már kitalálták helyettem.Hőálló,strapabíró,csapágyazott,a tengelye kiegyensúlyozott,és az olajozás is meg van oldva,ráadásul a 90 fokos szögeltérés is adott. (a képen nem az én példányom van,de ugyan ilyen.) Szóval ócskavastelepen megpróbálok szerválni egy ilyet,a két szívóágat levakolom,a nyomószelepeket kiherélem a hengerfejből és az összekötőcső pedig adott.Az egyik hengernek befűtök és hajrá.... Vagy ez ennyire nem egyszerű? Bocs ha ökörség,de kiindulásnak szerintem annyira nem is rossz.
Nem régóta foglalkozok ezzel a dologgal, de szerintem a súrlódást sem tudja leküzdeni a termelt energia. Legalábbis nálam nem tudta. Nagyobb térfogat kellene szerintem. A melegítéshez elég lenne a felület, de a hűtéshez levegővel valószínűleg kevés.
Próbáld meg és írd le a tapasztalatodat! Hátha tényleg megy és én voltam láma...
Szerintem ez erős túlzás,hogy nem küzdi le a súrlódást,mert ez nem az a kis söröskupak méretű hoki-poki...Itt azért akad némi hengerűrtartalom,és tömítettség is....Itt a hőkülönbség kérdéses ami megmozdítja....
Ha sikerül összerakni, akkor könnyen kideríthető hogy működik-e. Meg kell hajtani motorral, az egyik hengere melegszik a másik hűl, motort lekapcsolva a stirling gépnek tovább kell forognia a tárolt hőenergia különbségből.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |