Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Szia!
Az áramkörön átfolyó áram nagysága alapján és ha van extra indulás áram, akkor azt is bele kell kalkulálni. Idézet: „Az akksi 10 voltos és 10 amperórás. Amúgy az amperóra azt jelenti hogy annyi ampert lehet kivenni belőle egy óra alatt.” Nem inkább azt, hogy egy órán keresztül 10A terheltést bír kiszolgálni? Csak kérdezem :hide: Idézet: „Ez egyszerű mert V szorozva A-ral egyenlő W. (Most így nem tudom a jelöléseket meg nem írok képletet.) Na és ha voltot amperórával szorzunk akkor wattóra lesz.” Volt * Amper = VA és nem W (watt). VA az ugye a látszólagos teljesítmény W pedig a hatásos. De szólj, ha tévedek.
A "lehet kivenni"-t értsd úgy, hogy "képes szolgáltatni". Az "egy óra alatt"-ot meg úgy, hogy "egy órán keresztül". Jó ez a google fordító . De lehetne még tovább finomítani.
[off] Értem én, hogy ha kerek akkor lapos nem lehet.
"Volt * Amper = VA és nem W (watt). VA az ugye a látszólagos teljesítmény W pedig a hatásos.
De szólj, ha tévedek." Ha te tudod értelmezni egyenáramon a cos fi-t, akkor szorozd meg még azzal is, akkor már hatásos lesz...
Sorry, de itt nem volt egyértelmüsítve, hogy egyen vagy váltakozó áramról van szó!
Mondjuk egy akkumlátorból közvetlenül elég nehéz váltóáramot kivenni. Egyébként a teljesítmény mértékegysége az SI rendszerben W, azaz watt. Csak akkor beszélünk VA ről, ha egyértelműen reaktív terhelésről van szó.
Oké. Akku nem fog váltakozó feszültséget biztosítani.
Alapból legalábbis nem. Csak jobb lett volna az egyértelmű válasz. Ennek ellenére szeretnék látni egy AKTÍV hangszorót ÉS akkuról működve. Ha csak annyit odaírt volna, hogy egyenfeszültség esetén:.... [off]Csak azért írom ezt le mert mikor kezdem ezt az elektronika mizériát pont az ilyen hozzászólások vittek félre és hasonlóak visznek rossz útra ma is más témában.
Lehet vásárolni akkuról is működő gitár kombókat. Nem is túl drágán. 10-20 ezer közt. Általában 5, legfeljebb 10W-osak. 12V / 7-8Ah-ás, "Zselés" akkuról működnek.
Persze 230V-ról is működnek, közben töltve az akkut. Ezek vagy tranzisztorosak, vagy ICsek. Láttam már TDA2030-cal működőt is. A gitár ugye nem HiFi műfaj.
Nem tévedsz semmiben! Gondolom tudod is. Az elsőt amit mondtál rosszul fogalmaztam te jól írtad le. És a második is így van. Köszi hogy kijavítottál.
Nem google fordító. Ez a fejemben volt csak rosszul fogalmaztam meg. :yes:
Sziasztok, tudom, h nem hirdető oldal, de ha valakit érdekel van egy eladóPICKIT2 Clone-om( pár éve építettem) amiben tönkrement a PIC, csere után megy így megspórol vele egy csomó munkát
Érd privátban Elnézést a hirdetésért segítségként szántam
szétszedtem egy ps/2 csatlakozós billentyűzetet. levágtam egy másik szintén ps/2 csatlakozós bill kábelét, hogy azt hozzátoldjam a régihez.
1 bill színek: fekete, vörös, zöld, fehér 2 bill színek: narancs, kék, zöld, fehér. összedolgoztam a narancsot a pirossal, a kéket a feketével, zöldet zölddel, fehéret fehérrel. bedugtam a gépbe és halványan villogott össze-vissza. lehúztam egyböl. visszaraktam rá az eredeti dugót, miután a toldó kábelt leszedtem és.most meg se nyikkan. a másik billentyűzetnél meg kitéptem a panelból a kábelokat és csak annyit látok, hogy c, v, g. a kérdés az, hogyan kössem be? Telóról írtam, a hibákért elnézést.
:google: segítségét kellett volna kérned: Bővebben: Link
Én nem akarok kötekedni,de ha már itt tartunk akkor a legyél kedvest azt külön írjuk.Na gondolom most megint jól letiltasz mert be mertem szólni.
Mindenki tudja, hogy fontos a moderátor feladata. De tényleg szükségesek ezek a törzsi villongások? Szerintem ez a fórum nem a nyelvtanról szól, miért kell ennek ekkora feneket keríteni? Kedves moderátor nem mindenki olyan iskolázott mint te, de azért mi is emberek vagyunk!
Idézet: „nem mindenki olyan iskolázott mint te,” Nekem az első általános iskolai osztályban megtanították, hogy a mondatokat nagybetűvel kezdjük. Értem én, hogy egyeseknél ez már olyan iskolázottságnak minősül, hogy ihaj...
Fontos a helyesírás! Azzal tiszteljük meg egymást. Ez a minimum!
Iskolázott? Azért 8 osztály csak megvan?
Biztos hogy jobb!Már a nevében benne vanzsó cella...mágikus,vákum orgon,meg minden ott áramlik.Koncentrikus körökbe rendezett sok kétlemez?Nem érted?Egyszerű kétlemez az pórias,bárki megértheti.Faraday helyébe dzsók lépnek...dzsókerek és brókerek.
Hát rossz irányba indultál el, hogy ha az a cél hogy zene szóljon a hangszóróból kell egy erősítő is a aksi meg a hangszóró közé.
Üdv.
Házilag milyen módszerrel tudok biztosítékot készíteni? Sajnos a közelemben nincs elektronikai bolt, hogy csak átszaladjak és vegyek, amilyen kell... Ha jól gondolom akkor kell réz huzal, egy tolómérő és egy képlet? Leírná nekem valaki?
Én a helyedbe nem tenném. Ha elcseszed leég a házad. Rendelj neten ha tul meszire van a bolt.
Gondolom kicsit kissebet szeretnél mint ez http://www.youtube.com/watch?v=WdVPBODN8BQ
Sehogy. A biztosíték tulajdonképpen egy alacsony olvadáspontú fémcsepp (Wood fém) két vezető között. Ennek olvadáspontja 60 C fok körüli. Ha megnézel egy üvegcsöves biztosítékot, láthatod is. A biztosíték tulajdonságait a fémcsepp méreteivel állítják be. Ehhez egy tolómérő édeskevés. Különböző átmérőjű rézvezetéket használni biztosíték gyanánt elég kockázatos dolog, mert a rézvezeték olvadáspontja erősen függ a vezeték gyártásának technológiai folyamatától, így az olvadáspontja nemcsak sokkal magasabb, mint kellene, hanem bizonytalan is. Tehát nemcsak a biztosíték fog felizzani, hanem az áramkör is, amit védenie kellene. Ezért veszélyes dolog a biztosíték "talpalása" is, és amit szeretnél, az gyakorlatilag ennek a módszernek a hivatalosított formája lenne.
Üdv! Egy példát említenék. Gyári, 12V 100W halogén izzóhoz való kapcsoló üzemű tápot 3,9 ohm 0,6W ellenállás véd. Zártam már rövidre, a védelem hatásosnak bizonyult
Egy megoldás azért még van..
Szétszeded a kiolvadt biztosítékot, és ha az olvadószálból maradt 8-10 mm hosszú darab, akkor annak a két végére vékony rézhuzalt forrasztasz úgy, hogy az eredeti szálból épen maradjon vagy 5 mm. Az épen maradás azt jelenti, hogy nem lehet rajta forrasztóón, csak a végein. A rézhuzalokat beforrasztod a biztosíték fémsapkájába, és lesz egy feljavított biztosítékod. A réz szálak persze egy következő zárlatkor nem fognak elolvadni, de az olvadószál igen. Ugyanolyan terhelhetőségű lesz, mint eredetileg volt. Az üvegcsöves biztosítékot úgy lehet szétszedni, hogy megmelegíted a végein lévő fémsapkákat, ekkor a ragasztó elenged. A feljavítás után a sapkákat már nem szoktam visszaragasztani semmivel, óvatosan kell betenni a biztosíték aljzatba, de ez úgyis csak addig lesz használva, míg nem sikerül rendesre kicserélni...
Akkor valahonnan mégiscsak szereznem kellesz...
Egy javításra váró Genius 5.1 erősítőt szeretnék kipróbálni egy másik trafóval, mert valószínű, hogy a gyáriját valamelyik végfok IC verte ki. Na'már'most, abban a trafóban elvileg vannak biztosítékok, de az már nem biztos, hogy visszakerül, így egy másikkal kellene kipróbálnom. Csak a biztonság kedvéért minden ágba raknék egy biztosítékot, mert nekem túl sokat ér ez a trafó ahhoz, hogy tönkremenjen. Ezért kérdeztem az itthoni biztosítékkészítést! Köszönöm továbbá a válaszokat; pucuka, reloop, kendre256
Esetedben a pár ohm-os kis teljesítményű ellenállás még jól is jöhet. A trafót és az elektronikát egy részt megvédi, másrészt a rajtuk eső feszültségből áramfelvételt számolhatsz.
Tedd a dolgod cenzúrázz. Rá pillantottam a téma címére és erről szólt a törölt hozzászólásom. Na de ki látta....? Te vagy a király!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |