Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Ezt én sem mondhattam, írhattam volna szebben. Ezzel maximálisan egyetértek.
Nem mondtunk ellent egymásnak abban, hogy veszélyes, hiszen a sósavgőz legalább olyan veszélyes belélegezve, mint a klór.
250gr. 3 084 Ft.
Szia!
Pont olyan, mint a degufit...azt erősen oxidált vezetékek forrasztásánál használom, kellőképp savas, és ha a maradék ottmarad, megeszi a rezet. Nem tudom , mennyire érdemes nyákon használni. Szerintem inkább smd forrasztópasztát kellene ilyen célra használni, de az is drágább, mint az ónozófolyadék) üdv:hp
Kilóra árulják az Azúr vegyszerboltban. Hehér por, korlátlan ideig eltartható száraz helyen.
200Gram egy liter. 40 fokon dolgozik a leggyorsabban. Cirka 20 perc. Az új keverék gyorsabb, minél telítettebb annál kékebb. Szaga minimális, befőttes üvegben tárolható, később újra használható. Nagyon finom anyag.
Sziasztok!
Múltkor szerintem a dry-t túlvilágítottam, azért voltak gondok. Eddig a p20-nál az 5 perc is már elég volt, de mindig 7-8-ra csináltam. Dry-al is csináltam 7-ig legalább. Mennyi lenne arányos a dry-nak elegendő?? Ja, és dry-ból nem lehet valahogy forr. maszkot készíteni?
Szia
Én próbálkoztam már vele, de nem az igazi, a forrasztást ugyan kibírja, de a flux vagy a gyanta lemosását nem, mivel szinte minden kikezdeni, legalábbis izoporpil alkohol, denaturált szesz, szintetikus hígító, nitro hígító mind oldja. A csatolt képen lévő nyákról a pic beforrasztása után le is jött a flux eltávolításakor :no: Bari
Az a tapasztalatom, hogy a dry -nek kevesebb kell.
Lehet, hogy rosszul okoskodom, de én a következők miatt gondolom, hogy a dry -nek még akkor is elég a kevesebb, ha amúgy azonos fényérzékenységű lenne a P20 -szal. Amikor a P20-at megvilágítod, akkor a (UV) fényt kapott terület fog híváskor leoldódni a NYÁKról. Ha figyelembevesszük, hogy a rétegnek vastagsága is van, akkor belátható, hogy a mélyebb rétegekbe már szűrve jut be az UV. Vagyis, ha kellően vastag a réteg, akkor kellően hosszú idő kell a megvilágításhoz, ellenkező esetben leoldódik ugyan a lakk, de nem teljes vastagságában, és maratásnál a leoldatlan helykről a réz sem fog leoldódni. De mi a helyzet a dry fóliánál? A fólia teljes mértékben leoldódni képes minden megvilágítás nélkül. Ahol azonban megvilágítjuk UV fénnyel, ott a leoldódás nem jön létre. Tehát, ha már csak egy kicsit is megvilágítottuk, (még nem is ateljes réteg mélységében,) a felső réteg már nem oldódóképes, védi az alatta lévő megvilágítatlanabb réteget. Így egy nem megfelelően megvilágított dry fólia is hozhat tökéletes eredményt. Ezt a gondolatmenetemet alátámasztja, hogy dry -vel még nem sikerült alulvilágított panelt készítenem.
A forr.maszk az a LötStop fólia. Hasonllóan működik, mint a dry film, de utána nagyon tartós is.
Köszönöm, akkor nem is próbálkozom vele. :no: Amúgy már azt hiszem mondtam, de rettentő szépek a paneljaid!! Mivel forrasztasz?
Llaci: Köszönöm, ha belegondolunk, tényleg igazad van. Csak egy hátránya van a dry-nak, amire rájöttem, méghozzá, hogyha nem akarsz teliföldes panelt csinálni, akkor bizony rettentő sok festék elmegy a nyomtatóból. ![]() Tudom, hogy a lötstop a forrmaszk, de piszok drága. Arra sose lesz pénzem, na meg laminálóm sincs.
Amennyiben sikerül olyan anyagot találni ami a flux-ot meg a gyantát maradéktalanul eltávolítja és a dry fóliát sem kezdi ki, akkor egyszerű és olcsó megoldás lehet, egyszeri forrasztás kibírja. Én már feladtam a kísérletezést, ami volt itthon anyag azt már kipróbáltam.
Forrasztani egy mezei hőelemes pákával forrasztok (hasonló mint ez csak sárga rajta a szilikonos cucc), melyhez Attila86 által tervezett forrasztóállomás2-t építettem meg. SMD forrasztáshoz használok még flux-ot, legvégül denaturált szesszel lemosom a nyákról a gyanta és flux maradványokat.
Sima etanol kikezdi?? Én azzal dolgozom. Ja, és Weller pákával forrasztok, kattogóssal. Bár, ha sikerül eladnom a Fahrenheit pákámat, akkor lehet veszek egy Solomont vészhelyzetre. Asszem a Wellerem nyírná a CMOS ic-ket.
![]()
Én nem szoktam csiribi csiribá szereket használni , ha rendesen meg van tisztíva a nyák , akkor szépnek kell lennie a forrasztásnak.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_178_670_ASC.html
Nem tudom, etanol-t nem próbáltam, de ha kipróbálod megtudod. Maratás után etanollal dörgöld át a dry fóliát, ha a rongya vagy a papírzsepi kék lesz tőle akkor oldja az is.
Bari
Kész lettem , leteszteltem egy korábbi nyákkal, amit már nap is ért, stb, de rajta volt még a dry, és sajnos lejött . Igaz 5 perc erős súrolás , de lejön.
Ez olyan dolog, hogy én épp a múlt hetekben kísérleteztem a tintasugaras panelnyomtatással, ami a tinta hibájából sajnos nem jött össze.
Viszont, ha már úgyis átalakítottam a nyomtatót, legalább arra használtam, hogy ezzel vittem fel a pozíciórajzolatot. Annak dacára, hogy kézzel ledörzsölhető a tinta. Viszont nem dörzsölöm. Azóta sem.
Ha csak 5 perces erős súrolással jön le, akkor még használható lehet, mivel a gyantát vagy fluxot viszont pár másodperc után leszedni, egy próbát megér.
Ezt a tiszta etanolt hol lehet egyébként beszerezni?
Pláne ha meg vékonyan le is fújod védő lakkal a pozíció rajzodat, akkor már szinte le se tudod dörzsölni..
Nem teljesen tiszta etanol, 96%-os. Én piacon vettem, de üzletben is kapható itt Vajdaságban. Ezt szokták házilag alkoholos szeszbe önteni. Mikor anya csokilikőrt csinált, ezt öntötte bele. Kb. 600 forint 1 liter, nekem lassan fél éve megvan, 700ml biztos van még benne , pedig mindenre használom.
Amúgy hogyan alkalmazod a dry-t mint lötstopot? Ami már fel van laminálva, azt szeretném újrahasznosítani. Nem lehet, ugye? Csak úgy, ha újra laminálok?! Be kell sütni, vagy elég UV-zni, vagy azt se kell? Én hajszárítóval szoktam keményíteni.
A maratás után fent maradt fóliát nem tudod újra használni mint P20 esetén, mivel már minden részét érte UV fény, le kell mosni, kémiai ónozni ha szükség van rá és egy teljesen új laminálás, csak a forr-szemeket kell letakarni és újra levilágítani, előhívni. Legvégül még vagy 30 percre visszatettem UV alá napozni és beforrasztottam az alkatrészeket.
Bari
Már csak egy nyomtató kell átalakítod , és neked is lesz ilyen szép.Megéri azt a kis munkát nekem elhiheted.Ha az ember örömét leli benne , és még jól is fog kinézni utána. Nem kell rajta sokat vacilálni csinálni kell egyet , és kész.
Tintasugaras van a padláson, de valami gond volt vele, azért van a padláson. Nem mellesleg a tápját már elhasználtam.
![]()
Potom pénzekért lehet ilyeneket manapság szerezni biztos van arra felétek is lehetőség.
Nyár sok mindenre jó lesz.
![]()
És reméljük a sok terv közül majd látunk egy néhányat
Én ezt dry fóliából megcsinálom. Kék lesz nem fekete, de nem kell hozzá átalakítani semmit.
Első próba DRY fóliával.
A maszk, lézerrel, írásvetítő fóliára, 1 réteg. Laminálás, Tescos laminálóval (1700Ft.) Levilágítás 30mp. Előhívás 1%-os mosószóda oldattal. Maratás majd legközelebb, mert a terv sem végleges. Eddig megvagyok elégedve a fóliával. |
Bejelentkezés
Hirdetés |